Linia frontu > Serwery Red Orchestra

INEA z Armored Beasts 2.06

<< < (6/12) > >>

daj5zl:
Ale chodzi o serwer tylko pancerny a nie z mapami typu Blitzkrieg, Tractorwork itd. Po za tym powinienen miec przynajmniej 30 slotow. Nie wazne czy bedzie troche lagowalo bo grajac czolgami to nie ma wiekszego znaczenia, mozna grac nawet z pingiem 400, pocisk poprostu troche pozniej wyleci po nacisnieciu fire, a w kierowaniu jakos nie trzeba sie wysilac na takich mapach jak Orel czy BlackDayJuly. Poprostu zeby serwer stal sie popularny musi byc w liczbie slotow ta cyfra "3" bo to przyciaga ludzi. Ze slotami 24 nikt nie bedzie wchodzil a jak bedzie serwer do 30 to i tak male szanse ze bedzie chociaz 20 graczy na serwerze wiec o duze pingi nie trzeba sie bedzie martwic.

trawiator:

--- Quote ---Po za tym powinienen miec przynajmniej 30 slotow
--- End quote ---

Ty chyba sobie nie zdajesz sprawy jaki trzeba mieć kosmiczny sprzęt aby te 30 slotów (i to jeszcze na mapach czołgowych) uciągnąć, do tego oczywiście KONIECZNIE Windows bo na Linuxie nie ma maszyny która uciągnie tyle slotów.

O ile problem samego sprzętu jest jeszcze do przebrnięcia to dostanie takiego sprzętu z zainstalowanym Windowsem (najlepiej 2003) jest już nie do obejścia.

_KaszpiR_:
Co do wydajności - ten sam sprzęt z Linuksem pociągnie powiedzmy 26 slotów, ale na windows by pociągnął 32. Zwiększenie slotów jednak w grze powoduje często nie liniowe obciążenie a expotencjalne (wykładnicze): 8 graczy nie obiciąża serwer 2x bardzjiej niz 4 graczy, a raczej 2.5x (powiedzmy). Tak więc przy wyskokich ilościach slotów mała zmiana powoduje spore zmiany. Dlatego najsilniejsze procesory są potrzebne do odpalenia 32 slotów, a core2duo na 50. Aktualnie chyba nie istnieje procesor będący w stanie pociągnąć RO na 64 slotach nawet na Windows. Jedyna nadzieja w optymalizacji kodu silnika gry, to jest po stronie deweloperów gry.  z ilością slotów i wydajnością nie było by takiego problemu gdyby serwery UT2004 i w tym RO były wielowątkowe - wtedy szło by się w ilość procesorów/rdzeni a nie w częstotliwość. Niestety UT2004 na silniku UnrealEngine 2.5 NIE BEDZIE wielowątkowy z prostego względu - stara technologia, do tego juz nowa wersja jest na horyzoncie. W tym roku pobaczymy UnrealTournament 3 ( dawne 2007), który juz obsługuje wiele rdzeni - a to daje olbrzymiego kopa całości - o ile na technologii HT wynosi to jakieś 40%, na dual core jakieś 60% to na technologii Intel Core 2 Duo a potem Core 2 Quadro wynosi  jakieś 80% na rdzeń. Jes to kop taki, że jak porównałem wydajnośc mojego kompa w domu z naszym serwerem w pracy to zmiękłem - moj domowy komp kopał w dupę serwer sprzed 2 lat tak, że az strach. Tylko serwerowe roziwązanie Core to zabawa pow 15.000 zł o ile stacja robocza jest w kosztach 4.000zl.

prawda jest taka, że RO wyrosła z moda do UT2004, czyli oryginalna gra była pt rakietnica, minigun, jakies bronie plazmowe. Do tego ekipa zapaleńców programistów zrobiła totalną przeróbkę pod tytyułem bronie ptu karabi maszynowy, granat, pistolet. Z jednej strony jest to wielka praca całego zespołu przy tworzeniu grafiki,. modeli, map itd. Z drugiej cały silnik unreala działa na skryptach, na kompilowanym systemie klas z przeciążeniami, extensjami itd. Dla niewtajemniczonych oznacza to  tyle że jes tto bardzo elastyczne za cenę przędkości.

Totalna konwersja w zależności od stopnia odchyłu od oryginału będzie działać gorzej niż oryginał. Niestety ale silniki Unreal od samego początku są takie i natywnie były przystosowane na platformę Windows, potem na Linuxa bo firmy hostingowe nie są skłonne na hosting serwerów windows bo jest to potwornie kosztowne z powodu licencji na system operacyjny.

Metodą łotapologiczną - wyobraż sobie ze RO to formuła jeden, ma specyficzne podwozie wymagania itd. system operacyjny to tor po którym jeździ. Windows to tor dedykowany dla F1 - gładnkie tory, specjanie przygotwane - na takie trzeba wydac kupe forsty na utrzymanie, no ale za to nasz pojazd (gra) śmiga lepiej bo jest na taki tor dostosowana.
Mozna też pokusić się o inny tor (Linux), równie dobry ale juz niekoniecznie spełnaijący zasady F1 z powodu zbyt duzych wybojów na drodze albo przystosowaniay do innego rodzaju wyścigów. Nasza formuła też będzię jezdzić ale z pewną ograniczoną wydolnością bo nie będzie do tego rodzaju toru przystoswoana technicznie. ZA to jakieś inne pojady będą śmigać na takim torze bo właśni na taki są budowane.

Brak optymalizacji, adaptacja silnika do innego systemu operacyjnego niż docelowy  powoduje, że serwer na linuksie działa gorzej niż na windows. Za linuksem jednak przemawia masa plusów, gdzie głównym jest cena za serwer, a aktualne aplikacje darmowe nie ustępują (ba często przewyżsają możwiościami i wydajnością) aplikacje na Windows.

Realny koszt serwera na windows wynosi tyle, że 50% idzie na sprzęt, a drugie 50% na oprogramowanie Windows - licencje i ilości użytkowników, ilość procesoroów ma znaczenie. Do tego zabezpieczenia jak ajkieś firewalle, antywirusy, backupy, zdalna kontrola - wszystko kosztuje ekstra kasę. Nic dziwnego że masa ludzi wybiera Linuxa - różne dystrybucje, darmowe albo płatne z pomocą techniczną - jednak obcięcie kosztów o 40% już jest olbrzymim skokiem - można to wydac na inne rzeczy jak na ekstra  maszyny itd.

Powiedzmy że jest to serwer gry, czyli nie jest ważnę aż tak utrata danych, ni stostuje się więc jakichs zaawansowanych technik jak mirrroring, pamięci ECC, można władować mniejsze dyski, mniej ramu, za to wycisnąć kasę na lepszy procesor. Niestety ale platform serwerowych się nie podkęca - często w menu nie ma takiej opcji albo traci sie grwarancję.
Teraz taki serwer kosztuje jakieś 8.000zł razem z obudową, i bebechami. Teraz firma hostingowa stoi przed dylematem - kupić esktra serwer i psotawic dwa linuksy, czy nie kupowac drugiej maszyny a kase wydac na serwer Windows 2003, a zabezpieczenie tego i dostosowanie sryptow będzie ksztowało jescze ekstra...

Co inengo płacic zespołowi graczy za slot za miesiąc, a co inengo gdy serwer publiczny gracze dostają za darmo w celach często promocyjnych firmy hostującej, jak to np ma miejsce w przypadku INEA czy Aster.pl

Edit:
Trawiator, to nie problem jak masz pieniądze, ale trzeba je mieć - żeby je zdobyć to jest problem.

trawiator:

--- Quote ---Trawiator, to nie problem jak masz pieniądze, ale trzeba je mieć - żeby je zdobyć to jest problem.
--- End quote ---

To ci dopiero ciekawostka? Naprawdę?

Ja pisze o nas, o naszych polskich warunkach, więc to logiczne że nie mamy kasy.

_KaszpiR_:
X)
u nas nadal po macoszemu sie traktuje esport, czy promocje w interenc innymi metodami niz standardowe. Ale to sie powoli zmienia z przyczyn takich, ze przychodzi firma zza chodu, niekoneiczne z duza kasa ale wprowadza sprawdzone techniki owocujace dochdami po jakims czasie, a nie zyskiem z kopyta.

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

[*] Previous page

Go to full version