Ogólnie o grze Red Orchestra: Ostfront 41-45 > Między nami żołnierzami

OpenGL a DirectX 9.0

<< < (2/2)

Wrona:
snajpię w trybie 'textured'. Będzie skopane pod OpenGL? Bo nie wypróbowałem jeszcze...

_KaszpiR_:
w filmiku wszystko widac, wersje w trybie model maja biale tlo i nic nie widac przez celownik, jednye to co jest dookola broni, a texuted to masz celownik na caly ekran ale na obrzezu czarne tlo - jedyna opcja jaka pozwala na uzywanie snajpki w opengl

ciocia|Ola:
Textured działa - jak dla mnie to sweet ;)
Tamte inne to są jak dla mnie za kosmiczne :)
Wujek - Mosin też jest dobry :) mnie tylko irytują gracze, co biorą snajpke po to żeby Drużyna przegrała a on sam przed zakończeniem mapy stwierdza, - że snajperka nie jest dla niego powołaniem, dlatego wolę ja ją mieć, albo jeszcze lepiej jak ma ją ktoś ogarnięty ;)

wujek|T3N54MC024W523:
mysle Olka, ze pozostaje jedynie zalowac, ze tworcy gry nie zrobili w menu wyboru klasy 'snajperka tylko dla Oli lub innych ogarnietych graczy' ;) jednakze wtedy kazdy moglby sie pod Olke podszywac albo chwilowo (w celach czysto poznawczych) uznac sie za ogarnietego na tyle ze moze ze snajpy skorzystac i tez bylby z tego powodu problem. a przeciez nieraz i tak przegrywamy nawet jak dzierzysz Olu snajperke a slyszalas kiedys zeby ktos sie zalil ze mu snajpe wzielas? :) heehheh Jeszcze sie taki nie urodzil co by Oli dogodzil ! :*

a wracajac do tematu glownego, nie ma co obwiniac developerow, ze probowali w opengl, ale directx okazal sie lepsza droga do rozwoju. opengl byl prostszym API od dx, juz jako 16 latek pisalem proste enginy 3d i trywialne gierki pod opengl, jeno microsoft zapodal na tyle zlozone, spojne i elastyczne API graficzne, ze ogrom developerow poszedl wlasnie ta droga, bo po co kolo na nowo rzeźbić, jezeli ma sie stosowna wiedze w danym temacie i caly zestaw gotowych polproduktów do dyspozycji, ktore starczy tylko z rozsadkiem poskladac do kupy?

John Carmack z Id Software pokazal, ze poniekad takie rzeźbienie od podstaw jest mozliwe (wszystkie kłejki a na doom3 konczac), ale to troche tak jak z programistami co mimo istnienia javy, C# i innych, pozostali przy C/C++.
mozna to wszystko zrobic w jezykach nowszej generacji ale C++ i tak bedzie szybszy, wymaga jedynie wiekszego nakladu pracy by z prostych klockow ten cały Disneyland postawic.

wiec spor OpenGL vs DirectX to troche jak z linuxem/windowsem/macintoshami, tyle ze tutaj to jest API Silicon Graphics vs API Microsoftu, wiec jak zwykle mozna sporo polemizowac gdzie przoduje windows a gdzie pingwin i gdzie opengl a gdzie dx bedzie zasadniejszy i kto ma wiecej pieniedzy na badania i optymalizacje sterownikow(pewnie microsoft). jak to w zyciu bywa czasem pewnych rzeczy nie da sie wyjasnic nawet w przydlugawym i nudnawym poscie, wiec pozostaje uznac, ze opcja openGL dla RO pozostala troche niedokonczonym dzieckiem, ktorej niedorozwoj mozna podziwiac z pewna doza powsciagliwie przemyslanej krytyki.

istotny jest jeszcze fakt, ze OpenGL nie ma nic wspolnego z microsoftem, wiec byc moze podczas fazy produkcji (enginu, nie gry) chodzilo ewentualnie o mozliwe dzialajace wersje silnika dla innych nie microsoftowych platform, takich jak chocby playstation(chociaz tam sa straszne kwasy i kto wie czy wiekszosci gier nie trzeba nań w calosci przepisywac na nowo;) ), jednakze jak widac popularnosc gierki nie doczekala sie az takiego potomstwa(chyba ze ktos widzial wersje pingwinowe i chetnie swoja niewiedze naprostuje w tej kwestii), wiec bycmoze zaprzestano rozwoju tej sub-architektury i stad czesc niedorobek jej towarzyszacy. W tej kwestii dodam jeszcze iz engine unreal 2.x jest bardzo mocno ukierunkowany i optymalizowany na platforme XBOX'a (a wiec i pc bo architekturalnie sa zblizone, a wiec microsoft again bo wszechobecna windoza)

tak wiec mamy wszechobecny monopol microszmat, a ze bill gates ma pieniazki to tez wszyscy wiedza, a co to sa pieniazki i co ludzie dla nich zrobią, tez kazdy dobrze wie (np sprawia ze dx na windowsach bedzie szybszy i ladniejszy od opengl, rzecz jasna jesli uprzednio dobrze zaplacic) ;)

sklaniajac sie ku koncowej konkluzji, ja tam nie narzekam bo mam windowsa i w obliczu przedstawionych faktow nie dziwi mnie ze directx na moim kompie smiga i wyglada lepiej (choc z poczatku wydawalo mi sie ze moze opengl ciut lepiej sobie poradzi) od zaniechanej wersji openGL (bo gdyby byla dobra, nie trzebaby grzebac w plikach by ja uaktywnic:P - uznajmy ze jest po prostu niedokonczona ), co mnie moze nie tyle cieszy, co po prostu nie zaskakuje - a cuda takie jak Doom3 czy chocby istnienie Oli - jak widac, sie zdarzaja, bo zyjemy w skrajnie nieuporzadkowanym swiecie pelnym roznorakich niespodzianek czekajacych dopiero na odkrycie i weryfikacje :)

pzdr

Navigation

[0] Message Index

[*] Previous page

Go to full version