Author Topic: OpenGL a DirectX 9.0  (Read 10513 times)

Wrona

  • Guest
OpenGL a DirectX 9.0
« on: 15 December 2006, 11:11:30 »
Witam! Znalazłem ostatnio na http://fkmod.com bardzo entuzjastyczne wypowiedzi na temat korzystania z OpenGL zamiast DirectX w Red Orchestra. Postanowiłem wypróbować i.... rzeczywiście, efekt jest rewelacyjny! Dotychczas pogrywałem na najwyższych detalach z antyaliasingiem. Troszeczkę przeszkadzało mi, że tekstury są nieco jakby zbyt rozmyte, ale myślałem, że nic się z tym nie da zrobić - no bo przecież AA x 4 i Aniso 16 i te wysokie detale.... A jednak: po przełączeniu (redorchestra.ini) z directx na opengl tekstury są jak żyleta, wszystkie detale broni doskonale widoczne, ba, nawet HDR bloom wydaje się działać genialnie. Zostaję przy tym trybie wyświetlania, bo oferuje on wysoką ostrość obrazu i fajne nasycenie, dzięki czemu odróżniam wroga dużo szybciej, a ostrzał na duży dystans staje się skuteczniejszy. Żadnych bugów graficznych nie stwierdziłem.Polecam!
Minusy to "ściemnienie" zamiast motion blurr i biale obwódki wokół pozycji menu, ale jak piszą koledzy z fkmod, spokojnie da się z tym żyć!
Proszę o wypróbowanie i postowanie komentarzy.

oto przepis:
Quote from: fkmod.com
In your RedOrchestra.ini (located in \Steam\SteamApps\%username%\red orchestra\System), you will find these lines of code near the top of the file: (Actually with the new file system it may be located at \Steam\SteamApps\common\System) I'm not at my home PC so I will have to check this...

Code:

[Engine.Engine] RenderDevice=D3D9Drv.D3D9RenderDevice ;RenderDevice=D3DDrv.D3DRenderDevice ;RenderDevice=Engine.NullRenderDevice ;RenderDevice=OpenGLDrv.OpenGLRenderDevice ;RenderDevice=PixoDrv.PixoRenderDevice


change it so the render deivice is OpenGLDrv.OpenGLRenderDevice by removing the semicolon and adding a semicolon to the current one you are using so it basically looks like this:

Code:

[Engine.Engine] ;RenderDevice=D3D9Drv.D3D9RenderDevice ;RenderDevice=D3DDrv.D3DRenderDevice ;RenderDevice=Engine.NullRenderDevice RenderDevice=OpenGLDrv.OpenGLRenderDevice ;RenderDevice=PixoDrv.PixoRenderDevice


Czarny_[FH]_pl.

  • Guest
OpenGL a DirectX 9.0
« Reply #1 on: 16 March 2007, 21:59:37 »
Cholera nic z tego nie rozumie moglbys po polsku powiedziec co jak trzeba zrobic:)))

wujek|T3N54MC024W523

  • Guest
OpenGL a DirectX 9.0
« Reply #2 on: 16 March 2007, 22:23:23 »
w pliku RedOrchestra.ini (znajdziesz go w \Steam\SteamApps\%twoj_profil%\red orchestra\System), w miejscu:

[Engine.Engine]
RenderDevice=D3D9Drv.D3D9RenderDevice
;RenderDevice=D3DDrv.D3DRenderDevice
;RenderDevice=Engine.NullRenderDevice
;RenderDevice=OpenGLDrv.OpenGLRenderDevice
;RenderDevice=PixoDrv.PixoRenderDevice

zmieni jedynie sredniki z poczatku linijek tak by bylo odsrednikowane opengl, jak logika w tym przypadku nakazuje:

[Engine.Engine]
;RenderDevice=D3D9Drv.D3D9RenderDevice
;RenderDevice=D3DDrv.D3DRenderDevice
;RenderDevice=Engine.NullRenderDevice
RenderDevice=OpenGLDrv.OpenGLRenderDevice
;RenderDevice=PixoDrv.PixoRenderDevice

wszystko na temat;) pozdrawiam

Offline _KaszpiR_

  • Sztab Generalny
  • Towarzysz broni
  • Posts: 907
  • Honor: +4/-0
    • View Profile
    • http://hlds.pl
OpenGL a DirectX 9.0
« Reply #3 on: 17 March 2007, 07:52:31 »
widze ze jescze nie tknąłeś snajperki, pamietam ze sa z nia problemy.
EDIT: zara zrobie filmiki z roznic

acha, aby dobrze gra wygladala musi byc koniecznie w 32bit, inaczej jest masakra z teksturrami

edit 2: wlasnie sie tlocza filmy na serwis, potemnapisze artykul :)

edit 3: gdyby ktos nie zauwazyl newsa na stronie glownej ;D
http://red.orchestra.pl/page.php?id=220

wujek|T3N54MC024W523

  • Guest
OpenGL a DirectX 9.0
« Reply #4 on: 17 March 2007, 10:01:22 »
nie gram snajperka wiec jak dla mnie to moze sie z nia dziac cokolwiek - po prostu nie skorzystam:P
no ale Olke moze to juz zmartwic;)

pzdr

Wrona

  • Guest
OpenGL a DirectX 9.0
« Reply #5 on: 17 March 2007, 11:27:27 »
snajpię w trybie 'textured'. Będzie skopane pod OpenGL? Bo nie wypróbowałem jeszcze...

Offline _KaszpiR_

  • Sztab Generalny
  • Towarzysz broni
  • Posts: 907
  • Honor: +4/-0
    • View Profile
    • http://hlds.pl
OpenGL a DirectX 9.0
« Reply #6 on: 17 March 2007, 12:35:32 »
w filmiku wszystko widac, wersje w trybie model maja biale tlo i nic nie widac przez celownik, jednye to co jest dookola broni, a texuted to masz celownik na caly ekran ale na obrzezu czarne tlo - jedyna opcja jaka pozwala na uzywanie snajpki w opengl

ciocia|Ola

  • Guest
OpenGL a DirectX 9.0
« Reply #7 on: 17 March 2007, 19:02:49 »
Textured działa - jak dla mnie to sweet ;)
Tamte inne to są jak dla mnie za kosmiczne :)
Wujek - Mosin też jest dobry :) mnie tylko irytują gracze, co biorą snajpke po to żeby Drużyna przegrała a on sam przed zakończeniem mapy stwierdza, - że snajperka nie jest dla niego powołaniem, dlatego wolę ja ją mieć, albo jeszcze lepiej jak ma ją ktoś ogarnięty ;)

wujek|T3N54MC024W523

  • Guest
OpenGL a DirectX 9.0
« Reply #8 on: 18 March 2007, 16:26:46 »
mysle Olka, ze pozostaje jedynie zalowac, ze tworcy gry nie zrobili w menu wyboru klasy 'snajperka tylko dla Oli lub innych ogarnietych graczy' ;) jednakze wtedy kazdy moglby sie pod Olke podszywac albo chwilowo (w celach czysto poznawczych) uznac sie za ogarnietego na tyle ze moze ze snajpy skorzystac i tez bylby z tego powodu problem. a przeciez nieraz i tak przegrywamy nawet jak dzierzysz Olu snajperke a slyszalas kiedys zeby ktos sie zalil ze mu snajpe wzielas? :) heehheh Jeszcze sie taki nie urodzil co by Oli dogodzil ! :*

a wracajac do tematu glownego, nie ma co obwiniac developerow, ze probowali w opengl, ale directx okazal sie lepsza droga do rozwoju. opengl byl prostszym API od dx, juz jako 16 latek pisalem proste enginy 3d i trywialne gierki pod opengl, jeno microsoft zapodal na tyle zlozone, spojne i elastyczne API graficzne, ze ogrom developerow poszedl wlasnie ta droga, bo po co kolo na nowo rzeźbić, jezeli ma sie stosowna wiedze w danym temacie i caly zestaw gotowych polproduktów do dyspozycji, ktore starczy tylko z rozsadkiem poskladac do kupy?

John Carmack z Id Software pokazal, ze poniekad takie rzeźbienie od podstaw jest mozliwe (wszystkie kłejki a na doom3 konczac), ale to troche tak jak z programistami co mimo istnienia javy, C# i innych, pozostali przy C/C++.
mozna to wszystko zrobic w jezykach nowszej generacji ale C++ i tak bedzie szybszy, wymaga jedynie wiekszego nakladu pracy by z prostych klockow ten cały Disneyland postawic.

wiec spor OpenGL vs DirectX to troche jak z linuxem/windowsem/macintoshami, tyle ze tutaj to jest API Silicon Graphics vs API Microsoftu, wiec jak zwykle mozna sporo polemizowac gdzie przoduje windows a gdzie pingwin i gdzie opengl a gdzie dx bedzie zasadniejszy i kto ma wiecej pieniedzy na badania i optymalizacje sterownikow(pewnie microsoft). jak to w zyciu bywa czasem pewnych rzeczy nie da sie wyjasnic nawet w przydlugawym i nudnawym poscie, wiec pozostaje uznac, ze opcja openGL dla RO pozostala troche niedokonczonym dzieckiem, ktorej niedorozwoj mozna podziwiac z pewna doza powsciagliwie przemyslanej krytyki.

istotny jest jeszcze fakt, ze OpenGL nie ma nic wspolnego z microsoftem, wiec byc moze podczas fazy produkcji (enginu, nie gry) chodzilo ewentualnie o mozliwe dzialajace wersje silnika dla innych nie microsoftowych platform, takich jak chocby playstation(chociaz tam sa straszne kwasy i kto wie czy wiekszosci gier nie trzeba nań w calosci przepisywac na nowo;) ), jednakze jak widac popularnosc gierki nie doczekala sie az takiego potomstwa(chyba ze ktos widzial wersje pingwinowe i chetnie swoja niewiedze naprostuje w tej kwestii), wiec bycmoze zaprzestano rozwoju tej sub-architektury i stad czesc niedorobek jej towarzyszacy. W tej kwestii dodam jeszcze iz engine unreal 2.x jest bardzo mocno ukierunkowany i optymalizowany na platforme XBOX'a (a wiec i pc bo architekturalnie sa zblizone, a wiec microsoft again bo wszechobecna windoza)

tak wiec mamy wszechobecny monopol microszmat, a ze bill gates ma pieniazki to tez wszyscy wiedza, a co to sa pieniazki i co ludzie dla nich zrobią, tez kazdy dobrze wie (np sprawia ze dx na windowsach bedzie szybszy i ladniejszy od opengl, rzecz jasna jesli uprzednio dobrze zaplacic) ;)

sklaniajac sie ku koncowej konkluzji, ja tam nie narzekam bo mam windowsa i w obliczu przedstawionych faktow nie dziwi mnie ze directx na moim kompie smiga i wyglada lepiej (choc z poczatku wydawalo mi sie ze moze opengl ciut lepiej sobie poradzi) od zaniechanej wersji openGL (bo gdyby byla dobra, nie trzebaby grzebac w plikach by ja uaktywnic:P - uznajmy ze jest po prostu niedokonczona ), co mnie moze nie tyle cieszy, co po prostu nie zaskakuje - a cuda takie jak Doom3 czy chocby istnienie Oli - jak widac, sie zdarzaja, bo zyjemy w skrajnie nieuporzadkowanym swiecie pelnym roznorakich niespodzianek czekajacych dopiero na odkrycie i weryfikacje :)

pzdr