Artykuły :: Armored Beasts 2.65 Polish
jak zaisntalować
Author:
Submitted by: _KaszpiR_   Date: 2007-05-08 17:50
Comments: (1)   Ratings:
 
1.   Posted by Amizaur   2007-05-16 11:24  

Dzięki za napisanie tej instrukcji, mam nadzieje że w praktyce to okazuje się mniej skomplikowane niż wygląda w opisie ;-). Wrzucić wszystkie pliki gdzie trzeba i wio. Jeśli jest "mismatch" kiedy serwer ma inną wersje, wtedy skasować pliki AB z katalogu system.
Z moich doświadczeń wynika że nie trzeba czyścić cache nigdy, wystarczy że w systemie nie ma plików moda.

Postaram się popełnić wreszcie jakieś polskie opisy i instrukcje do AB, na razie wycofałem się tymczasowo z braku sił/czasu/zdrowia. Za jakiś czas najprawdopodobniej wrócę dokończyć robotę (bo w tej chwili mod zawiera jakieś 20% tych zmian które powinien).

Pozdrawiam.



1. Wstęp

Armored Beasts 2.065 to zupełnie co innego niż 2.01 czy wersja Light ;) - zmiany widać od razu po 3 minutach walki czołgowej.




2. Podstawowa instalacja wersji 2.03

Wyłączamy grę.
Pobieramy plik ArmoredBeasts2_Beta_2.03.rar.
Rozpakowujemy ten pakiet i znajdujemy szereg katalogów:



Widzimy katalog System, Sounds i tak dalej.
Teraz znajdujemy nasz katalog gdzie mamy zainstalowaną grę - u mnie akturat D:\Steam\SteamApps\common\redorchestra, w nim jest podobna struktura (wyciąłem zbędnie katalogi z obrazka,a te ważniejsze są na jaśniejszym tle)



Tak więc trzeba przenieść strukturę katalogów z Armored do common\redorchestra - wtedy pliki trafią do odpowiednich katalogów.
Jak istnieją juz jakieś pliki to je nadpiszcie.




3. Aktualizacja wersji do 2.065

Dobra, teraz możemy przeprowadzić aktualizację do 2.065 - pobieramy plik ArmoredBeasts2_Beta_2.065_Update.rar.

Robimy z nim to samo co w punkcie 2 - rozpakować zachowując strukturę katalogów do katalogu z grą i nadpisujemy pliki.




4. Niezgodność wersji

Ponieważ istnieje kilka wersji AB, każdy serwer wymaga specyficznej wersji. Najpopularniejsze są 2.03, 2.06, i teraz 2.065.
W grze jak i na serwerze można posiadać tylko jedną wersję mutatora - czyli jak np masz wersję 2.06 a serwer ma wyższą np 2.065 to pokaże ci się komunikat ...
Quote

<Plik> .... version mismatch




Wtedy trzeba podąć kroki pozwalające w dość szybki sposób skakać między serwerami z różnymi wersjami mutatora.

Najłatwiej jest teraz wyciąć wszelkie pliki zaczynające się od ArmoredBeasts2.* z katalogu redorchestra\System. Powinno byc ich jakieś 4.

Następnie idziemy do redorchestra\cache i patrzymy czy nie mamy zassanych tam jaichś plików. Plik chache.ini zawiera informację jaki plik co w rzeczywistości zawiera. Dlatego radzę pobrać wszelkie niestandardowe mapy z mapowiska i zainstalować normalnie . Cache i tak jest czyszczony jak przekroczy 30 dni starości albo 250 mb (czasem i więcej).

Od teraz macie w RO wszelkie potrzebne pliki dźwiękowe, tekstury, obiekty do ArmoredBeasts, brakuje wam tyko plików kodu mutatora - który powoduje rozjazd wersji. Dlatego za każdym razem jak teraz się podłączycie do gry z tym modem to zassacie jakieś 450kb mutatora z serwera.

Oczywiście jeśli na serwerze jest szybkie pobieranie to nie powinno to trwać dłużej niż kilka sekund. No a jak nie ma to już sobie poczekamy czasem pare minut (nie daj boże :D). Teraz pliki zassane mamy w katalogu redorchestra\Cache i są one automatycznie ładowane przez grę gdy potrzeba.



Jak wbijemy sie na serwer z inna wersją to pokaże sie okienko o błędnej wersji. Wtedy można wyłączyć grę, usunąć całą zawartość katalogu redorchestra\Cache i włączyć grę ponownie i wbić się na dany serwer. W tym momencie gra znowu powinna zassać pliki moda ale już z wersją dla tego serwera i nie powinien być ten problem.

Oczywiście należy patrzeć jaka wersja ArmoredBeasts jest aktywna na serwerze i pamiętać jaka mamy aktualnie załadowaną w grze aby była kompatybilność. W razie chęci walki na innej wersji - myk znowu czyścimy chache i odpalamy grę i patrzymy jaką wersje będziemy pobierać.
Tak więc radzę się zastanowić przed odpaleniem gry w jaką wersję chcecie grać :)








6. Instalacja na serwerze

Po krótce:
a) wyłączyć serwer na amen
b) zassać ArmoredBeasts 2.03i rozpakować na serwerze jak w puncie 2. jeśli jest obsługa plików .rar a jak nie to rozpakowac na windows i przesłac poprzez FTP.
c) podobnie jak w punkcie 3. - zasysamy ArmoredBeasts 2.065 update i rozpakowac na serwer - nadpisać pliki.
d) zajrzeć do pliku System\ArmoredBeasts2.ini i zmienć ustawienia - domyślnie będą pokazywane informacje o penetracji pocisków jeśli trafimy w czołg. Można to wyłączyć - wstaw poniższy kod:
Code:
[ArmoredBeasts2.AB_RO_TreadCraft]
bdebugtext2screen=false  // shows some debug info on screen about each tank shot
bLogPenetration=false // sends penetration debug info to the log
bDrawPenetration=false //

[ArmoredBeasts2.AB_RO_TankCannonShell] // here was tank shell speed modifier, but was removed

[ArmoredBeasts2.AB_RO_AntiVehicleProjectile]
bdebugtext2screen=false // shows some debug info on screen about each tank shot
bLogPenetration=false // sends penetration debug info to the log

[ArmoredBeasts2.AB_PTRDBullet]
bdebugtext2screen=false // shows some debug info on screen about each tank shot
bLogPenetration=false // sends penetration debug info to the log

e) włączamy serwer
f) wchodzimy na web admina z pozycji Current (na górze) wybieramy Mutators ( na lewo) i oznaczamy checkbox koło ArmoredBeasts.
g) zmiana mapy na serwerze - warto patrzeć wtedy na konsolę serwera jeśli się da (na screenie) i mutator powinen działać.


h) modyfikacja startu serwera tak aby uruchamiał sie mutator na 'dzień dobry'
jak masz
ucc start <nazwamapy i parametry>
to doklej na końcu
Code:
?mutator=ArmoredBeasts2.ArmoredBeasts2065Beta

na przykład (dla linuksa mamy ucc-bin a nie ucc):
Code:
ucc-bin server RO-Konigsplatz.rom?game=ROEngine.ROTeamGame?mutator=ArmoredBeasts2.ArmoredBeasts2065Beta --nohomedir


i) szybki dowload czyli robimy pliki uz2
pliki uz2 robimy na windows
słownik w łape i tłumaczyć sobie ;D http://www.redorchestragame.com/forum/showthread.php?t=18630
potem pliki .uz2 wrzucamy na serwer www i smiga!