Filmy z gry – część druga
[colleft][page=87]
[/page][/colleft]
[page=87]Filmy z gry[/page] zostały rozszerzone o klipy związane z pojazdami.
Dodatkowo trochę zmieniłem artykuł, powien być troszkę czytelniejszy i bajerancki :)
RedOrchestra – Festung-Breslau
Nie da się ukryć, że Festung-Breslau jesty ściśle powiązany z teatrem działań obejmowanym przez grę RedOrchestra Ostfront 41-45.
Co prawda nazwa serwera, który skupia pewną społeczność graczy, powstała przy okazji DoD-a (a to po drugiej stronie Łaby) to teraz pasuje jak ulał do RO :)
Wszystkich chętnych do zapoznania się z tym krótkim i krwawym okresem Wrocławia zapraszam na stronę http://www.festung.breslau.prv.pl
Oczywiście podyskutować o tym można na naszym Forum.
bonczek/hydroforgroup/®;
Filmy z gry
[colleft][page=87]
[/page][/colleft]
[page=87]Filmy z gry[/page] powinny ułatwić podjęcie decyzji przy zakupie gry.
Trochę sie namęczyłem przy filmach i przy artykule :)
A ile razy zginąłem :D
Filmy z gry
Filmy z gry on-line
Ten artykuł jest skierowany do osób które jeszcze gry nie nabyły, a zastanawiają się czy ją kupić.
Wpierw polecam zaznajomić się z artykułem Ogólnie o grze, w którym opisano szczegółowo co możemy spotkać w grze oraz podaje specyfikacje pojazdów, broni, klas postaci do wyboru oraz wymagania dotyczące sprzętu do grania.
Oczywiście tekst jedno, a gra drugie – miłoby poznać rozgrywkę bliżej, choćby oglądając oficjalne zwiastuny oraz zrzuty ekranu z gry znajdujące się w Galerii.
W końcu można obejrzeć filmy nagrane bezpośrednio z gry (tak, to jest główny powód powstania tego artykułu :))
Po lewej macie filmy Flash Video w małym formacie do podglądu na żywo. Jak przerywa to wciśnij play a następnie pauzę i popatrz jak rosną na prawo promi… procenty ;D
Filmy na prawo od animacji Flash są w formacie avi z wykorzystaniem kodeków XviD oraz mp3 – do ich poprawnego odtworzenia polecam kodeki FFdshow (darmowe kodeki pod wszystkie platformy, ale powinno działać także pod normalnymi kodekami XviD oraz DivX)
Pliki Flash ważą jakąś jedną piątą filmów wysokiej jakości, ale za to są osmiokrotnie mniejsze i o wiele na nich mniej widać. Filmy większe mają o wiele lepszy obraz i dźwięk – jak macie cierpliwość lub dobre łącze to polecam od razu je zasysać (szczególnie podczas czytania artykułu).
Notka – część filmów jest nagrana przy maksymalnej ilości detali w grze, czego raczej nie widać z powodu straty jakości jaką daje kompresja wideo. Filmy nagrane w wysokiej jakości mają efekt przygniecenia jako rozmycie obrazu oraz nakładanie się klatek, oraz charakteryzują sie generalnie niższą ilością klatek (obraz bardziej skacze) oraz faktem, że częściej ginę :)
Piechota – linki specyficzne dla trybu poruszania sie po mapie na dwóch nogach albo na brzuchu :)
18,7MB 32 graczy – 1m 49s – przedstawia fragment z gry na mapie Basovka, w której mamy możliwość zobaczenia jak wygląda gra przy maksymalnej ilości graczy na dość małej mapie.
8,3MB LKM – 0m 47s – przedstawia jak wygląda obsługa Lekkich Karabinów Maszynowych w grze, na początku u Niemców, a następnie podczas biegu u Rosjan (strzał z biodra, rzuca lufą)
6,3MB SAR – 0m 36s – przestawia grę żołnierza korzystającego z Semi Auto Rifle. Wyraźnie widać sposób celowania (tzw iron sight czyli brak celownika jako kropki, tylko muszkę i szczerbinkę) i strzelanie na szybciora :)
23,3MB STG – 2m 13s – przedstawia żywot gracza o specjalizacji Assault z bronią STG w rękach niemieckiego żołnierza. Trochę czołgania się po mapie z wychylaniem za rogi, pourywane ręce. Przedstawia grę w piechocie na bardzo bliskich odległościach – w okopach, jak i na dłuższe dystanse – szturmujący rosyjscy żołnierze na okopy i ostrzał z pewnej odległości. Dość dużo dymu.
9,3MB assault – 0m 54s – film nagrany z maksymalną ilością detali dostępnych w grze, jednakże kompresja do filmu i zmniejszenie rozmiaru klatki czterokrotne (2:1) drastycznie zmniejsza jednak widoczne w filmie efekty. Niemniej jednak widać dobrze efekt przygniecenia (rozmyty obraz podczas wybuchów). Proszę ściszyć głośniki przed uruchomieniem filmu – zaczyna się dość nieprzyjemnym wybuchem.
16,3MB snajperki – 1m 36s – obnaża mój brak doświadczenia w obsłudze tymi broniami :) Za to dość ładnie widać jak w celowaniu przeszkadzają takie elementy jak trawa i krzaki.
24,7MB combo – 2m 18s – dość interesujący film pokazujący takie elementy w grze jak bliskie spotkania z wrogiem który wyskakuje zza rogu, skuteczność bagnetu podczas lagów :), śmierć od granatu ( a raczej co po nim zostaje), pistolet Luger i nie w pełni świadomego wroga, podkładanie ładunku w celu wysadzenia drzwi, lornetka – ustawianie i wywołanie artylerii, wypadnięcie broni z rąk podczas szturmu na schody i niespodziewane zabicie wroga strzałem z pistoletu prosto w głowę , podnoszenie broni i amunicji, zdobycie celu misji :)
Pojazdy – w przeważającej części przedstawiają filmy z pojazdami.
6,5MB anti-tank – 0m 41s – fragment z krótkiego życia żołnierza piechoty przeciwpancernej – smażenie wrogich czołgów z panzerfausta.
18,9MB czołg – 1m 43s – przedstawia widok z czołgu podczas jazdy z kabiny kierowcy, z różnych pozycji w wieżyczce, rozwalenie wrogich pojazdów.
19,4MB czołg-lato – 1m 46s – pokazuje jak się wsiada do czołgu (nic wielkiego, po rpostu nagle jesteśmy w czołgu), odgłosy kul uderzających o pancerz :P, zniszczenie wrogiej jednostki, spotkanie na farmie zakończone przez piechotę z panzerfaustem.
19,8MB zima-ragdoll – 1m 48s – jedyna akcja gdzie udało mi się złapać czołgistę wystającego z czołgu, podłożenie artylerii na moście i prezentacja systemu ragdoll (animacji trupów podczas wybuchów), obserwacja ruchu niemieckich wojsk przez lornetkę – wszystko w scenerii zimowej.
Podziękowania
Osobom grającym na serwerach Festung-Breslau.PL oraz UKF.
- UKF|Assasin – za staranie aby mnie nie zabić (mimo że byłem wrogiem) :D
- ciocia|Ola – za wsparcie moralne :)
- Ogoor – za czepialstwo na ircu na temat literówek
- NN – jakiemus niedoświadczonemu graczowi, który na mapie Rakovice pozwolił do siebie podejśc i wpakowac serię w głowę
Instalacja ręczna map
- Instalacja ręczna – właściwie uniwersalna niezależnie od lokacji gier
- Wyszukanie katalogów – czyli gdzie tak na prawdę mamy grę
Instalatory w plikach .exe powinny same wykryć gdzie masz zainstalowana grę – starczy klikać Next i powinno samo się zaistalować.
Czasem jednak mamy mało miejsca na dysku, albo chcemy wiedzieć jakie pliki wrzucamy, aby np być w stanie się ich potem pozbyć – tak więc trzeba je zainstalować ręcznie.
Kiedy indziej musimy się posiłkować instalacją ręczną, ponieważ posiadamy kilka kont Steam albo kilka gier i instalator nie wykrywa prawdłowo ścieżki.
^ Instalacja ręczna
1. Zrób sobie katalog na jakimś wybranym dysku, np u mnie to D:/_in
2. Uruchom plik .exe z mapką, wybierz katalog docelowy na ten na jaki zrobiłeś w punkcie pierwszym – u mnie to D:/_in
3. Klikasz Next – rozpakowują się pliki
4. Po zakończeniu depakowania, zamykasz instalator (w razie czego nie oznaczaj opcji []Wejdź na serwer FB)
Poniżej zawartość katalogu po wypakowaniu pliku .exe

Przyda się to w punkcie następnym :)
Patrząc na podkatalogi widać co tam jest, , np ja mam D:/_out/red orchestra/Maps/ a w środku pliki .rom (RO map)
6. Teraz szukasz gdzie zainstalowałeś RO, znajdziesz taką strukturę katalogów (chodzi o katalog common):

Jak widać plik .exe zawiera fragment katalogu jaki jest w katalogu RO – czyli mamy katalog główny red orchestra oraz podkatalogi, akurat w rozpakowanej mapce jest tylko katalog Maps ale może być też parę innych.
7. Całość teraz polega na tym aby zachowując strukturę katalogów wrzucić pliki do katalogu gry, czyli rozpakowany katalog /red orchestra/ (oznaczamy myszką katalog red orchestra ) a następnie wykonująć złap i upuść (drag&drop) wrzucamy do katalogu /common/
W ostateczności pliki _in/red orchestra/Maps/ powinny wylądować w …/common/red orchestra/Maps/.
^ Wyszukanie katalogów
Całość sprowadza się do dość prostej rzeczy – należy wyszukać na komputerze plik RO-Arad.rom.
W efekcie powinniśmy otrzymać listę katalogów w których znajdują się mapy do gry.
Teraz możemy wykorzystać metodę opisaną wyżej do instalacji mapy w wybranym katalogu – albo nawet we wszystkich.
PS: sorry za ukośniki w prawo, to takie moje zboczenie :)
Pierwsza krew i nowe HQ
Dziś, a dokładnie 45 min. temu zakończyliśmy nasz pierwszy mecz w Nations Cupie organizowanym przez ROLadder.
W meczu tym zmierzyliśmy się z jednym z faworytów tego turnieju, drużyną [f]en[/f]Anglii.
Wynik końcowy Team Poland [f]pl[/f] 2 : 6 [f]en[/f] Team England.
Zaczęliśmy bardzo ładnie w obronie na StalingradKessel. Bardzo ładna i długa obrona Warhouse’a zagwarantowała nam spory zapas czasu na odparcie późniejszych ataków.
Na jakieś 5 min przed końcem [f]en[/f]Anglicy zaczęli jednak nacierać. Nie daliśmy się i pomimo ich ostatniego szaleńczego ataku daliśmy radę utrzymać South station.
W ataku było już trochę gorzej. O ile Warhouse i Assembly szło powoli, ale skutecznie, tak North i South już niestety nie. Przeciwnik bardzo ładnie rozstawiony nie dał nam praktycznie możliwości przejścia.
Zmotywowani remisem na Stalinie, rozpoczęliśmy walkę na Odessie. Wystartowaliśmy po stronie rosyjskiej. Jak zwykle dobry początek w naszym wykonaniu. Zdobycie apartamentów, placu i wieży nie stanowiło dla nas problemu.
Niestety z HQ było już nieco gorzej. Przeciwnik nie dał się nabrać na dwustronny atak i skutecznie nas eliminował.
Pod koniec rundy pojawiła się szansa gdy kTT razem z Tinem przedarli się przez ogień zaporowy anglików i podeszli kilka metrów bliżej pod osłoną MG Guza. Niestety nie udało im się i tym akcentem rozczarowani zakończyliśmy atak na Odessie.
W obronie….tak jak zwykle na początku ładnie, później nie ma co opowiadać. Broniliśmy się zawzięcie do ostatnich minut po stracie 3 głównych punktów. O zwycięstwie [f]en[/f]Team England zdecydował brak 1 człowieka na naszym HQ !
Nie mniej jednak uważam nasz debiut za bardzo udany. Graliśmy z faworytem. Większość ludzi na stronie czy na ircu nie dawała nam żadnych szans, typowali wyniki po 8:0. Dlatego chciałbym podziękować chłopakom za to, że pokazali, że [f]pl[/f]Polacy łatwo skóry nie oddadzą.
Na koniec chciałbym zakomunikować, że ruszyła strona [f]pl[/f]Team Poland RO.
Dostępna jest pod adresem http://ro.teampoland.net
Serdecznie zapraszam do odwiedzania naszej strony i trzymania kciuków za nas w meczu z [f]ca[/f]Team Canada.
Patch
Patch zapowiadany już od połowy sierpnia, 19 września nareszcie trafia do naszych komputerów. Pierwsze opinie graczy którzy już mają za sobą walki na nowej wersji można poznać na forum.
Specyfikacje pojazdów – tłumaczenie
Zwiedzając oficjalną stronę o RO oczywiście natknąłem się na grafiki o pojazdach. Od początku chodziło mi po głowie aby to przetłumaczyć na nasz ojczysty język. Zabrałem się do roboty wczoraj wieczorem, dokończyłem dzisiaj.
W między czasie wyszła na jaw niespójność danych w tych arkuszach, którą poruszyłem oczywiście na forum po angielsku jak i u nas po polsku.
Po drugie – nie chciało mi się tłumaczyć więcej, oraz czekać na dotłumaczenia, chyba, że ktoś mi je podeśle (może być w topiku, zrobię copy/paste i zaktualizuje galerię.
Zapraszam do zwiedzenia galerii.
Patch naprawde blisko
Chłopcy z Tripwire Interactive wiedzą jak budować napięcie – na stronie www.redorchestragame.com ukazał następny news na temat nadchodzącego patcha. Pojawiły się screeny z nawą bronią – G41, i co ważniejsze pełna lista zmian które wniesie wersja 1.022. Tutaj można zapoznać się z wersją oryginalną tego dokumentu, a tutaj z moim tłumaczeniem. Co do terminu wydania-musi nam wystarczyć tajemnicze Coming very soon…
Tak więc mamy nowe szczegóły do dyskusji na forum.
Serwer Festung-Breslau ma niezłe notowania
W serwisie Game Monitor nasz serwerek zajmuje już 10 miejsce na 86 monitorowanych serwerów.

Dzięki Wam, graczom.
13.09.2006 – Update: 8 miejsce :)
14.09.2006 – Update: 9 miejsce :((
17.09.2006 – Update: i znów 8 miejsce :D
20.09.2006 – Update: 7 miejsce :)
RedOrchestra.pl

