ROTactics – opis programu
[colright][page=108]
[/page][/colright]
ROTactics jest programem do rysowania taktyk online, przeznaczonym dla graczy, szczególnie klanowiczów. Jednakże jest on też przydatny do innych przedsięwzięć – np aby poznać mapę czy przygotować się do produkcji filmu :)
Zasada działania jest dość prosta – jedna osoba tworzy sesję, a do niej podłączają się inni poprzez internet, wtedy na współdzielonej części ekranu można rysować elementy
takie jak kreski, strzałki, kilka zdefiniowanych piktogramów. Wszystko w wersji dwuwymiarowej.
[page=108]Więcej[/page]
CB & RO:Ladder – aktualności

Panowie z Polski nie próżnują! Ostatnimi czasy rozegrano pięć spotkań! Niestety bilans meczowy jest niekorzystny :(.
Miejmy nadzieję, że teraz będzie już tylko lepiej!
[f]pl[/f] [1stCav] 0:8 [f]de[/f] GS
[f]pl[/f] vooDoo 2:6 [f]fr[/f] BuZ!ne$$
Honor Polski swoją postawą ratuje [f]pl[/f] Assassin Clan. Oby tak dalej!
[f]si[/f] {OF} 4:4 [f]pl[/f] AC|
Jak wszystkim wiadomo [f]pl[/f] team enclave szło przez ladderek newcomers jak burza dopiero w niedzielny wieczór [f]eu[/f] 5th SS Division Wiking zdołało im sprostać.
[f]pl[/f] enclave 4:4 [f]eu[/f] [5thW]
Co na ten temat miał do powiedzenia [f]pl[/f]enclave.MataDor
Wczoraj graliśmy z [f]eu[/f] 5th SS Division Wiking. Skład ten gra praktycznie tylko czołgowe mapy, specjalizacja Arad.
Z naszej strony graliśmy LyesKrovy od których zaczęliśmy. Niestety w obronie jako Axis był u nas straszny chaos związany ze złym przydziałem MG. 5thw przejęło nam HeadQuartes na 90sec przed końcem rundy. W ataku jako aliess dość sprawnie wygraliśmy mapę w 5 minut. Na ich Arad wchodziliśmy z nietęgimi minami bo wiedzieliśmy że są tam dobrzy. Potwierdziło się to gdyż jako alies wygrywa się mapę dość szybko 3-4 min (jest nie zbalansowana) oni jednak trzymali się dość długo. Dopiero w 12 min przejęliśmy wszystkie flagi. jako Axis niestety nie popisaliśmy się i przegraliśmy mapę klasycznie w 4 min.
Spodziewałem się remisu, z tym że myślałem że my wygramy obie rundy na Lyesach oni na Aradzie ;)
W Nations Cup bez rewelacji.
[f]de[/f] .de 8:0 [f]si[/f] [SLO]
[f]fr[/f] ©Fra 8:0 [f]nl[/f] NL

w Clan Base też nie wesoło. Swój pierwszy mecz rozegrał [f]pl[/f] UnKnown Fighters niestety nie sprostał [f]uk[/f] Full Metal Jacket.
[f]pl[/f] UKF 0:4 [f]uk[/f] fullmj
A ja oczywiście zapraszam na piątkowe podsumowanie i życzę wszystkim polskim klanom powodzenia!
ROTactics – program do taktyk na mapach
ROTactics jest programem do rysowania taktyk online, przeznaczonym dla graczy, szczególnie klanowiczów. Jednakże jest on też przydatny do innych przedsięwzięć – np aby poznać mapę czy przygotować się do produkcji filmu :)
Zasada działania jest dość prosta – jedna osoba tworzy sesję, a do niej podłączają się inni poprzez internet, wtedy na współdzielonej części ekranu można rysować elementy
takie jak kreski, strzałki, kilka zdefiniowanych piktogramów. Wszystko w wersji dwuwymiarowej.
Autorem programu jest VR6R, strona domowa projektu http://vr6r.lunarpages.com/ROTactics/ a wszelkie problemy czy nowe pomysły najlepiej zgłaszać po angielsku na ROTactics@vr6r.lunarpages.com
Program jest w wersji beta, czyli efekty pracy programu ponosi użytkownik, za wszelkie utraty danych autor nie odpowiada.
Aplikacja została przetestowana na takich platformach jak Win XP Pro, Win 2000, i Win NT (czyli raczej z rodziny NT).
Instalacja
Instalacja sprowadza się z odwiedzenia strony http://vr6r.lunarpages.com/ROTactics/ i kliknięciu w napis download, następnie pobierzemy plik zip, a po rozpakowaniu dostaniemy plik instalacyjny .msi. Starczy teraz kliknąć we właśnie rozpakowany plik i uruchomi się instalacja.
Niestety ale program jest całkowicie po angielsku, co więcej tworzy skróty w menu w podkatalogu Programs a nie Programy, więc trzeba będzie sobie raczej go przenieść (no chyba, że w instalce zdefiniujemy nazwy).
Następnie odpalamy z menu program RoTactics Launcher – i prawdopodobnie spotka nas to co opisałem w punkcie niżej czyli aktualizacja.
Aktualizacje

Podczas uruchomienia programu Rotactics Launcher program sam sprawdza czy na necie nie ma nowszych wersji – jeśli występują to pobierze , zaktualizuje i uruchomi się ponownie.
Obsługa programu
Po uruchomieniu programu pokazuje sie nam oto taki obrazek:

Najpierw musimy wypełnić w prawym dolnym rogu ekranu podstawowe dane jak nazwa użytkownika oraz wybrać czy chcemy stworzyć nową sesję, czy podłączyć się do istniejącej – definiujemy adres IP oraz numer postu.
O tworzeniu sesji niżej.
Widoki połączonych osób & zobaczcie, że ten kto załozył sesję ma większe możliwości:
Porty i tworzenie sesji
Używane porty (najlepiej zdefiniować ruch na przychodzący i wychodzący.
TCP 49300
TCP 49278
Jak chcesz sie połączyć do istniejącej sesji w internecie , musisz mieć możliwość łączenia się poprzez TCP na porcie 49300. Przeważnie z tym nie ma problemu, jedynie firewall musi puścić połączenie sie do zdalnego adresu.
Drugi port jest używany tylko jak tworzymy sesję – musimy mieć możliwość akceptowania połączeń na danym porcie.
Numer IP – mamy dwie opcje, zewnętrzny numer, wykrywany z zewnątrz (twoje prawdziwe IP do którego powinni sie łączyć klienci) albo lanowe IP – np na akademik, czy imprezie LAN albo na hamachi.
Jeśli masz publiczny adres ip to sprawa nie powinna stanowić problemu, a jeśli jesteś za firewallem w podsieci to musisz poprosić o przekierowanie portów administratora
– najczęściej jak się jest w sieci osiedlowej. Podobnie jak ktoś ma router to na routerze trzeba sdefiniować przekierowanie danych portów bezpośrednio na nasz komputer.
Druga linia definiuje na jakim porcie program nasłuchuje na przychodzące połączenia – czyli jak tworzymy sesje. Można go zmienić, jeśli zachodzi potrzeba, ale podłączający sie ludzie tez muszą zdefiniować ten port przy próbie połączenia.
Podczas połączenia do sesji jako klient, nasze możliwości są ograniczone – więcej niżej.
Rysowanie
Wciskamy lewy klawisz myszy i ciągniemy po ekranie, jak w paincie :D
Klikając lewym klawiszem myszy na ikonkach po lewej albo przesuwając suwak pod ikonami można wybrać kolejno: rysowanie linii, piktogram walki, piktogram obrony, gumkę do czyszczenia fragmentu ekranu.
Klikając prawym klawiszem na ikonce można wybrać kolor rysowania.
Stawianie piktogramu na mapie odbywa się prawym klawiszem myszy w miejscu pod kursorem.
Przy wybraniu poziomu zbliżenia, trzymając przyciśnięty klawisz Ctrl zamiast rysowania wchodzimy tryb w przesuwanie mapy (czyli trzymamy wciśnięty control oraz łapiemy lewym klawiszem myszy za mapę i przesuwamy w danym kierunku.
Tylko osoba tworząca sesję może zmieniać, przybliżać albo czyścic mapę, czy przydzielać klasy broni do użytkowników oraz nanosić klasy broni na mapę.
Przybliżenie kasuje aktualne wprowadzone dane na mapę, więc czasem zapisujcie obrazki.
Ładowanie własnych obrazków powoduje, że wprowadzone dane nie są zapisane, co więcej sa czyszczone.
Nowo podłączone osoby zaczynają z pustym podglądem mapy i nie widzą wcześniej rysowanych elementów na mapie – więc nie dziwcie się jak ktoś powie że czegoś nie widzi.
Tylko jedna osoba w danej chwili może rysować. Należy więc rysować po kolei, efekt jednego długopisu w grupie rysujących.
Lista osób / składy
Ta opcja jest dostępna tylko dla osoby tworzącej sesję.
Prawe kliknięcie myszy na użytkowniku pozwala zmienić kolor jego tła w menu.
Złapanie użytkownika i przeciągnięcie myszką pozwala na przydzielenie do grup.
Dwukrotne kliknięcie lewym klawiszem myszy na użytkowniku powoduje rysowanie kolorem jego tła.
Kliknięcie lewym klawiszem myszy na ikonie koloru tekstu (mały znaczek pomarańczowo/czarno/biały) aby zmieniać kolor tekstu aktualnie wybranej osoby.
Kliknięcie prawym klawiszem myszy na ikonie zmienia kolor wszystkich osób w liście.
Złap ikonę klasy z menu na dole i upuść na wybranej osobie – przypiszesz w ten sposób dana klasę do osoby.
Kliknięcie prawym klawiszem myszy na ikonie klasy koło nazwy użytkownika powoduje usunięcie statusu gracza.
Własne grafiki
Istnieje możliwość załadowania jako tło własnych obrazków – z formatu BMP albo JPG, szczególnie z wcześniej zapisanymi rozrysowanymi taktykami.
Wcześniej zapisane rysunki nie są usuwane przy użyciu gumki (bo są wpisane na stałe w tło obrazka).
Zapis następuje niestety jedynie jako BMP.
Zapis obrazków z ‘oficjalnych’ map idzie do specjalnych katalogów np : …ROTactics\Saved Maps\Odessa\MyOdessaStrat_1.bmp
Przyszłość
W przyszłości jest zaplanowane dodanie poniższych funkcji:
– możliwość współdzielenia map między osobami – nowy obrazek będzie transferowany do użytkowników jeśli go ktoś nie ma. Do tego będzie dołączone rysowanie (historia?)
– możliwość pisania tekstu na obrazkach
– obrazki z wnętrzami budynków
Podziekowania
trawiator & za bochomazy :)
Goral & za mniejsze bochomazy
vr6rl for original images.
CB & RO:Ladder – informacje
Weekend. Jak to w weekend bywa większość z nas odpoczywa. W sobotni wieczór meczy nie było ale za to niedziela zapowiada się już dużo ciekawiej.

22/10/06 odbędą się w RO:Ladder cztery mecze w tym dwa z udziałem polskich teamów.
O godzinie 21:00 [f]pl[/f] team enclave zmierzy się z [f]eu[/f] 5th SS Division Wiking
a [f]pl[/f] 1stCavalery będzie walczyć z [f]de[/f] German Soldiers.
Oprócz występów Polaków będzie można jeszcze pokibicować drużynom grającym w Nations Cup.
Reprezentacja [f]fr[/f] Francji zagra z Reprezentacją [f]nl[/f] Holandii.
A Reprezentacja [f]si[/f] Słowenii będzie grać z bardzo silną Reprezentacją [f]de[/f] Niemiec.

Natomiast w Clan Base [f]pl[/f] UnKnown Fighters zagra swój pierwszy mecz w drabince z klanem zajmującym aktualnie drugą lokate [f]uk[/f] Full Metal Jacket
Jako ciekawostkę dodam ilość przeznaczonych kredytów* na poszczególne zespoły w systemie obstawiania na RO:ladder. Przypomina to nieco zakłady u buchmachera. Zapraszam do wspólnej zabawy w obstawianie wyników!
Tak więc mecz:
nr.1 [f]eu[/f] [5thW] 2963 [f]pl[/f] enclave 10755
nr.2 [f]pl[/f] [1stCav] 1500 [f]de[/f] GS 33647
nr.3 [f]fr[/f] ©Fra 8850 [f]nl[/f] NL 1594
nr.4 [f]si[/f] [SLO] 546 [f]de[/f].de 82152
Wszystkim polskim klanom życzymy powodzenia w nadchodzących spotkaniach! A ja zapraszam na piątkowe podsumowanie.
*stan aktualny na CET 21:56 21/10/06
Steam dorobił się skórki tematycznej

Dzisiaj pojawiło się uaktualnienie do Steama, które oferuje nam nową skórkę, tematem związaną z nową promowaną grą Dark Messiah – Might and Magic. Moim zdaniem skórka jest “cieńka”, ale najważniejsze, że coś się w tym temacie ruszyło, i tak nie będę jej używał, ale poczekam aż będzie skórka tematyczna RO.
Wywiad z Goralem
Dziś nowość na naszym portalu! O co chodzi? A o rozpoczęty ciąg co tygodniowych wywiadów! W każdą sobotę postaram się wam dostarczyć na łamach naszego portalu jeden wywiad z kimś znanym polskiej i nie tylko scenie RO. Mam nadzieję, że ten pomysł przypadnie wam do gustu.
Na początek ktoś na pewno wam dobrze znany. [f]pl[/f] Goral.
Zachęcam do czytania oraz do rozmowy na naszym forum na temat wywiadów czyli: kogo? i dlaczego!? chcielibyście zobaczyć w sobotnim „gradobiciu pytań” ;)
[f]pl[/f] Zdzira: 1. Witam Cię serdecznie, na początek przedstaw się.
[f]pl[/f] Goral: Na imię mam Mariusz. Wiek 42 lata. Żonaty. Jestem z Wrocławia, no od 4 lat 1500m od Wrocławia
[f]pl[/f] Zdzira: 2. Czym się zajmujesz w życiu prywatnym ?
[f]pl[/f] Goral: Informatyką, informatyką i w wolnych chwilach informatyką. A jak już nie mam zupoełnie na nic czasu to zajmuję się domem
[f]pl[/f] Zdzira: 3. Zdradź nam tajemnicę. Od czego się zaczęła Twoja przygoda z Red Orchestrą i skąd pomysł na ro.pl ?
[f]pl[/f] Goral: Od informacji, że ma się pojawić gra, która realizmem przewyższa DoD-y (bo w to wcześniej grałem) no i będzie dostępna przez Steama. Pomysł na ro.pl wziął się akurat z przeczucia, że gra przyciągnie paru polskich graczy a poza oficjalną stroną gry nie ma nic dla polskich graczy na rynku. Jako, że wcześniej uruchomiliśmy 2 serwisy http://day.of.defeat.pl i http://festung-breslau.pl oraz, że postanowiliśmy uruchomić polski serwer gry w ramch Festung-Breslau.pl, to naturalnym się stało, że zrobiliśmy pierwszy polski serwis o grze. Załatwiliśmy link do naszego serwisu na oficjalnej stronie gry i zaczęliśmy ściągać tutaj rodaków (i nie tylko).
[f]pl[/f] Zdzira: 4. To wiele wyjaśnia. Grasz jeszcze w coś oprócz RO ?
[f]pl[/f] Goral: Niestety, nie mam na to za bardzo czasu, żeby go znaleźć na wiele gier. A że jako gram wyłącznie dla relaksu, więc wystarczy mi jedna gra. No, może się jeszcze od czasu do czasu potłuczemy w DoD lub DoD:S, ale to naprawdę będą marginalne wydarzenia.
[f]pl[/f] Zdzira: 5. Pozostawmy na razie e-gaming, czym się interesujesz, jakiejś muzyki słuchasz?
[f]pl[/f] Goral: No jestem trochę monotematyczny gdyż interesuję się głównie informatyką a zwłaszcza programowaniem, zgodnie z wykształceniem. Tak więc raczej większość czasu spędzam przy komputerze. Moja lepsza Połowa odciąga mnie od niego jak tylko może, więc spacery z pieskami, wypady w góry itp. Muzyki prawie nie słucham, przynajmniej nie dla samego słuchania. Z książek to oprócz informatycznych to jakieś thrillery polityczne.
[f]pl[/f] Zdzira: 6. Kierujesz się jakimś życiowym mottem ?
[f]pl[/f] Goral: Oj sporo by się znalazło właściwych. A takie szczególne to “Rób to co lubisz i lub to co robisz”
[f]pl[/f] Zdzira: 7. Jaką przyszłość przewidujesz dla polskiej sceny Red Orchestry i co planujesz ?
[f]pl[/f] Goral: W sumie ciężko mówić mi o scenie, gdyż jeśli takowa już jest, to ja raczej nie należę do niej. Scena, jeśli jest, potrafi się sama zorganizować. Nasze działania przede wszystkim skierowane są na graczy nie zrzeszonych, którzy tworzą jakąś społeczność, ale nie nazwałbym to sceną. Z resztą mam pewne negatywne doświadczenia z tzw. sceną DoD, która takim graczom jak ja potrafiła skutecznie obrzydzać grę na serwerze f-b.pl próbując narzucać swoje “racje” innym. Mam nadzieję, że w RO tego nie doświadczymy.
No cóż, jako wolontariusz będę starał się utrzymywać serwis i wraz z kolegami pomagać wszystkim zainteresowanym grą w Red Orchestra, i tym zrzeszonym jak i tym nie zrzeszonym.
[f]pl[/f] Zdzira: 8. W jaki sposób scena może pomóc lub wpłynąć na wygląd portalu?
[f]pl[/f] Goral: No cóż, zakładając serwis nie spodziewaliśmy się takiej popularności, która przekroczy popularność wcześniejszych naszych serwisów łącznie. Stąd wydawało się, że ekipa w składzie Trawiator, Ogoor i ja, oraz paru newsmanów wystarczy. Okazało się, że oczekiwania bywalców serwisu wzrastają z nią na dzień, a nam brakuje mocy przerobowych. Dołączyło do nas jeszcze paru aktywnych ludzi takich jak PrezesOI (tłumacz) czy _KaszpiR_ (grafika) oraz sprawdzamy kilku newsmanów i inne osoby współpracujące.
Jednak serwis w założeniu powstał na zasadzie “gracze dla graczy”, więc każdy kto uważa, że może w jkakiś sposób pomóc innym graczom, ma jakiś pomysł, który można wdrożyć, może w każdej chwili złożyć nam ofertę swojej pomocy. Jednak z góry zastrzegam, że jest to działalność nonprofit.
[f]pl[/f] Zdzira: 9. Co myślisz o PGA? Czy RO ma szanse się jeszcze na nim pokazać ?
[f]pl[/f] Goral: Ciężko wyczuć. To wszystko zależy od tego ilu będzie graczy, którzy będą chcieli w to grać. Trzeba odpowiednio rozpropagować grę, która w Polsce jest wyjątkowo tania i myślę, że jeśli ktoś che się pochwalić, że ma jakiegoś oryginała, powinien kupić RO
Ale jestem dobrej myśli, nie wróżę końca RO w ciągu roku.
[f]pl[/f] Zdzira: 10. Skąd się wziął Twój Nick ?
[f]pl[/f] Goral: Odkąd sięgam pamięcią, wołają na mnie Góral. Wchodząc w Internet odfiltrowało mi kreskę nad o i jestem Goral.
[f]pl[/f] Zdzira: 11. Chciałbyś na koniec dodać coś od Siebie ?
[f]pl[/f] Goral: No cóż, gry są różne. Ja FPP zaczynałem od Wolfsteina. Poprzez Doom, Duke Nukem, Quake, Unreal i po pewnym okresie fascynacji nudziły mnie, nawet coraz to nowe numerki i możliwości nie potrafiły mnie do tych gier przekonać na dłużej.
Ponad 5 lat temu zakochałem się w Counter-Strike! To było właśnie to. Gra drużynowa, spora grywalność, spora rzesza graczy na całym świecie i w Polsce. Kupiłem sobie oryginała i się zaczęło. Jednak moje drugie ja gdzieś tam nie dawało mi spokoju i uruchomiłem na zasobach firmowych serwer gry “U Gorala”. Zacząłem także współpracować z ludźmi od http://counter-strike.pl i paroma aktywnymi ludźmi. Powstało Centrum Polskich Serwerów CS-a i parę innych ciekawych projektów. Nawet pomagałem uruchamiać pierwszy serwis i serwer DoD 3.1.
Niestety zmiana w życiu zawodowym i prywatnym odsunęła mnie od CS-a. Jak wróciłem panował już Steam. C-S 1.6 nie przypadł mi do gustu, CS:S to już nie to, w końcu nie samą grafiką człowiek się relaksuje. Zerknąłem na DOD-a i tak, to było to. DoD 1.3 znów mnie zachwycił i włączyłem się do grupy animatorów serwera Festung-Breslau. Pojawiły się serwisy WWW. Pojawił się DoD:S, na którego “scena” zaczęła psioczyć i nie dawać mu większych szans na zaistnienie, a okazało się, że DoD:S żyje sobie całkiem nieźle, a zaczyna pustoszeć DoD.
No i pojawiło się RO. Mimo, że silnik nie najnowszy, jednak jego obecny realizm i grywalność zniewoliły mnie – mam nadzieję, że na długo.
Trochę się rozgadałem, ale to tylko po to, żeby uświadomić wszystkim, że już pewnie teraz ktoś gdzieś pisze jakiś hit, który lada moment może nas zauroczyć i spowodować, że odwrócimy się od RO. Tak może być i pewnie będzie, ale tak jak do DoD:S przeszło sporo luda z DoD, oraz z DoD:S przeszło sporo luda do RO, tak pewnie z RO przejdzie spora paczka na jego następcę. I jak zdrowie i chęci pozwolą, będziemy z nimi.
Więc trzymajmy się razem i żyjmy tą chwilą, dajmy innym z siebie to co w nas najlepsze a pewnie to zaowocuje czymś dobrym w przyszłości. A póki co, to nie żałujmy sobie kulek i granatów na serwerach i oby tak już zostało.
[f]pl[/f] Zdzira: 12. Dziękuje za rozmowę i życzę powodzenia w wirtualnym świecie i nie tylko!
Konkurs – zrób sobie mapę…
Na oficjalnej stronie Red Orchestry ukazał się news informujący o rozpoczęciu się Konkursu na najlepszą mapę custom o nazwie:
„Bold Games Custom Map Making Competition”
i jest organizowane przez Tripwire Interactive.

Konkurs składa się z dwóch faz:
“Blitzkrieg” – pierwsza faza – obejmuje mapy, które zostały już stworzone i te, które są na ukończeniu, kończy się 27 Października o 12.00 i dotyczy wszystkich rodzajów map (infantry, combined arms, tanks). Nagrodą są wysokiej klasy karty graficzne i nie tylko.
“Deep Battle” – druga faza konkursu – będzie trwać do 15 Grudnia, więc będziecie mieli czas na stworzenie nowej mapy lub dopracowanie już zaczętej. Nagroda to wysokiej klasy komputer, więc chyba warto wziąć udział :). Ten konkurs, tak jak “Blitzkrieg”, dotyczy wszystkich rodzajów map.
Jak stworzyć swoja mapę?
Wystarczy ścignąć Red Orchestra SDK ze Steama i poświęcić trochę wolnego czasu. Zestaw tutoriali po angielsku dla UT – w RO są tylko inne nazwy obiektów takich jak mapy, tekstury, obiekty, dźwięki (przyp _KaszpiR_)
Zasady konkursu tutaj.
Więcej informacji o nagrodach znajdziecie tutaj.
Clan Base & RO:ladder – informacje
Czas na małe podsumowanie zmagań naszych rodaków w ladderkach Clan Base oraz Ro:laddera!
Jak zapewne wielu z was wie RO:ladder jest najaktywniejszą „drabinką” Red Orchestry a co za tym idzie gra w niej najwięcej polskich klanów ( aktualna liczba to 5 w newcomer). Drugą „drabinką” w której mamy okazję podglądać zmagania Polaków to Clan Base Red Orchestra Infantry Only Europe. ( aktualna liczba polskich aktywnych klanów w CB to 1. Ogółem jest to liczba 4).

Zacznę od RO:laddera w którym trzy pierwsze miejsca zajmują właśnie Polacy! Na szczycie tabeli znajduje się [f]pl[/f] team enclave z dorobkiem 1335 punktów! Dodam, że enclave wygrało wszystkie swoje mecze!
Na drugim miejscu znajduje się [f]pl[/f] Voodoo Gaming z dorobkiem 1111 punktów. Bilans meczy to dwie wygrane i jeden remis.
Na trzecim miejscu plasuje się [f]pl[/f] UnKnown Fighters z dorobkiem 1110 punktów. W swoich meczach UKF dwa razy wygrywał i raz przegrywał.
Ósme miejsce zajmuje [f]pl[/f] Assassin Clan który rozegrał tylko jeden mecz i niestety go przegrał.
Ostatnie jedenaste miejsce zajmuje [f]pl[/f] [1stCav] Multigaming Community. [1stCav] rozegrało 5 meczy z czego 1 wygrało i 4 przegrało.
Tabelke RO:laddera można zobaczyć tutaj.

W Clan Base sprawa wygląda dość mniej ciekawie a to za sprawą małej aktywności nie tylko polskich klanów. Liczba aktywnych to zaledwie cztery klany z czego jeden polski a mianowicie team [f]pl[/f] enclave, który po jednym wygranym i jednym przegranym meczu zajmuje trzecią lokatę.
[f]pl[/f] enclave 4:0 [f]uk[/f] fullmj
[f]pl[/f] enclave 2:6 [f]eu[/f] core
Drabinkę CB można podglądać tutaj.
Steam oficjalnie po polsku!
Dzisiaj w nocy Valve wydało małą poprawkę do platformy Steam. Jedyną rzeczą którą dodaje poprawka jest tłumaczenie Steam’a na nasz język ojczysty.
Do tej pory język polski w Steam’ie był osiągalny tylko poprzez nieoficjalne podmianki (patrz wersja Steam’a dostarczona wraz z RedOrchestrą przez Cenegę).
Źródło: http://www.steampowered.com/v/index.php?area=news&id=784&
Ranking polskich serwerów wg Game-Monitor.com
Dla wszystkich, których interesują wszelkiej maści rankingi uruchomiliśmy link, który pokaże Wam ranking polskich serwerów wg Game-Monitor.com
Zapraszamy do kibicowania.
RedOrchestra.pl
