Google+ RedOrchestra.pl | Oficjalna fanowska strona gier serii RedOrchestra | Strona 133

Wynik konkursu na mapę o kryptonimie Deep Battle

31 marca 2007 Wiadomość z RO.pl Wiadomości

News świeży jak moje skarpety sprzed tygodnia :)
21 marca ogłoszono wyniki oficjalnego konkursu na mapę – Tripwire wreszcie się ogarnęła i wyłoniła zwycięzcę. Wcześniej już wpsominałem o tym konkursie tutaj – nie będę się więc nadmiernie rozpisywał.

1. miejsceSmolensk Stalemate, której autorem jest Joni “Xendance” Mäkelä. Koleś wygrywa wypasiony komputer o łącznej wartości 5000 dolców.

2. miejsceLeningrad, jej autorem jest Kevin “DrGuppy” Butt, do którego już w pudełeczku jedzie karta graficzna Nvidia Geforce 7800 GTX 512MB

3. miejsceBerezina, którą stworzył Mark “Slyk” Dittman, ‘niestety‘ będzie się musiał chłopak nacieszyć myszką laserową Logitech G7 oraz klawiaturą G15.

Członkowie jury podkreślają, że byli miło zaskoczeni taką ilością mapek zgłoszonych na konkurs. Podczas testów najtrudniej było w końcu wytypować najważniejsze trzy mapy. No cóż, nie dziwię się, niektóre mapy są nadzwyczaj ładne i grywalne i ja bym zwiększył ilość nagród do 5 miejsc :)

Do tego samego wniosku doszło jury, dlatego zdecydowano się nagrodzić innych maperów ekstra upominkami, zasponsorowanymi przez firmę Logitech:

BlackDayJuly – Tom “Moz” Hall
Zhitomir1941 – Johan “Drecks” van Pelt
TractorWorks – Mark “Slyk” Dittman
PariserPlatz – Timothy “SchutzeSepp” Wilmots
Tcherkassy – Lionel “EscAz” Mazars
Mannikkala – Heikki “Mr.Neutron” Jungman
Zavod – Tomas “Drevlin” Lidström

Podejrzewam, że trzy zwycięskie mapy zostaną dodane do nowego patcha do gry – czuję to pod skórą :)

Wywiad ze Zdzirą

17 marca 2007 Wiadomość z RO.pl Wywiady i wywiadziki...

Przedstawiam Wam, krótki wywiad z naszym kolegą, enclave.Zdzirą :). Zapraszam do przeczytania tych paru, krótkich pytań.

Mati: Witaj. Na początek powiedz kilka słów o sobie dla tych, którzy Cię jeszcze nie znają :)
 
enclave.Zdzira: Witam. Mam na imię Kamil. Rocznik 88, miejsce zamieszkania piękny nadmorski Gdańsk. Obecnie gram w RO w klanie team enclave. Niektórzy może mnie jeszcze kojarzą z paru innych gier albo portali internetowych.
 
Mati: Jakie są Twoje zainteresowania? Od jak dawna grasz poprzez internet ?
 
enclave.Zdzira: Odkąd pamiętam komputer był zemną. Jeśli chodzi o gry przez internet to najlepiej pamiętam Quake II po wyjściu Q III po dość długim czasie dałem sobie spokój w CSa też dużo nie grałem… Na dość spory kawałek czasu zatrzymałem się w Free City [3C] graliśmy w Battlefielda 1942. Piękny okres w moim życiu. Zainteresowania poza komputerowe to oczywiście piłka nożna, moja jedyna miłość Lechia Gdańsk. Poza tym, krótki okres związany z muzyką ale mi przeszło jednak słuchanie muzyki wychodzi mu dużo lepiej niż jej grani, hehe.
 
Mati: Teraz może coś o Winter Cup II. Jak do tej pory idzie Wam świetnie, wygraliście wszystkie rozgrywane mecze. Straciliście tylko jedną rundę. Powiedz proszę, który z tych meczy był dla Was najtrudniejszy ? Były może jakieś niespodzianki ?
 
enclave.Zdzira: Bez wątpienia był to mecz z vendettą. Chłopaki pokazali parę ciekawych zagrań na Baksanie a my standardowo przed meczem pełen luz i zero zainteresowania przeciwnikiem. Przegraliśmy rundę przez “score”. My mieliśmy Kościół oni Ruiny. Nasza przewaga w Reinfo była dość spora i można sobie wyobrazić nasze zdziwienie gdy okazało się, że Axis wygrywa bo mieli większego scora za przejmowanie flag… Mówi się trudno reszta spotkań raczej poszła spokojnie i bez większych niespodzianek.
 
Mati: Następny Wasz mecz w Winter Cupie będzie rozgrywany z francuskim clanem Légion des volontaires français. Mieliście przyjemność już kiedyś grać z nimi ?
 
enclave.Zdzira: Z tego co mi wiadomo odbędzie się dodatkowe losowanie po rozegraniu wszystkich meczy w fazie grupowej, a co do samego klanu to szczerze mówiąc nie pamiętam. Przebiłem się przez tyle klanów w RO, że poszczególnych przeciwników już moja pamięć nie obejmuje :)
 
Mati: Jakie macie plany na przyszłość ?
 
enclave.Zdzira: Plany na przyszłość… Hmm co do Enclave to ciężko mi tutaj coś stwierdzić. ET:QW ?
 
Mati: Czy to znaczy, że nie zobaczymy już Enclave na serwerach RO ?
 
enclave.Zdzira: Tego nie powiedziałem aczkolwiek całkiem możliwe, że tak się stanie, z każdym dniem przychodzi nas na RO mniej. Padały ostatnio jakieś propozycje rekrutacji, ale szczerze mówiąc nie wiem czy to ma sens. Na samym początku gry enclave w RO wszyscy mieli zajaffkę. Chcieli grać i wygrywać, ludzi było na ponad 2 składy. Nie było klanu w Euro z którym nie moglibyśmy nawiązać równej walki. Po niedługim czasie ludziom gra przestałą się podobać z tego czy innego względu a filary składu np. GOKU czy Pepelu. Zaczęły się pierwsze porażki. Klany, które wcześniej były dla nas tak zwanym mięsem nagle zaczynały być bardzo ciężkie do ogrania. No ale cóż tak bywa.
 
Mati: To przykre. Mam nadzieję, że się nie poddacie i zaczniecie znów ogrywać wszystkich, jak za dobrych czasów. Dziękuję za poświęcenie kilku chwil i odpowiedzenie mi na kilka pytań. W imieniu Redakcji RO.pl życzę Tobie i Enclave sukcesów na tegorocznym WCII.
 
enclave.Zdzira: Ja również dziękuje za miły wywiad i postaramy się nie odpaść tak szybko, hehehe.

OpenGL a DirectX 9.0

17 marca 2007 Wiadomość z RO.pl Wiadomości

Zdecydowałem się napisać ten tekst w związku z tym tematem na forum.

Wiadomo, że RO bazuje na silniku Unreal Tournament 2004, a to oznacza, że domyślnie powinna działać na OpenGL. Cóż, szybki skok do menu w grze i widzimy jasno : DirectX i jego rożne wersje i… nic poza tym!!!

Jak można wyczytać z kilku postów na oficjalnym forum RO (potem znajdę linki), deweloperzy zdecydowali się ukatrupić (usunąć) opcję silnika OpenGL w grze z powodu zbytniej ilości ograniczeń technologii. Głównym powodem była snajperka, a dokładnie jej tryb modelu, gdzie widok z lunetki zachowuje się jak soczewka i zakrzywia wpadające światło.

W związku z tym zdecydowałem że nagram filmiki z tego testu. Notka – obrazki są z filmików więc nie są super jakości, a filmy polecam oglądać w oknie w oryginalnym rozmiarze. Filmy trwają mniej więcej 30s, każdy ma rozmiar poniżej 10mb, ale mają na tyle wysoką jakość, żeby widać było o co chodzi. Nie wrzucałem większych, bo nie widać znaczącej różnicy w jakości a pliki są prawie 3x większe. W niższej jakości wychodzi straszny chaos, dlatego ich nie dodałem.

Wracając do tematu – specjalnie aktywowałem sobie tryb OpenGL (w sumie sprowadza się to do edycji pliku RedOrchestra.ini i wstawienia jednego średnika a usunięcia drugiego), i porównałem gry. Pamiętam, że wcześniej to robiłem na poprzedniej karcie graficznej, ale po paru minutach zrezygnowałem z przyczyn, jakie ujawnię niżej.

Tak więc odpaliłem grę, na danzig i co widzę? To co kiedyś – koszmarnie migające tekstury.

ro-opengl-16bit-hi-danzig.avi 6.7MB, XviD

A teraz spójrzcie na obrazek niżej i je porównajcie. Wystarczy przypatrzeć się na niemiecki transporter, jest to model na mapie, ale widać, że nie ma on normalnej powierzchni a paski jak zebra, na filmiku widać dokładnie jakie elementy na mapie migoczą z powodu tekstur.

Pomyślałem sobie, fajnie, juz to kiedyś widziałem, i było to samo, nie dawało się grać bo oczy bolą i jest zwykły horror. Wtedy wróciłem do menu i wpadła mi w oko opcja 16bit. Zmieniłem na 32bit, obraz mignął, wyszedłem z menu i…. wooow, zupełnie inna bajka :)

ro-opengl-32bit-hi-danzig.avi 8.2MB, XviD

Na filmiku widać, że obraz nie migocze. Wygląda to inaczej na DirectX, nie ma np rozmycia i paru innych efektów. No ładnie ładnie, ale…. co ze snajperką, przez którą wyrzucono ten tryb graficzny?

W podskokach odpaliłem grę znowu :)

ro-opengl-32bit-hi-menu-weapons.avi 9.4MB, XviD

Acha, nie powiedziałem, że menu wygląda koszmarnie, i że wybór klasy w grze jest utrudniony? Nie? No cóż, teraz widzicie :)

Jak widać w filmie snajperka w trybie modelu jest bezużyteczna – dla mnie pół biedy, korzystam od początku gry z trybu tekstury, czyli z tym czarnym obramowaniem. Na filmie widać także, że nie ma efektu rozmycia, tylko przyciemnienie. Dla mnie to także nie problem, od startu gry efekt rozmycia mnie przyprawiał o mdłości, i wolę ściemnienie :)

No dobra, wszystko fajnie, ale ja tu lecę na maksimum detali w grze – no.. część filmów nie ma np. efektu deszczu i paru innych, jakoś tego nie lubię – ale wiem, że poprawia klimat w grze. Zdecydowałem jednak, że warto odpalić grę na minimum detali….

ro-opengl-32bit-lo-danzig.avi 7.4MB, XviD

Pamięta ktoś gry typu Quake? Na pewno tak, rozmycie tekstur jak się patrzy, wygląda ohydnie ale każdego wroga widać, ciekawe co na to regulamin roladder czy innych lig. No i ta wyskoa ilość fps, wreszcie na poziomie.

Ja jednak wróciłem do ustawienia high detail, co więcej zauważyłem, że na OpenGL różnica wizualna między High a Normal jest nieznaczna, a na Normal jest znacznie więcej fps – gra jest płynniejsza. Trzeba by to dokładniej obadać.

Tyle. Mam nadzieję, że ci bardziej ogarnięci sami przeprowadzą eksperymenty, i sprawdzą na własnej skórze jak się gra na OpenGL. Pamiętajcie jednak, że mapy są tworzone z myślą o DirectX, czyli mogą zupełnie inaczej wyglądać w innym trybie – np może czegoś brakować, albo może wyglądać inaczej niż zwykle, wprowadzając jeszcze więcej błędów. No i grający w klanach niech sprawdzą regulaminy lig!

Firma Tripwire, producent gry oficjalnie przyznaje, że nie prowadzi supportu dla gry w trybie OpenGL, co więcej, wszelkie błędy wykryte w tym trybie są automatycznie odrzucane. Tak więc gracie i się cieszycie albo cierpicie na własne życzenie.


A co do rezygnacji z OpenGL. Cóż, deweloperzy chyba nie widzieli silnika Doom III gdzie nie takie bajery widać (chociażby efekt ugięcia obrazu od ciepłych elementów jak gorąca rura), i czasem DirectX może się schować. Prawda jest taka, że większość gier na Steam jest na silnikach wykorzystujących DirectX a to z powodu podpisanej umowy z Microsoftem – czyli kasa i kasa a na końcu użyteczność. Przyznac trzeba ze Microsoft ma naprawdę użyteczny zestaw narzędzi w Visual Studio, gdzie wszystko się robi (prawie) przez kopiuj/wklej, więc pisanie niektórych rzeczy idzie szybko, ale odbija się to na wydajności programów. A że technologia idzie naprzód i w końcu trzeba kupić nowy komputer to już nie ma się co bawić w optymalizację.

ro-quake.avi 1.1MB, XviD

Film z Quake4 w trybie Ultra High 1024×768 z FSAA 2x, więc nieźle obciąża grafikę. Widać licznik fps w prawym górnym rogu ekranu, no ale ilość cieni i innych bajerów jest na najwyższym poziomie. I tak większość bajerów nie widać z powodu kompresji obrazu – 4x mniejsze polo obrazu oraz sama kompresja video drastycznie obcina ilość detali. Wybrałem ten fragment z powodu efektu ugięcia obrazu od RailGuna potwora.

Produkty na DirectX przeważnie na dobrych kompach często jadą na granicy 30fps, więć na efekcie wystarczającym, ale wiadomo, że w grach szybkich jest to drastycznie mało. Przeważnie te same gry w trybie OpenGL zasuwają jak króliki na wiosnę. Doprowadziło to nawet do pewnego ruchu z firmy id software, gdzie silnik gry ogranicza ilość generowanych klatek do 60, aby wyrównać szanse na turniejach online, gdzie ludzie z super sprzętem będą mieli 20x więcej fps niż ludzie ze słabym. Z jednej strony mozna powiedzieć, że jest to karygodne, bo wielu graczy chce wycisnąć fps na max, a tu ich ograniczają. No ale na szczęście ograniczają dość wysoko, i silnik gry ma sporo luzu do wykorzystania.

Pozostaje czekać na Unreal Engine 3 oraz na Enemy Territory: Quake Wars

 

Nowa ankieta na temat MCP

7 marca 2007 Wiadomość z RO.pl Wiadomości

Ponieważ od wypuszczenia pakietu map MCP i wrzucenia go na serwery już trochę czasu minęło, chcielibyśmy poznać Waszą opinię na jego temat.

Dlatego stworzyliśmy ankietę.

Zapraszamy!

Zostań sponsorem serwisu WWW

27 lutego 2007 Wiadomość z RO.pl Artykuły

Zwracam się do wszystkich zainteresowanych wsparciem finansowym dla serwisu RedOrchestra.PL oraz Day.Of.Defeat.PL i Festung-Breslau.PL.

Potrzebne jest wsparcie pozwalające opłacić hosting serwera WWW oraz domen, których używa.

W chwili obecnej utrzymywany jest serwer WWW, którego koszt wynosi 122 zł brutto za 6 m-cy z 10GB miejsca na dysku oraz transferem 1200GB na 6 m-cy.

Hosting utrzymywany jest w nazwa.pl. Póki trwa promocja, wykupywany jest co pół roku serwer i przenosimy dane z serwera na serwer. Udaje się zaoszczędzić 610 zł :) i mamy 2 razy większy transfer.

Dodatkowo utrzymywane są domeny:

www.red.orchestra.pl (historycznie)

www.redorchestra.pl

www.festung-breslau.pl

www.day.of.defeat.pl

www.steampowered.pl

a każda kosztuje bez promocji 122 zł brutto.

Dlatego jeśli masz parę “zbędnych” złociszy, a chcesz wspomóc naszą działalność to przelej je na konto:

Mariusz Górski

Żerniki Wrocławskie

PKO BP Inteligo

50102055581111130863900144

Napisz w opisie swój nick i w którym serwisie.

np. Goral, www.redorchestra.pl

Wszyscy będziemy Ci wdzięczni.

Wykonanie sponsoringu:

hosting serwera WWW: 100,00%
www.red.orchestra.pl: 65,57%
www.redorchestra.pl: 12,30%
www.festung-breslau.pl: 65,57%
www.day.of.defeat.pl: 100,00%
www.steampowered.pl: 0,00%
 
RAZEM: 57,24%

Darczyńcy:
vlvt

X! ProX’y

mAKs

AdikPL

Anonimowy

Anonimowy

Anonimowy

Biały Orzeł

Oficjalny pakiet niestandardowych mapek!

23 lutego 2007 Wiadomość z RO.pl Wiadomości

Deweloperzy firmy Tripwire Interactive, czyli producenci gry Red Orchestra, zostali oszołomieni ilością wysokiej jakości map jakie zostały zgłoszone do konkursu na niestandardowe mapki. Aby lepiej dało się rozpoznać te mapy został stworzony specjalny mappak, zawierający produkty z pierwszej tury (Blitzkrieg), jak i drugiej fazy (Deep Battle) konkursu.

UPDATE 2: Do galerii projektów dorzuciłem dodatkowe fotki ze wszystkich mapek z pakietu – dokładna notka w galeriach, patrzcie na nazwy pików pod obrazkami.

Pliki do pobrania na dole strony tego artykułu

Map pack jest dostępny przez tydzień zaczynając od dnia 23 lutego ze strony FilePlanet. Po tym czasie nie zostanie on usunięty – po prostu będzie dostępny na większej ilości mirrorów, czyli serwerów plików.
Należy odnotować fakt, iż pakiet zawiera najnowsze wersje mapek, jakie udało się zdobyć od twórców poziomów. A na niektórych z nich wprowadzono dodatkowe, mniejsze poprawki oraz ulepszenia. Sprowadza się to głównie do ulepszenia efektów wizualnych związanych z efektem filmu (bloom), oraz dość ważne – nie wprowadzano żadnych zmian co do trybu rozgrywki. Tak więc mappak zawiera unikalne wersje map, tych unikatów nie publikowano jeszcze nigdzie indziej.

Firma Tripwire dziękuje wszystkim maperom, którzy znaleźli czas oraz podjęli wysiłek wzięcia udziału w konkursie map dla RO (heh a nagroda nieźle motywuje). Co więcej należy się przygotować do zbliżającego się wielkimi krokami uaktualnieniu gry, na pewno nadzianego jakimiś mapkami niestandardowymi z konkursu.


A w customie są 32 mapy:

Berezina
BlackDayJuly
BrestFortressTerespol
Budapest
EnemyAtTheGates
Entweichen
Goldap
Hochburg1943
Korosten
Kryukovo
Kurland
Kuzernki
Lazur
Leningrad
Lodz
Mannikala
Novogrod Mountains
OrshaClearing
PariserPlatz
PartisanForestRaid
Smolensk Stalemate
Road to Orel
Roter Boden
Soviasky
StaticDefense
Tcherkassy
TractorWorks
Trench Hill 1944
TulaOutskirts II
Wateverovko
Zavod
Zhitomer 1941


Instalacja Map Contest Packa

1. cierpliwie czekamy aż zassiemy plik .exe, 160mb trochę trwa.
2. uruchamiamy plik i postępujemy wg poniższych obrazków. Przy wyborze katalogu radzę oznaczyć katalog gdzie macie zainstalowany Steam
Notka, ten instalator na siłę dokleja nazwę Nowy folder – starczy, że ją skasujecie z adresu.
Niektórzy z was maja ścieżkę np C:\Program Files\Steam\

Edit: nie uważacie, że piszę zbyt długie newsy? :)


Oficjalne pliki
Mappak można ściągnąć z naszej strony – na samym dole strony jest link – albo z FilePlanet.

Uwaga: do zassania 160MB, a po rozpakowaniu na dysku aż 860 MB.
 

Armored Beasts Lite 2.01 Polish

19 lutego 2007 Wiadomość z RO.pl Wiadomości

[center][page=208][/page][/center]

Przetłumaczyłem opis dodatku [page=208]Armored Beasts Lite 2.01 Polish[/page]. Angielska wersja znajduje się tutaj.

Co więcej, dodatek jest dostępny na obu serwerach:
212.76.32.54:7757 [PL]Red.Orchestra.pl&Aster.pl
212.76.32.52:7757 [PL] Red.Orchestra.pl & Aster.pl [only custom maps]

Instalacja polega na tym, że gra automatycznie pobierze wam pliki wielkości około 1.5mb na dysk i już :)
A instalację na serwerach… to już sami admini muszą sobie innych serwerów poradzić.

Armored Beasts Lite Beta 2.01 Polish

19 lutego 2007 Wiadomość z RO.pl Artykuły

O projekcie

Odnośnie tego topiku po angielsku.

To jest wersja beta modu do gry RedOrchestra OstFront 41-45, o nazwie Armored Beasts 2.01.
Lite version – oznacza minimalna ilość zmodyfikowanych plików w celu stworzenia moda – kod modu plus dźwięki.

Zmiany dotyczą sporych modyfikacji pancerzy czołgów oraz modeli penetracyjnych pocisków. Dodatkowo znajdują się w nim mniejsze zmiany i usprawnienia. Ten plik jest pierwszą fazą większego projektu – więcej zmian, poprawek i dodatkowych funkcji jest planowanych w przyszłości.
Mod jest wersją beta – oznacza to, że niektóre wartości jak grubości pancerzy mogą ulec zmianom w nowych wersjach modu.

Czas na customa :)

18 lutego 2007 Wiadomość z RO.pl Wiadomości

Trochę spóźniony news :)
Pamiętacie, jak napisałem o konkursie ogłoszonym przez firmę Tripwire na mapki do RO? Dla przypomnienia to była faza druga o nazwie Deep Battle.

Otóż 1 Lutego br. (tak, 18 dni temu ) została zamknięta lista mapek jakie trafiły do rozpatrzenia:

Johan “Drecks” van Pelt – Zhitomir1941 Beta 3
Tomas “Drevlin” Lidström – Zavod – notka, wersja finalna kompletnie nie przypomina wersji beta.
Kevin “DrGuppy” Butt – Leningrad Beta 5
Lionel “EscAz” Mazars – Tcherkassy Beta 2
Neil “Killer9999” Cook – Hochburg 1943 (zdj do normalnego Hochburg’a), Lodz Beta 4, Orsha Clearing Beta 3, Novgorod Mountains (ta ostatnia fenomenalnie wygląda!)
Tom “Moz” Hall – Black Day July (aż dziw że nie zrobiłem na niej zdjęć – pewnie z emocji :D )
Heikki “Mr.Neutron” Jungman – Mannikkala Beta 2
Erdem “Rak” Madaral – Kryukovo Beta 2
Richard “RichZap” Glover – Korosten Beta 3
Timothy “SchutzeSepp” Wilmots – PariserPlatz 2
Greg “Six Ten” Sandor – Brest Fortress (wg mnie bidna :) )
Mark “Slyk” Dittman – Berezina Beta 5, TractorWorks Beta 4
Joni “Xendance” Mäkelä – Smolensk Stalemate Beta 3

Davis “SnakeDude 24” Ford – Static Defense
Marc “Stalker 24” Roberts – Roter Boden
Kurt “Subv3rsioN” Hernandez – Trench Hill 1944
Tochiri – VolgaOST Beta

Więcej fotek z ostatnich mapek jeszcze w tym tygodniu, po prostu jeszcze nie mamy ich w mapowisku, a tym bardziej na serwerze.

Mapki są aktualnie testowane przez ekipę Tripwire pod względem grywalności i wykonania. Pewnie to trochę potrwa :)
Prawdopodobnie zwycięskie mapki trafią do następnego patcha w grze.

Dodatkowo wystawiłem nową ankietę na prawo. Zapraszamy do głosowania :)
Wyniki poprzedniej ankiety tutaj i są związane z waszym zdaniem odnośnie jakiego rzodzaju mapa ma największe szanse wygrać konkurs.

Mała awaria bazy danych…

18 lutego 2007 Wiadomość z RO.pl RedOrchestra.Pl

Niestety jak wszędzie tak i u nas przytrafiła się mała awaria bazy danych. Niestety poleciały wszystkie hasła użytkowników rejestrujących się po 02.02.2007 oraz osób zmieniających swoje hasło po tym czasie. Osoby które nie mogą się zalogować proszone są o skorzystanie z opcji “Zapomniałeś hasła?”
W razie problemów prosimy o kontakt (najlepiej na IRC’u).

Serdecznie przepraszamy za zaistniałą sytuację,
Administracja.

« Starsze wpisy Nowsze wpisy »

Powered by WordPress and NatureFox.