Google+ RedOrchestra.pl | Oficjalna fanowska strona gier serii RedOrchestra | Strona 130

Czerwona Orkiestra po Polsku!

5 lipca 2007 Wiadomość z RO.pl Zmiany w grze

“Niech narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język w RedOrchestrze mają”. Parafrazując tekst Mikołaja Reja chciałem Wam przekazać świetną wiadomość jaką jest pełna lokalizacja RedOrchestry. Po nieudolnym tłumaczeniu wersji dokonanym przez polskiego dystrybutora naszej gry wreszcie doczekaliśmy się oficjalnej lokalizacji. – Swoją drogą to i tak pewnie Cenega jest autorem tego tłumaczenia, za co należą im się gratulacje. Odwalili kawał dobrej roboty. – Jak widać na poniższych screenach tłumaczenie jest raczej znośne, owszem jest w nim kilka baboli jak np. “Hostowanie gry” ale da się to wszystko przełknąć. Aby mieć RedOrchestrę w języku polskim należy w ustawieniach Steama ustawić język interfejsu na polski. Dzięki temu po restarcie Steama ściągnie się mała aktualizacja do Czerwonej Orkiestry (~2MB). Zapraszam serdecznie do przetestowania tłumaczenia i wypowiedzenia się na jego temat w komentarzach oraz wzięcia udziału w ankiecie.

Screeny z spolszczeniem przedstawiają się następująco:

Top Gun- podręcznik pilota

3 lipca 2007 Wiadomość z RO.pl Artykuły

Z powodu problemu w ogarnięciu mapy sporej liczbie graczy, postanowiłem napisać artykuł objaśniający największe wątpliwości.
Top Gun jest to kolejna customowa mapa z gatunku “for fun”. Jak zapewne większość czytających wie, daje ona możliwość radosnego wyrzynania się w powietrzu za pośrednictwem latających BA-64. Aby grać na Top Gun należy posiadać pliki zawierające mapę, dźwięki i tekstury do niej. Ostatnią wersją która się ukazała jest TopGun-b4.


Pojazdy Axis

BA-109
Myśliwiec, posiada karabin maszynowy oraz działko (chodź nazwałbym to małą armatą). Karabin ze względu na skuteczność jest bezużyteczny. Jednomiejscowy.

CC-111
Bombowiec, posiada karabin maszynowy oraz możliwość zrzutu bomb. Karabin ze względu na skuteczność jest bezużyteczny. Jednomiejscowy.

German Clowncar
Stuningowany BA-64. Prędkość maksymalna ok. 145km/h. Posiada karabin maszynowy. Dwumiejscowy.

Schwuchtel Schlitten
Stuningowany German Clowncar. Posiada nowe malowanie oraz kompletny zestaw audio, dzięki któremu można słuchać muzyki (w jaki sposób- czytaj dalej).


Pojazdy Allies

BA-109
Myśliwiec, posiada karabin maszynowy oraz działko. Karabin ze względu na skuteczność jest bezużyteczny. Jednomiejscowy.

Russian Clowncar
Stuningowany BA-64. Prędkość maksymalna ok. 145km/h. Posiada karabin maszynowy. Dwumiejscowy.

Jew Car
Stuningowany Russian Clowncar. Posiada nowe malowanie oraz kompletny zestaw audio, dzięki któremu można słuchać muzyki (w jaki sposób – czytaj dalej).

Pavelcar
Stuningowany Russian Clowncar. Posiada nowe malowanie oraz kompletny zestaw audio, dzięki któremu można słuchać muzyki.

Aha, latają tylko myśliwce i bombowce ;)


Bronie

STG69
Zmodyfikowany STG44, strzela pociskami o kalibrze mniejszym od tego z działek BA-109. Nieograniczona liczba amunicji. Wali niesamowitymi seriami, dobry przeciw piechocie, aby zniszczyć pojazd trzeba kilkunastu pocisków.

P09 Luger Pistol
Luger strzelający pociskami kalibru 14mm. 3 pociski w magazynku. Mało skuteczny przeciw pojazdom.

Nebelwerfer
Zmodyfikowany STG44, strzela czterema pociskami naraz, duży kaliber. Trzeba uważać aby nie strzelać serią, tylko po jednej kuli – wtedy wylatuje z pięć skupionych koło siebie pocisków – jak w dubeltówce. Bardzo dobrze masakruje pojazdy latające jak się wceluje. Strzeliwszy osobie pod nogi odrzuca jak rakieta w Quake, – ludzie giną z powodu odrzutu na dużą odległość oraz efektu grawitacji :)


Inne

Disco Room
Jest to pomieszczenie które znajduje się kilkaset metrów nad Ziemią w pobliżu respawnu Axis. Służy ono do spotkań przy kieliszku (odpowiednie napoje można znaleźć na stole) i słuchania miłej muzyki. Dostać się do Disco Room można na 2 sposoby: podlecieć od dołu do przezroczystej podłogi i następnie użyć klawisze “Use” – wysiadamy z pojazdu i jesteśmy w środku, ale samochód spada w dół – lub przelecieć przez sufit i wylądować w środku.

Muzyka
W TogGun mamy możliwość słuchania muzyki, zarówno w Disco Room jak i w niektórych pojazdach (Jew Car, Pavelcar, Schwuchtel Schlitten). Aby odtworzyć muzykę w pojazdach należy wcisnąć przycisk, który w opcjach widnieje jako “Alternate Fire” (dźganie bagnetem, walenie z kolby).

Klawiszologia
WSAD- wiadomo, ale latanie zależy od twoich klawiszy jakie masz w menu.
Primary Fire – działko/bomby
Alternate Fire – karabin maszynowy (myśliwce i bombowce)/ muzyka w pojazdach. Karabin maszynowy dobrze nadaje się do przewidywania jak strzelić z działa.
Jump – do góry oraz zatrzymanie w poziomie
Crouch – do dołu. Notka, Toggle Crouch nie działa.
Toggle Third Person Mode – zmiana widoku (myśliwce i bombowce).

Zjawisko masowego FF na mapie Top Gun
Niestety, wiele osób nie wie na czym polega zabawa na publicznych serwerach i dla zabawy strzelają do swoich. Niestety, na mapie Top Gun dzieje się to ciągle, dlatego chciałbym zaapelować do wszystkich graczy o zaprzestanie tych praktyk, a administratorów serwerów prosić o szczególną surowość w karaniu osobników dopuszczających się tego haniebnego czynu psującego wszystkim zabawę. Chciałbym także zaznaczyć, że Disco Room nie służy do strzelania na respa Axis :)

Miłej zabawy!

Corepad C1 Medium – recenzja podkładki pod mysz.

1 lipca 2007 Wiadomość z RO.pl Wiadomości

[colleft][page=259][/page][/colleft]
Tak jak zapowiadaliśmy wcześniej, teraz przedstawiamy wam recenzję podkładki pod myszy.

Produkt nazywa się Corepad C1 Medium, a pełna recenzja jest [page=259]tutaj[/page].

Zapraszamy!

Corepad C1 Medium

1 lipca 2007 Wiadomość z RO.pl Artykuły

Wrażenia ogólne
Tydzień temu zaglądam do skrzynki i widzę awizo – poleciałem więc na pocztę i odebrałem paczkę. A w środku nowiutki nie używany Corepad C1 Medium.

Popatrzyłem na pudełko – ładne kolory, takie futurystyczne, długości trochę krótszej od klawiatury. Zaciekawiło mnie, że jednak o tak dużym przekroju – zajrzałem do środka. No tak, nie dziwne, że takie duże, bo podkładka jest gruba – dwa razy grubsza od aktualnie używanego przeze mnie Steelpad’a QCK +. Poczułem zapach gumy, ulotnił się dość szybko.

Rozłożyłem nową podkładkę na biurku – hmm, gruba i widać, że trochę leżała w pudełku i guma pamięta kształt zwinięcia. Musiałem ją zwinąć w drugą stronę aby ją wyrównać, znowu wyprostowałem i położyłem ponownie na blacie – teraz juz jest równa – a i tak wyprostuje się z czasem więc spokojnie. Dlatego pudełko jest takie grube – jakby było cieńsze to by się guma jeszcze bardziej zwinęła, a to mógłby być problem, bo by się mogła odkształcić trwale i niczym by się jej nie wyprostowało. Pamiętajcie nie wyrzucać pudełka – przyda się podczas przeprowadzek albo wyjazdów na LAN.

Dobra, czas poczytać coś o niej – na pudełku opisy podkładki w angielskim, portugalskim i hiszpańskim. W środku też brak instrukcji – to znaczy, że nie ma nic po polsku. No nic, znam dobrze angielski:

Corepad C1 jest serią udoskonalonych podkładek materiałowych wysokiej klasy. Wyprodukowana z antypoślizgowego gumowego spodu pokrytego z wierzchu wysokiej jakości materiałem. Technologia ta zapewnia perfekcyjną kontrolę nad myszką. Seria Corepad C1 jest gruba prawie na 5mm, dzięki czemu uzyskuje się unikalne poczucie miękkości i komfortu. Podkładki idealnie spełniają swoje zadanie pośród maniaków gier, profesjonalnych grafików oraz osób wymagających wysokiej precyzji, wyczucia narzędzi swojej pracy oraz funkcjonalności – dlatego Corepad C1 został opracowany przy współpracy z profesjonalistami w swoich dziedzinach. Corepad C1 jest kompatybilny ze wszystkimi myszkami – kulkowymi, optycznymi i laserowymi.


Po rozpakowaniu
Tyle z czytania na pudełku. Przypatrzmy się bliżej temu produktowi.
Rozmiary modelu Medium – 325x290mm, czyli 32.5 na 29 centymetrów, przy grubości 4.7mm

Na pierwszy rzut oka widać jedno – no po prostu mutant QCK. Ale jest parę zmian. Dodali ładne logo w rogu, moim zdaniem na szczęście na tyle małe, że nie drażni ani nie nachodzi zbytnio na pole działania myszką. Okazuje się, że nadruki nie mają wpływu na zachowanie się w tym miejscu myszki – duży plus.

Po chwili zauważymy różnicę w materiale – wydaje mi się, że to lycra – taki miękki, śliski, i z połyskiem – zrobił na mnie pozytywne wrażenie. Tak, czarny połyskujący naprawdę ładnie wygląda, chyba lepiej niż matowy… z czasem szczerze mówiąc szary … kolor w QCK. Jeden róg jest bardziej zaokrąglony, ale to nic nie zmieni – ciekawe czemu tak zrobili, może wyłącznie z przyczyn wyglądu.

         

Zacząłem układać podkładkę na stole tak aby mi przypasowała – cóż, przyzwyczajony do olbrzymiej przestrzeni QCK+ muszę znaleźć optymalny układ.

Ale co to…. białe krawędzie? Ehh, zahaczyłem i widzę, że się trochę siepie ta podkładka – w efekcie dostajemy białe krawędzie. Na szczęście przez tydzień używania nie było żadnego dramatu – po prostu problem siepania się krawędzi podobny jak w QCK, ale chyba lepiej się to wszystko tutaj kupy trzyma, QCK potrafią się pruć jak niektóre sweterki :). Na szczęście krawędzie nie przeszkadzają w grze ani użytkowaniu, podkładka traci jedynie trochę na walorach estetycznych.

No ale QCK+ też nie jest lepsza, zobaczcie sami fotki :). W niektórych miejscach mam rozwarstwienie QCK+ na jakies 3 milimietry, no ale ona ma juz ponad rok jeśli nie dwa…

  


Grubość
Wracając do Corepada – położyłem myszkę, i od razu poczułem że jest to 5mm gumy. Jakbym miał ze trzy QCK jeden na drugim. No ale jakby to był QCK (nie plus, ten średni), to podejrzewam, że mógłby sie przesuwać na stole. Gruba guma o konsystencji pianki dobrze przylega do podłoża, nacięcia od spodu powodują, że nie przesuwa się – podczas gry podkładka nie wędruje tak bardzo jak czasem się to zdarza modelom Steelpad’a. Nacięcia w Corepadzie są troszeczkę inne, bardziej drobne. Dodatkowo gruba guma dobrze niweluje porowatości na stole – jak ktoś nie ma idealnego blatu będzie to plus, szczególnie na imprezach LAN, gdzie stanowiska są robione na przykład z palet :)

Gruba warstwa ma jeszcze jedną zaletę – jeszcze lepiej izoluje od blatu stołu zarówno drgania jak i największego wroga każdego właściciela myszki – temperaturę. Corepad rozgrzewa się dłużej niz QCK ale za to dłużej także trzyma ciepło.

  

Myślałem, że gruba warstwa będzie mi przeszkadzać – ale zapomniałem o niej jakieś 15 minut po położeniu. W sumie efekt dobry :)


Gry
No dobra, czas pomachać myszką. Do testów użyłem dwóch modeli Logitech’a. W domu – na zdjęciach – mam MX300, w pracy mam bardzo podobną ale tańszą wersję, która do pracy biurowej jest ok, ale do grania trochę jej brakuje.

W pierwszej chwili myślałem, że muszę zmienić czułość myszki, ale pomyślałem – spokojnie, poczekamy, niech się ułoży. Rzeczywiście, po 10 minutach zapomniałem, że to nie QCK. Co więcej nawet lepiej mi się pracowało – widać, że ślizgi myszek lepiej chodzą na powierzchni Corepad.

Dopiero teraz po tygodniu pracy mogę w pełni opisać charakterystykę podkładki. W grach jest bardzo dobrze:
RedOrchestra – tutaj liczy sie precyzja jak sie długo patrzy w jeden punkt, MX300 działa wyśmienicie, zero drgnięć, czy przeskoków.

Half-Life 2 DeathMatch – tutaj jest różnie, czasem mamy dość dynamiczne momenty gdzie liczy się ostry wymach myszką podczas rzucania kiblami z gravity guna we wroga metr od nas, a niekiedy przycelowanie z Colt’a w jeden pixel hen daleko na mapie. Zarówno przy spokojnych jak ich dynamicznych ruchach nie zauważyłem problemów.

Quake 2 – odpaliłem go wczoraj wieczorem. Czyli podkładka juz została wyślizgana tydzień – dziennie jakieś 16h (w pracy i domu). Odpaliłem tryb isntagib – tutaj mysz jest non stop w ruchu.
Dopiero po chwili kapnąłem się, że mysz chodzi inaczej niż na QCK – niesamowicie dobrze się ślizga na standardowych ślizgach. Ruchy są bardzo płynne, niskie opory podczas zatrzymywania albo rozpoczęciu ruchu myszką są wręcz idealne. Jestem zwolennikiem właśnie podkładek stawiających niskie opory, ale nie takim maniakiem, który lubi co myszka zachowuje się jak masło na patelni potrafiące zwiewać we wszystkie strony i nie zamierzające sie absolutnie zatrzymać w wyniku oporów tarcia.


Praca biurowa
W domu wynik bardzo dobry, po prostu MX300 fantastycznie współgra z podkładką we wszystkich aplikacjach – nic dziwnego, śmiga w grach to śmiga i w całej reszcie.
Gorzej natomiast ze słabszą myszką w pracy – cóż, wina jest w układzie optycznym taniego modelu. O ile na gołym blacie potrafiła się zgubić, to poziom straty ruchu był trochę niższy na Corepadzie, ale nie zniknął. Fakt, że w robocie mam 4 ekrany do przewijania myszką, jednak powoduje to, że sporo się namachałem. Praca we wszelkich programach graficznych, do programowania, edytorach tekstu, menedżerów różnych sprzętów była na Coperadzie bez zarzutu. Prawdę powiedziawszy uzmysłowiłem sobie jej klasę i użyteczność, kiedy któregoś dnia zapomniałem wziąć ją z domu – praca wyraźnie była mniej komfortowa.


Użyteczność
Czyli jak się z nią je. Dosłownie.
Zeżarłem przy niej pizzę, kilka kanapek. Tak jak we wszelkich innych podkładkach okruszki to zmora. Jednak na szczęście strzepnięcie i nic nie ma, ew można dłonią wyczyścić i schodzi. Nie zakatowałem jej na szczęście (a może nieszczęście) tak abym czyścił ją jakąś wilgotną szmatą, ale czuję, że równie łatwo by się zmywało. Wydaje mi się, że nawet łatwiej ją utrzymać w czystości niż szmaciaka Steelpada – nie ma tych wszędobylskich widocznych kropeczek albo większych plam, wynikających choćby z potarcia powierzchni palcem. Jednak jest jeden minus – jak sie wgryzie bardzo mocno jakiś okruszek to trudno go wydłubać. Tak więc radzę ją strzepnąć od razu jak się zabrudzi, albo broń boże nie wcierać za mocno.

Nie wiem jak toleruje zachlapanie, nie mam zamiaru tego testować :)


Podsumowanie
Pewnie się zastanawiacie co bym wybrał QCK+ czy Corepada C1 Medium. Trudny wybór, bo jednak lubię masę szmaty pod ręką – to jest plus QCK+. Z drugiej strony Corepad ma tak dobre właściwości materiału, że sam nie wiem. Po drugie bardzo ważna rzecz – ten model Corepad’a jest dość nowy – nie zdziwię się, jeśli bardzo dokładnie przeanalizowali wszelkie mankamenty z QCK, który ma już swój wiek.

Myślę, że jakbym dostał Corepad C1 model Large, to QCK poszedłby do szafy. Jednym zdaniem – jakbym miał tej samej wielkości do wyboru QCK albo Corepad C1 – wybrałbym Corepad’a.

Podziękowania dla firmy H4G czyli Hardware For Gamers za użyczenie sprzętu do testów.

Mutacje klanowe

30 czerwca 2007 Wiadomość z RO.pl Wiadomości

Na naszej kameralnej scenie gra trochę klanów, które wskutek bojów straciło trochę ludzi i trochę się pozmieniały. Jedni ginęli masowo zaraz od jakiegoś granatu, inne przeszły w stan spoczynku lub zaginęły w akcji, jeszcze inne miały okres hibernacji. Mutacje nie oszczędziły żadnego klanu i nie ma już takich, które by mogły powiedzieć, że u nich to nic się nie zmieniło. Żeby nadążyć za zmianami i nie dostać skrętu szyjki jak na meczu tenisa, pozwoliłem sobie coś nieco skrobnąć o tym co się działo i trochę rozjaśnić mroczne zakamarki klanowej sceny dla nowych graczy.
Starzy gracze tudzież klanowicze to i tak wiadomo, pożytku z tego mieć nie będą (wynędzniali, głusi i niedowidzący wskutek wielogodzinnych potyczek, cierpiący na nerwicę i tiki nerwowe – po usłyszeniu otwieranych drzwi chowają się pod stół czekając na wybuch granatu), bo zapewne pamiętają dobrze co się działo, a przy piwku chętnie opowiedzą o przebytych bojach (oczywiście na koszt słuchacza – ilość opowiadań wzrasta wprost proporcjonalnie do zasobu portfela)

Opis drużyn pozwoliłem sobie podzielić podług rolady na której chłopaki pykają. Rolada – roladder.net – to taka drabinka ewolucji, po której wspinają się klany dążąc do pierwszego miejsca, a kiedy już tam jakiś dojdzie zapewnia sobie uznanie i prestiż. Wówczas raz na sezon Starszyzna ligowa bierze najlepszy klan z rolady i ten dostępuje wejścia w bramy ligowego Olimpu. W ligowej orkiestrze grały dwa polskie klany Enclave i Bashing Koalas.

Obecnie pierwsze skrzypce w naszej orkiestrze gra Enclave, która na pewien okres czasu zawiesiła działalność – przeszła na chwilę na ciemną stronę mocy, zostawiając co poniektórych oporniejszych skrzypków. Wówczas z popiołów narodził się klan Destiny, który w okresie zastoju rolady godnie reprezentował nasze barwy . Wodzowie obu klanów spotkali się gdzieś na jakimś pustkowiu i po wypaleniu fajki pokoju postanowili połączyć siły. Dzieckiem globalizacji jest klan Enclave z liczbą 22 graczy i jest on obecnie na 6 miejscu w roladzie. W oczach graczy tego klanu widać determinację, w manierce chlupie spirytus (bynajmniej do picia, podczas potyczki w razie urwania ręki lub nogi służy wyłącznie do dezynfekcji i celów leczniczych). Na meczach nie biorą jeńców, a tych co coś sknocili rozstrzeliwują bez sądu polowego. Pną się ostro w górę dążąc znów do ligowego Olimpu i zdaje się, że w ich maszynie klanowej zepsuły się hamulce.

Drugie skrzypce gra klan 1Cav, czyli Pierwsza Kawaleria. Grają już od jakiegoś czasu, pojawiając się i znikając w roladzie jak murzyn na pasach. Mutacja dosięgła również i ich. Tym razem połączyli siły z byłymi miśkami koala, którzy pospadali z drzew po wyjedzeniu wszystkich liści eukaliptusa na Olimpie, otrzepawszy się z upadku pędzą razem z 1Cav. Obecnie kawalerię zasiliło 4 graczy byłych miśków, a klan liczy sobie 26 graczy. Także husarię to mają niezłą i nie jeden Wiedeń się da zdobyć. Chłopaki pykają nie tylko w clanbase ale również na roladzie. Jak dotychczas wywalczyli sobie tam 18 miejsce, ale szarża dopiero rozpoczęta, więc zapewne nie raz ich słynne trututututu tutu tutu tu usłyszymy.

Trzecie skrzypce gra 2AD – 2nd Armored Division – zmieniając jakiś czas temu nazwę z CoH – Company of Hereos. Do rolady dołączyli w marcu i do tej pory pyknęli 2 mecze. Po wciśnięciu guzika nadprzestrzeń mają problem powrócić do naszej galaktyki i krążą gdzieś po kosmosie. Mechanicy ostro pracują nad naprawą hipernapędu i 2AD pojawi się na nadchodzącym turnieju. Miejmy nadzieję, że ruszą trochę na roladerze. Obecnie na pokładzie jest 9 graczy, ale zapewne jakieś posiłki dojdą wkrótce.

Czwarte skrzypce na scenie będzie grał skład Panzer Waffers. Przechowywany długo twór w formalinie z napisem AC, zdjęty w końcu z półki i potłuczony. To co się udało zebrać z podłogi przekształciliśmy w Pancerne Wafelki i niedługo znów zaczynamy roladę. Mamy nadzieję, że niektóre klany połamią sobie na nas zęby, ewentualnie staniemy gdzieś w gardle powodując krztuszenie i czkawkę. Jesteśmy również nastawieni na mocne trawienie i nawet jeśli dla niektórych klanów będziemy lekkostrawni to jesteśmy przygotowani. Każdy klanowicz ma obowiązek brać deprim przed ciężkim meczem, a sztab psychoterapeutów czuwa, aby liczba samobójstw w klanie zmalała. Mamy nadzieję, że nie skończymy jak Antek włożony do pieca na 10 zdrowasiek i pogramy trochę w tej orkiestrze, a dyrygent nas nie wywali na zbity pysk. W paczce wafelków jest 15. Obok trupiej czaszki okresu ważności nie ma.

Na scenie pojawiły się również nowe klany w związku z nadchodzącym turniejem. Chcielibyśmy powitać Jarzębinę Czerwoną i Szlachtę. Wiemy, że chłopaki montują ekipy i przygotowują się do wojenki. W kuźniach słychać miechy kowalskie i stuk młotka o zbroje, a w bój wyruszyć niedługo przyjdzie. Starsze klany zaoferowały pomoc i życzą im powodzenia, miejmy nadzieję, że zostaną z nami na dłużej.

Chcesz wiedzieć co to takiego rolada, postawić na swoją ulubioną drużynkę lub kupić staremu wojokowi jakiegoś drinka ? Odwiedź roladder.net

Hardware For Gamers – Sprzęt dla Graczy

26 czerwca 2007 Wiadomość z RO.pl Wiadomości

Bardzo miło jest mi poinformować że nasz serwis dostał od firmy Hardware For Gamers podkładkę Corepad® C1 Medium to testowania. Osobą która oceni użyteczność tej podkładki w ciężkich warunkach bojowych będzie [user=208]_KaszpiR_[/user]. Jak informuje _KaszpiR_ recenzja podkładki powinna się ukazać w ciągu tego tygodnia bądź w najbliższy weekend. Oczywiście po testach autor recenzji zatrzyma podkładkę na własność.

Carpathian Crosses – kolejne zmiany

23 czerwca 2007 Wiadomość z RO.pl Zmiany w grze

[page=227]Jakiś czas temu[/page] podawaliśmy informacje o zmianach w tym modzie. Natomiast od wczoraj na oficjalnej stronie Carpathian Crosses możemy podziwiać kolejne zmiany jakie przygotowują nam autorzy tego dodatku.

Z tego co można wyczytać największy postęp zaszedł w tworzeniu moździerzy oraz jeszcze dotąd nie zdradzonych nikomu ekstra opcjach w grze.

Zasieki – często tak utrudniające przejście na skróty na niektórych mapach – będzie można je wreszcie usunąć przecinakiem do drutów. Stanowi on także broń – twórcy zapewniają, że nie ma nic bardziej upokarzającego niż bycie zatłuczonym na śmierć przez wrogiego inżyniera właśnie tym narzędziem.

W nasze łapki dostaniemy także pistolet Steyr 1912, ładowany odgórnie jak Kar98 ośmiu nabojowym magazynkiem z amunicją 9mm.

   

Zobaczyć także możemy ulepszony karabin maszynowy ZB-30. Poprzednio przedstawiony model posiadał parę wad, więc został on przerobiony i przy okazji zyskał kompletnie nowy wygląd. Teraz wygląda bardziej realistycznie.

   

R-35 – francuski czołg wsparcia piechoty dla dwóch osób, z zasobem 60 rund amunicji. Zostały użyte podczas wyzwolenia Besarabii, Północnej Bukowiny oraz podczas oblężenia Odessy. Bardzo ciężki pancerz oraz mały kaliber działka powodują, że spełniał on rolę jako właśnie wsparcie dla piechoty. Mamy nadzieję, że spodoba się on fanom czołgów, ponieważ wiele serca włożyliśmy aby wiernie oddać wnętrze tego czołgu.

      

Na początku wojny (dla Rumunii), najwyższym priorytetem było odzyskanie okupowanego przez sowietów terenu: Besarabii, Bukowiny oraz Mołdawii.
Rano 16 czerwca rumuńska Pierwsza Dywizja Pancerna dostała rozkaz rozpoczęcia natarcia w kierunku Kiszyniowa. O 5 rano sowiecka 47. Dywizja Czołgowa spostrzegła Rumunów – w następstwie czego odbyła się ciężka bitwa, w której obie strony odniosły znaczące straty. Angielska nazwa mapy – Chisinau.

   

Za wszelkie błędy w tłumaczeniu nazw przepraszam, jak ktoś może, niech mnie poprawi w komentarzach.

Jak stworzyć klan?

21 czerwca 2007 Wiadomość z RO.pl Wiadomości

W związku ze ze zbliżającym się turniejem i po postach, które czytam zainteresowanie na grę w klanie znacznie wzrosło. Jest widzę sporo chętnych do zrobienia czegoś nowego i odświeżenia sceny RO, ale czasem brakuje chęci i pomysłów od czego zacząć. Po sugestii Wawera, że moglibyśmy parę rzeczy wyjaśnić i podpowiedzieć jak taki twór zaczynać od podstaw, postanowiliśmy wesprzeć ludzi, którzy chcieliby rozpocząć przygodę klanową.

Zapraszamy na TeamSpeaka w sobotę o 20. IP 88.84.152.113:8767

Postaramy się wyjaśnić i odpowiedzieć na Wasze pytania. Nie jest wykluczone, że jeżeli pojawi się więcej zainteresowanych to być może powstanie przyszły klan już w sobotę.

Zdarzyć się może, że nie możecie być w sobotę, a chcielibyście zaistnieć na polskiej scenie RO. Prawdopodobnie powstanie seria artykułów poświęcona właśnie o tym. W razie jakichkolwiek pytań zapraszamy również na kanał irca #redorchestra.pl .

Do usłyszenia.

P.S.Teamspeaka należy ściągnąć z neta, zainstalować i wyposażyć się w mikrofon. Co do irca wystarczy jedno kliknięcie powyżej #Redorchestra.pl

RedOrchestra na World Cyber Games 2007 Polska

21 czerwca 2007 Wiadomość z RO.pl Mecze, Turnieje oraz Ligi

Właśnie ogłoszono informacje o World Cyber Games w aktualnym roku 2007. Impreza ta, w skrócie nazywana WCG jest serią turniejów kilku gier, gry są rozgrywane na szczeblu światowym – finaliści z danych krajów potem spotykają się na wielkim finale na lanie. Do ogólnoświatowych rozgrywek często dodaje się tylko lokalne rozgrywki – tzw gry dołączone, czyi finaliści nie jadą za granicę, tylko walczą o tytuł w danym kraju. Stosuje się to często w celach promocyjnych danej gry.

Tak więc pośród tak znanych gier jak Counter-Strike 1.6, StarCraft: BroodWar, Command & Conquer 3: Tiberium Wars, Fifa 07, WarCraft III: The Frozen Throne, Ghosts of War, Forza czy Need For Speed: Carbon, pojawił się nasz tytuł, czyli Red Orchestra OstFront 41-45, i jest on tytułem dołączonym. Tak więc RO jest tylko dla Polski.

Jak wygląda całość?
Zaczyna się od zapisów do kilku tur gier, trzeba się przy tym zapisać jako zespól i spełniać minimalne wymaganie z regulaminu (jaki będzie podany niebawem). Średni czas trwania zapisów przed turą to dwa tygodnie, sama tura trwa także 2 tygodnie.
Następnie będą przeprowadzane eliminacje w trybie online.
Zwycięzca z każdej tury klasyfikuje się do finału, który będzie rozegrany na lanie 1 września 2007 w Warszawie w Złotych Tarasach. Przegrani będą mogli brać udział w kolejnych turach, jeśli czują się na siłach – tak więc walka będzie trwać przez 2 miesiące.

Wkrótce ogłoszone zostaną pełne regulaminy związane z ligami, w tym dla ligi RO. Na pewno cisną wam się na usta pytania i rozgorzeje dyskusja z często pojawiającym się pytaniem ‘dlaczego?’, już na wstępie chcę powiedzieć, że mieliśmy do wyboru dwie opcje – zastosować się do zasad narzucanych przez sponsora i organizatora i stworzyć turniej, albo darować to sobie wszystko i utrzymać na scenie gry stagnację.

Nasz wybór był dość oczywisty. A wy nie płaczcie tylko korzystajcie okazji do niezłej zabawy :)

Jak rozpętałem II Wojnę Światową

20 czerwca 2007 Wiadomość z RO.pl Wiadomości

Vodka widzę, że się sprężył i napisał dwa artykuły przeznaczone dla nowych graczy w RO.

Pierwszy wprowadza nas jak zachować się w przypadku zakupu gry oraz przemożonej chęci wejścia na serwer. Jest to można powiedzieć kubeł zimnej wody na głowę tych co z niecierpliwości przebierają nóżkami, za to drugi tekst szczególnie mi się spodobał, ponieważ uświadomi nowych graczy jakie są zadanie związane z klasą jaka wybiorą w grze. Dzięki temu unikną zjedzenia ich przez bardziej doświadczonych oraz tym samym ustrzegą się przed czasem niemiłymi komentarzami sfrustrowanych graczy z pewnym doświadczeniem.

Nie oznacza to, że teksty zniechęcają do gry – wręcz przeciwnie – po ich przeczytaniu i zastosowaniu się do zawartych w nich rad zapewniamy, że zostaniecie od razu lepiej przyjęci na serwerach – a przecież chodzi o to aby wszyscy się dobrze bawili. Z czasem sami dojdziecie do konkluzji opisanych w tych tekstach, ale na to trzeba trochę czasu.

Dodam jeszcze, że Vodka oraz parę innych osób pracują nad serią tekstów i spotkań związanych z faktem zbliżającej sie ligi online. Dowiecie się więc jak założyć klan, poznacie związane z tym słownictwo oraz czekające was zadania związane ze sprawami rozgrywek turniejowych. Więcej tekstów już w następnym tygodniu!

« Starsze wpisy Nowsze wpisy »

Powered by WordPress and NatureFox.