Arad 1941
Mapka dosyć mocno zmodyfikowana jeżeli chodzi zarówno o uzbrojenie jak i o lokacje (co widać w galerii).
Dodano uzbrojenie z mutatora AHZ 2 Vehicles i klasy żołnierzy nie występujące w oryginale, urealniono niemieckiego “PAK-Soldata” wręczając mu zdobyczne PTRD (bo Panzerfaustów wtedy – w ’41 jeszcze nie było), a także nie pozbyto się początkowego dużego wyróżnika tej mapy czyli jednośladu po stronie niemieckiej (we wcześniejszych wersjach posiadali go także Rosjanie, ale widać pomysł ten nie przeszedł).
Zmiany w lokacjach są zarówno estetyczne jak i funkcjonalne (dla piechoty), chociaż zapewne nie trzymają się realiów i nie pasują do późniejszej chronologicznie rozgrywki w mapce podstawowej, ale to mały szczegół.
Największym minusem wersji finalnej, który miałem nadzieję występuje tylko w betach i zostanie usunięty/zmodyfikowany to ciągłe przeloty samolotów (Stuka’sów)…z niemożliwą wręcz częstotliwością (jak chcieli je zostawić powinni chociaż ten parametr zmienić). Całe szczęście nie bombardują bo to by się działo! ;)
Innym problemem jest “napakowanie” samego pliku mapki, aby uatrakcyjnić nam rozgrywkę moderzy władowali kilka tekstur, dźwięków i po zagrzewającej do boju piosence na stronę, co doprowadziło że plik mapy waży bagatelka…56,9 MB…no ale od czego jest Mapowisko, prawda?:D
Ogólnie bardzo przyjemna rozgrywka (oprócz ciągłego warkotu samolotów), jeżeli ktoś nie jest fanem hist(e)orycznym to polecam :)
Small Garage
Mała mapka wykonana przez naszego Rodaka o charakterze TDM, rozgrywająca się na trzech poziomach w pomieszczeniach nazwanych garażem; jeżeli to miałby być garaż to jakiś taki dziwny jest ;)
Tym niemniej mapka do drużynowej wyrzynanki nadaje się wyśmienicie, a różnica w oświetleniu robi swoje (całkiem ciemne pomieszczenie na górnym poziomie), jak jeszcze umiejętnie zadymić co niektóre lokacje to mamy klasyczną rozgrywkę na fragi ;)
Poradnik Żołnierza przed nadchodzącymi bitwami…
Dziś ludzie z CC zaoferowali nam kolejny update zbliżający nas do premiery ich dzieła. To, że Carpathian Crosses jest już blisko potwierdza to, co mamy do przeczytania. A mianowicie przewodnik żołnierza o nazwie, która w oryginale brzmi “MANUALUL SOLDATULUI – Folosit in Armata Romaniei“. W manualu znajdziemy pełny spis broni, nacji żołnierzy, miejsc na których przyjdzie nam zmierzyć bój oraz różnych innych detali. Warto przeczytać. Chociażby dlatego aby wiedzieć jak się zachować w nowym terenie, wśród nowych żołnierzy i nie dać się zabić w pierwszej lepszej bitwie. Dodatkowo do przestudiowania znajdziecie niemały opis każdej z broni, co uchroni przed trafieniami w swojego kolegę z batalionu, a także opis ziem, na których będzie się toczyć walka. A co ja Wam będe tyle biadolił? Sami zobaczycie….
Poradnik Żołnierza do pobrania u dowódców lub do odebrania w:
– Naszej delegaturze
– Punkcie opatrunkowym nr1. o nazwie “RapidShare”
– Sztabie Generalnym, który niewiadomo czemu został nazwany przez żołnierzy “FileFront”
Czołem!
BOH-Factory
Buuuuuuuuuuuuuuuuuuuu……. pierwsze co uderza po uszach po załadowaniu tej mapki to właśnie owe “buuuuuuuuuuu” – czyli wietrzysko jak się patrzy w tej zniszczonej fabryce z dziurami w dachu i w ścianach, każdy kominiarz byłby zadowolony z takiego “cugu” jaki panuje tutaj w pomieszczeniach i korytarzach ;)
Mapka ta jest bardzo mocną modyfikacją oryginalnej Factory autorstwa Joeminator’a a za przeróbkę odpowiada DG z BOH.
W porównaniu do oryginału znaczących zmian w zakresie rozmieszczenia obiektów dokonano w garażu i zmodyfikowano przejście podziemne, a także dodano parę wizualnych bajerków jeżeli chodzi o ściany czy niemieckie mundury :)
Ogólnie fani podstawy na pewno się nie rozczarują tą wersją.
Nowości z RO:Laddera
Pierwszą sprawą, o której informują na ROLu jest przypomnienie o rozgrywkach drugiego etapu Winter Cup III. Ważnym aspektem tej sprawy jest to, że w związku z nadchodzącymi świętami, administratorzy turnieju postanowili przedłużyć ostateczny termin rozgrywania spotkań do 30 marca. Podana została również data losowania map do następnych meczów. Odbędzie się jutro (16.03) o 20.00 na ircu roladdera (#roladder@quakenet). Dodatkowo, mapy z poprzedniego etapu nie będą włączone do następnego, więc tyczy się to również mapy Berezina, na której czas rogrywania 2 rund był zbyt długi.
W drugiej sprawie poruszany jest problem screenshotów pomeczowych. W wielu raportach po prostu ich nie ma, a tym samym nie ma widocznego potwierdzenia meczów. Dla ułatwienia został stworzony pewien skrypt, który ma na celu optymalizację screenów oraz ich automatyczne wgrywanie na server. Dostępne formaty wgrywanych plików to JPEG i PNG, a maksymalny rozmiar jednego screenshota to 1,5MB. Odpowiedzialny za ten mały projekt jest ueber. Z wejściem nowej możliwości wgrywania screenów, stara nadal jest aktualna. W razie jakichś problemów z uploadem plików należy się skontaktować z ekipą ROLa.
INEA z AntiBS oraz zmiany w mapcycle
Na serwerze INEA od dzisiaj obowiązuje mutator AntiBS.
Do tego zmieniłem mapcycle, został on rozszerzony i aktualnie prezentuje się jak poniżej:
RO-BOH-Factory_b10
RO-Bialystok
RO-Budapest_MCP1
RO-KoitosK1
RO-Konigsplatz
RO-KurlandKessel
RO-OrshaClearing_MCP2
RO-RoadToHill_combined
RO-Town_assault
RO-Zhitomirrevenge
ro-baksanvalley
ro-basovka
ro-danzig
ro-hedgehog
ro-kaukasus
ro-krasnyioktyabr
ro-lyeskrovy
ro-odessa
ro-smolenskstalemate
ro-stalingradkessel
ro-tcherkassy
ro-tulaoutskirts
ro-zhitomir1941
Jak macie jakies propozycje, proszę wyrażać je na forum INEA
KgW-Barashka-Sommer
Standardowa mapka przeniesiona z realiów zimowych na …załóżmy letnie (o czym nazwa świadczy).
Jest to miła odmiana ogranego już standardu, posiada zauważalne plusy ale także minusy.
Do wyraźnych minusów (rzucających się od razu w oczy) należy pozostawione z oryginału niebo (zimowe) co nijak nie pasuje do “wystroju” panującego na ziemi. Można udawać, że jest to niebo tuż przed burzą, ale i tak odbiega znacząco od realiów…no chyba że zakładamy jakieś anomalie pogodowe i jest to niebo przed tornadem albo czymś takim podobnym :)
Ten element powinien ulec poprawie w następnej wersji (aktualna beta 3) o ile powstanie, gdyż na anglojęzycznym forum zwrócono już uwagę autorowi zmian.
Do plusów to, że rzeka w tej chwili jest barierą nie do przejścia, więc walka komasować się będzie tak jak w rzeczywistości na punktach przeprawy.
Inne zmiany to typowa kosmetyka, która nic nie poprawiła (ale te nie schrzaniła) w stosunku do oryginału.
Ogólnie bardzo miłe wrażenia wynikające z rozgrywki, ale nic przełomowego :)
Podstawowy pakiet map i mutatorów na Astera nr 2
Zgodnie z obietnicą i po częstych narzekaniach tych, co im się nie chce ściągać mapek z Mapowiska, albo im coś redirect nie działa i “coś ich strzela” podczas ściągania mapki z serwera ;) zamieszczam tutaj pierwszego dedykowanego “mappacka” na nasz serwer Aster #2. Teraz bez przeszkód i przerwy w rozgrywce na ściąganie nowego poziomu możecie doceniać kunszt (lub jego brak) maperów i cieszyć się świeżością rozgrywki w nowych lokacjach. Oczywiście zastrzegam(y) sobie możliwość update’ów na serwerze, ale jak to będzie coś większego to wyjdzie również do tego updateowy mappack :)
Instalator możecie pobrać bezpośrednio tutaj albo z Mapowiska w sekcji Mappacks
Wszystko powinno przebiec automatycznie – po ściągnięciu pliku po prostu go uruchomić, instalator powinien automatycznie odnaleźć folder Waszego Steama (bez znaczenia pod jaką on nazwą u Was występuje).
Gdyby jednak w jakichś nieokreślonych okolicznościach tak się nie stało to podajcie instalatorowi ścieżkę do Steam.
Plik jest dosyć spory bo zawiera sporo fajnych, nowych (dla większości) rzeczy…, ale potraktujcie to jako kolejny “steam update” :)
Pierwszy etap zakończony
Wszystkie mecze w grupach WCIII zostały rozegrane. Do dalszych rozgrywek załapują się 2 pierwsze klany w każdej z 8 grup. I tak oto z polskich klanów do drugiego etapu kwalifikuje się [f]pl[/f] enclave – dobra robota! Pozostałym naszym załogom niewiele zabrakło. Statystyki przegranych/wygranych rund, meczy oraz zasób punktów obrazuje poniższy obrazek.
Następne rozgrywki odbędą się w trybie play off. Komu z kim przyjdzie zagrać przedstawia obrazek poniżej.
Czas na rozegranie tych meczy przypada od 16 do 23 marca. Serwer 50-50, przysługuje prawo grania na jednym serwerze za porozumieniem stron. Mapy na pierwsze mecze zostaną rozlosowane w tym tygodniu na IRCu rola.
Powodzenia!
MareNostrumOB1.1a_Client[Server]Patch [RAR]
Jak zainstalować patcha?
– pobierz łatkę
– wypakuj do Twojego folderu Red Orchestry
– podczas wypakowywania podmień wszystkie pliki
– dla serwera po zakończonym procesie wypakowywania zrestartuj grę
RedOrchestra.pl









