Ro Update
Właśnie wyszła aktualizacja do Red Orchestry. Zmiany, które nastąpiły :
* Można teraz wyszukiwać serwery Red Orchestra za pomocą wbudowanej w Steam przeglądarki serwerów, co znacznie uprości proces znajdowania interesującego nas serwera.
* Wycięcie Buddies w grze, w zamian znajomych będzie można znaleźć poprzez Steam Friends.
* Serwery które nie będą zaktualizowane do najnowszych wersji nie będą się pojawiać w wyszukiwarce serwerów.
* Na mapie Kroivy Rog dodano widza (spectator) oraz widoki kamer na początku i końcu mapy.
* Poprawiono buga na Smolensku gdzie można było dostać się pod mapę.
* Wzmocniono bezpieczeństwo
* Statystyki graczy/serwerów będą pokazywane na stronie www.SteamGames.com
* Naprawiono błąd z niemieckim granatem. Granat nie wybuchał gdy podniósł go rosyjki żołnierz po tym jak zginął jego pierwotny właściciel
Najistotniejszą zmianą wydaje się zniknięcie Buddies, czy faktycznie będzie lepiej wyszukiwać znajomych poprzez steam friends okaże się w praktyce. Osobiście jestem trochę sceptycznie do tego nastawiony.
MN-Wasser Beta2

Galeria
Pierwsza nieautoryzowana przez twórców próba tworzenia map customowych do moda Mare Nostrum.
Opis za autorem:
Jednostka niemiecka której zapasy kurczą się w zastraszającym tempie usiłuje je zdobyć na wrogu (Australijczykach), atakując miasto na jego tyłach.
Do zdobycia 4 punkty kontrolne:
– system transzei
– plac targowy
– magazyn
– zbiornik wodny (Water Tower)
przy ostatnim punkcie atakujący mają do dyspozycji 2 ataki artyleryjskie (którymi autor chciał zasymulować ostrzał z moździerzy)
Zestawienie sił:
Obrońcy/Aussies
1x Squad leader
2x Bren Machine Guns
5x Assault
unlimited rifleman
Atakujący/Germans
1x Squad leader with smoke
2x MG34’s
6x Assault
unlimited rifleman
Jak sam autor napisał, stworzył tę mapę dla “zatkania dziury” czyli dodania czegoś nowego do bardzo skromnej puli map i uważa że dosyć szybko się znudzi, niemniej jednak w planach ma dodanie armatki PAK i snajpera a także zmianę czasu i miejsca respawnów dla Niemców.
Zmiany w stosunku do bety nr 1:
– naprawiono kilka tekstur (ale nie wszystkie)
– dodano worki do transzei – obrońcy mogą teraz oprzeć KM’y
– poprawiono oświetlenie
– wyeliminowano kilka exploitów
– dodano meble do wnętrz
– dodano “pola minowe” przy niektórych obszarach aby wyeliminować “kamperstwo”
– dodano dodatkowe pozycje obronne w Oazie
– czas rozgrywki 25 min.
The Islands
LOL!
Pomysłowość maperów już przerasta wszelkie granice ;)
Jeśli nie wgrałeś sobie dodatku Mare Nostrum to prawie nic nie tracisz, gdyż ta mapka została jakby wyrwana z tego moda (z resztą tekstury są właśnie stamtąd). Miałem problem czy dać tej mapce stały prefix RO czy może jednak MN ;)
Mamy tutaj taki mały archipelag wysepek z wulkanem na którym tłuką się snajperzy Rosji i Niemiec (co oni robią w takim miejscu, któż to wie, w każdym razie nie ze sobą i nie w tym samym czasie powinni walczyć jeżeli już, no ale niech im – maperom będzie).
Respawn jest losowy, a przejścia pomiędzy wysepkami brak – woda rani i nie przepuszcza ;)
To właściwie tyle jeżeli chodzi o opis tej mapy, nie ma żadnych flag, po prostu TDM – do wyczerpania czasu albo posiłków.
Konigsplatz[StB]VariantCycles
Modyfikacja standardu bardzo udana, w końcu mamy tutaj broń, która aż się prosiła na tym terenie czyli karabin wyborowy, poza tym dodano i zmodyfikowano nieco pod względem wyposażenia inne klasy żołnierzy (mamy inżynierów i p/pancernych w obu drużynach), a także dodano np. transporter piechoty i SU76 dla Rosjan, a czołg niemiecki zamieniono na Panterę i Stuga. Obie drużyny dysponują motorami co daje dużą przewagę piechocie (p/panc.) w walce z siłami pancernymi. Sama mapka przeszła tylko niewielkie zmiany można powiedzieć kosmetyczne, więc pod tym względem rozgrywka nie ulega zmianie, ale otwarte nowe możliwości powodują, że zapewne gra się na niej jak na całkiem nowej ;)
Aprilshowers_redux
Wersja “deluxe” Aprilshowers, posiada te same zalety, a dopieszczoną stronę wizualną – drzewa, krzaki, woda itd.
Dodatkowo zmieniono umundurowanie obu stronom na “wiosenne” i dodano podoficera z pistoletem.
StalingradT34Attack
Mapka mała, bardzo prosta, żeby nie powiedzieć prymitywna ale została stworzona z myślą do szybkiej “rozwałki” w ograniczonym gronie i może być stosowana jako przerywnik pomiędzy toczonymi “kampaniami”. Ze Stalingradem łączy się tylko nazwą, bo nie ma nic wspólnego ani z w/w miastem ani z żadną mapą obejmującą ten teren.
Posiłki obu stron są wręcz śmiesznie małe, z reguły starczające na jedno odrodzenie, tak więc jedna runda może skończyć się dosłownie w 2-3 minuty, w zależności od zastosowanej taktyki jednej i drugiej strony. Atakują Rosjanie T34/76 z piechotą na kadłubach, bronią się Niemcy z wykorzystaniem ładunków wybuchowych i losowo pojawiającej się armatki p/panc. PAK40.
Teren strefy do zajęcia jest mocno przekopany, inżynier niemiecki może się schować w dole i podłożyć pod nadjeżdżający czołg przeciwnika ładunek, oczywiście jeżeli piechota przeciwnika mu na to pozwoli ;)
Właściwie rozgrywka mogłaby skończyć się wybiciem przez czołgi wszystkich obrońców z dystansu, jednak “zaradzono” temu wprowadzając taką jaskrawość śniegu, że bez zmiany ustawień w grze widoczność w przyrządach optycznych spada do 50-80 metrów i dlatego czołgi muszą się narażać na kontakt z przeciwnikiem.
Polish Cup finały

Dwa dni temu na utwardzonej nawierzchni na zhitomirze i stalingradzie spotkały się dwa polskie klany walczące o 3 miejsce w Polish Cup. Mecz był zażarty i chociaż faworytem spotkania było 1stCav to E’sSi trzeciego miejsca nie chcieli oddać i twardo bronili się. Mapą kawalerzystów w tym spotkaniu był Stalingrad na której zdecydowanie dominowali i bez większych problemów zdołali zdobyć na niej 2 punkty. Zhitomir natomiast przysporzył kawalerzystom sporo problemów. Początek był korzystny dla broniących się E’sS-ów, parę minut zajęło kawalerzystom zajęcie pierwszego punktu oporu. Powoli cofający się E’sSi na kilka minut przed końcem zostali zepchnięci do ostatniej fragi, zdołali wyprowadzić skuteczne kontry i obronić się. Atak poszedł im bardzo skutecznie, 1stCav po 10min meczu została zepchnięta do ostatniej fragi i po dramatycznej walce (znacznik często skakał) utrzymali się. Mecz zakończył się wynikiem :
[center] [f]pl[/f]1stCav vs [f]pl[/f]E’sS[/center]
Gratulacje dla obydwu drużyn !!!
Czekamy jeszcze na finał [f]pl[/f] enclave vs [f]pl[/f] JC
Dziś na roladzie mecz [f]pl[/f] enclave i [f]de[/f] insom.
Klan [f]de[/f] insom to fuzja klanów GS i 13th, a ich gracze to doświadczeni wojowie z ligii. Mecz na pewno będzie ostry, więc trzymajcie za naszych kciuki.
OS-LW Odessa
Projekt w jeszcze głębokiej fazie beta a już dobrze grywalny, trzymajmy kciuki żeby się moderowi nie odechciało ;)
Standardowa Odessa “kilka lat później” jakby można powiedzieć patrząc na obraz zniszczeń i stopień “zapaskudzenia” wszelkim żelastwem wojskowym ulic.
Tym razem to Niemcy kontratakują z zadaniem odbicia 5 punktów kontrolnych; mają do pomocy Stuga ale nie będzie on miał łatwego zadania gdyż musi kluczyć pomiędzy przeszkodami i spokojnie piechota wroga może do niego podejść na odległość strzału z PF, nie mówiąc już o PTRD (oba dostępne dla Rosjan) – współpraca piechoty własnej obowiązkowa.
Muszę przyznać, że grałem tylko raz i sporo czasu zajęło mi odnajdywanie się na “(nie)starych śmieciach” ale po opanowaniu terenu grało się bardzo przyjemnie. Mapa docelowo modowana dla dużych serwerów, tak więc zwiększono oryginalne limity klas żołnierskich (niektóre dodano). Czekam na dalsze postępy prac, a aktualne najnowsze wersje jak zwykle w Mapowisku.
Łyżka dziegciu w miodzie:
Jak na razie pomimo bajeranckiego nieba pełnego kłębiących się chmur oświetlenie budynków pozostało z oryginału i rzucają one cień jak w słoneczny dzień, drugą sprawą jest deszcz…niestety nie dopracowany na razie tak jak w KrasnyiOktyabr, ponieważ pada wszędzie….czyli w budynkach też ;)
Ale to dopiero beta3 więc wszystko (mam nadzieję co dobre) przed nami; piszę “dopiero beta 3” bo moder FK_LUFTWAFFE_[GER] i spółka słyną z testowania swoich map w wielu publicznych betach, co jak zwykle ma swoje plusy i minusy :)
BeachAssaultII_DPG
Mapka różni się od oryginału dodaniem dla Rosjan już na plaży transportera opancerzonego i działa 45mm (w dalszych etapach rozgrywki jeszcze 2 działa), natomiast obrońcy dysponują 4-ma punktami stacjonarnymi MG – uzyskano to poprzez unieruchomienie transporterów niemieckich, a także 2 transportery w pełni ruchome. Rozwiązanie jest całkiem ciekawe i grywalne, tylko w jaki sposób Rosjanie mieliby niby zainstalować swoje działa na górze, o to już trzeba zapytać twórców tej modyfikacji ;D
W galerii znajdują się tylko wyróżniki tej wersji od oryginalnej, reszta mapy jest bez zmian więc nie będziemy jej dublować :)
Losowanie zakończone
Losowanie przed chwilą się zakończyło. Bot wylosował mapy na kolejne 2 mecze. Na trzeci mecz nie wylosował, bowiem klany same będą wybierać mapy do tego meczu.
Mecz 1:
– Koenigsplatz
– Basovka
– BaksanValley
Mecz 2:
– Barashka
– Tcherkassy
– Koitos
RedOrchestra.pl








