Author Topic: Dla tych co będą zaczynali...  (Read 17122 times)

Goral

  • Guest
Dla tych co będą zaczynali...
« on: 31 July 2006, 01:20:06 »
.. a także tla tych co już zaczęli a jeszcze się gubią.  Ale znają język angielski na tyle, żeby przeczytać potrzebne im informacje:
Szybki start:  [348KB]
Intstrukcja do gry:  [1515KB]
Przewodnik historyczno - taktyczny do gry:  [3257KB]
Standardowe obłożenie klawiatury (US):  [328KB]

Tyt@n

  • Guest
Dla tych co będą zaczynali...
« Reply #1 on: 31 July 2006, 01:35:04 »
Moim zdaniem za duzo przywiązujecie wagi do danych statystycznych, a przeciez liczy sie skill :P. Ale przyznaje, że takie rzeczy mogą się przydac początkującym ;] wiec bez nerwów :P

Firzen

  • Guest
Dla tych co będą zaczynali...
« Reply #2 on: 31 July 2006, 11:10:25 »
Ja tam oglądałem te filmiki instruktażowe i to co mi potrzebne to wiem :)

Macias1973

  • Guest
Dla tych co będą zaczynali...
« Reply #3 on: 01 August 2006, 10:34:14 »
Witam Szanownych Forumowiczów,
Jako debiutant i oczekujący pozycji RO:O 41-45 moja wiedza odnosnie gry jest praktycznie zerowa....
Oglądajac filmiki,zdjecie  z gry nie zauważyłem ID  naszych sprzymierzenców. Dla przykładu w Day of Defeat na głowami naszych kolegów są/jest flaga, która zapobiega  pomyłkowe postrzelenie.
Dziekuje za info i pozdrawiam.
maciej

krv[PL]

  • Guest
Dla tych co będą zaczynali...
« Reply #4 on: 01 August 2006, 10:36:46 »
:) no wiesz w realu tez nikt nie biega z choragiewka jak huzar :D ta gra w ma byc z zalozenia jak najbardziej realna no i dosc dobrze jej to wychodz :D

Macias1973

  • Guest
Dla tych co będą zaczynali...
« Reply #5 on: 01 August 2006, 11:01:38 »
Quote
krv[PL] :
:) no wiesz w realu tez nikt nie biega z choragiewka jak huzar :D ta gra w ma byc z zalozenia jak najbardziej realna no i dosc dobrze jej to wychodz :D

Dziękuje za odpowiedz, rozumie ze jako osoba grająca potwierdzasz ze nie ma takowych ułatwień jak identyfikacji własnych jednostek .Przyjąłem.....:D .. Co do realiów to w zasadzie zbędna dyskusja, gdybym upierał sie dla czego nie ma i ze powinny byc byłby powód porównać choćby do chorągiewek huzara.... Niewątpliwym atutem jest to ze nie ma identyfikacji co dodaje smaczku tej grze.  I z tym siś zgadzam z Tobą w 100%.

krv[PL]

  • Guest
Dla tych co będą zaczynali...
« Reply #6 on: 01 August 2006, 11:40:56 »
nie ma tez celownika jak w dozie :D jest tylko iron sight w grze jest balistyka a wiec kulka leci jak naprawde :p (chociaz tutaj akurat wedlug mnie za szybko jednak opada) gdzies czytalem ze faszysci ze swoich MG (ale na podstawie trojnoznej :p wiec ckm :D) prowadzili ogien nekajacy na dystansach nawet i 5000m w RO raczej bylo by to trudne chyba ze bysmy brali konty jak w mozdziezach :D
kolejna fajna akcja jest to ze jak biegniesz z bronia i dostaniesz w dlon lub (przed ramie chyba) bron ci wypada z lap :) dostajesz w noge wolniej biegasz a jak w nogi obie (na jednej nie sprawidzilem) nie mozesz skakac :D

Macias1973

  • Guest
Dla tych co będą zaczynali...
« Reply #7 on: 01 August 2006, 12:01:29 »
Quote
krv[PL] :
nie ma tez celownika jak w dozie :D jest tylko iron sight w grze jest balistyka a wiec kulka leci jak naprawde :p (chociaz tutaj akurat wedlug mnie za szybko jednak opada) gdzies czytalem ze faszysci ze swoich MG (ale na podstawie trojnoznej :p wiec ckm :D) prowadzili ogien nekajacy na dystansach nawet i 5000m w RO raczej bylo by to trudne chyba ze bysmy brali konty jak w mozdziezach :D
kolejna fajna akcja jest to ze jak biegniesz z bronia i dostaniesz w dlon lub (przed ramie chyba) bron ci wypada z lap :) dostajesz w noge wolniej biegasz a jak w nogi obie (na jednej nie sprawidzilem) nie mozesz skakac :D

Super, o  celowniku to wyczytałem ale o w/w opcjach jak zróznicowane miejsca postrzału, a co za tym idzie pewne ograniczenia..jak w prawdziwej wojnie.  W kazdym razie  dziekuje KRV[PL] za te informacje.

Goral

  • Guest
Dla tych co będą zaczynali...
« Reply #8 on: 01 August 2006, 13:47:58 »
Quote
Macias1973 :
Dziękuje za odpowiedz, rozumie ze jako osoba grająca potwierdzasz ze nie ma takowych ułatwień jak identyfikacji własnych jednostek .Przyjąłem.....:D

Identyfikacja jest, ale tylko poszczególnego gracza, czyli np. widzisz nicka gracza jak się do niego zbliżysz na małą odległość (no bo jako, że gracze nie mają swoich własnych "masek" to jest namiastka rozpoznana kolegi z drużyny). Jeśli chodzi o identyfikację "swój-wróg" to niestety, albo masz dobry wzrok i grafę umożliwiającą rozpoznanie uniformów lub sylwetek pojazdów z bezpiecznej odległości, albo masz przechlapane (TK lub dead).
Jak zauważyłem, w takich przypadkach większość stosuje pojawiające się tutaj Prawa walki Murphego, a dokładniej:
Quote from: Prawa walki Murphego
Kiedy pojawią się wątpliwości, opróżnij swój magazynek.

Macias1973

  • Guest
Dla tych co będą zaczynali...
« Reply #9 on: 01 August 2006, 14:52:23 »
Okidoki, dzieki za wyjasnienie. Podoba mi sie cytat z prawa walki Murphego. Ok, a jak wyglada kwestia błednego ropoznania np. postaci. Opierajac sie na mysli prawa walki M. a wiadomo ze na wątpliwosc nie mozna sobie pozwolic i kiedy oprózniamy magazynek, okazuje sie ze popełnilismy bład w ocenie i ginie nasz kolega. Jakie konsekwencje czy kary obowiazuja, róznie z tym bywa na róznych serwerach i róznych grach. Ale jesli mamy grę z dość dokładnym odzwierciedleniem realiów symulacji zołnierza to w koncu takie pomyłki zdazały sie na róznych arenach wojny.

Goral

  • Guest
Dla tych co będą zaczynali...
« Reply #10 on: 01 August 2006, 15:10:39 »
Zdarzały się i to często. Jednak nie było takiego monitorowania jak w grze :)
Dlatego jednak, że nie ma tu implementacji sądu polowego, to przewąznie na serwerach ustawia się kick po 3 TK i tak też to następuje.
Oczywiście jeśli jest "obserwator" (admin) może po kilku takich przewałkach zabanować gracza.
Możliwe, że niedługo wysypie się sporo rozszerzeń do gry załatwiających parę ważkich problemów w sposób automatyczny i cywilizowany.

Macias1973

  • Guest
Dla tych co będą zaczynali...
« Reply #11 on: 01 August 2006, 15:32:27 »
Co raz bardziej mam obraz gry i panujące warunki, dzięki Goral. Jak pisałem nie widziałem na oczy tej gry, za wyjątkiem trailera i images. Mam już zamówioną ale to jeszcze musze poczekać. Zgadza sie, porządek na serwerze musi być. TK jakby nie usprawiedliwione jest TK, choć można byłoby polemizować. Bo jak zapobiec sytuacji kiedy narwaniec leci naprzód a my miedzy czasie oczyszczamy cos tam granatem...TK jest? jest, kara tez ale co zrobić z głupota narwańca...

Tin

  • Guest
Dla tych co będą zaczynali...
« Reply #12 on: 02 August 2006, 09:09:44 »
pytanie co do spawnów ...możemy je wybierać ?..bo widze że sa jakies spawn pointy ale za każdym razem na pierwszym spawnie ląduję

Goral

  • Guest
Dla tych co będą zaczynali...
« Reply #13 on: 02 August 2006, 12:08:23 »
Spawn przydzielany jest przez mapę i jej scenariusz.

siena

  • Guest
Dla tych co będą zaczynali...
« Reply #14 on: 02 August 2006, 12:13:21 »
Gra uczy dobrych odruchow, ja np nie stosuje prawa murphiego, jesli nie jestem pewny czy to swoj czy wrog- nie strzelam (zazwyczaj) ale staram sie na voice spytac czy ktos siedzi w okolicach. a jak nie to... oprozniam magazynek.

Co do spawnow. Spawnow nie wybierasz. Spawnami sa glownie okolice punktow strategicznych oraz 2 punkty startowe. Spawnpointy sa olbrzymie, wiec marne szanse na spawnkamping (jak to bylo np w bf42 :>>).
Zauwazylem, ze spawnujesz w punkcie, ktory byl najblizej w momencie smierci.
Moge sie mylic co prawda