Author Topic: Kolejne 7,2 GB  (Read 6712 times)

Offline BUBEL

  • Reprezentacja RO.PL
  • Towarzysz broni
  • Posts: 124
  • Honor: +4/-2
    • View Profile
Kolejne 7,2 GB
« on: 30 May 2013, 19:19:41 »
Dziś, czyli 30 maja koło godziny 19 wyskoczyła mi kolejna aktualizacja RO 2 zajmująca aż 7 GB, a więc co to może pobierać ? Może całego Rising Storma ? Pewnie jak kupię (jeśli w ogóle) to będzie można grać od ręki bez instalacji :P

Marder

  • Guest
Odp: Kolejne 7,2 GB
« Reply #1 on: 30 May 2013, 20:38:51 »
Zgadza się.

Koller

  • Guest
Odp: Kolejne 7,2 GB
« Reply #2 on: 30 May 2013, 21:05:15 »
nawet jak nie kupisz to możesz grać co właśnie czynię :)...ograniczenie takie, że możesz grać tylko strzelcem i nie masz unlocków, ale wielu ludziom pewnie to wystarczy...a dwa, że można to potraktować jako swoiste demo - nie jednego pewnie zachęci do kupna.

Franz_Maurer

  • Guest
Odp: Kolejne 7,2 GB
« Reply #3 on: 30 May 2013, 21:57:31 »
no a jeżeli niechce pobierać tego gówna które niszczy moje granie w RO2 na dzisiaj? bo będzie sie pobierać teraz 2h??

Offline Ryszka

  • ŻW
  • Towarzysz broni
  • Posts: 617
  • Honor: +64/-0
    • View Profile
    • Cuda i Wianki
Odp: Kolejne 7,2 GB
« Reply #4 on: 30 May 2013, 22:11:19 »
To wstrzymaj pobieranie.


Offline morticore

  • Towarzysz broni
  • Posts: 772
  • Honor: +17/-0
    • View Profile
    • Gramsajt
Odp: Kolejne 7,2 GB
« Reply #5 on: 30 May 2013, 22:49:54 »
Nie pobierzesz- nie zagrasz. Dwa: to nie jest gówno, mówię to jako dumny kaemista armii Cesarza Kraju Kwitnącej Wiśni :)

Offline BUBEL

  • Reprezentacja RO.PL
  • Towarzysz broni
  • Posts: 124
  • Honor: +4/-2
    • View Profile
Odp: Kolejne 7,2 GB
« Reply #6 on: 30 May 2013, 23:01:35 »
No nic to pobiorę z niekłamanym entuzjazmem :) A fajnie, że wreszcie będzie można pograć na froncie dalekowschodnim siekąc Amerykańców  8)

Offline Ryszka

  • ŻW
  • Towarzysz broni
  • Posts: 617
  • Honor: +64/-0
    • View Profile
    • Cuda i Wianki
Odp: Kolejne 7,2 GB
« Reply #7 on: 30 May 2013, 23:15:42 »
Nie pobierzesz- nie zagrasz. Dwa: to nie jest gówno, mówię to jako dumny kaemista armii Cesarza Kraju Kwitnącej Wiśni :)
O dopiero teraz spojrzałem , że uszczęśliwiają na silę ;). No ale jak już się pobierze, to pewnie tez zobaczę jakie to kwiatki.


Offline Deep22

  • Towarzysz broni
  • Posts: 59
  • Honor: +2/-0
    • View Profile
Odp: Kolejne 7,2 GB
« Reply #8 on: 30 May 2013, 23:22:47 »
A mnie to denerwuje. A co jeśli nie życzę sobie zaśmiecania mojego dysku takim gównem? A może nie interesuje mnie ten cały RS, a chcę grać tylko w RO? Żałosna polityka Tripwire.

Offline Martin

  • Towarzysz broni
  • Posts: 115
  • Honor: +0/-0
    • View Profile
    • FG Community
Odp: Kolejne 7,2 GB
« Reply #9 on: 31 May 2013, 10:55:15 »
A mnie denerwuje fakt, że teraz serwery do obu gier są w kupie.  "Mamałyga"!
Jakoś, kiedy pojawiały się dodatki do zwykłego RO - można było to roździelić.  Kto chce kupić i tak kupi...
Chociaż: Z ciekawości kliknąłem na "kup grę" i nic się nie dzieje 8)

Offline BartBear_[PL]

  • Sztab Generalny
  • Towarzysz broni
  • Posts: 3122
  • Honor: +34/-0
    • View Profile
Odp: Kolejne 7,2 GB
« Reply #10 on: 31 May 2013, 13:29:03 »
Panowie z RS (podejrzewam że to Nestor, bo miałem z tym typem już do czynienia) tak głęboko Rammowi wleźli w dupsko, że teraz HoS i RS to jedna gra, jeden serwer i jeden... a nie to z innej beczki ;)
Sprawa wygląda tak jak miało to być z Carpathian Crosses - czyli na tym samym serwerze można teraz puścić HoSa albo RS, albo w mapcyclu raz mapkę z jednego a raz z drugiego, dlatego klient MUSI posiadać wszystko co potrzebne do jednego i drugiego, chociaż nie posiada jednego albo drugiego tytułu (wtedy patrz limitację na broń/klasy) ale go przynajmniej z serwera nie wywali tak jak to ma miejsce np w BF3 albo MoH:WF, gdzie "goli" gracze dostają kopa w swoje gołe dupsko, jeżeli uruchamiana jest mapa z jakiego DLC którego nie mają, a szukanie serwerów które są "only standard" przychodzi ciężko (i wbrew pozorom wcale tłumów na nich nie ma).
Co do "zaśmiecania tym gównem dysku" - no cóż jest tak jak napisałem. To teraz taka sama sytuacja byłaby np. w momencie gdzie grasz tylko Basowkę i Danzig a ta "reszta gówna" zaśmieca Ci dysk :P Cóż, przyjęte do wiadomości i teraz morda w kubeł hehehe.  Jedyną różnicą jest rozmiar map i dodatkowej treści w porównaniu do przypadku który podałem, ale mamy 2013 rok a nie 2004 i akurat twórcy nie myślą o pojemności dysków graczy, jak masz za mały (dysk 8)) to sobie zmień na większy, nikt nie będzie miał na uwadze w swoich produkcjach takiego ograniczenia bo w dzisiejszych czasach to już przestało być ograniczeniem  ;)

Offline BUBEL

  • Reprezentacja RO.PL
  • Towarzysz broni
  • Posts: 124
  • Honor: +4/-2
    • View Profile
Odp: Kolejne 7,2 GB
« Reply #11 on: 31 May 2013, 13:45:20 »
Co za bajzel, kupiłem grę rozgrywającą się na froncie wschodnim z klimatyczną muzą w menu a gra zamieniła się w Japończyka :) Nie powiem, RS jest fajny (może nawet lepszy od podstawki) ale ja nie do końca obyłem się z ,,gołym'' RO2. a jak spojrzę na listę serwerów to 80 % to RS a na standartowych Stalingradzkich nikogo...
PS Jak teraz się uruchamia kampanię dla jednego gracza ? Bo chciałbym ruszyć tę radziecką (chociaż by posłuchać Olbrychskiego)
« Last Edit: 31 May 2013, 14:08:34 by BUBEL »

Offline morticore

  • Towarzysz broni
  • Posts: 772
  • Honor: +17/-0
    • View Profile
    • Gramsajt
Odp: Kolejne 7,2 GB
« Reply #12 on: 31 May 2013, 14:18:18 »
Kampanię musisz zainstalować od nowa - w bibliotece STEAM masz nową aplikację RO2 Single player

A dla tych co płaczą, że musieli pobrać coś co ich nie interesuje...
General

    Added ability for Server Admins to set how or if players can spawn with enemy weapons (Off, Hero Only [default], and Hero and Veteran)
    Added points to Squad Leaders who have their artillery markers used
    Added points to Squad Leaders who have players spawn on them
    Added point restore for TK's that are forgiven
    Foliage can no longer be completely disabled
    Added Auto Select option to the spawn menu which will first try and spawn the player on their squad leader, and if that is not possible randomly choose between open spawn areas
    Fixed issue where player view would would sometimes shift when diving to prone in a trench
    Fixed an issue where players could get stuck between crouched and prone stances
    Fixed an issue where server balance could be set incorrectly which resulted in bad player or bot spawns
    Fixed issue where all players on your team would yell spawn message. Now only the player will yell the spawn message. Also added several messages that were in game but never being played (Roughly a 60% increase. We were amazed to find a hidden gem here...)
    Fixed spectators taking up a player slot. As a result unlocking additional roles.
    Fixed several additional spectator bugs (such as free roam not being properly enabled)
    Fixed mouse sensitivity being too high on ultra wide aspect ratios
    Fixed a texture stretching issue with explosive weapons
    Altered bandage animation which should cause less head clipping (with walls)
    Various crash and stability fixes
    Closed several settings that were being used as exploits
    Fixed bugs with map voting that would sometimes cause the wrong map to win
    Fixed players not getting momentum from being shot in multiplayer
    Improved map loading times
    Disabled ability to turn foliage off in settings
    Fixed players that were killed when prone popping up in the air
    Fixed the Lockdown text showing as Overtime if the Overtime had been active at any point during the match


Tank

    Fixed tank crewmen not spawning, also resolved several related issues that kicked crew out of the tank
    Added ability for tank crew to spawn into an active tank with a bot role available to take over
    Tank commanders now spawn in the commander cuppola position with the hatch open on the initial spawn


Weapon

    The kill message now shows the distance you were killed from (configurable by server admins)
    Added interruptible single bullet reloads
    Fixed several infinite ammo exploits
    Fixed pistol full message error for not "+1" reloads
    Fixed several conditions that would cause a melee strike to fail to register as a hit
    Fixed an issue where players could not pick up weapons over low collision
    Fixed grenades being auto thrown if the user pulled the pin and tried to crawl
    Fixed players being able to pick up grenades and ammo even when they had reached the max limit
    Fixed a condition where picking up grenades could cause the ammo count to display incorrectly in the HUD
    Fixed weapons sticking around in between rounds in Countdown
    Fixed machine gun barrel change animation not playing correctly on chest high cover
    Fixed accuracy displaying as over 100% in stats menu
    Fixed penetrating shots that hit boosting accuracy stat
    Fixed an issue where scrolling the mouse wheel while deploying would cause the change weapon widget to show up (forcing a weapon swap when attempting to fire)
    Fixed player "leveling up" binocs
    Fixed command menu being stuck open if the player died on a fixed MG
    Fixed an issue where the game was not properly giving players sway when the sway amount was small
    Melee attacks (or any indirect attacks) should no longer boost or take away from accuracy
    Weapons (like binocs) that do not use ammo no longer show an ammo counter
    Fixed timing of shell eject on bolt-action rifles
    Fixed “speed bolting” rifles
    Fixed a case where machine guns could fail to reload in classic
    Fixed issue where players firing full auto weapons would cause the game to stutter
    Weapons no longer drop when the player has been TK’d
    Weapons now play sounds when they hit the ground
    Increased bullet impact and suppression sounds


Map

    Fixed several bad machine gun emplacements in RO 2 maps
    Fixed a case of meshes not resetting between rounds
    Added Satchel Charge pickups to: Fallen Fighters, Commissars House, Red October Factory, Pavlov’s House, Mamayev Kurgan
    RO2 maps have been optimized to have less relevancy checks against static meshes on servers
    Added sounds to destructibles on all RO2 maps
    Added 30% more reinforcements to all RO2 maps
    All RO2 maps have had Classic Mode reinforcements and respawn times changed from the defaults and vary between levels


AI

    Added greater situational awareness (and choices) for AI
    Added ability for AI to use grenades
    AI will now make better tactical decision
    Fixed many cases of AI getting stuck
    Fixed AI not playing aggressively as attackers


Single Player

    Split Red Orchestra 2 Single Player into its own install and launcher
    Fixed several issues which would stop players from properly progressing in Single Player
    Fixed several single player achievements which were not being properly awarded


UI

    Added new hint system with player controlled settings (All, New, and Off)
    Fixed issue where the players weapon selection was not remembered as new players join the server
    Fixed issue where the players selected role was not remembered as new players joined the server
    Fixed artillery markers not properly clearing between rounds
    Fixed Artillery marker moving
    Removed ability for players to “auto run” by using chat
    Fixed issue where "space bar" would count as an “enter” stroke in some menus
    Fixed bug where admin chat would display in the center of the screen and not properly clear away
    Fixed issue where scoreboard would disappear at the end of the round
    Fixed player spawn selection menu instantly closing
    Fixed a dialog box only saying “OK” when the player had been kicked from a server
    Fixed a cause of the "This role is taken" message being displayed incorrectly
    Fixed Commanders Tactical View showing the wrong order he gave
    Fixed Commander’s minimap icons such a enemy spotted appearing in HUD once minimap closed
    Fixed several minor UI bug
    Fixed a case where both teams could be awarded victory
    Fixed Web Admin Map cycle issue (when the same map was in the cycle twice)

Franz_Maurer

  • Guest
Odp: Kolejne 7,2 GB
« Reply #13 on: 31 May 2013, 21:48:23 »
no dobra powiedzmy że sie przekonałem do tego żeby kupić RS'a głównie dlatego że już niedługo RO2 standardowe nie będzie miało prawie żadnych graczy... poza tym japońce też mają ciekawe bronie i zachowanie :D i teraz moje pytanie i prośba za razem: jak moge kupić tą gre? Przez Steam? czy jak? może mi ktoś na gotowe opisać co i jak? Wiem że ide na łatwizne ale naprawde nie mam czasu ani chęci szukać co, gdzie i jak... pomożecie?

Offline ufo_has_landed_!

  • Reprezentacja RO.PL
  • Towarzysz broni
  • Posts: 835
  • Honor: +29/-2
    • View Profile
Odp: Kolejne 7,2 GB
« Reply #14 on: 31 May 2013, 21:53:49 »
najłatwiej kupić przez steam, potrzebna jest do tego  karta kredytowa i chyba paypalem też można płacić. Klik, klik i pobierasz :)