Author Topic: Standards and customs maps.  (Read 82717 times)

Offline Odi^PrOfAnUm

  • Towarzysz broni
  • Posts: 720
  • Honor: +4/-0
    • View Profile
Re: Standards and customs maps.
« Reply #30 on: 18 September 2017, 23:06:07 »
Wracam do tego tematu, serwer dalej stoi pusty, a tymczasem na ruskim:
https://zapodaj.net/8b0d7fc7f50b6.jpg.html


Panowie, 50 parę osób gra na serwie, gdzie nie ma admina, nie ma team balance, nie ma friendly fire i do tego słabo ustawione mapki jak bdj 3 rundy, berezyna po 3 rundy, itd.

Istnieje szansa, by się zająć tą sprawą i przekonfigurować mapki, tak by odebrać tak gównianemu ruskiemu serwowi graczy i stworzyć miejsce do grania w RO1.

Popisałem z kilkoma chłopakami z PL i będziemy się starali ściągnąć tutaj europejską część sceny ro, może się uda rozkręcić serwa.
w RO gram jako raq

Offline Odi^PrOfAnUm

  • Towarzysz broni
  • Posts: 720
  • Honor: +4/-0
    • View Profile
Re: Standards and customs maps.
« Reply #31 on: 29 September 2017, 00:29:57 »
Dałoby się przekonfigurować trochę ten serwer? Chodzi mi o ustawienia map, część wyrzucić no i rundy na nich. Bart odpisz  ;)
w RO gram jako raq

Offline BartBear_[PL]

  • Sztab Generalny
  • Towarzysz broni
  • Posts: 3122
  • Honor: +34/-0
    • View Profile
Re: Standards and customs maps.
« Reply #32 on: 29 September 2017, 09:17:54 »
Na tym serwerze oczywiście że dałoby się w ten sposób co podajesz - ta maplista to też nie moje widzi misie tylko propozycja graczy - jak się przejadło to można zmienić (maplisty można zapisywać jako zestawy) - także jak masz pomysł możesz tutaj podać pełny cykl map z ewentualnymi powtórzeniami.

Offline Odi^PrOfAnUm

  • Towarzysz broni
  • Posts: 720
  • Honor: +4/-0
    • View Profile
Re: Standards and customs maps.
« Reply #33 on: 29 September 2017, 13:27:30 »
Dzięki za odpowiedź. Zmieniłbym mapy w ten sposób, że te mało grane po prostu wywalił i zostawił taką listę

DefaultMaps=ro-arad?RoundLimit=3?WinLimit=2
DefaultMaps=ro-baksanvalley?RoundLimit=3?WinLimit=2
DefaultMaps=ro-barashka?RoundLimit=2?WinLimit=2
DefaultMaps=ro-basovka?RoundLimit=3?WinLimit=2
DefaultMaps=ro-berezina?RoundLimit=3?WinLimit=2
DefaultMaps=ro-blackdayjuly?RoundLimit=1
DefaultMaps=ro-bondarevo?RoundLimit=2?WinLimit=2
DefaultMaps=ro-danzig?RoundLimit=5?WinLimit=3
DefaultMaps=ro-fallenheroes?RoundLimit=3?WinLimit=2
ro-hedgehog?RoundLimit=3?WinLimit=2
ro-kaukasus?RoundLimit=3?WinLimit=2
ro-konigsplatz?RoundLimit=3?WinLimit=2
ro-krasnyioktyabr?RoundLimit=3?WinLimit=2
ro-krivoirog?RoundLimit=1
ro-kryukovo?RoundLimit=3?WinLimit=2
ro-kurlandkessel?RoundLimit=3?WinLimit=2
ro-leningrad?RoundLimit=2?WinLimit=2
ro-lyeskrovy?RoundLimit=3?WinLimit=2
ro-mannikkala?RoundLimit=2?WinLimit=2
ro-odessa?RoundLimit=3?WinLimit=2
ro-ogledow?RoundLimit=3?WinLimit=2
ro-rakowice?RoundLimit=3?WinLimit=2
ro-smolenskstalemate?RoundLimit=3?WinLimit=2
ro-stalingradkessel?RoundLimit=3?WinLimit=2
ro-tcherkassy?RoundLimit=3?WinLimit=2
ro-tulaoutskirts?RoundLimit=3?WinLimit=2
ro-zhitomir1941?RoundLimit=3?WinLimit=2
RO-Basovka1941?RoundLimit=3?WinLimit=2
RO-Bialystok?RoundLimit=3?WinLimit=2
RO-Bocklin?RoundLimit=3?WinLimit=2
RO-Bridge_tdm_b3?RoundLimit=5?WinLimit=3
RO-DerZooBunker_B4?RoundLimit=3?WinLimit=2
RO-Elnya?RoundLimit=3?WinLimit=2
RO-FestungKurland?RoundLimit=1
RO-KoitosK1?RoundLimit=3?WinLimit=2
RO-KrasnyBor1943?RoundLimit=3?WinLimit=2
RO-Lazur1942?RoundLimit=3?WinLimit=2
RO-Moscow_beta1?RoundLimit=3?WinLimit=2
RO-PariserPlatz?RoundLimit=3?WinLimit=2
RO-RoadToHill_combined?RoundLimit=3?WinLimit=2
RO-TractorWorks?RoundLimit=3?WinLimit=2
RO-Warsaw?RoundLimit=3?WinLimit=2
RO-Zhitomirrevenge?RoundLimit=3?WinLimit=2
RO-TopGun-b5?RoundLimit=1
 

do tej listy dodałbym mapę dzierżynśki 1942. Co do mapy  top gun to nie widziałem jej na serwerze, więc nie wiem czy się nie wgrywa.

A teraz przejrzałem listę map najbardziej grywalnych na 3 serwach.
1) Ruski serwer
https://zapodaj.net/9d3cb6f3ad121.jpg.html

2) nasz polski.
https://zapodaj.net/9f78f23adf182.jpg.html

3) fajtanjtowy
https://zapodaj.net/182e4fc3d4d1a.jpg.html

Schemat praktycznie taki sam, kilka map jak danzig, bridge i kaukaz robią większość roboty.  Dlatego wywaliłem mało grane customy i dodałbym kilka więcej rund na bridge albo danzingu skoro i tak są częściej grane.

Dlatego proponuję trochę lepszą konfigurację serwa i skupienie się na najczęściej granych klasykach.

Dodałbym mutator z fightnigta na zabicia i zgony.
No i jeszcze zauważyłem spore opóźnienia między zabiciem a wyświetleniem zabójstwa. Chyba jest wgrany jakiś mutator ale nie jestem pewien.

Dodatkowo, jeśli chodzi o wyszukiwarkę to, czy można zrobić coś, by przypisać na stałe boty do serwera, tak, by serwer wyświetlał się jako taki, że ktoś już na nim gra na starcie. Tak to serw wyświetla się jako pusty, a mając do dyspozycji nawet fikcję gry z botami ludzie wybierają ruski, mimo, że nie ma  tam nikogo.
https://zapodaj.net/ed6cb3bb8023a.jpg.html

Podesłałem link do tematu chłopakom, którzy grają jeszcze aktywnie w Ro i zachęciłem do rejestracji tutaj i wypowiedzi w temacie co oni na ten temat sądzą. Od swojej strony zrobiłem grupę steam,  czasem będę dawał jakieś eventy itd http://steamcommunity.com/groups/staaaaaaaaaaaraaaaaaaa

Dzięki raz jeszcze Bart za czas i zainteresowanie. 
« Last Edit: 29 September 2017, 16:35:08 by Odi^PrOfAnUm »
w RO gram jako raq

Offline BartBear_[PL]

  • Sztab Generalny
  • Towarzysz broni
  • Posts: 3122
  • Honor: +34/-0
    • View Profile
Re: Standards and customs maps.
« Reply #34 on: 29 September 2017, 17:51:10 »
Wszystko wykonane - gwoli wyjaśnienia Dzierzynski to właściwie Tractorworks... nie wiem w jakich szczegółach jest inny czy tam dopracowany i czy w takim razie Traktor powinien też być jako upośledzony dubel (?) no chyba że ma się to tak samo jak Zhitomir i Zhitomirrevenge (chociaż tutaj są widoczne zmiany w estetyce mapy i zamiana stron) - na razie są te 2 wersje. Top Gun był wyłączony bo wprowadzał niekoszerne pliki systemowe i serwer tracił gwiazdkę, no ale z racji że teraz w RO FajtNajty organizujemy "gwiazdkowe" a na serwer o którym piszemy było trudno i tak 16 graczy zahaczyć to teraz ta mapa powróciła ze wszystkimi konsekwencjami. Z tej samej przyczyny tabela K/D nie mogła być włączona - teraz ten warunek jest już bezsensowny, także włączyłem. Ustawione jest 16 botów na starcie.

Co do opóźnień to najprawdopodobniej "winny" jest tickrate - tzn. nie on ale problemy "na sieci" - czyli gubienie pakietów przy problemach na łączu - był na 60 i jak wszystko było "pomiędzy" graczem a serwerem ok (no i samo łącze gracz posiada lepsze niż mierne) to hula(ło) jak złoto, ale takie ustawienia nie wybaczają potknięć sieci. Skoro ma to być problem to obniżam o połowę do 30 - ping może być wyświetlany jako nieco wyższy ale realnie jest taki sam, natomiast słabe (bardzo słabe) maszyny / łącza odczują ulgę. Niestety musi być zachowany "złoty środek".
« Last Edit: 29 September 2017, 18:03:32 by BartBear_[PL] »

Offline Odi^PrOfAnUm

  • Towarzysz broni
  • Posts: 720
  • Honor: +4/-0
    • View Profile
Re: Standards and customs maps.
« Reply #35 on: 29 September 2017, 18:52:50 »
Dzięki Bart za robotę i czas, fajnie, że tak szybko załatwiłeś sprawę  :D

 Top Gun to ta mapa co się lata pojazdami? Głupia, można ją spokojnie usunąć jakby miała coś krzaczyć serwer.

Ja mam światłowód 30 mb więc łącze raczej ok, pingi na poziomie 40. Pograłem chwile z botami i teraz się sytuacja jakby poprawiła i wydaje mi się, że to lepiej już działa.

Jeszcze raz dzięki.
w RO gram jako raq

Offline BartBear_[PL]

  • Sztab Generalny
  • Towarzysz broni
  • Posts: 3122
  • Honor: +34/-0
    • View Profile
Re: Standards and customs maps.
« Reply #36 on: 29 September 2017, 19:41:15 »
Top Gun wyleci jak stwierdzicie że krzywdzi rozgrywkę (chociaż moim zdaniem to taki wesoły przerywnik) - serwer już jest "skrzywdzony" tabelą K/D, więc teraz można zainstalować KAŻDĄ mapę >:D nawet HitlerBunker z Adolfo himself  :-X
« Last Edit: 29 September 2017, 19:46:48 by BartBear_[PL] »

Offline Odi^PrOfAnUm

  • Towarzysz broni
  • Posts: 720
  • Honor: +4/-0
    • View Profile
Re: Standards and customs maps.
« Reply #37 on: 30 September 2017, 17:07:40 »
Ok dzięki  ;)

A jeszcze takie pytanie techniczne, czy dałoby się ustawić by bridge była mapą startową serwera? W sensie by w przypadku gdy serw jest pusty i  nikt nie gra, od  bridfge była liczona  sekwencja map?

Ta mapka przyciąga ludzi i  myślę, że takie startówki jak danzig i bridge sprawią, że łatwiej wbiją ludzie a jak już będą ludzie, to inni do nich dołączą i się serw  szybciej zapełni.

Ewentualnie pokombinować coś z tymi sekwencjami dla danzigu i bridge by często się "przewijały". W ogóle czy to jest możliwe?

Dzięki.
« Last Edit: 30 September 2017, 17:20:44 by Odi^PrOfAnUm »
w RO gram jako raq

Offline BartBear_[PL]

  • Sztab Generalny
  • Towarzysz broni
  • Posts: 3122
  • Honor: +34/-0
    • View Profile
Re: Standards and customs maps.
« Reply #38 on: 30 September 2017, 22:50:55 »
Można dosłownie zrobić jakąś mapę "startową" - czyli serwer po obudzeniu wgrywa akurat tę, natomiast serwer ustawiony jest w tryb głosowania więc nie ma takiej możliwości żeby coś narzucać z listy (można tylko wykluczać mapki do jakiejś ilości powtórzeń głosowania żeby właśnie unikać powtarzania głosowania na te same mapy) - czyli całkiem odwrotnie niż chcesz.
Jak wszyscy wyjdą (lub nie głosują to serwer po zakończeniu mapy przeskakuje na następną z listy która jest po prostu ustawieniem alfabetycznym).
Po prostu jak chcesz pograć a jesteś sam to zmień mapę i czekaj dalej (?) ;)

Offline Odi^PrOfAnUm

  • Towarzysz broni
  • Posts: 720
  • Honor: +4/-0
    • View Profile
Re: Standards and customs maps.
« Reply #39 on: 19 June 2018, 22:06:58 »
Odgrzebuje team. Serwer bywa popularny, tylko są małe problemy
Prosiłbym o zmianę limitu rund.
Gdańsk 3 rundy, 2 zwycięstwa.
Berezyna 1 runda
Krukovo 2 rundy
tracktor works  1 runda.
Black day july 1 runda.
Moskwa 1 runda
arad 2 rundy
PariserPlatz 1 runda


Poza tym ludzie zgłaszają problem z czołgowym mutatorem. Na berezynie ruskie czołgi są op. Wywal ten mutator najlepiej czołgowy.
Dzięki!
« Last Edit: 19 June 2018, 22:42:35 by Odi^PrOfAnUm »
w RO gram jako raq

Offline BartBear_[PL]

  • Sztab Generalny
  • Towarzysz broni
  • Posts: 3122
  • Honor: +34/-0
    • View Profile
Re: Standards and customs maps.
« Reply #40 on: 20 June 2018, 18:57:45 »
ok zrobione, ale blackdayjuly był już ustawiony na 1 rundę, na pewno o tej mapie myślałeś?

Offline Odi^PrOfAnUm

  • Towarzysz broni
  • Posts: 720
  • Honor: +4/-0
    • View Profile
Re: Standards and customs maps.
« Reply #41 on: 15 September 2018, 10:53:38 »
Hej,

z racji tego, że ruski serwer padł, gawiedź przeniosła się do nas na podwórko, przez co serwer codziennie ma około 30-40 graczy  wieczorami.

Kilka moich uwag.
1) Team balance. Obecnie jest to 3 graczy różnicy. Zmieniłbym do 2.

2). Adminowanie. Grywam tam i powiedziałem, że mam kontakt z zarzadcą serwera, przez co ludzie mi zgłaszają jak ktoś robi ferment.
Ostatnio niejaki amator specnaz:
Amateur.specnaz today blocked tanks ways on barricades on map "leningrad". He took the role axis SQ and smoked teammates and blocked doors on map "danzig". Best regards. Eduard"
Podeślę jego Id dzisiaj i parę dni spokoju dla tego pana od grania powinno podziałać dobrze.
w RO gram jako raq

Offline BartBear_[PL]

  • Sztab Generalny
  • Towarzysz broni
  • Posts: 3122
  • Honor: +34/-0
    • View Profile
Re: Standards and customs maps.
« Reply #42 on: 15 September 2018, 14:22:33 »

1) Team balance. Obecnie jest to 3 graczy różnicy. Zmieniłbym do 2.


Było / jest 2 - może chciałeś odwrotnie ustawić na 3?

Offline Spartan

  • Towarzysz broni
  • Posts: 4
  • Honor: +0/-0
    • View Profile
Re: Standards and customs maps.
« Reply #43 on: 18 September 2018, 09:22:52 »
Amateur Speznaz to już chyba warzywo (brain dead).  Koleś ma chyba przegrane milion godzin w RO. Zna wszelkie możliwe i niemożliwe bugi oraz słabe punkty gry Gdzie się da robi wjazdy na spawny i robi tam zamieszanie tak jak na Aradzie. Typowo rzuca arte na spawna (Arad, Basovka itd. ). Jednym słowem to szkodnik który psuje zabawę innym.  Jak ma serwer przyciągnąć nowych graczy i zachęcić do grania jak w przeciwnym teamie jest taki RO maniak który nie pozwala wyjść im ze spawna? 5 minut i exit game. Wiemy że, Ro jest zbugowane ale nie musimy tego tak extremalnie wykorzystywać. To nie klan-warsy jeno free play - rozrywka. Jak dla mnie dla gościa PermBan - to wypalony gracz. Trzeba mieć we wszystkim umiar.

Offline Odi^PrOfAnUm

  • Towarzysz broni
  • Posts: 720
  • Honor: +4/-0
    • View Profile
Re: Standards and customs maps.
« Reply #44 on: 02 October 2018, 11:58:18 »
Gość jest alusem. Co chwile wypisuje na czacie”kitchen one minute” i raportuje którego browara pije. Poza tym regularnie wyzywa mnie od cziterow, a gram w ta grę od tak dawna i go znam na tyle dobrze, ze w ciemno wiem gdzie typ przeważnie leży. Leży zawsze w tych samych miejscówach i dziwi się, że go zabijam. Z reszta nie tylko mnie wyzywa, bo generalnie każdego kto go chociaż trochę częściej zabija.

Problem z takimi gośćmi jest taki, że nie kumają iż ro to gra do ruchliwego stylu grania, zmienianie pozycji, bycia sprytnym. Można mieć 10 tys godzin i wygranych i wciaz łazić. Sam znam typów co ze mną pograli trochę kopiując mnie i po kilkuset godzinach grali już bardzo dobrze.

Generalnie chętnie bym wziął adminie na tym serwie tylko bart nie chce mi jej dac.  Ruski serwer padł, dlatego ruscy przenieśli się do nas. No i wszyscy dobrzy gracze z Rosji grają sobie w jednym teamie. Efekt, 2 rundy grania Żytomierza i brak sZansy wyjścia ze spawnwa.
w RO gram jako raq