Author Topic: Standards and customs maps.  (Read 83780 times)

Insanity

  • Guest
Odp: Standards and customs maps.
« Reply #15 on: 16 November 2013, 02:23:08 »
Nie no boty to muszą być do momentu aż jest 6v6 na serwerze, bo jak wpadnie duża mapa i zaczną się szukać to ludzie wyjdą :P

Offline Odi^PrOfAnUm

  • Towarzysz broni
  • Posts: 720
  • Honor: +4/-0
    • View Profile
Odp: Standards and customs maps.
« Reply #16 on: 16 November 2013, 11:47:50 »
Też mi się wydaje, że boty są koniecznością. Wolałbym osobiście serwer bez botów walących z biodra nprzez pół mapy i zdejmujące na hita, jednak jeśli się myśli o dużym, ruchliwym serwerze - to niestety, boty być muszą.  Po 6 na stronę wydaje się być ok.
w RO gram jako raq

Offline BUBEL

  • Reprezentacja RO.PL
  • Towarzysz broni
  • Posts: 124
  • Honor: +4/-2
    • View Profile
Odp: Standards and customs maps.
« Reply #17 on: 16 November 2013, 12:01:24 »
Jeśli chodzi o boty, to z mojej perspektywy obecność choćby jednego Pakoslava czy innego Ramma zniechęca całkowicie do gry :P

Offline Odi^PrOfAnUm

  • Towarzysz broni
  • Posts: 720
  • Honor: +4/-0
    • View Profile
Odp: Standards and customs maps.
« Reply #18 on: 16 November 2013, 18:48:10 »
No ale lepiej wbić na serwa, na którym jest do czego strzelać niż na pusty i się nudzić - dzięki czemu serw stoi pusty.
w RO gram jako raq

Insanity

  • Guest
Odp: Standards and customs maps.
« Reply #19 on: 16 November 2013, 19:35:33 »
Dokładnie tak jak mówi Profik.

Offline Odi^PrOfAnUm

  • Towarzysz broni
  • Posts: 720
  • Honor: +4/-0
    • View Profile
Odp: Standards and customs maps.
« Reply #20 on: 17 November 2013, 13:56:42 »
No niestety, boty ustawić trzeba. Nawet jak ktoś chce zagrać to będzie miał jakiś czas zajęcie - w oczekiwaniu na normalnych graczy. Przy obecnym stanie, to mu się po prostu znudzi czekanie i nic nie robienie. Dziś na ruskim vtg było ponad 10 Polaków. Pytałem ich, czemu nie grają na Polskim i właśnie pojawiał się ten argument, że serw jest pusty i nie ma sensu na niego wbijać i się nudzić - bo nie ma botów i w zasadzie nic do roboty.
Więc boty muszą być. Po 8 na stronę?
w RO gram jako raq

Insanity

  • Guest
Odp: Standards and customs maps.
« Reply #21 on: 17 November 2013, 14:05:36 »
wczoraj po 21 udało nam się lekko rozkręcić serwer, najwięcej było około 13-14 osób. ale trzeba ogarnąć ilość rund dla map, zestaw map na serwerze itp.

Fason

  • Guest
Odp: Standards and customs maps.
« Reply #22 on: 17 November 2013, 15:53:14 »
Przeczytałem wszystkie posty tego tematu i jestem w 100% procentach ZA, Odi^PrOfAnUm jak chce adminować to udostępnić mu to i niech chłopak działa, sam gram w RO od 7 lat i wolał bym grać na naszym serwie. Przecież to woła o pomstę do nieba by serwer stał gotowy a był nie używany, Bart przemyśl sprawę a będziesz miał nie wątpliwe zasługi w niebie. Botów ze sześć powinno być na jedną stronę, tak jak tu chłopaki pisali zawsze to jakiś substytut gracza jest i łatwiej czekać na graczy.
Pozdrawiam RO-wców


Offline BartBear_[PL]

  • Sztab Generalny
  • Towarzysz broni
  • Posts: 3122
  • Honor: +34/-0
    • View Profile
Odp: Standards and customs maps.
« Reply #23 on: 18 November 2013, 23:09:52 »
Ok to wstępna odpowiedź zbiorcza, jedziemy od początku:

Nie rozumiem czemu wymogiem do bycia adminem jest bywanie na mumblu ro.pl[...]
Nie jest wymogiem, tylko znacznym ułatwieniem, pisałem przecież że Adminami mogą zostać i gracza z zagranicy, którzy raczej poza ewentualnym raportowaniem nie zagrzewaliby miejsca na naszych Mumblowych kanałach.

[...]
1) mają duże doświadczenie z tą grą ( chodzi mi o bugi aby odróżnić, czy ktoś faktycznie czituje czy tylko wlazł na texture i jest nieśmiertelny - dla przykładu )
[...]

No takie doświadczenie dla standardowego gracza może być nieosiągalne, bo nie mając możliwości "spojrzenia z oczu" czitera, nikogo o owe czity oskarżyć nie można (podejrzewać jak najbardziej, ale to różnica). Pewność może mieć ten który wchodzi w rolę według powiedzenia że "swój swojego pozna" a to raczej uniemożliwia zostanie Adminem.
W historii tego portalu Adminami zostało 2 jego użytkowników, którym (po tym fakcie) UDOWODNIONO stosowanie czitów (jeden się beznadziejnie sam podłożył) i więcej takich sytuacji nie chcemy, już wolę wyłączyć serwery, niż być kojarzony (RO.PL) na świecie, że to tam lepiej nie wchodzić bo Administracja  to banda chamskich cziterów, także tutaj jesteśmy bardzo tkliwi jeżeli chodzi o dobór personalny.
[...]Wczoraj dyskutowaliśmy na ten temat, i Aster ma szanse na zapełnianie się Europejskimi graczami tak jak ruski serwer.[...]
Niestety takich szans nie ma, gdyż ostatni RO-serwer spod szyldu Astera wygasł jakieś 2 lata temu (a firma chyba się nawet przekształciła, ale to off-top). Nasze serwery są w 100% bez jakiegokolwiek sponsoringu i tak jak ten portal utrzymywane ze źródeł prywatnych. Nikt o tym nie wie, ale kiedy Ojciec Założyciel właśnie jakieś ~2 lata temu definitywnie zarzucał projekt RO.PL to groziło nam nawet totalne unicestwienie, paradoksalnie ratunkiem okazoła sie RO2, a dokładniej zainteresowanie Cenegi aby tu wstawić ich reklamę, co spowodował, że Trawiator w połowie hobbystycznie a w ppołowie za kuszenie egzemplarzem RO2 był łaskaw stworzyć 2-gą odsłonę tej strony, a _KaszpiR_ ją hostować na swoim zdalnym serwerze, tak jak i serwery gry, przy małym dorzucie finansowym innych osób. Co do reklamy - to strona jako strona nie czerpie z niej żadnych profitów, autorzy projektu otrzymali za nie grę a teraz z jej obecności nie ma wymiernych korzyści (np. nie ma wpływów na utrzymanie portalu/serwerów).
Nie to żebym się czepiał "słówek", ale wspominasz gdzieś tu również o Ineii, czyli jakieś tam pojęcie historyczne masz, ale widać jeszcze żyjesz w tych starych dobrych czasach.
Można dać boty, ale też trzeba ogarnąć Team Balance.
Boty dodane w ilości jakiej chcieliście, czyli po 6 na stronę w ustawieniu równoważenia zespołów, czyli jak ktoś wchodzi to bot ginie. Co oznacza "ogarnąć" teambalance? Jest jak na publikach, gracze po śmierci równoważą skład z maksymalną różnicą 2 graczy w drużynach.

Jeżeli chodzi o mapy i ilość rund, nie widzę przeciwwskazań do propozycji Insanity, z tym że wszystkie aktualnie występujące na serwerze customy grane będą 1 rundę, a posortowanie (wszystkich map) w głosowaniu wygląda tak, że na samej górze występują mapy w systemie 3/2, następnie 2/2 i na koniec 1/1 jeżeli chodzi o standardy, a customy posortowane są na te "normalne" i zabawowe.
Kilka osobistych uwag / propozycji jak zainteresować potencjalnych graczy.
Pierwsze co to to zmniejszenie liczby customów przez wywalenie map typu: TotalFun, TopGun, Sparta, Fullmj, HitlerBunker, Arena itp. Z moich obserwacji wynika, że takie mapy tylko odstraszają graczy.
No a ja je dodawałem właśnie na prośbę graczy, więc wszystkim widać nie dogodzisz.
Co do wyboru customów zorganizował bym to w formie ankiety na forum, i na serwerze pojawia się na przykład 10 map z największą ilością głosów.
To już wszystko było, niestety te drzwi już zostały dawno wyważone i niczego nie odkryłeś. Jaki był efekt, jak widać z racji braku kontynuacji tego działania - mizerny.
Druga sprawa to usunięcie niepotrzebnych modyfikacji / mutatorów które zmieniają standardowy gameplay RO. Chodzi tu o jakieś modyfikacje dźwięków, broni itd. Chodzi o to żeby zmniejszyć ilość pobieranych plików do niezbędnego minimum, ponieważ czasem olbrzymi download przy pierwszym połączeniu odstrasza, a czasem mimo redirecta i tak idzie wolno dla ludzi z różnych części świata.
Serwer jest pozbawiony tego rodzaju mutatorów, jedynie ten który pozostał to mut na MGty bo znacząco poprawia tę broń. Serwer teraz znowu uzyskał "gwiazdkę", jak to ma jeszcze dla kogoś jakieś znaczenie, czyli można na nim zdobywać "acziwmenty".
Co do redirecta - i tak pewnie większość graczy nie ma customów zainstalowanych, więc bez redirecta się nie obejdzie. Nasz jest dosyć szybki, a pliki na nim skompresowane, także jeżeli ktoś nie łączy się jakimś archaicznym łączem telefonicznym z przysłowiowej "TePsy" to raczej długo na ściągnięcie czekać nie będzie i tutaj akurat miejsce na Globie na to nie rzutuje. Problem mogą mieć jedynie ci którzy mają źle skonfigurowane firewalle, lub inne problemy sprzętowo-programowe, ale dla nich chyba cała reszta nie będzie poświęcała rozszerzonej zabawy na "tych najlepszych" customach (?).


Offline as123as

  • Reprezentacja RO.PL
  • Towarzysz broni
  • Posts: 295
  • Honor: +38/-1
    • View Profile
Odp: Standards and customs maps.
« Reply #24 on: 19 November 2013, 11:01:58 »
Cześć.
Odi, jedynie na Mumble możemy sprawdzić odporność przyszłego Admina na %.

Offline Odi^PrOfAnUm

  • Towarzysz broni
  • Posts: 720
  • Honor: +4/-0
    • View Profile
Odp: Standards and customs maps.
« Reply #25 on: 19 November 2013, 15:13:40 »
Mogę przyjść kiedyś  pogadać  ;)
w RO gram jako raq

Insanity

  • Guest
Odp: Standards and customs maps.
« Reply #26 on: 23 November 2013, 18:57:42 »
to tak jak mówiłem wczoraj Kurcewodnej, jeżeli jest taka potrzeba możemy z Odim pomóc jako administratorzy

Offline Odi^PrOfAnUm

  • Towarzysz broni
  • Posts: 720
  • Honor: +4/-0
    • View Profile
Odp: Standards and customs maps.
« Reply #27 on: 23 November 2013, 20:22:46 »
No cóż, jak ojczyzna wzywa, pomogę  :)
w RO gram jako raq

Offline Ryszka

  • ŻW
  • Towarzysz broni
  • Posts: 617
  • Honor: +64/-0
    • View Profile
    • Cuda i Wianki


Offline as123as

  • Reprezentacja RO.PL
  • Towarzysz broni
  • Posts: 295
  • Honor: +38/-1
    • View Profile
Odp: Standards and customs maps.
« Reply #29 on: 24 November 2013, 12:43:55 »
No cóż, jak ojczyzna wzywa, pomogę  :)

Nawet swoje zdjęcie z komisji wojskowej Ryszce wysłał.