Author Topic: Seria poradników do RO2 SDK - jak od podstaw stworzyć mapę - od kolegi Polshevik  (Read 9442 times)

Ark

  • Guest
Witam Forumowiczów

Nakłoniłem kolegę o nicku Polshevik, aby wykonał serię poradników do tworzenia map w SDK do RO2.
Filmy mają za zadanie zapoznać ludzi chcących tworzyć mapy wg własnych pomysłów praktycznie od podstaw. Kolejne części pokażą poszczególne procesy tworzenia mapy przy użyciu tego co jest dostępne w edytorze, tak aby każdy posiadający sprawnego kompa, mógł zacząć pracę.
Komentarze opisujące program są po polsku.
Po obejrzeniu filmu - proszę o  wpisy od osób, które chcą pogłębić wiedzę na temat tworzenia map.

link:


Z swojej strony postaram się przekazać swoją wiedzę w tym temacie, myślę także że osoby zainteresowane tworzeniem, przy okazji kolejnych filmów - podzielą się swoją wiedzą. Prośba aby podpowiedzi dotyczyły kolejnych dodawanych filmów, a nie wybiegały w przyszłość.

pozdrawiam Ark

Offline ShariK PL

  • Towarzysz broni
  • Posts: 973
  • Honor: +10/-1
    • View Profile
I tego trzeba było.

Offline Ryszka

  • ŻW
  • Towarzysz broni
  • Posts: 617
  • Honor: +64/-0
    • View Profile
    • Cuda i Wianki
Super sprawa chłopaki, świetny pomysł i przejrzyste wykonanie.


Ark

  • Guest
Panowie - podzielę się z wami kilkoma uwagami dotyczących pierwszych kroków przy pracy z SDK.
Zawsze trzeba sobie zrobić odręczny szkic danej mapy - zanim zaczniemy ją tworzyć w edytorze, dlaczego ? - z czasem gdy wasza mapa zacznie nabierać szczegółów- przytłoczy was masa linii, obiektów - wszystko to co uznacie że powinno być na mapie. Dlatego tak ważne jest mieć pod ręką szkic, nawet ten odręczny. Na szkicu odręcznym - prędzej przynajmniej na początku wprowadzicie zmiany niż w edytorze.
Jeśli natomiast tworzycie mapę z zdjęć, oryginalnych map sytuacyjnych, czy innych źródeł - tym bardziej szkic będzie wam potrzebny.

Więc jeśli zaczynacie myśleć o mapce wg własnego projektu. to Brulion A4, czy A3 i do roboty.;)

pozdrawiam Ark

Klimas

  • Guest
A mi ten program się wysypuje. Może ktoś wie dlaczego? Załączam plik który może coś wam podpowiedzieć. Mój komp to AMD Phenom II  x4 955  3,20 GHz; 8 Gb ram; NVIDIA GeForce GTX 560
Za pomoc z góry dziękuję. Klimas

[załącznik usunięty przez administratora]

marcinz

  • Guest
Od jakiegoś czasu chciałem podłubać w sdk ale nie wiedziałem jak się za to zabrać ;) Dzięki!

PolsheVik

  • Guest
Dziękuję wszystkim za miłe komentarze. Pamiętajcie też że odcinków będzie wychodzić więcej, każdy będzie uczył czegoś nowego więc zachęcam do subskrypcji :)

Offline morticore

  • Towarzysz broni
  • Posts: 772
  • Honor: +17/-0
    • View Profile
    • Gramsajt
Świetny pomysł chłopaki :)

Hornet

  • Guest
Jest już może kolejna część jak tworzyć spawny itp.?

Offline Ryszka

  • ŻW
  • Towarzysz broni
  • Posts: 617
  • Honor: +64/-0
    • View Profile
    • Cuda i Wianki
No właśnie chłopaki projekt poradników umarł? bo cos cisza w temacie :-X. Jeżeli chodzi o spawny ( same podstawy) jest taki filmik po rosyjsku, już go na forum wrzucałem, ale zapodam jeszcze raz.


Ark

  • Guest
Witam zainteresowanych
Rozmawiałem tydzień temu z kolegą Polshevik na temat kolejnych części poradników - ponoć były już przygotowane, ale szlag je trafił...  :-\
Faktem jest że przydały by się następne części. Co do filmików od kolegi rosjanina, który wstawił kolega "ryszka" sam korzystałem z ich pomocy, niestety brakuje tam też poradników, które pokazały by jak poprawnie dodawać budynki i całe otoczenie ( lasy, transzeje, wraki i wszelkie inne ). Próba kontaktu skończyła się niepowodzeniem.
- Przy najbliższej okazji nadmienię koledze Polshevikowi, aby w miarę możliwości postarał się o następne części poradnika.

Tak już na marginesie - jeśli są osoby na tym forum, zainteresowane robieniem map -  pomyślałem sobie o wspólnym projekcie, który by można wspólnie zrealizować- ewentualnie o wymianę doświadczeń. Proszę o kontakt poprzez forum, lub na GG 925989, Steam, x-fire: arkpl

pozdrawiam Ark

Hornet

  • Guest
Tworzę spawny jak na powyższym filmie, ale zarówno Rosjanie jak i Niemcy odradzają się  tylko  na jednym(tym samym) punkcie. Da się ich jakoś rozdzielić? I jak wstawiać obiekty typu skrzynki, mury itp.?

PolsheVik

  • Guest
Co do kolegi powyżej - Wejdź do Content Browser, tam w kategorię Static Meshes i tam można szukać sobie objektów.

Do wszystkich: Wybaczcie za takie "porzucenie" tego projektu jak niektórzy mogli sobie pomyśleć - jednak jest to spowodowane nie lenistwem lecz brakiem jakiegokolwiek czasu, no i usterką karty graficznej, co już w ogóle odcięło mi dostęp do tworzenia map.
Jeszcze raz - wybaczcie za brak jakichkolwiek wiadomości; tutaj wyślę wam inny tutorial z którego się nauczyłem większość moich technik. Mimo tego że jest po angielsku, wystarczy sobie włączyć jakość HD i pełny ekran, i po jego akcjach można się domyśleć co należy do czego.

Przepraszam i pozdrawiam

- Polshevik

Offline morticore

  • Towarzysz broni
  • Posts: 772
  • Honor: +17/-0
    • View Profile
    • Gramsajt
Ta strona może być dla ciebie przydatna, ponoc ma się ciągle rozwijać w przyszłości  (ta...)
http://wiki.tripwireinteractive.com/index.php/Red_Orchestra_2_%28modding%29

hubtus

  • Guest
Wiem ,że temat trochę stary ,ale zakładanie nowego nie miało by sensu. Czy poradnik ,który wrzucił Ryszka jest nadal aktualny do najnowszego SDK? Robię dokładnie to samo co w tutorialu ,ale gdy próbuje odpalić scenę w edytorze ,to nie wyświetla mi wyboru ,jednej ze stron ,tylko kamerę ,którą mogę poruszać się po scenie. :-\