RedOrchestra.pl

Linia frontu => Serwery Red Orchestra => Topic started by: Odi^PrOfAnUm on 10 April 2013, 01:16:54

Title: Standards and customs maps.
Post by: Odi^PrOfAnUm on 10 April 2013, 01:16:54
Jak to jest z tym serwerem? Nie ma admina na nim, nie widać go w przeglądarce, ktoś się nim opiekuje; bo jest dobry, dobre są pingi, nie ma lagów sporo slotów. Zdecydowanie lepsza alternatywa dla grania w ro na tym serwie niż na ruskich lagujących.
Title: Odp: Standards and customs maps.
Post by: as123as on 10 April 2013, 20:40:55
Cześć, chyba miałeś pecha, dziś ledwo można było wbić na serwa, tyle ludzi.
Title: Odp: Standards and customs maps.
Post by: Odi^PrOfAnUm on 10 April 2013, 23:38:57
Akurat mnie nie było. Ale faktycznie po naprawieniu błędów w grze serwer jest widoczny.
Title: Odp: Standards and customs maps.
Post by: Odi^PrOfAnUm on 14 November 2013, 19:27:12
Podbijam temat. Otóż mamy kilku ludzi, którzy regularnie muszą się męczyć na ruskim serwie podczas, gdy nasz, rodzimy stoi pusty. Dodatkowo ruski okupuje masa Polaków, zamiast u nas, grają na obcy a serw z dobrym pingiem się marnuje.
Jestem przekonany, że gdyby serwer miał nieco inne ustawienia, admina i był choć trochę promowany, to byłaby szansa uzyskać status drugiej inei - czyli serwa, który jest pełny, ma sporo slotów i dobry ping. Z podobnym problemem borykają się gracze z całej EU - którzy muszą z braku alternatywy grać z pingiem 150 na ruskim wechikule.
Czy nie dało by się coś z serwem zrobić?
Proponuję rekonfigurację custom mapsów - dać im liczbę 3 jak i w przypadku pozostałych map 3 rund - za wyjątkiem map, które domyślnie mają po 50 minut i więcej jak czołgówki czy berezyna.  No i wybrać admina, albo adminów, którzy grają i są dyspozycyjni. Tamten nabór jest martwy a admini to są chyba tylko tytularni, zaś stołki są najzwyklejszym wacatem. Ja mogę zostać adminem  ;)
Praktyka serwera fight nightowego pokazała, że duży serw z dobrym pingiem to jest to, czego ro trzeba. Dlaczego by nie mieć u nas, skoro są ku temu możliwości?
Proszę o wypowiedź.
Title: Odp: Standards and customs maps.
Post by: Pobor on 14 November 2013, 21:21:42
To leży w gestii Barta co zrobi z serwerem, co do admina, to ja mam uprawnienia, krucho u mnie momentami z czasem ( racji świeżo rozpoczętych studiów) , ale zazwyczaj wieczorem czy późnym popołudniem siedzę na kompie, a co za tym idzie mógłbym obsłużyć WebAdminkę. :)
Title: Odp: Standards and customs maps.
Post by: BartBear_[PL] on 14 November 2013, 22:20:45
Hmmm, zawsze myślałem że właśnie ustawienie rund na 3 powoduje odparowywanie graczy, no ale ok jak na dzisiaj to ustawiłem tak:

Code: [Select]
DefaultMaps=RO-Danzig_1942?RoundLimit=3?WinLimit=2
DefaultMaps=RO-Danzig_Deep_Freeze?RoundLimit=3?WinLimit=2
DefaultMaps=ro-arad?RoundLimit=3?WinLimit=2
DefaultMaps=ro-baksanvalley?RoundLimit=3?WinLimit=2
DefaultMaps=ro-barashka?RoundLimit=3?WinLimit=2
DefaultMaps=ro-basovka?RoundLimit=3?WinLimit=2
DefaultMaps=ro-berezina?RoundLimit=3?WinLimit=2
DefaultMaps=ro-blackdayjuly?RoundLimit=1
DefaultMaps=ro-bondarevo?RoundLimit=3?WinLimit=2
DefaultMaps=ro-danzig?RoundLimit=3?WinLimit=2
DefaultMaps=ro-fallenheroes?RoundLimit=3?WinLimit=2
ro-hedgehog?RoundLimit=3?WinLimit=2
ro-kaukasus?RoundLimit=3?WinLimit=2
ro-konigsplatz?RoundLimit=3?WinLimit=2
ro-krasnyioktyabr?RoundLimit=3?WinLimit=2
ro-krivoirog?RoundLimit=1
ro-kryukovo?RoundLimit=3?WinLimit=2
ro-kurlandkessel?RoundLimit=3?WinLimit=2
ro-leningrad?RoundLimit=3?WinLimit=2
ro-lyeskrovy?RoundLimit=3?WinLimit=2
ro-mannikkala?RoundLimit=3?WinLimit=2
ro-odessa?RoundLimit=3?WinLimit=2
ro-ogledow?RoundLimit=3?WinLimit=2
ro-rakowice?RoundLimit=3?WinLimit=2
ro-smolenskstalemate?RoundLimit=3?WinLimit=2
ro-stalingradkessel?RoundLimit=3?WinLimit=2
ro-tcherkassy?RoundLimit=3?WinLimit=2
ro-tulaoutskirts?RoundLimit=3?WinLimit=2
ro-zhitomir1941?RoundLimit=3?WinLimit=2
RO-Arena-ROPL_v4?RoundLimit=3?WinLimit=2
RO-Basovka1941?RoundLimit=3?WinLimit=2
RO-Bialystok?RoundLimit=3?WinLimit=2
RO-Bocklin?RoundLimit=3?WinLimit=2
RO-BridgeCrossingTactical-Beta3?RoundLimit=3?WinLimit=2
RO-Bridge_tdm_b3?RoundLimit=3?WinLimit=2
RO-DerZooBunker_B4?RoundLimit=3?WinLimit=2
RO-Dom_Pavlova?RoundLimit=3?WinLimit=2
RO-Elnya?RoundLimit=3?WinLimit=2
RO-Entweichen?RoundLimit=3?WinLimit=2
RO-FestungKurland?RoundLimit=1
RO-GreyGhostsOfWar?RoundLimit=3?WinLimit=2
RO-HitlersBunker?RoundLimit=1
RO-Kaukafun?RoundLimit=3?WinLimit=2
RO-KoitosK1?RoundLimit=3?WinLimit=2
RO-KournykovaWeaponsB5?RoundLimit=3?WinLimit=2
RO-KrasnyBor1943?RoundLimit=3?WinLimit=2
RO-Kreiswalde_Eine_Kalte_Winternacht_B11?RoundLimit=1
RO-Lazur1942?RoundLimit=3?WinLimit=2
RO-Moscow_beta1?RoundLimit=3?WinLimit=2
RO-Odessa_Tank?RoundLimit=3?WinLimit=2
RO-PariserPlatz?RoundLimit=3?WinLimit=2
RO-RoadToHill_combined?RoundLimit=3?WinLimit=2
RO-TractorWorks?RoundLimit=3?WinLimit=2
RO-Warsaw?RoundLimit=3?WinLimit=2
RO-Wateverovko?RoundLimit=3?WinLimit=2
RO-Zavod?RoundLimit=3?WinLimit=2
RO-Zhitomirrevenge?RoundLimit=3?WinLimit=2
ro-fullmj?RoundLimit=3?WinLimit=2
RO-SPARTAAAA?RoundLimit=1
RO-TopGun-b5?RoundLimit=1
RO-TotalFun-V4?RoundLimit=1
RO-Lubjankow-Schiessbahn-V1-0?RoundLimit=1
Co do Adminów, to proszę, już się jeden bez kopniaka z szeregu odezwał, natomiast nabór ewentualnie można zrobić po weryfikacji np. Szanownych Bywalców Stolika Asa na Mumblu. Chodzi o to żeby nie było bydła a ludki z tamtąd częściej grają niż tylko na FN-tach i będą się orientować. W sumie z racji właśnie międzynarodowości FN to i Admini serwerów RO.PL wcale nie muszą posiadać polskiego obywatelstwa, a kilku już przecież towarzyszy nam od wielu FightNightów i jako gracze są całkiem w porządku, może i chcieliby zostać Adminami? I wtedy z tą promocją "w Europie" to jakby "2 pieczenie na jednym ogniu" ;) Przy najbliższej okazji skonsultujemy się wraz z Kol. Moderatorem i resztą "stolikową" 
Title: Odp: Standards and customs maps.
Post by: Odi^PrOfAnUm on 14 November 2013, 22:56:44
Nie rozumiem czemu wymogiem do bycia adminem jest bywanie na mumblu ro.pl.
Ogarnąć ludzi, którzy
1) mają duże doświadczenie z tą grą ( chodzi mi o bugi aby odróżnić, czy ktoś faktycznie czituje czy tylko wlazł na texture i jest nieśmiertelny - dla przykładu )
2) znają możliwe bugi i mordeczki jakie się walają po serwach - akurat zwykle to wachlarz grajków się zmienia niezwykle rzadko
3) mają czas i są względnie dyspozycyjni. Akurat studenciaki mają sporo tego czasu  :)
Akurat admin powinien co nieco grywać. Sama webadminka to dla mnie trochę  za mało.
Najlepiej wybrać spośród bywalców forum i graczy gościa, który będzie adminował - bo i kontakt w razie naglącej potrzeby zgaszenia jakiegoś krewkiego spwankillera nie będzie problemem.
Title: Odp: Standards and customs maps.
Post by: Szczepan on 14 November 2013, 23:03:14
Witam. Według mnie Profan mówi całkiem z sensem. Od czasu do czasu pogrywam w ro, głównym powodem tego, że gram mniej, jest brak serwera gdzie można pograć bez większego pingu.
Zawsze podczas rozgrywki spotykam kogoś kto narzeka na ping.
Jeżeli dojdzie do skutku to co pisze Profan, red orchestra nie będzie już tylko zależna od ruskiego serwera oraz ich pingu.

A co do admina - jestem za tym, żeby otrzymał go "raq" ponieważ można go często spotkać w grze lub na steamie co daje lepszą komunikację w razie jakiegoś problemu. Poza tym, jako jedyny(jak mniemam) próbuję działać coś w tym kierunku.

Mam nadzieję, że wkrótce będziemy mogli pograć na serwerze bez żadnych problemów i czerpać z tej gry radość. ;-)

Pozdrawiam.
Title: Odp: Standards and customs maps.
Post by: Nox on 14 November 2013, 23:08:07
Co do Adminów, to proszę, już się jeden bez kopniaka z szeregu odezwał, natomiast nabór ewentualnie można zrobić po weryfikacji np. Szanownych Bywalców Stolika Asa na Mumblu. Chodzi o to żeby nie było bydła a ludki z tamtąd częściej grają niż tylko na FN-tach i będą się orientować. W sumie z racji właśnie międzynarodowości FN to i Admini serwerów RO.PL wcale nie muszą posiadać polskiego obywatelstwa, a kilku już przecież towarzyszy nam od wielu FightNightów i jako gracze są całkiem w porządku, może i chcieliby zostać Adminami? I wtedy z tą promocją "w Europie" to jakby "2 pieczenie na jednym ogniu" ;) Przy najbliższej okazji skonsultujemy się wraz z Kol. Moderatorem i resztą "stolikową"

Odi^PrOfAnUm transmitted (and translated) me the information.
I can give you a hand with administration & promotion, but I suggest we be a little group of moderators/sub-admins, so everyone will have a smaller part to do.

For promotion, having different nationalities can be interesting : we will be able to post topics on our national community forum (if it still exist), most popular videogame website, etc...
 
It could be also interesting to check if we know players who use to play the morning & evening to see if they can be enough to gather on the server to attract other players.  (RO.RU and some tank servers do it well depending on days/hours)
Title: Odp: Standards and customs maps.
Post by: Insanity on 14 November 2013, 23:44:14
Zgadzam się z Odim w 100%. Wczoraj dyskutowaliśmy na ten temat, i Aster ma szanse na zapełnianie się Europejskimi graczami tak jak ruski serwer.
Kilka osobistych uwag / propozycji jak zainteresować potencjalnych graczy.
Pierwsze co to to zmniejszenie liczby customów przez wywalenie map typu: TotalFun, TopGun, Sparta, Fullmj, HitlerBunker, Arena itp. Z moich obserwacji wynika, że takie mapy tylko odstraszają graczy. Lepiej trzymać się standardów i najlepszych customów, jednak nie jakichś olbrzymich, żeby 32 graczy nie musiało szukać się na mapie przez 10 minut, lub jechać czołgiem 5 minut do pierwszej flagi. Co do wyboru customów zorganizował bym to w formie ankiety na forum, i na serwerze pojawia się na przykład 10 map z największą ilością głosów.
Druga sprawa to usunięcie niepotrzebnych modyfikacji / mutatorów które zmieniają standardowy gameplay RO. Chodzi tu o jakieś modyfikacje dźwięków, broni itd. Chodzi o to żeby zmniejszyć ilość pobieranych plików do niezbędnego minimum, ponieważ czasem olbrzymi download przy pierwszym połączeniu odstrasza, a czasem mimo redirecta i tak idzie wolno dla ludzi z różnych części świata.

Co do admina tak jak raq postawił bym na doświadczonego gracza który spędził w tej grze sporo czasu, ogarnia bugi i kojarzy osoby grające na serwerze. W tej chwili twarzy w społeczności nie ma już tak dużo, więc ci co dużo grają kojarzą nicki i fejki, ale nie oszukujmy się, sceny dzieli się też na weteranów klanowych; osoby które po prostu długo już grają w RO oraz zwykłych grajków. Chodzi o to żeby nie postawić na tym stanowisku osoby która może być zbyt pochopna w ocenie naruszenia regulaminu mówiącego o grze fair play bez wspomagaczy.

Jeśli chodzi o mnie to idealny serwer w RO to taki przypominający starą Ineę, 24 sloty, standardowe mapy, zero zbędnych modyfikacji. Niestety przy obecnej ilości graczy w RO taki serwer to raczej utopia i trzeba celować w złoty środek, który moim zdaniem wygląda tak jak opisałem go w poprzednich akapitach ;)
Title: Odp: Standards and customs maps.
Post by: Odi^PrOfAnUm on 15 November 2013, 02:19:10
Albo po prostu polecieć po najprostszej linii - skopiować ustawienia ruskiego serwera. Z tym, że to u nas będą grali ludzie a nie tam, bo mamy lepsze pingi.

A co myślicie o botach? Czy je ustawić czy raczej bez - a jak już to w jakiej liczbie?
Title: Odp: Standards and customs maps.
Post by: Insanity on 15 November 2013, 13:56:44
Można dać boty, ale też trzeba ogarnąć Team Balance. Wczoraj Roxar rzucił też pomysł sztywnej map listy tak jak było na serwerach Wild Bunch.
Round Limit 2, Win Limit 2 też jest dobre, dwie rundy na mapce, bez opcji dogrywania trzeciej rundy na siłę. Na dużych mapach oraz tych lipnych (BDJ, Leningrad, Berezina, Mannikala itp.) Round Limit 1.
A co sądzicie o anglojęzycznej kategorii na forum, specjalnie dla serwera Aster?
Title: Odp: Standards and customs maps.
Post by: Odi^PrOfAnUm on 15 November 2013, 17:57:30
Nie, 2 rundy na mapę to jest mało - szczególnie na mapki typu Odessa, Danzig, Zitho. Czaję pomysł na 1  na mapy typu berezina ale na standardy wydaje mi się, że 3 jest optymalnie.
Title: Odp: Standards and customs maps.
Post by: Insanity on 15 November 2013, 19:00:19
Każdą mapkę można osobno ustawić. Moja propozycja na Limit Rund i Zwycięstw jest taka.

Round Limit 3, Win Limit 2

Round Limit 2, Win Limit 2

RoundLimit 1, WinLimit 1


To są wszystkie standardy, co do customów to zależy jakie by się pojawiły. Jeżeli custom oparty jest o standardową mapkę to limit rund i zwycięstw taki sam jak na standardowej mapie, a jeśli jest to całkowicie nowa mapa, to w zależności od jej wielkości i popularności ustalić limit rund (np. Bocklin 2/2, KoitosK1 1/1)

Trzeba by też rozpatrzeć kwestię głosowania na mapy, co ile głosowań mapa wraca na listę dostępnych do wyboru, żeby uniknąć sytuacji jak na ruskim, że co dwie mapy jest Danzig albo Zhito
Title: Odp: Standards and customs maps.
Post by: RoXaR77 on 15 November 2013, 20:04:18
Koniecznie trzeba rozruszać polski serwer w RO.
Co do liczby botów to uważam, że nie należy szaleć z ich ilością. Najlepiej to całkowicie "wyłączyć" boty.
Zastosowanie sztywnej listy map daje nam szanse rozegrania tych mniej popularnych.  Wyeliminowało by to także nie zmieniające się ciągi najpopularniejszych map.
I co najważniejsze. Potrzebna jest większa ilość administratorów doświadczonych grą.
Title: Odp: Standards and customs maps.
Post by: Insanity on 16 November 2013, 02:23:08
Nie no boty to muszą być do momentu aż jest 6v6 na serwerze, bo jak wpadnie duża mapa i zaczną się szukać to ludzie wyjdą :P
Title: Odp: Standards and customs maps.
Post by: Odi^PrOfAnUm on 16 November 2013, 11:47:50
Też mi się wydaje, że boty są koniecznością. Wolałbym osobiście serwer bez botów walących z biodra nprzez pół mapy i zdejmujące na hita, jednak jeśli się myśli o dużym, ruchliwym serwerze - to niestety, boty być muszą.  Po 6 na stronę wydaje się być ok.
Title: Odp: Standards and customs maps.
Post by: BUBEL on 16 November 2013, 12:01:24
Jeśli chodzi o boty, to z mojej perspektywy obecność choćby jednego Pakoslava czy innego Ramma zniechęca całkowicie do gry :P
Title: Odp: Standards and customs maps.
Post by: Odi^PrOfAnUm on 16 November 2013, 18:48:10
No ale lepiej wbić na serwa, na którym jest do czego strzelać niż na pusty i się nudzić - dzięki czemu serw stoi pusty.
Title: Odp: Standards and customs maps.
Post by: Insanity on 16 November 2013, 19:35:33
Dokładnie tak jak mówi Profik.
Title: Odp: Standards and customs maps.
Post by: Odi^PrOfAnUm on 17 November 2013, 13:56:42
No niestety, boty ustawić trzeba. Nawet jak ktoś chce zagrać to będzie miał jakiś czas zajęcie - w oczekiwaniu na normalnych graczy. Przy obecnym stanie, to mu się po prostu znudzi czekanie i nic nie robienie. Dziś na ruskim vtg było ponad 10 Polaków. Pytałem ich, czemu nie grają na Polskim i właśnie pojawiał się ten argument, że serw jest pusty i nie ma sensu na niego wbijać i się nudzić - bo nie ma botów i w zasadzie nic do roboty.
Więc boty muszą być. Po 8 na stronę?
Title: Odp: Standards and customs maps.
Post by: Insanity on 17 November 2013, 14:05:36
wczoraj po 21 udało nam się lekko rozkręcić serwer, najwięcej było około 13-14 osób. ale trzeba ogarnąć ilość rund dla map, zestaw map na serwerze itp.
Title: Odp: Standards and customs maps.
Post by: Fason on 17 November 2013, 15:53:14
Przeczytałem wszystkie posty tego tematu i jestem w 100% procentach ZA, Odi^PrOfAnUm jak chce adminować to udostępnić mu to i niech chłopak działa, sam gram w RO od 7 lat i wolał bym grać na naszym serwie. Przecież to woła o pomstę do nieba by serwer stał gotowy a był nie używany, Bart przemyśl sprawę a będziesz miał nie wątpliwe zasługi w niebie. Botów ze sześć powinno być na jedną stronę, tak jak tu chłopaki pisali zawsze to jakiś substytut gracza jest i łatwiej czekać na graczy.
Pozdrawiam RO-wców

Title: Odp: Standards and customs maps.
Post by: BartBear_[PL] on 18 November 2013, 23:09:52
Ok to wstępna odpowiedź zbiorcza, jedziemy od początku:

Nie rozumiem czemu wymogiem do bycia adminem jest bywanie na mumblu ro.pl[...]
Nie jest wymogiem, tylko znacznym ułatwieniem, pisałem przecież że Adminami mogą zostać i gracza z zagranicy, którzy raczej poza ewentualnym raportowaniem nie zagrzewaliby miejsca na naszych Mumblowych kanałach.

[...]
1) mają duże doświadczenie z tą grą ( chodzi mi o bugi aby odróżnić, czy ktoś faktycznie czituje czy tylko wlazł na texture i jest nieśmiertelny - dla przykładu )
[...]

No takie doświadczenie dla standardowego gracza może być nieosiągalne, bo nie mając możliwości "spojrzenia z oczu" czitera, nikogo o owe czity oskarżyć nie można (podejrzewać jak najbardziej, ale to różnica). Pewność może mieć ten który wchodzi w rolę według powiedzenia że "swój swojego pozna" a to raczej uniemożliwia zostanie Adminem.
W historii tego portalu Adminami zostało 2 jego użytkowników, którym (po tym fakcie) UDOWODNIONO stosowanie czitów (jeden się beznadziejnie sam podłożył) i więcej takich sytuacji nie chcemy, już wolę wyłączyć serwery, niż być kojarzony (RO.PL) na świecie, że to tam lepiej nie wchodzić bo Administracja  to banda chamskich cziterów, także tutaj jesteśmy bardzo tkliwi jeżeli chodzi o dobór personalny.
[...]Wczoraj dyskutowaliśmy na ten temat, i Aster ma szanse na zapełnianie się Europejskimi graczami tak jak ruski serwer.[...]
Niestety takich szans nie ma, gdyż ostatni RO-serwer spod szyldu Astera wygasł jakieś 2 lata temu (a firma chyba się nawet przekształciła, ale to off-top). Nasze serwery są w 100% bez jakiegokolwiek sponsoringu i tak jak ten portal utrzymywane ze źródeł prywatnych. Nikt o tym nie wie, ale kiedy Ojciec Założyciel właśnie jakieś ~2 lata temu definitywnie zarzucał projekt RO.PL to groziło nam nawet totalne unicestwienie, paradoksalnie ratunkiem okazoła sie RO2, a dokładniej zainteresowanie Cenegi aby tu wstawić ich reklamę, co spowodował, że Trawiator w połowie hobbystycznie a w ppołowie za kuszenie egzemplarzem RO2 był łaskaw stworzyć 2-gą odsłonę tej strony, a _KaszpiR_ ją hostować na swoim zdalnym serwerze, tak jak i serwery gry, przy małym dorzucie finansowym innych osób. Co do reklamy - to strona jako strona nie czerpie z niej żadnych profitów, autorzy projektu otrzymali za nie grę a teraz z jej obecności nie ma wymiernych korzyści (np. nie ma wpływów na utrzymanie portalu/serwerów).
Nie to żebym się czepiał "słówek", ale wspominasz gdzieś tu również o Ineii, czyli jakieś tam pojęcie historyczne masz, ale widać jeszcze żyjesz w tych starych dobrych czasach.
Można dać boty, ale też trzeba ogarnąć Team Balance.
Boty dodane w ilości jakiej chcieliście, czyli po 6 na stronę w ustawieniu równoważenia zespołów, czyli jak ktoś wchodzi to bot ginie. Co oznacza "ogarnąć" teambalance? Jest jak na publikach, gracze po śmierci równoważą skład z maksymalną różnicą 2 graczy w drużynach.

Jeżeli chodzi o mapy i ilość rund, nie widzę przeciwwskazań do propozycji Insanity, z tym że wszystkie aktualnie występujące na serwerze customy grane będą 1 rundę, a posortowanie (wszystkich map) w głosowaniu wygląda tak, że na samej górze występują mapy w systemie 3/2, następnie 2/2 i na koniec 1/1 jeżeli chodzi o standardy, a customy posortowane są na te "normalne" i zabawowe.
Kilka osobistych uwag / propozycji jak zainteresować potencjalnych graczy.
Pierwsze co to to zmniejszenie liczby customów przez wywalenie map typu: TotalFun, TopGun, Sparta, Fullmj, HitlerBunker, Arena itp. Z moich obserwacji wynika, że takie mapy tylko odstraszają graczy.
No a ja je dodawałem właśnie na prośbę graczy, więc wszystkim widać nie dogodzisz.
Co do wyboru customów zorganizował bym to w formie ankiety na forum, i na serwerze pojawia się na przykład 10 map z największą ilością głosów.
To już wszystko było, niestety te drzwi już zostały dawno wyważone i niczego nie odkryłeś. Jaki był efekt, jak widać z racji braku kontynuacji tego działania - mizerny.
Druga sprawa to usunięcie niepotrzebnych modyfikacji / mutatorów które zmieniają standardowy gameplay RO. Chodzi tu o jakieś modyfikacje dźwięków, broni itd. Chodzi o to żeby zmniejszyć ilość pobieranych plików do niezbędnego minimum, ponieważ czasem olbrzymi download przy pierwszym połączeniu odstrasza, a czasem mimo redirecta i tak idzie wolno dla ludzi z różnych części świata.
Serwer jest pozbawiony tego rodzaju mutatorów, jedynie ten który pozostał to mut na MGty bo znacząco poprawia tę broń. Serwer teraz znowu uzyskał "gwiazdkę", jak to ma jeszcze dla kogoś jakieś znaczenie, czyli można na nim zdobywać "acziwmenty".
Co do redirecta - i tak pewnie większość graczy nie ma customów zainstalowanych, więc bez redirecta się nie obejdzie. Nasz jest dosyć szybki, a pliki na nim skompresowane, także jeżeli ktoś nie łączy się jakimś archaicznym łączem telefonicznym z przysłowiowej "TePsy" to raczej długo na ściągnięcie czekać nie będzie i tutaj akurat miejsce na Globie na to nie rzutuje. Problem mogą mieć jedynie ci którzy mają źle skonfigurowane firewalle, lub inne problemy sprzętowo-programowe, ale dla nich chyba cała reszta nie będzie poświęcała rozszerzonej zabawy na "tych najlepszych" customach (?).

Title: Odp: Standards and customs maps.
Post by: as123as on 19 November 2013, 11:01:58
Cześć.
Odi, jedynie na Mumble możemy sprawdzić odporność przyszłego Admina na %.
Title: Odp: Standards and customs maps.
Post by: Odi^PrOfAnUm on 19 November 2013, 15:13:40
Mogę przyjść kiedyś  pogadać  ;)
Title: Odp: Standards and customs maps.
Post by: Insanity on 23 November 2013, 18:57:42
to tak jak mówiłem wczoraj Kurcewodnej, jeżeli jest taka potrzeba możemy z Odim pomóc jako administratorzy
Title: Odp: Standards and customs maps.
Post by: Odi^PrOfAnUm on 23 November 2013, 20:22:46
No cóż, jak ojczyzna wzywa, pomogę  :)
Title: Odp: Standards and customs maps.
Post by: Ryszka on 24 November 2013, 11:41:58
Zapraszam tutaj http://www.red.orchestra.pl/forum/index.php/topic,2995.msg40400.html#msg40400 (http://www.red.orchestra.pl/forum/index.php/topic,2995.msg40400.html#msg40400)
Title: Odp: Standards and customs maps.
Post by: as123as on 24 November 2013, 12:43:55
No cóż, jak ojczyzna wzywa, pomogę  :)

Nawet swoje zdjęcie z komisji wojskowej Ryszce wysłał.
Title: Re: Standards and customs maps.
Post by: Odi^PrOfAnUm on 18 September 2017, 23:06:07
Wracam do tego tematu, serwer dalej stoi pusty, a tymczasem na ruskim:
https://zapodaj.net/8b0d7fc7f50b6.jpg.html


Panowie, 50 parę osób gra na serwie, gdzie nie ma admina, nie ma team balance, nie ma friendly fire i do tego słabo ustawione mapki jak bdj 3 rundy, berezyna po 3 rundy, itd.

Istnieje szansa, by się zająć tą sprawą i przekonfigurować mapki, tak by odebrać tak gównianemu ruskiemu serwowi graczy i stworzyć miejsce do grania w RO1.

Popisałem z kilkoma chłopakami z PL i będziemy się starali ściągnąć tutaj europejską część sceny ro, może się uda rozkręcić serwa.
Title: Re: Standards and customs maps.
Post by: Odi^PrOfAnUm on 29 September 2017, 00:29:57
Dałoby się przekonfigurować trochę ten serwer? Chodzi mi o ustawienia map, część wyrzucić no i rundy na nich. Bart odpisz  ;)
Title: Re: Standards and customs maps.
Post by: BartBear_[PL] on 29 September 2017, 09:17:54
Na tym serwerze oczywiście że dałoby się w ten sposób co podajesz - ta maplista to też nie moje widzi misie tylko propozycja graczy - jak się przejadło to można zmienić (maplisty można zapisywać jako zestawy) - także jak masz pomysł możesz tutaj podać pełny cykl map z ewentualnymi powtórzeniami.
Title: Re: Standards and customs maps.
Post by: Odi^PrOfAnUm on 29 September 2017, 13:27:30
Dzięki za odpowiedź. Zmieniłbym mapy w ten sposób, że te mało grane po prostu wywalił i zostawił taką listę

DefaultMaps=ro-arad?RoundLimit=3?WinLimit=2
DefaultMaps=ro-baksanvalley?RoundLimit=3?WinLimit=2
DefaultMaps=ro-barashka?RoundLimit=2?WinLimit=2
DefaultMaps=ro-basovka?RoundLimit=3?WinLimit=2
DefaultMaps=ro-berezina?RoundLimit=3?WinLimit=2
DefaultMaps=ro-blackdayjuly?RoundLimit=1
DefaultMaps=ro-bondarevo?RoundLimit=2?WinLimit=2
DefaultMaps=ro-danzig?RoundLimit=5?WinLimit=3
DefaultMaps=ro-fallenheroes?RoundLimit=3?WinLimit=2
ro-hedgehog?RoundLimit=3?WinLimit=2
ro-kaukasus?RoundLimit=3?WinLimit=2
ro-konigsplatz?RoundLimit=3?WinLimit=2
ro-krasnyioktyabr?RoundLimit=3?WinLimit=2
ro-krivoirog?RoundLimit=1
ro-kryukovo?RoundLimit=3?WinLimit=2
ro-kurlandkessel?RoundLimit=3?WinLimit=2
ro-leningrad?RoundLimit=2?WinLimit=2
ro-lyeskrovy?RoundLimit=3?WinLimit=2
ro-mannikkala?RoundLimit=2?WinLimit=2
ro-odessa?RoundLimit=3?WinLimit=2
ro-ogledow?RoundLimit=3?WinLimit=2
ro-rakowice?RoundLimit=3?WinLimit=2
ro-smolenskstalemate?RoundLimit=3?WinLimit=2
ro-stalingradkessel?RoundLimit=3?WinLimit=2
ro-tcherkassy?RoundLimit=3?WinLimit=2
ro-tulaoutskirts?RoundLimit=3?WinLimit=2
ro-zhitomir1941?RoundLimit=3?WinLimit=2
RO-Basovka1941?RoundLimit=3?WinLimit=2
RO-Bialystok?RoundLimit=3?WinLimit=2
RO-Bocklin?RoundLimit=3?WinLimit=2
RO-Bridge_tdm_b3?RoundLimit=5?WinLimit=3
RO-DerZooBunker_B4?RoundLimit=3?WinLimit=2
RO-Elnya?RoundLimit=3?WinLimit=2
RO-FestungKurland?RoundLimit=1
RO-KoitosK1?RoundLimit=3?WinLimit=2
RO-KrasnyBor1943?RoundLimit=3?WinLimit=2
RO-Lazur1942?RoundLimit=3?WinLimit=2
RO-Moscow_beta1?RoundLimit=3?WinLimit=2
RO-PariserPlatz?RoundLimit=3?WinLimit=2
RO-RoadToHill_combined?RoundLimit=3?WinLimit=2
RO-TractorWorks?RoundLimit=3?WinLimit=2
RO-Warsaw?RoundLimit=3?WinLimit=2
RO-Zhitomirrevenge?RoundLimit=3?WinLimit=2
RO-TopGun-b5?RoundLimit=1
 

do tej listy dodałbym mapę dzierżynśki 1942. Co do mapy  top gun to nie widziałem jej na serwerze, więc nie wiem czy się nie wgrywa.

A teraz przejrzałem listę map najbardziej grywalnych na 3 serwach.
1) Ruski serwer
https://zapodaj.net/9d3cb6f3ad121.jpg.html

2) nasz polski.
https://zapodaj.net/9f78f23adf182.jpg.html

3) fajtanjtowy
https://zapodaj.net/182e4fc3d4d1a.jpg.html

Schemat praktycznie taki sam, kilka map jak danzig, bridge i kaukaz robią większość roboty.  Dlatego wywaliłem mało grane customy i dodałbym kilka więcej rund na bridge albo danzingu skoro i tak są częściej grane.

Dlatego proponuję trochę lepszą konfigurację serwa i skupienie się na najczęściej granych klasykach.

Dodałbym mutator z fightnigta na zabicia i zgony.
No i jeszcze zauważyłem spore opóźnienia między zabiciem a wyświetleniem zabójstwa. Chyba jest wgrany jakiś mutator ale nie jestem pewien.

Dodatkowo, jeśli chodzi o wyszukiwarkę to, czy można zrobić coś, by przypisać na stałe boty do serwera, tak, by serwer wyświetlał się jako taki, że ktoś już na nim gra na starcie. Tak to serw wyświetla się jako pusty, a mając do dyspozycji nawet fikcję gry z botami ludzie wybierają ruski, mimo, że nie ma  tam nikogo.
https://zapodaj.net/ed6cb3bb8023a.jpg.html

Podesłałem link do tematu chłopakom, którzy grają jeszcze aktywnie w Ro i zachęciłem do rejestracji tutaj i wypowiedzi w temacie co oni na ten temat sądzą. Od swojej strony zrobiłem grupę steam,  czasem będę dawał jakieś eventy itd http://steamcommunity.com/groups/staaaaaaaaaaaraaaaaaaa

Dzięki raz jeszcze Bart za czas i zainteresowanie. 
Title: Re: Standards and customs maps.
Post by: BartBear_[PL] on 29 September 2017, 17:51:10
Wszystko wykonane - gwoli wyjaśnienia Dzierzynski to właściwie Tractorworks... nie wiem w jakich szczegółach jest inny czy tam dopracowany i czy w takim razie Traktor powinien też być jako upośledzony dubel (?) no chyba że ma się to tak samo jak Zhitomir i Zhitomirrevenge (chociaż tutaj są widoczne zmiany w estetyce mapy i zamiana stron) - na razie są te 2 wersje. Top Gun był wyłączony bo wprowadzał niekoszerne pliki systemowe i serwer tracił gwiazdkę, no ale z racji że teraz w RO FajtNajty organizujemy "gwiazdkowe" a na serwer o którym piszemy było trudno i tak 16 graczy zahaczyć to teraz ta mapa powróciła ze wszystkimi konsekwencjami. Z tej samej przyczyny tabela K/D nie mogła być włączona - teraz ten warunek jest już bezsensowny, także włączyłem. Ustawione jest 16 botów na starcie.

Co do opóźnień to najprawdopodobniej "winny" jest tickrate - tzn. nie on ale problemy "na sieci" - czyli gubienie pakietów przy problemach na łączu - był na 60 i jak wszystko było "pomiędzy" graczem a serwerem ok (no i samo łącze gracz posiada lepsze niż mierne) to hula(ło) jak złoto, ale takie ustawienia nie wybaczają potknięć sieci. Skoro ma to być problem to obniżam o połowę do 30 - ping może być wyświetlany jako nieco wyższy ale realnie jest taki sam, natomiast słabe (bardzo słabe) maszyny / łącza odczują ulgę. Niestety musi być zachowany "złoty środek".
Title: Re: Standards and customs maps.
Post by: Odi^PrOfAnUm on 29 September 2017, 18:52:50
Dzięki Bart za robotę i czas, fajnie, że tak szybko załatwiłeś sprawę  :D

 Top Gun to ta mapa co się lata pojazdami? Głupia, można ją spokojnie usunąć jakby miała coś krzaczyć serwer.

Ja mam światłowód 30 mb więc łącze raczej ok, pingi na poziomie 40. Pograłem chwile z botami i teraz się sytuacja jakby poprawiła i wydaje mi się, że to lepiej już działa.

Jeszcze raz dzięki.
Title: Re: Standards and customs maps.
Post by: BartBear_[PL] on 29 September 2017, 19:41:15
Top Gun wyleci jak stwierdzicie że krzywdzi rozgrywkę (chociaż moim zdaniem to taki wesoły przerywnik) - serwer już jest "skrzywdzony" tabelą K/D, więc teraz można zainstalować KAŻDĄ mapę >:D nawet HitlerBunker z Adolfo himself  :-X
Title: Re: Standards and customs maps.
Post by: Odi^PrOfAnUm on 30 September 2017, 17:07:40
Ok dzięki  ;)

A jeszcze takie pytanie techniczne, czy dałoby się ustawić by bridge była mapą startową serwera? W sensie by w przypadku gdy serw jest pusty i  nikt nie gra, od  bridfge była liczona  sekwencja map?

Ta mapka przyciąga ludzi i  myślę, że takie startówki jak danzig i bridge sprawią, że łatwiej wbiją ludzie a jak już będą ludzie, to inni do nich dołączą i się serw  szybciej zapełni.

Ewentualnie pokombinować coś z tymi sekwencjami dla danzigu i bridge by często się "przewijały". W ogóle czy to jest możliwe?

Dzięki.
Title: Re: Standards and customs maps.
Post by: BartBear_[PL] on 30 September 2017, 22:50:55
Można dosłownie zrobić jakąś mapę "startową" - czyli serwer po obudzeniu wgrywa akurat tę, natomiast serwer ustawiony jest w tryb głosowania więc nie ma takiej możliwości żeby coś narzucać z listy (można tylko wykluczać mapki do jakiejś ilości powtórzeń głosowania żeby właśnie unikać powtarzania głosowania na te same mapy) - czyli całkiem odwrotnie niż chcesz.
Jak wszyscy wyjdą (lub nie głosują to serwer po zakończeniu mapy przeskakuje na następną z listy która jest po prostu ustawieniem alfabetycznym).
Po prostu jak chcesz pograć a jesteś sam to zmień mapę i czekaj dalej (?) ;)
Title: Re: Standards and customs maps.
Post by: Odi^PrOfAnUm on 19 June 2018, 22:06:58
Odgrzebuje team. Serwer bywa popularny, tylko są małe problemy
Prosiłbym o zmianę limitu rund.
Gdańsk 3 rundy, 2 zwycięstwa.
Berezyna 1 runda
Krukovo 2 rundy
tracktor works  1 runda.
Black day july 1 runda.
Moskwa 1 runda
arad 2 rundy
PariserPlatz 1 runda


Poza tym ludzie zgłaszają problem z czołgowym mutatorem. Na berezynie ruskie czołgi są op. Wywal ten mutator najlepiej czołgowy.
Dzięki!
Title: Re: Standards and customs maps.
Post by: BartBear_[PL] on 20 June 2018, 18:57:45
ok zrobione, ale blackdayjuly był już ustawiony na 1 rundę, na pewno o tej mapie myślałeś?
Title: Re: Standards and customs maps.
Post by: Odi^PrOfAnUm on 15 September 2018, 10:53:38
Hej,

z racji tego, że ruski serwer padł, gawiedź przeniosła się do nas na podwórko, przez co serwer codziennie ma około 30-40 graczy  wieczorami.

Kilka moich uwag.
1) Team balance. Obecnie jest to 3 graczy różnicy. Zmieniłbym do 2.

2). Adminowanie. Grywam tam i powiedziałem, że mam kontakt z zarzadcą serwera, przez co ludzie mi zgłaszają jak ktoś robi ferment.
Ostatnio niejaki amator specnaz:
Amateur.specnaz today blocked tanks ways on barricades on map "leningrad". He took the role axis SQ and smoked teammates and blocked doors on map "danzig". Best regards. Eduard"
Podeślę jego Id dzisiaj i parę dni spokoju dla tego pana od grania powinno podziałać dobrze.
Title: Re: Standards and customs maps.
Post by: BartBear_[PL] on 15 September 2018, 14:22:33

1) Team balance. Obecnie jest to 3 graczy różnicy. Zmieniłbym do 2.


Było / jest 2 - może chciałeś odwrotnie ustawić na 3?
Title: Re: Standards and customs maps.
Post by: Farcia~ on 18 September 2018, 09:22:52
Amateur Speznaz to już chyba warzywo (brain dead).  Koleś ma chyba przegrane milion godzin w RO. Zna wszelkie możliwe i niemożliwe bugi oraz słabe punkty gry Gdzie się da robi wjazdy na spawny i robi tam zamieszanie tak jak na Aradzie. Typowo rzuca arte na spawna (Arad, Basovka itd. ). Jednym słowem to szkodnik który psuje zabawę innym.  Jak ma serwer przyciągnąć nowych graczy i zachęcić do grania jak w przeciwnym teamie jest taki RO maniak który nie pozwala wyjść im ze spawna? 5 minut i exit game. Wiemy że, Ro jest zbugowane ale nie musimy tego tak extremalnie wykorzystywać. To nie klan-warsy jeno free play - rozrywka. Jak dla mnie dla gościa PermBan - to wypalony gracz. Trzeba mieć we wszystkim umiar.
Title: Re: Standards and customs maps.
Post by: Odi^PrOfAnUm on 02 October 2018, 11:58:18
Gość jest alusem. Co chwile wypisuje na czacie”kitchen one minute” i raportuje którego browara pije. Poza tym regularnie wyzywa mnie od cziterow, a gram w ta grę od tak dawna i go znam na tyle dobrze, ze w ciemno wiem gdzie typ przeważnie leży. Leży zawsze w tych samych miejscówach i dziwi się, że go zabijam. Z reszta nie tylko mnie wyzywa, bo generalnie każdego kto go chociaż trochę częściej zabija.

Problem z takimi gośćmi jest taki, że nie kumają iż ro to gra do ruchliwego stylu grania, zmienianie pozycji, bycia sprytnym. Można mieć 10 tys godzin i wygranych i wciaz łazić. Sam znam typów co ze mną pograli trochę kopiując mnie i po kilkuset godzinach grali już bardzo dobrze.

Generalnie chętnie bym wziął adminie na tym serwie tylko bart nie chce mi jej dac.  Ruski serwer padł, dlatego ruscy przenieśli się do nas. No i wszyscy dobrzy gracze z Rosji grają sobie w jednym teamie. Efekt, 2 rundy grania Żytomierza i brak sZansy wyjścia ze spawnwa.