RedOrchestra.pl

Ogólnie o grze Red Orchestra: Ostfront 41-45 => Broń => Topic started by: wizkey on 29 July 2006, 18:19:22

Title: All About Wepons
Post by: wizkey on 29 July 2006, 18:19:22
Tzn. Wszystko o broni poprostu pogadajmy o broni w grze...
Title: All About Wepons
Post by: krv[PL] on 30 July 2006, 13:08:57
Faszyści
- kar98k bardzo dobra broń długo dystansowa napewno lepsza od swoich radziecki odpowiedników celniejsze i hmm bardziej wyważona celujesz tam gdzie chcesz trafić! - Każdy zna mały dystans = śmierć pod gradem kul wystrzelonych z 70naobojowego magazynka :p
-MP40/MP41 różnicy jakoś nie zauważyłem (oprócz drewnianej kolby w MP41)  z tego powodu jakoś ten model wybieram częściej :D dobra bron! Nie ma za dużej szybkoszczelnosci (jak na pmy :D) i to jest napewno na + na średnich dystansach w close combat tez daje rade bron warta wyboru! Gdy używasz iron sighta tez jest spoko napewno lepiej/łatwiej/szybciej niz. u strony przeciwnej (w załatwieniu wroga)!
-G43 karabin samopowtarzalny mniej celny niż karabiny powtarzalne, ale z wiekrza szybkoszczelnoscia ja osobiście nie lubię grac tym karabinem (nie wiem nie leży mi poprostu)
-STG44 pierwszy karabin szturmowy bron prawie ze uniwersalna przełącznik ognia z serii na pojedynczy jest super połączenie G43 i MP odrzut w serii nie jest za duży szybkoszczelnosc wiekrza niż w MP nie proponuje zasypywać przeciwnika ołowiem, gdy używamy celownika jest wtedy trudny do opanowania!
-MG34/MG42 wole MG34 pewnie ze względu na szybkostrzelność nie rzuca tak strasznie jak w MG42 - jest to ze są 75 nabojowe a nie 200nabojowa taśmę jak w MG42. MG34 ma mniejsza szybkostrzelność a wiec dłużej można walić ciągłym przegrzanie następuje później (nie sprawdziłem, ale mam takie odczucie) a wiec później trzeba wymienić lufę! Dobra bron do pilnowania zaułków najlepiej znaleść miejsce gdzie wróg nie może dożucić granatem a gość z karabinem albo sniperka nie będzie mieć miejsca do ukrycia się!


Bolszewicy
-Mosin-Nagat 1891 jest odpowiednikiem kara dla mnie dużo gorszy mniej celny i trzeba brać poprawkę, gdy strzelasz używając celownika (trzeba mieżyć niżej punku, w który chcemy trafić)
-Mosin 38 został stworzony jako karabinek pomocniczy a wiec dla altyrerzystów logistyków i ogólnie tylniakow :D w gierce dla mnie raczej średni gorszy, niż Mosin-Nagat.
-Mosin, 44 gdy się okazało w czasie walk ze karabinek Mosin 38 jest lepszy niż wz.1891 Postanowiono stworzyć wersje z bagnetem (wersja 38 nie ma takiej możliwości) i tak właśnie powstał Mosin 44 tyle rzeczywistych walk, ale gra jest inna M44 jest lepszy od M38 tym ze ma bagnet i to wszystko mała celność/szybkostrzelność dla mnie padaczka!
-PPD40 dobry Pm z pokazany 70 nabojowy magazynek bron, która się da kontrolować na bliskich dystansach zabójcza a średnich trochę trzeba się pomęczyć i się nie wkurw.... Gdy nie trafiasz :D
-PPSh41 nienawidzę tej broni jak klasa tego wymaga trzymam się jak najdalej wroga i zbieram bron z trupów (wszystko jest lepsze) w nic nie mogę trafić rozrzut mnie wnerwia nawet na bliskich dystansach z reguły obrywam, (co jest dziwne, bo szybkostrzelność jest największa) w realu była napewno lepsza (wiele zdjęć faszystów z ppskami)
-PPS43 bardzo lubię ten Pm i ten model najczęściej wybieram go, gdy gram sowietami gorszy od, MP40 ale cos właśnie takiego!
-DP28 głównym minusem tej broni jest to ze w jego talerzu mieści się tylko 47 naboi, ale strzelanie 3-5 pociskowymi seriami w pełni wystarczy do przygniatania przeciwnika!
-SVT40 moja ulubiona bron według mnie dużo lepsza niż G43 ma bagnecik wiec można kogoś kujnąć wydaje mi się ze ma wiekrza szybkostrzelność niż G43 wiec na krótkich jest lepszy przy celowaniu ma smukła sylwetkę wiec mamy wiekrza widoczność na świat niż przy G43 ogólnie uwielbiam ta giwerke :D

Sniperek się nie podejmuje, bo prawie nie używam!
Granaty w realu radziecki był lepszy, ponieważ razi odłamkami i to nawet do 200 metrów niemiecki z kolei raził tylko i wyłącznie siłą wybuchu do 20m w grze jednak są takie same!
Title: All About Wepons
Post by: Firzen on 30 July 2006, 13:19:39
W snajperkach jak się celuje to celownik się jakoś chwije czy jest cały czas w jednym miejscu?  I co do granatów to zaczynają one "odliczanie" do wybuchu od momentu styknięcia się z ziemią czy od momentu wyrzucenia.

Mam nadzieje, że rozumiecie o co mi chodzi :satisfied . A ogólnie opisy broni są niezłe, większośc znam bo grywam sobie w Call of Duty 2 ale i tak thx za opisy :)
Title: All About Wepons
Post by: kukov on 30 July 2006, 14:03:37
w realu z mg42 strzelano krotkimi seriami gdyz :

1500 strz./min (wg. niemieckiej instrukcji)
1200 strz./min (wg. większości źródeł)

przy takiej szybkostrzelnosci fullauto = mega rozrzut i szybkie nagrzanie :), mam pytanko - jaki jest dzwiek mg42 ? :)
Title: All About Wepons
Post by: Goral on 30 July 2006, 14:21:11
Jeśli chodzi o snajpy to są 3 tryby przybliżenia (przełączane standardowo klawiszem F12):
Niemieckie:
(datas/users/2/de-snipe-min.jpg)(datas/users/2/de-snipe-mid.jpg)(datas/users/2/de-snipe-max.jpg)
Ruskie:
(datas/users/2/ru-snipe-min.jpg)(datas/users/2/ru-snipe-mid.jpg)(datas/users/2/ru-snipe-max.jpg)

Celność strzelania bez podpórki jest raczej zerowa, przynajmniej dla mnie.
Najlepiej klęknąć lub się położyć i znaleźć podpórkę. Ale to nie wszystko. W grze wzięta jest pod uwagę balistyka. Więc trzeba mierzyć do ruchomego celu jak w realu. Także zasięg broni jest ważny. Trzeba brać pod uwagę przeniesienie w zależności od odległości do celu. Przynajmniej takie odniosłem wrażenie.
Title: All About Wepons
Post by: Firzen on 30 July 2006, 14:41:43
Fajne są te tryby przybliżenia. A co z granatami?
Title: All About Wepons
Post by: Goral on 30 July 2006, 14:52:32
Jeśli chodzi o dźwięk MG-42 w grze to brzmi tak:

W granatach nie znalazłem jeszcze lunetek :D
[_]
A na poważnie, to zapalnik w granacie działa jak w realu, to znaczy jak go uruchomisz (wybierasz granat, przycisk strzał) to zaczyna leciec czas. Czyli np. niemiecki granat wybuchnie ci w łapach, jeśli go nie wyrzucisz (zwonienie przycisku strzał) gdzieś w ciągu 4-5 sekund. Więc nie radzę czekać tyle...
Z granatem masz tylko 4 tryby pracy: wzięcie go do ręki i wyciągnięcie zawleczki (wybór broni), uruchomienie zapalnika (wcisnięcie i przytrzymanie przycisku strzał), wyrzut granatu (zwolnienie przycisku strzał). 4 tryb to podniesienie granatu z ziemi jeśli takowy znajdziesz a masz wolne miejsce na granat(y) (oczywiście nie polecam podnosić z uruchomionym zapalnikiem).
Title: All About Wepons
Post by: Firzen on 30 July 2006, 15:24:53
Świetnie że można granaty podnosic!

I jeszcze  o tych snajperkach, to czy można odrazu w jakiś tryb przejśc czy trzeba klikac kilka razy F12?
Title: All About Wepons
Post by: krv[PL] on 30 July 2006, 15:31:45
Quote from: Trzeba brać pod uwagę przeniesienie w zależności od odległości do celu. Przynajmniej takie odniosłem wrażenie.


tego nie rozumiem! czy chodzi o to ze musze miezyc np: na glowa goscia zeby trafic w korpus gdy jest dalej??
a co do 3 trybow przybizenia to nie wiedzialem :D THX zreszta o hamulcu w czolgu tez sie dowiedzialem dopiero po filmiku :D a gram juz duuuuzo czasu :D
Title: All About Wepons
Post by: Goral on 30 July 2006, 16:04:16
No tak to jest, jak się nie ma czasu na czytanie manuala! ({SteamApps}\common\red orchestra\Manual\)
[_]
Tu masz w PDF-ie obłożenie klawiatury
[_]
Tutaj widac parę rzeczy, które można wywołac z klawiatury.
Wersja nie jest aktualna po ostatnich zmianach.
Title: All About Wepons
Post by: krv[PL] on 30 July 2006, 17:03:30
co do 1 zdania to moze bedziesz znalo odp. na moje pytanie??

Forum nasze (http://www.red.orchestra.pl/forums.php?m=posts&q=5)
Title: All About Wepons
Post by: wizkey on 30 July 2006, 18:16:04
oo balistyka w snajperce =] coś czuje że oficerowie zaczną ginąć =P (oficer ma bodajże znaczenie?)   e a co do snajperki to jeżeli jest też jak w realu to trzeba celować nad głowę (ale tylko trochę) bo lufa nie jest zintegrowana z celownikiem...=) ogólnie to taki uuuuproszczony sim snajpera?? i jeszcze o mg42 xP to było tak: zalecano strzelanie 1 sekundowymi seriami aby nie nagrzać lufy a celnosc zależała (rówież) od siły strzelca i "Mount'u" czyli miejsca gdzie takowy jest zamonotowany...
Title: All About Wepons
Post by: krv[PL] on 30 July 2006, 19:07:41
oficer ma takie znczenie ze ma smolki :) i lornetke a wiec moze wezwac wspaecie altyreryjskie!

co do mg42 wydaje mi sie ze bardziej prawdziwe kmy byly jednak w dodzie i to 1 a nie surce
Title: All About Wepons
Post by: Tyt@n on 30 July 2006, 21:09:57
Nie zgadzam sie co do kwestji Mosinów :P. Są celne porównywalnie z Karem. Wiem bo grałem dosc duzo nimi. A więc do 'koszenia' z mosinów wystarczy skill bo kula leci tam gdzie ją wyslesz ;]
Title: All About Wepons
Post by: krv[PL] on 30 July 2006, 22:06:01
fajnie jezeli to by byla tylko roznica skilla ja chcialbym wiedziec jakie tworcy RO zrobili parametry rozrzutu w tych dwoch karabinach :)
wtedy by sie wszysko wyjasnilo :p
Title: All About Wepons
Post by: Tyt@n on 30 July 2006, 23:09:19
Poprostu dla mnie oba mosiny są celne. Bez problemu trafialem w większosci przypadkow takze nie wiem co moze byc powodem, że w Twoim odczuciu są niecelne, ale chyba przeciez nie będziemy sie klucic o bzdurke :P
Title: All About Wepons
Post by: krv[PL] on 31 July 2006, 00:20:34
no co ty zero klutni :) ja napisalem swoj opis broni a nie oficjalny :D wiec daje Swoje odczucia :satisfied wiesz a moze znajdzi sie gracz dla ktorego PPSh41 bedzie celniejsza od G43 i dla niego tez ten opis nie bedziedzie zgodny z Jego odczuciami :D wiec spoko :D

zreszta swoja droga chcialbym zobaczyc tabelki recoilu z RO ciekawe czy P38 ma mniejszy od parabelki :dozingoff
Title: All About Wepons
Post by: wizkey on 31 July 2006, 11:02:57
jest tak: nie każdy mosin jest tak samo celny są różne tzn. różne mają różną celnośc potem next: najcelniejsze idą do przeróbki na snajperkę... i tyle... tak sobie to mozna wytłumaczyć xP xD
Title: All About Wepons
Post by: Firzen on 31 July 2006, 13:10:35
A wrzuciłby ktoś screeny dymu ( tego z granatów)?
Title: All About Wepons
Post by: krv[PL] on 31 July 2006, 13:46:54
DYM 1 (http://www.redorchestragame.com/images/20-07-06/full/pic6.jpg)
DYM 2 (http://www.redorchestragame.com/images/20-07-06/full/pic3.jpg)
Title: All About Wepons
Post by: siena on 03 August 2006, 17:47:22
karabiny (!!!) nie mowie o pmach w RO zerowane sa na ok 100m. czyli do przez 100m najpierw wzbijaja sie po paraboli a pozniej opadaja by na 100 m byc w linii prostej z mucha i szczerbinka. poznjiej pocisk opada nizej punktu celwoania.

sory za miesznaie ale mi sie juz we lbie lasuje:)
Title: All About Wepons
Post by: krv[PL] on 04 August 2006, 16:44:50
szkoda ze nie ma mozliwosci przestawania szczerbinki w zaleznosci od odleglosci celu :)
Title: All About Wepons
Post by: siena on 04 August 2006, 20:45:47
w czolgach mozesz ;>
Title: All About Wepons
Post by: krv[PL] on 04 August 2006, 23:58:18
tylko ze w czolgach nie ma szczerbinki!
Title: All About Wepons
Post by: Kirq on 05 August 2006, 14:01:46
Quote
Goral :
 4 tryb to podniesienie granatu z ziemi jeśli takowy znajdziesz a masz wolne miejsce na granat(y) (oczywiście nie polecam podnosić z uruchomionym zapalnikiem).


Nie da sie podnosic odbezpieczonych granatow.
Title: All About Wepons
Post by: wizkey on 06 August 2006, 09:34:52
w czołgu jest szczerbinkia?? !! hahahah =P nice niewiedziałem xD ;) spokojnie... a nie wiem czemu nikt nie lubi bagnetu? xD albo PPS 43^^ yeaaa moim zdaniem najlepszą bronią jest PPS 47 i Mosin wersja snajperska...
Title: All About Wepons
Post by: meewosh47 on 06 August 2006, 14:43:48
Semi-rifle po obu stronach są imho najlepszymi brońmi  w grze. Oczywiście wykluczając ruską snajpę. :D
Title: All About Wepons
Post by: Eric on 06 August 2006, 17:16:41
Myślę że to jednak kwestia względna. Nie bardzo idzie mi strzelanie z Semi-rifli, preferuję jednak karabinki szturmowe :) Stg.44 ma duży zasięg i siłę ognia, a MP 40 malutki odrzut. PPD 40 u Rosjan jest świetny. Nie mogę natomiast nauczyć się strzelać z pepeszy (PPSh41) i chyba nigdy się nie nauczę. Snajperkami nie gram, więc o ruskiej snajpie nic nie powiem ;).

PS: Wizkey, ja bardzo lubię bagnet :D Wkładam go zawsze gdy wchodzę do budynków ;) i nader często używam, choć ostatnio trafiali mi sie sami Assaulci za przeciwników i ginąłem nim zadałem cios :P
Title: All About Wepons
Post by: -=:Vampir:=- on 06 August 2006, 22:16:05
Mam dwa pytania po doświadczeniach z pingami w serii CoD gdzie miejscami były straszne lagi co przekładało się na celnośc, i co mnie bardzo wkur...eghem :D Jak ta sprawa wygląda w RO?? Mam nadzieję że jest lepiej bo mój ping w call of duty jes zwykle 50-100 kiedy jest większy zazwyczaj opuszczam serwer co się zdaza raz na pięc serwów:D

Inna sprawa to "życie" na przykładzie CoD1 był to pasek zdrowia który uzupełniało się zbieraniem apteczek zostawianych przez trupy, CoD2 przeczekanie aż postac przestanie sapac i zniknie czerwona otoczka, ciekawi mnie jak to zrobili w RO:)

ps.
wiem że się dużo pytam ale zjada mnie ciekawośc na temat tej gry a premiera dopiero 11sierpnia ;)

ps.2
dzięki trawiator ale mi by się to ściągało chyba przez te wszystkie 5 dni więc sobie darowałem:)
Title: All About Wepons
Post by: trawiator on 06 August 2006, 22:28:46
1. Ping w kazdym miejscy na mapie jest taki sam, no chyba ze  lacze cos szwankuje.
2. W RO nie am czegos takiego jak apteczki.

PS. Po to bylo (wlasciwie jest jeszcze) 5 darmowych dni w RO aby ja potestowac.
Title: All About Wepons
Post by: Kirq on 07 August 2006, 09:49:20
Quote
-=:Vampir:=- :
Mam dwa pytania po doświadczeniach z pingami w serii CoD gdzie miejscami były straszne lagi co przekładało się na celnośc, i co mnie bardzo wkur...eghem :D Jak ta sprawa wygląda w RO?? Mam nadzieję że jest lepiej bo mój ping w call of duty jes zwykle 50-100 kiedy jest większy zazwyczaj opuszczam serwer co się zdaza raz na pięc serwów:D


RO ma dobry kod sieciowy, gra sie w pelni komfortowo nawet  przy pingach zblizajacych sie do 200.
Quote
-=:Vampir:=- :
Inna sprawa to "życie" na przykładzie CoD1 był to pasek zdrowia który uzupełniało się zbieraniem apteczek zostawianych przez trupy, CoD2 przeczekanie aż postac przestanie sapac i zniknie czerwona otoczka, ciekawi mnie jak to zrobili w RO:)


W RO z reguly gienie sie od 1 trafienia. Raz na jakis czas jak masz farta to przezyjesz trafienie ale wtedy zaznacza ci sie na HUDzie na czerwono fragment ciala w ktory dostales. Zaleznie od tego jakie to miejsce sa tego rozne konsekwencje, trafienie w dlon powoduje wypuszczenie broni, trafienie w noge spowolnienie etc
Quote
-=:Vampir:=- :
ps.
wiem że się dużo pytam ale zjada mnie ciekawośc na temat tej gry a premiera dopiero 11sierpnia ;)


2 pytania to zupelnie nie duzo :) Wal smialo, chetnie Ci odpowiem. Gra jest fenomenalna i lubie o niej gadac :love
Title: All About Wepons
Post by: Wrona on 15 August 2006, 07:11:37
A podczas gry najlepiej smakuje rura wydechowa T-34 faszerowana ołowiem z prochową posypką :wink
Title: All About Wepons
Post by: Hammer on 18 August 2006, 16:15:24
Graść uwag na temat broni maszynowej:

PPS (cała rodzina)- zdecydowanie!! za duży podrzut. Ja rozumiem, że ta potworna szybkostrzelność zrobiła wrażenie na twórcach gry, ale mimo wszystko ten PM strzela (jak sama nazwa wskazuje) nabojem PISTOLETOWYM, tak więc niezbyt silnym. Widziałem filmik krążący w necie jak gościu (amerykanie bawią się w ten sposób) opróżnił magazynek w PPS pełną serią strzelając z przycelowania swobodnie stojąc. Nieba podczas tego "wyczynu" wcale nie oglądał, nie ważył 120kg i nie wyglądało, że utrzymanie celownika na tarczy sprawia mu jakiś większy problem.

MP40 (i inne) - tu już jest relatywnie lepiej, ale i tak za bardzo trzeba interweniować myszką jak na nabój 9mm.

MP44 - jeszcze nie strzelałem :con mapa ładuje mi się 2 minuty i nigdy nie zdążam na lepszą funkcję niż zwykły strzelec lub czołgista :con

Broń powtarzalna i samopowtarzalna:

samopowtarzalne (nie wymienie nazw bo nie pamiętam) - ogólnie bardzo dobry sprzęt, szybkostrzelny i celny, dobra broń szturmowa.

powtarzalne - zarówno Mosiny jak i kar98 są w grze bronią świetną, skuteczną i celną. Przyczepić się mogę jedynie do tego, że przeładowanie jak i doładowanie trwa dłuuugo i co gorsza nie można tego przerwać (np. w przypadku niespodziewanego ataku bagnetem lub kolbą).

PS: Apropo Vampira i CoDa 1: w trybie Search and Destroy nie ma apteczek, wypadają tylko w TDMie oraz w dodatkowych modach w przypadku UO (np. Base Assault).
Pingi w CoDzie 1 będące na poziomie około 50-100 to normalka i trzebabyło nauczyć się z tym żyć :)
Title: All About Wepons
Post by: AC| AdRain on 18 August 2006, 21:41:48
o ten filmik Ci chodzi? no masz racje :D co do PPShy :) ale i tak abrdzo lubie ta broń równa się jedynie stg 44; D
Title: All About Wepons
Post by: Hammer on 18 August 2006, 21:45:33
No PROSTE że o ten, wielkie dzięki AdRain :D
Title: All About Wepons
Post by: krv[PL] on 18 August 2006, 21:57:20
to ja wam pokaze inny filmik :D
http://video.google.pl/videoplay?docid=8478238285671811588&q=mp+40
Title: All About Wepons
Post by: Hammer on 18 August 2006, 22:55:58
HAHAHAHAHA:D  no to jest mocne, bez kitu. Babcia buja tym MP40 tak jak niemiec w RO strzelając z biodra :p
Title: All About Wepons
Post by: SeetheR on 19 August 2006, 01:55:30
a zobaczcie to : sprzet do strzelania zza rogu :
&NR - rotfl XD
Title: All About Wepons
Post by: krv[PL] on 19 August 2006, 11:02:34
tak wygietych luf nie widzialem ale widzialem o 30 stopni tez STG44 ale do dolu ta lufa byla wygieta i byla do strzelania z okopow... :) zreszta teraz tez sie robi taka bron!!
Title: All About Wepons
Post by: PrezesOi on 19 August 2006, 12:47:30
niemcy powinni pojsc krok dalej i we wrzesniu 39 zamontowac ma mauserach konwersje lufy o 180 stopni. pif-paf i polska wygralaby wojne bo by sie wystrzelali :)
Title: All About Wepons
Post by: Zdzira on 30 August 2006, 03:12:19
http://video.google.com/videoplay?docid=1157791185853456254&q=k98+scope - prawda, że jest piękny ?
http://video.google.com/videoplay?docid=1724197976638765980&q - interere tylko pierwyj ;)
Title: All About Wepons
Post by: l()rd Chick3n.pL on 04 September 2006, 14:11:35
jak sie ma snajperke, albo KMa to jak dostanie sie po łapach to w dłoniach się trzyma pistolsa czy granaty??, aha i pistolsy są za dobre, stwierdziłem to jak rozwaliłem zioma z ppsh i paru inynych pod rząd z walthera
Title: All About Wepons
Post by: AC| AdRain on 04 September 2006, 15:42:52
a dlaczego? ;|  to nie jest gra Arcade, pocisk 9mm to pocisk 9mm i jest rownie smiercionosny jak ten w ppshy :D po prostu nie zareagowali szybko... myslisz żę żeby zabić klienta z pistoletu potrzebowano 4kul a z ppshy 1? śmieszne -.- ja też nie zdarzyłem zareagować jak mnie zastrzeliłeś, gdy stałem w drzwiach i zamykales mi drzwi.
Title: All About Wepons
Post by: Lokomotiv on 04 September 2006, 18:55:53
Zgadzam się z przedmówcą . Ta gra ma być realistyczna więc nie powinieneś się dziwić jakby cię zabił pocisk z pistoletu z kilkuset metrów . Owszem dzisiejsze pistolety nie mają takiej mocy ( policyjne mają ranić nie zabijać) . Nie wiem jak luger ale tetetka w realu ma morderczą przebijalność , przebije każdą zasłonę z drewna i kamizelkę kuloodporną . Zresztą do dzisaj na wyposażeniu WP jest pare sztuk .
Title: All About Wepons
Post by: l()rd Chick3n.pL on 04 September 2006, 18:57:22
ech ale jednba kula nie starczy , a te pare kul wyrzucisz chyba szybciej z ppsh niż z walthera i ppsh jest celniejsza, a to chyba jest różnicA,  a do drzwi masz na myśli to jak ktoś stał za drzwiamii go przez nie strzeliłem, bo to był fuks i nie o to chodzi
a zna ktoś odpowiedź na pytanie??
Title: All About Wepons
Post by: Goral on 04 September 2006, 20:52:05
Quote
Lokomotiv :
Nie wiem jak luger ale tetetka w realu ma morderczą przebijalność , przebije każdą zasłonę z drewna i kamizelkę kuloodporną . Zresztą do dzisaj na wyposażeniu WP jest pare sztuk .

Nie przesadzaj, kamizelki na TT są "uodpornione" i to wystarczy sam Kevlar, nie potrzeba płyty. A WP TTetki to ma pewnie w muzeum broni :)
Już od dawna w WP TT-etki zostały wyparte przez P-64 a potem P-83.
[_]
Odpowiedź na Twoje pytanie: po wystrzeleniu broni z rąk ręce są puste. Bo niby dlaczego miało by w nich coś być?
Bugiem a raczej niedoróbką jest to, że wystrzelić broń to jedno, a cały zapas amunicji wraz z nią to drugie.
Title: All About Wepons
Post by: Ruwenzori on 04 September 2006, 21:07:15
Wiele razy miałem taką sytuację, że po wypadnięciu broni miałem granaty w łapie... Raz dźgaliśmy się z kolegą na bagnety, cały czas operowałem klawiszem Alt-Fire. W pewnej chwili on trafił mnię w rękę i wypadła mi broń, odruchowo nadal nacisnąłem atl-fire, bo nie zdarzylem zareagować, że bron mi właśnie wypadła... Okazało się, że w tej chwili jak mi wypadł rifle pojawily mi sie granaty. Efekt byl taki ze on mnie zabił bagnetem a ja go granatem wypuszczonym przez alt-fire [;
Title: All About Wepons
Post by: AC| AdRain on 05 September 2006, 14:22:08
dorbze lord cziken tak amsz racje oddaje Ci pokłon, bo byłeś najlepszy na serwerzze jak to wczesniej napisaleś... pocisk 9mm z TT nie zabije a ten sam pocisk z PPshzabije ciekawe pisz pisz dalej... widze, że po prostu dużo gierek typu CoD2 i MoH... a 0 pojęcia o militarystyce... to się zdarza w tym wieku

ppsha celniejsza od pistoletu?? buahahhahahahhahahahahhaha.... zastanów się człowieku, ppsha jest taak dobra ponieważ ma ogromną szybko strzelność i wróg jest po prostu zasyoany tymi 70 nabojami -.-
Title: All About Wepons
Post by: l()rd Chick3n.pL on 05 September 2006, 15:29:29
no wlasnie, a mówie że szybciej gościa zasypiesz tymi 71(NIE 70) nabojami niż wywalisz w kogoś magazyniek pistoletu samopowtarzalnego, więc ja na pewno chodziłbym jakbym miał wybór z pm, a nie pistoletem, a jeżeli uważasz że pistol jest lepszy to już nie moja sprawa i nadal nikt mi nie odpowiedział na moje pytanie
Title: All About Wepons
Post by: Goral on 05 September 2006, 15:51:05
Przecież ja Ci odpowiedziałem. Czytaj uważniej.
Poza tym mówicie ciągle o stylu gry nie mającego nic z RO wspólnego. Tutaj się nie wylatuje z giwerą na środek placu i nie naparza do wszystkiego w zasięgu wzroku.
Jak się ma pistolet w łapie, to się nie staje do pojedynku z kimś z PM-em, jeśli się nie potrafi "sprzedać heada". Ale jeśli nie jest się w "otwartym konflikcie" z posiadaczem PM-a, to spokojnie można go załatwić pistoletem. Ostatnio nawet udało mi się załatwić gościa kolbą pistoletu :)
W tej grze trzaba myśleć, broń, skill i te spawy przede wszystkim uzupełniają myślenie. Bez myślenia jest się co najwyżej martwym z dużą ilością fragów :) Ale jest się martwym.
Title: All About Wepons
Post by: l()rd Chick3n.pL on 05 September 2006, 18:39:15
Goral Niestety się pomyliłeś, przed godzinką ktoś strzelił mi w łapy jak trzymałem sanjperkę i automatycznie wyjąłem miałem pstolet, mimo że następną bronią były granaty, które posiadałem, moim zdaniem świetna rzecz, ponieważ jak dostaniesz po łapkach nie jesteś bez szans
więc uzyskałem odpowiedź:satisfied
aha, musisz przyznać że jak idziesz w jakimś pokoju i patrzysz na przeciwnika, a on widzi ciebie raczej nie zwiejesz, najlepszym rozwiązaniem jest otwarcie ognia
Przyznam że masz racje i ważne w tej grze jest myślenie, zupełnie inaczej jak w cod wbiegasz do pokoju z thompsonem i walisz w kogo popadnie, wraz z dalszą grą wiem że nie masz szans wchodząc do pokoju, gdy nie celujesz i nie kucasz

tak bardziej do tematu
twórcy świetnie użyli obliczeń balistycznych, qiem bo niedawno grałem jako snajper
Przepraszam że na początku zachowywałem się nierozsądnie pisząc głupie posty, coraz bardziej rozumiem tęgrę
Title: All About Wepons
Post by: ciocia|Ola on 05 September 2006, 19:14:20
Quote from: l()rd Chick3n.pL
Przepraszam że na początku zachowywałem się nierozsądnie pisząc głupie posty


l()rd Chick3n.pL dorasta - to miłe :D , jeszcze ładne zachowanie koleżeńskie na serwerach i go polubimy :D <no przynajmniej ja>
Title: All About Wepons
Post by: C!@zzz on 05 September 2006, 23:14:10
nie ma sensu wpadać bez kucania i celowania do pokoju ? Bredzi. Na krasnyocvtober co jak to tam sie pisze wpadlem do garazu z mp40 w biegu i rozwalilem na jednym magazynku pod rzad 3 albo 4 gosci w tym conajmniej jeden byl z pepesha. Bez celowania tylko z opanowaniem recoila
Title: All About Wepons
Post by: Goral on 05 September 2006, 23:20:43
Myślisz, że w realu też byś był taki Rambo?
Title: All About Wepons
Post by: Disease on 06 September 2006, 11:16:50
A czy my sie strzelamy w realu czy w grze?
Title: All About Wepons
Post by: Goral on 06 September 2006, 12:56:38
W grze rzecz jasna. Jednak realizm w grze powinien także jakoś odpowiadać realizmowi gracza. Czyli gracz powinien się starać zachowywać tak jakby to robił w realnym świecie (na ile to możliwe). Wtedy gra ma klimat.
Zawsze mnie raniło w grach, że mimo starań autorów o przybliżenie realizmu, gracze nie starają się zachować klimatu. A to jakieś skakanie jak małpy w górę i na boki jak w CS:(S), a to właśnie nieszanowanie "życia w grze" bo po co? i tak się zaraz odrodzę. Więc szarża na oślep, trafienie kogo sięda i ile razy się da (skillowcy) i na respa. A licznik fragów bije.
Jak większość graczy będzie chciała wprowadzić taki klimat w RO, to znów trzeba będzie poszukać jakiejś innej gry i liczyć, że "towarzystwo" zostanie przy starej.
[_]
A nawiązując do broni, to jest ona jednym z elementów gry, a w RO jest na równi ważna jak taktyka.
Jednak styl gry zależy od samych graczy.
Title: All About Wepons
Post by: PrezesOi on 06 September 2006, 13:16:56
hmmm Goral to znaczy, uwazasz ze jezeli ktos sie czolga (dosłownie) od respa do flagi 10 minut - bedac calkowicie bezuzyteczny dla teamu - to nalezy go podziwiac za "klimat", "wczuwanie sie", itp? mnie tacy ludzie draznią-zamieniaja RO w symulator strzelnicy. położą sie tacy dwaj 50 metrow od siebie i pykaja (bezskutecznie najczesciej) cala runde. wypelnianie celow misji maja w d... grunt ze maja "symulator" pykania z rifla.
a co do tematu czyli broni-ofkoz pepeszka ponad wszystko.
Title: All About Wepons
Post by: Goral on 06 September 2006, 13:38:41
A co ma klimat gry do realizacji zadań? Każdy ma napisane "na odprawie" jakie ma zadanie. Dowódca powinien je uszczegółowić (to raczej chyba tylko w rozgrywkach klanowych) i należy je wykonać przy jak najmniejszych stratach własnych w określonym czasie.
Wczoraj na Konigsplatz przegraliśmy (Niemcy) 2 razy tylko dlatego, że się nam wcześniej wyczerpały posiłki niz wrogowi. Przez 18 minut Ruscy zdobyli w ciężkich walkach 3 punkty. A potem w ciągu minuty bez wiuększego oporu 2 ostatnie.
[_]
Oczywiście używając minimalnie broni ;) jaką mieli na stanie.
Title: All About Wepons
Post by: l()rd Chick3n.pL on 06 September 2006, 14:06:39
dla mnie klimat i realizm to 2 inne zupełnie odmienne rzeczy, w CoD (single) był świetny klimat, a tu jest świetny realizm,a w grze RO staram sie jakoś wyśrodkować klimat i najskutecznejsze zobywanie dobrych wyników
C!@zzznie bredze bo o wiele skutecznejszy byłbyś w odopwiedniej pozycji naprawde musisz być dobry, żeby rozwalić z magazynku 3, 4gości jakoś w to nie wierze, chyba że miałbys małpią zręcznośc, a poza tym mp44 to jeszcze coś sie da ustrzelić w ten soposub, ale o innej broni(np. ppsh) zapomnij
Title: All About Wepons
Post by: AC| AdRain on 06 September 2006, 17:05:21
soposub ciekawe słowo xD

C!@zz jak starasz sie zrusyfikować nazwa to rób to gdy jestes w 100% pewny "krasnyocvtober"??!! Krasnyj Oktjabr albo KpacHblu okm9Idp :)

C!@zz ma cześciową racje i Ty Góralu masz także częściową :) jak wiem że nie przyjaciel strzela z okien a ja w biegam od boku to bieglbym na rambo, żeby wszystkich syzbko wystrzelać i żeby nie wiedzieli co sie stanie, w czołgiwanie się do pokoju, a przed tem otwarcie drzwi i czekanie 10sek (bo może rzucą granata) i dopiero po tem wejście... heh no strata czasu i wróg mógłby się dowiedzieć ze juz cos jest nie tak :)
Title: All About Wepons
Post by: l()rd Chick3n.pL on 10 September 2006, 17:21:08
Czy jest to możliwe żeby znizczyć czołg strzelając z panzerfausta jak z możdzierza, ew. jakiś inny pojazd, wiem ,że pocisk spada, ale czy to mozliwe?? i czy komuś sie to udało?
Title: All About Wepons
Post by: Goose on 12 September 2006, 16:38:10
BYnajmniej jest to możliwe. Wczoraj w ten sposób rozwaliłem 1nym strzałem w góre wieży(strzał "jak z mozdzierza")  nowiutkie IS-2.
Title: All About Wepons
Post by: l()rd Chick3n.pL on 12 September 2006, 20:45:55
dzięki:satisfied, niezły  jesteś że trafiłeś
Title: All About Wepons
Post by: pvt. Jesz on 16 September 2006, 14:27:04
A ja podzielam zdanie Gorala =) kupiłem RO tylko dlatego, że jest realistyczne, a takie jak to ktoś określił 'pykanie do siebie z 5o metrów z karabinów' to coś czego mi brakowało w CoD, MoH, no może jeszcze w BiA było lepiej, a już po RO spodziewałem się właśnie tego - realistyczniej symulacji wojny... ale, żeby nie było, że OT robię, to napiszę o moim ulubieńcu - Mosinku =P normalnie trochę z przymusu to znajomość, bo jak mi się mapka wgra to już tylko 'striełok' do wyobru zostaje, ale teraz już tylko to mi odpowiada ^^ no chyba, że walka w mieście, to wtedy albo PPD 40, albo hajda bagnet na broń! I tłuc Niemiaszków! xD
Title: All About Wepons
Post by: AKMS on 22 October 2006, 15:11:49
Quote
dorbze lord cziken tak amsz racje oddaje Ci pokłon, bo byłeś najlepszy na serwerzze jak to wczesniej napisaleś... pocisk 9mm z TT nie zabije a ten sam pocisk z PPshzabije ciekawe pisz pisz dalej... widze, że po prostu dużo gierek typu CoD2 i MoH... a 0 pojęcia o militarystyce... to się zdarza w tym wieku


Żebyś wiedział że jest to możliwe, jesli pistolet maszynowy i pistolet samopowtarzalny strzelają tym samym nabojem, to pocisk wystrzelony z pistoletu maszynowego zazwyczaj będzie posiadał większą energię kiunetyczną, ponieważ pistolety maszynowe zazwyczaj posiadają dłuższe lufy od pistoletów samopowtarzalnych

Pocisk wystrzlony z PPSz posiada energią kinetyczną 690J

Pocisk wystrzelony z TT posida energię kinetyczną 480J

Obie konstrukcje zasilane są nabojem 7,62x25mm

Należy jednak zaznaczyć że siła obalająca pocisków to temat rzeka

Quote
ppsha celniejsza od pistoletu?? buahahhahahahhahahahahhaha.... zastanów się człowieku, ppsha jest taak dobra ponieważ ma ogromną szybko strzelność i wróg jest po prostu zasyoany tymi 70 nabojami -.-


PPSz posiada dłuższą lufę i linię celowania od większości pistoletów samopowtarzalnych, więc czemu miałby być mniej celny
Title: All About Wepons
Post by: velvetpill on 22 October 2006, 18:14:19
Quote
AKMS :
Quote
ppsha celniejsza od pistoletu?? buahahhahahahhahahahahhaha.... zastanów się człowieku, ppsha jest taak dobra ponieważ ma ogromną szybko strzelność i wróg jest po prostu zasyoany tymi 70 nabojami -.-


PPSz posiada dłuższą lufę i linię celowania od większości pistoletów samopowtarzalnych, więc czemu miałby być mniej celny


Zgadzam się z AKMS! PPSh jest zdecydowanie celniejsza od pistoletu (pamiętajmy, że ten drugi strzela pojedynczymi nabojami a nie wywala z siebie całego magazynku przy jednym pociągnięciu za cyngiel, więc porównujmy w strzałach pojedynczych). Ma dłuższą lufę, a co za tym idzie, pocisk na dłuższym odcinku jest stabilizowany przez wewnętrzny "gwint"... a co to oznacza chyba nie musze pisać.

BTW: skoro była mowa o realizmie - jeden nabój z pistoletu TT może zabić nawet ze 150 metrów trafiając w odpowiednie miejsce (szyja - tętnica obwodowa szyjna, udo - tętnica obwodowa udowa, obojczyk - tętnica podobojczykowa... utrata przytomności w wyniku wykrwawienia (w zależności od uszkodzenia naczynia krwionośnego) od kilkunastu sekund do minuty, śmierć po jakichś 4 minutach) Tętnice jako jedyne naczynia krwionośne w ciele człowieka pokryte są mięśniówką, która w wyniku uszkodzeń kurczy się i zamyka światło naczynia krwionośnego (by zachować homeostazę)... a gdy tętnica zostanie przerwana całkowicie - to nie ma szans na uratowanie pacjenta - zostanie wciągnięta do jamy ciała (przeważnie otrzewna lub worek osierdziowy) i tam pompuje krew (w przeciwieństwie do żył pozostających na swym miejscu).
Wiem że przesadzam, ale chciałbym jakąs grę w której tak realistycznie odwzorowano anatomię by powyższe przypadki mogły się zdarzyć... tak tak, wiem, marzenie ściętej głowy :con
Title: All About Wepons
Post by: Silent on 22 October 2006, 21:16:17
Quote

BTW: skoro była mowa o realizmie - jeden nabój z pistoletu TT może zabić nawet ze 150 metrów trafiając w odpowiednie miejsce (szyja - tętnica obwodowa szyjna, udo - tętnica obwodowa udowa, obojczyk - tętnica podobojczykowa... utrata przytomności w wyniku wykrwawienia (w zależności od uszkodzenia naczynia krwionośnego) od kilkunastu sekund do minuty, śmierć po jakichś 4 minutach) Tętnice jako jedyne naczynia krwionośne w ciele człowieka pokryte są mięśniówką, która w wyniku uszkodzeń kurczy się i zamyka światło naczynia krwionośnego (by zachować homeostazę)... a gdy tętnica zostanie przerwana całkowicie - to nie ma szans na uratowanie pacjenta - zostanie wciągnięta do jamy ciała (przeważnie otrzewna lub worek osierdziowy) i tam pompuje krew (w przeciwieństwie do żył pozostających na swym miejscu).
Wiem że przesadzam, ale chciałbym jakąs grę w której tak realistycznie odwzorowano anatomię by powyższe przypadki mogły się zdarzyć... tak tak, wiem, marzenie ściętej głowy :con


nie tętnica obwodowa szyjna, a tętnica szyjna wspólna. nie tętnica obwodowa udowa, a tętnica udowa, ewentualnie tętnica biodrowa zewnętrzna (na odcinku między 4 -5 kręgiem lędźwiowym, a więzadłem pachwinowym). nie wiem jak sobie wyobrażasz tętnice udową, mającą średnicę palca wskazującego, której mięśniówka zaciska się, zamykając naczynie... a ciśnienie panujące w naczyniu? fakt może to działa np. w tętnicy twarzowej o znacznie mniejszym kalibrze, ale tylko na chwilę ( sprawdź przy goleniu - chwila nic, a potem chlusta krew aż miło :) ).
btw pierwszy raz słyszę o "wciąganiu" tętnicy do otrzewnej... otrzewna to worek surowiczy, złożony z dwóch warstw, które dosyć ściśle do siebie przylegają. chodziło chyba Tobie raczej o jamę otrzewnej. poza tym wydaję mi się, że nic się nie "wciąga", "wsysa" ani nic z tych rzeczy - naczynia i narządy są trzymane przez więzadła, mięśnie, itp. chyba jedyny wyjątek to jelito cienkie, które po szerokim przecięciu powłok brzusznych po prostu "wypływa" z ciała (była taka scena w "szeregowcu ryanie" na plaży omaha - facet szedłą i niósł w rękach swoje wnętrzności :) ), ale to dlatego że mają tylko jedną krezkę od lewego podżebrza do prawego dołu biodrowego .

przelatujący pocisk uszkadza i naczynie i otrzewną - stąd krwotok do jamy otrzewnej

oj kolego, chyba się spało na zajęciach z anatomii :)
Title: All About Wepons
Post by: velvetpill on 22 October 2006, 22:22:01
Wiesz... jestem ratownikeim medycznym, nie po szkole a kursie (m-cznym) i takiej medycyny tam nie było...

Quote
Silent :
nie tętnica obwodowa szyjna, a tętnica szyjna wspólna. nie tętnica obwodowa udowa, a tętnica udowa, ewentualnie tętnica biodrowa zewnętrzna (na odcinku między 4 -5 kręgiem lędźwiowym, a więzadłem pachwinowym).


Rzeczywiście wszystko mi się poje***ło! Mówiąc o tętnicach obwodowych miałem na myśli te naczynia, na których można wyczuć tętno... centralne (czyli szyjna i pachwinowa), a nie obwodowych (na nadgarstku) :doll:

Quote
Silent :
nie wiem jak sobie wyobrażasz tętnice udową, mającą średnicę palca wskazującego, której mięśniówka zaciska się, zamykając naczynie... a ciśnienie panujące w naczyniu? fakt może to działa np. w tętnicy twarzowej o znacznie mniejszym kalibrze, ale tylko na chwilę ( sprawdź przy goleniu - chwila nic, a potem chlusta krew aż miło :) ).


Ależ ja nie napisałem, że ma się całkowicie zamknąć! Tak się dzieje z nielicznymi naczyniami!!!

Quote
Silent :
 chodziło (...) o jamę otrzewnej.


Tak :|

Quote
Silent :
poza tym wydaję mi się, że nic się nie "wciąga", "wsysa" ani nic z tych rzeczy - naczynia i narządy są trzymane przez więzadła, mięśnie, itp.


A z tego co wiem (relacja dr medycyny z dłuuugim stażem (nomen-omen wojskowego)) przecięta tętnica szyjna na skutek kurczenia się mięśniówki jest wciągana do ciała - i tam wypompowuje to co powinno trafić do mózgu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! I to miałem na myśli :)


Pozdr dla... studenta medycyny???

PS. a WWW.OGRISH.COM znasz?
Title: All About Wepons
Post by: Silent on 23 October 2006, 00:15:17
Quote

Quote
Silent :
nie wiem jak sobie wyobrażasz tętnice udową, mającą średnicę palca wskazującego, której mięśniówka zaciska się, zamykając naczynie... a ciśnienie panujące w naczyniu? fakt może to działa np. w tętnicy twarzowej o znacznie mniejszym kalibrze, ale tylko na chwilę ( sprawdź przy goleniu - chwila nic, a potem chlusta krew aż miło :) ).


Ależ ja nie napisałem, że ma się całkowicie zamknąć! Tak się dzieje z nielicznymi naczyniami!!!


nie doczytałem :P swoją drogą tętnica kurczy się też dlatego, że wynaczynia się łożysko naczyniowe --> brak krwi próbuje zrównoważyc teoretycznie wzrastającym ciśnieniem (mniejsza średnica --> większe ciśnienie). skutek? <chlust> <chlust> <chlust> :D


Quote

Quote
Silent :
poza tym wydaję mi się, że nic się nie "wciąga", "wsysa" ani nic z tych rzeczy - naczynia i narządy są trzymane przez więzadła, mięśnie, itp.


A z tego co wiem (relacja dr medycyny z dłuuugim stażem (nomen-omen wojskowego)) przecięta tętnica szyjna na skutek kurczenia się mięśniówki jest wciągana do ciała - i tam wypompowuje to co powinno trafić do mózgu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! I to miałem na myśli :)


ano tak to rozumiem :) ale w tej kwestii nie będę się spierał, bo aż taki obeznany nie jestem - na razie ufam na słowo, a czas zweryfikuje to stwierdzenie ;)


Quote

PS. a WWW.OGRISH.COM znasz?


znam i jest chore... jak ktoś ma ochotę oglądać w internecie śmierć albo coś, to radzę mu się najpierw wybrać np. do hospicjum i zobaczyć jak ludzie tam cierpią... może zmądrzeje

pozdr :)

PS na tętnicy udowej cięzko jest zmierzyć tętno. teoretycznie się da, ale ja nie potrafię nawet sobie sprawdzić, a do grubych nie należę :D
Title: All About Wepons
Post by: Goral on 23 October 2006, 00:34:14
Fajnie sie to czyta, ale jest cholernie offtopic!!!
Title: All About Wepons
Post by: Guz on 23 October 2006, 01:09:20
Goral czasem chyba mozna poloznic zasady i pozwolic na kontynulowanie malego offtopa - zwlaszcza jesli jest taki "fachowy" jak ten :)
Title: All About Wepons
Post by: velvetpill on 23 October 2006, 06:48:48
Quote
PS. a WWW.OGRISH.COM znasz?

Quote
znam i jest chore... jak ktoś ma ochotę oglądać w internecie śmierć albo coś, to radzę mu się najpierw wybrać np. do hospicjum i zobaczyć jak ludzie tam cierpią... może zmądrzeje

Masz rację, niektóre materiały tam załączane są hor(rrr)e [choćby egzekucje z Iraku] ale nie wszystko. Nomen-omen pokazywali nam co nieco podczas owego kursu pierwszej pomocy, co by cyt: "(...) przyzwyczaić do widoku krwi i pokazac jak to wygląda (...)"... mogło się obejść bez tego - to bezapelacyjny fakt! Co do hospicjów to zgadzam się w zupełności - co niektórzy powinni odbywać tam obowiązkową praktykę... może by zmienili podejście do życia!

Quote
PS na tętnicy udowej cięzko jest zmierzyć tętno. teoretycznie się da, ale ja nie potrafię nawet sobie sprawdzić, a do grubych nie należę :D

Ciężko ciężko - ale wykonalne... potrafię u siebie, ale muszę być lżej ubrany (jeansy niewskazane)!!!
 
 
Wracając do tematu... nigdy nie gram MG-42 ale pamiętam, że w Call of gluty, tfu!!! Call of duty :wink wystrzałom towarzyszył duży ogień wylatujący z lufy, co było bardzo realistycznie (oczywiście jeśli broń nie ma założonego "tłumika" na końcu lufy), bo strzelało się jak w rzeczywistości - kilkunabojowymi seriami a nie "ile taśma da / rura wytrzyma"! Jak to jest w RO?

No i wymiana lufy w MG-42 jest świetna!!! Lubię takie smaczki :):love
Title: All About Wepons
Post by: AC| AdRain on 23 October 2006, 12:13:45
Wracając do tematu... to co z tego żę ma dłuższą lufe? przecież średnica lufy wewnętrznej też sie liczy.... średnica tkaiej ppszy jest większa niż średnica pistoleciku.. takim rozumowaniem to można stwierdzic żę Minigun jest bardzo precyzjną bronią bo ma długą lufe! tak przynajmniej mi się zdaje... nie każdy pistolet 9mm ma identyczną średnice lufy wewnętrznej i nie długa lufa w tym wypadku nie gra roli
Title: All About Wepons
Post by: Goral on 23 October 2006, 13:00:21
Celność to nie tylko sprawa broni. Choć celność to nie to samo co celny strzał. Z TT można spokojnie wystrzelić 6 naboi z magazynka w ciągu ok. 5 sekund trafiając nimi z odległości 25 m w sylwetkę człowieka. Z PPSh można w tym czasie wywalić całe 70 naboi i nie trafić w ogóle.
Title: All About Wepons
Post by: Guz on 23 October 2006, 15:25:12
Zacznijmy najpierw od przeznaczenia broni. Pistolety od zawsze pelnily role broni bocznej. PMy maja na celu zasypac wroga ogniem i takie byly przeslanki przy opracowywaniu PPSz'y. Co do celnosci, PM'y z cala pewnoscia nie sa bronia celna. Gdyby bylo inaczej to wszystkie armie swiata nie przeszly by na "karabiny szturmowe". Co do obydwu konstrukcji to trzeba przyznac ze nie byly to konstrukcje najlepiej przemyslane, osobisce wyzej od TT'ki cenie sobie colta M1911A1 czy polskiego VIS'a, a od "pepeszki" M1928A1.
Title: All About Wepons
Post by: AKMS on 23 October 2006, 16:01:35
Quote
Wracając do tematu... to co z tego żę ma dłuższą lufe? przecież średnica lufy wewnętrznej też sie liczy.... średnica tkaiej ppszy jest większa niż średnica pistoleciku.. takim rozumowaniem to można stwierdzic żę Minigun jest bardzo precyzjną bronią bo ma długą lufe! tak przynajmniej mi się zdaje... nie każdy pistolet 9mm ma identyczną średnice lufy wewnętrznej i nie długa lufa w tym wypadku nie gra roli


Owszem gra rolę i to bardzo dużą, dodajmy do tego dłuższą linię celowania i lepszy celownik

Minigun to broń napędowa, w jego przypadku występuje również odchylanie pocisków od osi lufy ze względu na obracanie się "wiązki luf", jest to karygowane ustawieniami celownika, tak więc nie jest to najlepszy przykład

Quote
Co do celnosci, PM'y z cala pewnoscia nie sa bronia celna. Gdyby bylo inaczej to wszystkie armie swiata nie przeszly by na "karabiny szturmowe"


Wszystko zależy na jakie odległości, pistolety maszynowe mimo wszystko są bardziej celne od pistoletów samopowtarzalnych, oczywiście podczas strzelania ogniem pojedynczym, między innymi dlatego policje wielu krajów wykorzystująpistolety maszynowe strzelające wyłącznie ogniem pojedynczym (czyli tak zwane pistolety szturmowe)
Title: All About Wepons
Post by: Guz on 23 October 2006, 16:10:23
Quote
AKMS :

Quote
Co do celnosci, PM'y z cala pewnoscia nie sa bronia celna. Gdyby bylo inaczej to wszystkie armie swiata nie przeszly by na "karabiny szturmowe"


Wszystko zależy na jakie odległości, pistolety maszynowe mimo wszystko są bardziej celne od pistoletów samopowtarzalnych, oczywiście podczas strzelania ogniem pojedynczym(...)


Ta kwestia wydaje mi sie oczywista :)

Co "sluzb porzadkowych" to wez pod uwage jedna wazna rzecz. Oddzialy te walcza z reguly w terenie zurbanizowanym wiec nie potrzebuja broni celnej na dalsza odleglosc.
Title: All About Wepons
Post by: PrezesOi on 23 October 2006, 16:28:25
ten topic wymiata, a
Quote
średnica lufy wewnętrznej też sie liczy

to perełka.
Title: All About Wepons
Post by: _KaszpiR_ on 23 October 2006, 16:36:06
no a srednica lufy zewnetrznej ma znaczenie, bo mozna oczywiscie rozsadzic sobie np koniec lufy - w czolgach sie to zdarzalo.

a dla mnie pepesza ma miec mase pociskow, nie musi byc celna, a dodatkowo ma robic halas -bron psychoogiczna. Jak ci ktos nagle wysle nad uchem serie to mozna na krzesle podskoczyc
Title: All About Wepons
Post by: velvetpill on 23 October 2006, 16:55:41
Quote
AC| AdRain :
to co z tego żę ma dłuższą lufe? (...) długa lufa w tym wypadku nie gra roli


Odnosze wrażenie, że albo się kompletnie nie znasz na zasadach działania broni palnej albo chcesz żebym umarł ze śmiechu! :wink Długość lufy odgrywa baaaaaaardzo ważną rolę! Dlaczego? Wnętrze lufy posiada bruzdy prawoskrętne (swoisty gwint) dzięki któremu pocisk obraca się wokół własnej osi stabilizując tor lotu. Czyli wraz z długością lufy wziększa się stabilność wylatującego zeń pocisku. Idąc dalej tym tropem - trafiasz tam gdzie strzelasz! Co innego, jeśli dany pocisk i dana lufa były źle spasowane (występowanie luzu) - były bicia pocisku o wnętrze lufy, zmniejszenie prędkości wylotowej (co za tym idzie energii kinetycznej) oraz obniżenie celności (bo pocisk przed opuszczeniem lufy odbijał się od niej a nie obracał jak śruba w nakrętce)...


Dla pasjonatów wspaniała strona poświęcona karabinowi: Mauser 98k (http://mauser98k.internetdsl.pl/indexpl.html)
Title: All About Wepons
Post by: AC| AdRain on 23 October 2006, 18:11:18
no wiem o czym mówisz :) pocisk wpada w ruch rotacyjny wiem wiem....  długoś lufy ma znaczenie, ale średnica luify też jest różna w różnych modelach pistoletów czy pm'ów to dlaczego np Minigun nie jest używany jako broń sniperska?! skoro ma długąąąąąąą lufeee? i moge się założyć na 100% że lufe od strony wewnętrznej ma ciut większą.... pocisk by się nie obijał po prostu były większy rozrzut tak mi się zdaje, przeciez nie mówimy o różnicach 1mm. Najwyżej sie myle w 100% to zwracam honor ;)

Kaspzir masz rację, to było bardziej działania psychologiczne, poza tym ppsza jest kopią świetnego Suomi :D a do PPD można było wkładać identyczne magazynki jak do Suomi!!
Title: All About Wepons
Post by: _KaszpiR_ on 23 October 2006, 18:57:31
miniguny maja dluga lufe aby nadac pociskom jak najwieksza energie kinetyczna od rozprezaajcych sie gazow,
po drugie minigun jest bronia szybkosztrzelna (jakies 6000 pociskow na sekunde, powiedzmy 1000 na lufe) i to sie tak nagrzewa ze trzeba to specjalnie chlodzic powietrzem ( dlatego ruch obrotowy dzieki czemu sie chloiz ddoatkowo, a poza tym 1 lufa nie bylaby w stanie tyle przezyc strzalow zarowno jako material jak i bezwladnosc machaniki strzalu jest zbyt wolna na jedna lufe


minigun nie ma byc celny - ma w jak najkrotszym czasie i jak najtaniej spowodowac najwiecej zniszczen
Title: All About Wepons
Post by: PrezesOi on 23 October 2006, 19:16:41
AdRain ty sie wcale nie mylisz sie w 100% , ty zwyczajnie nie masz pojecia o tym temacie i bredzisz.
Title: All About Wepons
Post by: AC| AdRain on 23 October 2006, 19:58:42
Ty bredzisz prezes takim gadaniem, velvet daje jakieś argumenty i idzie z nim logicznie rozmawiać, a Ty jak myślisz ze jesteś redaktorem to możesz się w taki sposoób wypowiadać nie przekazująć żadnej tresci....


poczytajcie w jaki sposób powstaje PSG-1 -.- ma mase takich samych "rzekomo" luf każda jest przestrzelona i sprawdzona... a do produkcji idą te najlepsze które maja najmniej luzu itp... i to jest fakt....  okazuje sie ze kazda lufa ma srednice troszke inną
Title: All About Wepons
Post by: velvetpill on 23 October 2006, 20:17:38
Quote
AC| AdRain :
poczytajcie w jaki sposób powstaje PSG-1 -.- ma mase takich samych "rzekomo" luf każda jest przestrzelona i sprawdzona... a do produkcji idą te najlepsze które maja najmniej luzu itp... i to jest fakt....  okazuje sie ze kazda lufa ma srednice troszke inną


Z tego co wiem w PSG-1 są rózne lufy do różnych zastosowań - inne do prowadzenia ognia precyzyjnego (a'la sniper) a inne do zasypywania wroga gradzikiem kul! I do każdej lufy masz inny typ naboju!!! (dostosowanego!)
Title: All About Wepons
Post by: AKMS on 23 October 2006, 20:18:06
Quote
no wiem o czym mówisz pocisk wpada w ruch rotacyjny wiem wiem.... długoś lufy ma znaczenie, ale średnica luify też jest różna w różnych modelach pistoletów czy pm'ów to dlaczego np Minigun nie jest używany jako broń sniperska?! skoro ma długąąąąąąą lufeee? i moge się założyć na 100% że lufe od strony wewnętrznej ma ciut większą.... pocisk by się nie obijał po prostu były większy rozrzut tak mi się zdaje, przeciez nie mówimy o różnicach 1mm. Najwyżej sie myle w 100% to zwracam honor ;)

Kaspzir masz rację, to było bardziej działania psychologiczne, poza tym ppsza jest kopią świetnego Suomi a do PPD można było wkładać identyczne magazynki jak do Suomi!!


Jak już napisałem w Minigunie występuje odchylanie pocisków od osi lufy ze względu na obracanie się "wiązki luf", pozatym jakbyś chciał wiedzieć były takie wynalazki jak automatyczne karabinki wyborowe np. M3 Carbine

Tak na marginesie w Wietnamie wielkokalibrowe karabiny maszynowe M2HB wykorzystywano jako wielkokalibrowe karabiny wyborowe

Suomi miał wpływ na Pepesze, ale PPSz nie jest jego kopią, jedynym skopiowanym elementem jest magazynek bębnowy, pozatym występują bardzo duże różnice, choćby sposób rozkładania Pepeszy

Tak w ogóle to jak masz zamiar "wkładać" do PPD (to właśnie ta konstrukcja jest kopią Suomi) magazynki od Suomi, jak obie konstrukcje zasilane są innymi nabojami
Title: All About Wepons
Post by: PrezesOi on 23 October 2006, 20:41:22
jak mi wytlumaczysz co oznaczaja te hasla, albo przetlumaczysz je na polski:
Quote
nie każdy pistolet 9mm ma identyczną średnice lufy wewnętrznej i nie długa lufa w tym wypadku nie gra roli

Quote
pocisk wpada w ruch rotacyjny

to moze zmienie zdanie. przyklad z pm Suomi i radzieckimi pm (sprostowal juz AKMS wiec nie musze powtarzac) to kolejny dowod ze cos slyszales ale nie bardzo wiesz co i jak i wyglaszasz takie rewelacje.


Quote
pocisk by się nie obijał po prostu były większy rozrzut tak mi się zdaje, przeciez nie mówimy o różnicach 1mm.

bron strzelecka to jedne z najbardziej precyzyjnych mechanizmow wytworzonych przez czlowieka, 1mm to ogrom.
Title: All About Wepons
Post by: Guz on 23 October 2006, 21:13:35
Po za tym dyskusja chyba dotyczy broni jako broni a nie przebiegu jej produkcji. Wiec dyskusje o jakosci wykonania luf sa nie na miejscu :)Po za tym AdRain chcemy ci udowdnic ze dlugosc lufy ma znaczny wplyw na celnosc broni. Wiec przyklad dzieki ktoremu moze to zrozumiesz: wezmy 2 bronie (konstrukcja ta sama, ten sam naboj, nawet naboj jest idealna kopia drugiego) jedyna roznica to dlugosc lufy a srednica jest taka sama co do 1 pikometra to bron z dluzsza lufa bedzie celniejsza
Title: All About Wepons
Post by: Goral on 23 October 2006, 21:58:32
A na jakim dystansie? :)
Title: All About Wepons
Post by: Guz on 23 October 2006, 22:44:06
Powiedzmy 300 metrow :) Bez dlugiej lufy trudno na takim dystansie osiagnac dobre skupienie

EDIT. Wszystkich zainteresowanych tematem odsylam do numeru lipcowo-sierpniowego magazynu: "Bron i Amunicja" gdzie zosatła omowiona kwestia wplywu dlugosci lufy
Title: All About Wepons
Post by: AC| AdRain on 24 October 2006, 10:01:01
ej guz... ale ja nie powiezdiałem żę długość lufy nic nie ma do gadania -.- przecież wiem że im dłuższa lufa a średnice luf są identyczne... to wiadomo że pocisk będzie leciał dalej poza tym guz może nie zauważyłeś ale nie o tym tu mówimy.

AKMS :) na wikipedi pisze takie coś :D między innymi widocznie się mylą,

jakby nie patrzeć Rosjanie nie wpadli na pomysł jak zrobić PPSze, czy PPD -.- bo obie konstrukcje sprowadzają się do Suomi. Tak samo jak niemcy skopiowali T34 (mowa teraz o Panterce) to oczywiście nie skopiują identycznie wszystkiego, tylko odpowiednie części po zamieniają itp, i będą twierdzić że to jest ich wyłącznie twór, przecież nikt nie chce się przyznać, że skopiował broń wroga
Title: All About Wepons
Post by: Guz on 24 October 2006, 11:22:45
Quote
AC| AdRain :
(...)jakby nie patrzeć Rosjanie nie wpadli na pomysł jak zrobić PPSze, czy PPD -.- bo obie konstrukcje sprowadzają się do Suomi.


Mylisz troche fakty. PPSza ani PPd nie sa kopiami Suomi. Zrestza jak moga byc kopiami, skoro PPD opracowano i wprowadzono w 1935 (na przypomnienie wojna zimowa byla w 1939). Doswiadczenia wyniesione z wojny zimowej przyczynily sie do rozpowszechnienia PM'ow w armi czerwonej. Jezeli masz na mysli mechanizm dzialania broni to mozna rzucic inne kontrowersyjne haslo ze zarowno PPD, PPSz czy Suomi sa kopia niemieckiego MP-18 - w koncu sposob dzialania broni jest identyczny...

Quote
AC| AdRain :
(...)Tak samo jak niemcy skopiowali T34 (mowa teraz o Panterce) to oczywiście nie skopiują identycznie wszystkiego, tylko odpowiednie części po zamieniają itp, i będą twierdzić że to jest ich wyłącznie twór, przecież nikt nie chce się przyznać, że skopiował broń wroga


W sumie pantera z t-34 zaczerpnela tylko i wylacznie pochyla przednia plyte pancerna.

poprostu nie mozna mylic czerpania wiedzy z doswiadczen a kopiowania. Do miana kopii zaliczaja sie wszelkiej masci chinskie kopie zachodniej proni palnej ( w tym naszego polskiego "Rak'a") gdzie jedyna roznica jest jakosc wykonania
Title: All About Wepons
Post by: AC| AdRain on 24 October 2006, 12:06:54
Suomi wprowadzono do seryjnej produkcji w 1931r. -.- wiem kiedy byłą wojna zimowa :)
Title: All About Wepons
Post by: AKMS on 24 October 2006, 17:37:58
Quote
AKMS  na wikipedi pisze takie coś  między innymi widocznie się mylą


Jeśli chodzi ci o to że niby PPD mógł być zasilany z magazynków od Suomi, to w Wikipedii jest napisane "wznowiono produkcję zmodernizowanego PPD zasilanego z magazynków identycznych z magazynkami Suomi", co sugeruje że skopiowane zostały magazynki, a nie że PPD mógł być zasilany z magazynków od Suomi, pozatym jak według ciebie broń na nabój 7,62x25mm może być zasilana z magazynka broni na naboje 9x19mm Parabellum

Quote
jakby nie patrzeć Rosjanie nie wpadli na pomysł jak zrobić PPSze, czy PPD -.- bo obie konstrukcje sprowadzają się do Suomi. Tak samo jak niemcy skopiowali T34 (mowa teraz o Panterce) to oczywiście nie skopiują identycznie wszystkiego, tylko odpowiednie części po zamieniają itp, i będą twierdzić że to jest ich wyłącznie twór, przecież nikt nie chce się przyznać, że skopiował broń wroga


Ehhh, zacznijmy od tego że jak już napisano jedyne podobieństwa Pantery do T-34 dotyczą kształtu pancerza, Pantera posiadała silnik beznzynowy, kołą napędowe z przodu, wieże na środku kadłuba, właściwie są to zupełnie inne konstrukcje

Niemcy skonstruowali kopie T-34, ale nie była ona produkowana seryjnie

Co niby "się sprowadzają", Suomi miał wpływ na Pepesze, ale nie była ona jego kopią, na dodatek PPSz był znacznie prostszy i lżejszy od Suomi, pozatym występują duże różnice jak choćby sposób rozkładania

No chyba że podobny wygląd oznacza że broń jest kopią, wtedy wychodzi na to że czeski Vz.58 jest kopią karabinka AK, nie ważne że pod względem rozwiązań szczegułowych są to zupełnie różne konstrukcje, ważny podobny wygląd
Title: All About Wepons
Post by: _KaszpiR_ on 24 October 2006, 17:47:04
przypomina mi sie dyskusja policji ktora ma sprawdzac czy w pistolecie przestepcy w lufie jest przegroda ;P
Title: All About Wepons
Post by: Headshooter on 24 July 2007, 11:55:22
Skoro to ogólny temat o broniach w RO, to czy może mi ktoś powiedzieć jak tu się zacina broń? Bo niektórzy mówią, że o już mieli zdjąć typa a tu się broń zacięła. Gram już jakiś czas w tą gierkę i nie miałem żadnego zacieńcia. Powie mi ktoś jak sobie zaciąć broń :P ?
Title: All About Wepons
Post by: DemoniX on 24 July 2007, 12:46:09
pewnie kończy im się amunicja, nie zdążą przeładować i potem gadają że sie bronie zacinają xD

albo po prostu nie broń sie zacina tylko ich lewy przycisk od myszki xD
Title: All About Wepons
Post by: Wrona on 20 September 2007, 11:28:04
Nie ma czegoś takiego.
A chyba trudno pomylić RO ze S.T.A.L.K.E.R :D