RedOrchestra.pl

Różności => Śmietnik => Topic started by: Rozumny(PL) on 20 January 2011, 18:11:54

Title: Apos vs Sapiens
Post by: Rozumny(PL) on 20 January 2011, 18:11:54
Dawid1  -Podwiń rękawy i takich zrób, pewno nie jeden gracz chętnie by takimi niemiaszkami pograł. A jak na razie to twoje posty, zwłaszcza te w wiadomości o "PzKpfw IV ausf G" co wygląda jak F2, niezbyt wiele wnoszą na forum.
Title: Apos vs Sapiens
Post by: Apos on 20 January 2011, 22:06:51
@Sapiens zanim zaczniesz robić raban przeszukaj źródła. Odpisałem już Ci w komentarzu do newsa. Powtórzę wyjaśnienie

Quote
A couple of hundred G's recieved the L/43 cannon with single baffle muzzle break. One can generally say that the name changes were not based on any modifications on vehicles but orders from high levels. The vehicles just got a new name even if they were surviving, old vehicles. Before 1942 July, the long-gunned Panzer IV were known as F2, but they became G after then. That means, F2 and G were not essentially differentiable until post-war militarians separate them either due to short of information or for a convenient use.

All the changes that one "may" recognise as changes from F2 to mid G are not changes from one to another, but changes during the production run of the ausf. G.


Jeżeli nadal sądzisz, że RO2 nie bedzie wystarczająco realistyczny dla Ciebie to proponuje zmienić grę, na np. CoD'a MoH'a albo BF'a czy jakąkolwiek inną grę, tam aż kipi od realizmu...
Title: Apos vs Sapiens
Post by: Rozumny(PL) on 21 January 2011, 00:00:12
Wybacz Apos, ale nie pytałem się jakie są twoje ulubione "realistyczne" gry, sądzę jednak że z Fanboyem znajdziesz wspólny język, bo on chyba lubi te same tytuły co ty. Sposób argumentacji zresztą też bardzo podobny.
Przy okazji wrzucanie skopiowanych tekstów po angielsku nie wiadomo nawet skąd,  których nie potrafisz streścić nie czyni cię bardziej "cool".
Title: Apos vs Sapiens
Post by: Apos on 21 January 2011, 01:12:15
Sapiens, odnosisz się do historii jako największy znawca oraz człowiek uczony. Z tego powodu nie fatygowałem się z tłumaczeniem podstawowego j. angielskiego ponieważ sądziłem, że ten język bardzo dobrze znasz. Nie potrafisz wyczuć również nutki ironii w tym co napisałem, a porównywanie mnie do Fanboya uznaje za obrazę.

Jeżeli wysnuwasz jakieś oskarżenia co do zgodności oznaczenia modelu czołgu z odwzorowanym w grze to przedstaw wpierw Ty jakiekolwiek informacje na ten temat aby poprzeć swoją hipotezę.
Title: Apos vs Sapiens
Post by: Rozumny(PL) on 21 January 2011, 01:32:42
Pominę twoje prowokacyjne pierwsze zdanie. Cóż nie każdy jest taki oblatany w angliku jak ty, więc mogłeś wykazać się i kulturą i z grzeczości go przetłumaczyć, skoro używasz go w dyskusji po polsku jako argumentu. Z tego co wiem użytkownik  tego forum zobowiązany jest jedynie do znajomości języka polskiego, angielski jest wyłącznie pomocniczym językiem dla obcokrajowców którzy ze zrozumiałych względów naszym językiem nie władają.
Cóż domyślnie każdy PzKpfw IV z hamulcem takim jak na rysunkach, od których zaczął się cały temat identyfikowany jest jako F2, czego ci chyba wyjaśniać nie trzeba? Nie możliwe jest przecież sprawdzenie numerów seryjnych czołgu w grze, aby stwierdzić czy jest to rzekoma wczesna seria Ausf. G. Dlatego użycie oznaczenia G, dla modelu pojazdu mającego cechy przede wszystkim modelu F2 jest niewłaściwe.

Co do twojego wcześniejszego postu, pokaż mi proszę (prześlij link) ze zdjęciem tego PzKpfw IV Ausf G z hamulcem jak w F2. Który rzekomo znajduje się w Bovington. Podaj mi proszę także przypis do jakiejkolwiek publikacji w której stwierdzono że powszechnie uznawany za charakterystyczny jedynie dla wersji F2 hamulec wylotowy  montowany był seryjnie na innych wersjach czwórek. I nawet jeśli różnica pomiędzy tymi modelami polegała jedynie na hamulcu który jednak nie odgrywał jedynie roli estetycznej, to olanie powszechnej nomenklatury przez twórców gry świadczy o ich dyletanctwie.

A hipotezę to raczej Aposie postawiłeś ty, bo oprócz ciebie jeszcze nikt wcześniej nie napisał, że jakikolwiek inny model czwórki oprócz tego określanego mianem F2, posiadał zamontowany jednokomorowy hamulec wylotowy.
Title: Apos vs Sapiens
Post by: Apos on 21 January 2011, 02:19:49
Quote
Sapiens :
Pominę twoje prowokacyjne pierwsze zdanie. Cóż nie każdy jest taki oblatany w angliku jak ty, więc mogłeś wykazać się i kulturą i z grzeczości go przetłumaczyć, skoro używasz go w dyskusji po polsku jako argumentu. Z tego co wiem użytkownik  tego forum zobowiązany jest jedynie do znajomości języka polskiego, angielski jest wyłącznie pomocniczym językiem dla obcokrajowców którzy ze zrozumiałych względów naszym językiem nie władają.
Cóż domyślnie każdy PzKpfw IV z hamulcem takim jak na rysunkach, od których zaczął się cały temat identyfikowany jest jako F2, czego ci chyba wyjaśniać nie trzeba? Nie możliwe jest przecież sprawdzenie numerów seryjnych czołgu w grze, aby stwierdzić czy jest to rzekoma wczesna seria Ausf. G. Dlatego użycie oznaczenia G, dla modelu pojazdu mającego cechy przede wszystkim modelu F2 jest niewłaściwe.

Co do twojego wcześniejszego postu, pokaż mi proszę (prześlij link) ze zdjęciem tego PzKpfw IV Ausf G z hamulcem jak w F2. Który rzekomo znajduje się w Bovington. Podaj mi proszę także przypis do jakiejkolwiek publikacji w której stwierdzono że powszechnie uznawany za charakterystyczny jedynie dla wersji F2 hamulec wylotowy  montowany był seryjnie na innych wersjach czwórek. I nawet jeśli różnica pomiędzy tymi modelami polegała jedynie na hamulcu który jednak nie odgrywał jedynie roli estetycznej, to olanie powszechnej nomenklatury przez twórców gry świadczy o ich dyletanctwie.

A hipotezę to raczej Aposie postawiłeś ty, bo oprócz ciebie jeszcze nikt wcześniej nie napisał, że jakikolwiek inny model czwórki oprócz tego określanego mianem F2, posiadał zamontowany jednokomorowy hamulec wylotowy.


Nadal nie widzę żadnych źródeł historycznych, linków do artykułów czy skanów z książek o które zapytałem...tylko same wymysły i zarzuty bez podstaw. Twoje zdanie dot. wersji F2 oraz G wydaje mi się nadal zaczerpnięte z kosmosu.

Swoje źródła mam, tak samo jak linki do informacji kto oprócz mnie uważa, że występowały modele G z jednokomorowym hamulcem wylotu. Mogę je opublikować w tej chwili, ale zaczekam wpierw na Twoje źródła, aby dać Ci szansę uratowania dobrego honoru historyka.
Title: Apos vs Sapiens
Post by: Rozumny(PL) on 21 January 2011, 12:34:12
Przypominam ci, że to ty podważyłeś napisaną przeze mnie informacje, i to ty jako pierwszy powinieneś przedstawić skąd taką informacje zaczerpnąłeś. Jak na razie atakujesz jedynie moją osobę. Ja się pierwszy zapytałem o twoje źródła informacji, a jak pewno wiesz nie ładnie jest odpowiadać pytaniem na pytanie.
Czy ty masz na pewno 24 lata? Bo osoba która dyskusje na jakiś temat ogranicza jedynie do obrażania drugiej strony, a nie jest w stanie rzucić żadnym popartym argumentem, sprawia wrażenie co najwyżej niedowartościowanego gimnazjalisty.
Title: Apos vs Sapiens
Post by: Apos on 21 January 2011, 13:44:40
Quote
Wysłane przez Sapiens   2011-01-20 18:54  

Jeszcze nigdy nie widziałem zdjęcia PzKpfw IV ausf G z takim hamulcem. Można wiedzieć skąd Apos czerpiesz te informację.

Ogólnie strach, że jeśli już w Niemcach którymi zachodniarze są zafascynowani, można znaleźć błędy. To strach ile będzie u Rosjan, pamiętając błędy z nimi związane w pierwszej części to myślę, że raczej sporo.

Aha! Czyli dla ciebie Shariku PL Niemcy w Red Orchestra Heroes of Stalingrad mogą biegać w mundurach rodem z NRD, a obywatele radzieccy w umundurowaniu z Afganistanu? W końcu to też odpowiednio mundur niemiecki i radziecki.  


Jako pierwszy wytykasz błędy innych i zarzucasz studiu Tripwire brak poprawności historycznej. Więc proszę Cię przedstaw dowody.
Po drugie przeczytaj co napisałeś przed chwilą i zastanów się kto tutaj rzuca wyzwiskami i nazywa innych od gimnazjalistów.

Nadal czekam na dowody od ciebie.
Title: Apos vs Sapiens
Post by: Nikitycz on 21 January 2011, 13:50:14
Za niedługo poleci sonda kto ma pierwszy przedstawić swoje dokumentacje...
Title: Apos vs Sapiens
Post by: Rozumny(PL) on 21 January 2011, 15:24:25
Bruce Culver, PzKpfw IV In action, ISBN 0-89747-045-1

Str. 27
"All ausf F2's were built with the single baffle globular muzzle brake, and to prevent confusion in reffering to long and short gunned vehicles, all ausf F's  retaining the short L/24 KwK were desingeted PzKpfw ausf F1."

Str. 29

"The major changes in the ausf G were the introduction of the double baffle muzzle brake on the KwK40, and elimination of two turret forward side vision ports and the turret front port on the right side (for the loader). In addition, the signal ports were removed from the driver's and R.O.'s hull deck hatches. The ausf G formerly at Bovington, now in Germany, is non standard in that while having a G hull and the later muzzle brake for the KwK 40, it has and F1/F2 turret and also has signal ports in the hull top hatches. This is most likely the result of parts shortages during manufacture or rebuilding or repair of the vehicle later."

Janusz Ledwoch, Panzer IV, Warszawa 1993

Str. 14

"Kolejną wersją wielkoseryjną były czołgi Ausf G. Najistotniejszą różnicą w budowie armaty było zastosowanie w miejsce hamulca wylotowego z pojedynczą komorą hamulca dwukomorowego. (...) Inne modyfikacje dotyczyły budowy wieży, wyeliminowane dwa otwory obserwacyjne umieszczone po prawej stronie wieży. Zmodyfikowano kadłubowe włazy kierowcy i strzelca telegrafisty."

Andrzej Zasieczny, Czołgi II wojny światowej, Warszawa 2005

Str. 38
"Wersja G różniła się od wersji F2 jedynie szczegółami, Zmieniono konstrukcje m.in. hamulca wylotowego armaty, włazów kierowcy i strzelca-radiotelegrafisty. "

Mariusz Skotnicki, Czołgi średnie Pz. Kpfw. IV Ausf. F1 i F2, w: Nowa Technika Wojskowa numer specjalny 7

Str. 57

"4 kwietnia 1942 r. pierwszy egzemplarz czołgu Pz. Kpfw IV z nową armatą zaprezentowano Adolfowi Hitlerowi w Berlinie. Zamontowano, ją podkreślamy w identycznej wieży jak w wersji F1. Zmieniono jednak jarzmo armaty i wyposażono ją w jednokomorowy hamulec wylotowy. (...) Gwoli ścisłości można wspomnieć, że według niektórych publikacji ostatnie z wyprodukowanych egzemplarzy ausf. F2 mogły już mieć montowane wieże czołgów wersji G"
Jednak nic nie wspominają żeby oprócz wieży miały dwukomorowy hamulec wylotowy, także nadal klasyfikują tego typu składaka jako F2 .

Ogólnie pojazd zapowiadany do RO:HoS wygląda na dziwnego składaka. Jako że brak ścian wieży na rysunkach w wiadomości na stronie głównej uniemożliwia jej oględziny, posłużę się kadrem z "Never surrender trailer" (1:19)
Widzimy na nim czołg wyposażony w jednokomorowy hamulec wylotowy jak w F2. Brak otworów sygnalizacyjnych w włazach kierowcy i radiotelegrafisty w kadłubie niczym w seryjnym G, choć tu może być wina w niskiej jakości filmu i mojego screena, na skanach przestawionych w newsie je widzimy, co jednak bardziej przekonuje, że kadłub jest od F2. I dziwną wieże, której brak przedniego otworu obserwacyjnego wskazuje na seryjny Ausf G, jednak jego obecność w prawej przedniej stronie wieży wskazuje na model F2.

(http://img442.imageshack.us/img442/6198/kopiapanzerivskladak.th.jpg) (http://img442.imageshack.us/i/kopiapanzerivskladak.jpg/)



Dla ciekawostki zobaczmy jak czwórki ausf. F2 i G zostały przedstawione w Red orchestra: Ost Front 1941-1945. Widzimy, że oba wozy posiadają w na froncie wieży na prawo od uzbrojenia przedni otwór obserwacyjny, w F2 również przedni boczny. Jedyną różnicą, którą łatwo można dostrzec na obrazkach są armaty. W opisanym jako Ausf G widzimy wyraźnie dłuższą lufę (KwK 40 L/48 ) z dwukomorowym hamulcem wylotowym, gdy tymczasem w opisanym jako F2 widać charakterystyczny kropelkowy kształt hamulca. Można przez to sądzić, że decydującym dla twórców gry w kwestii nazwania jednego czołgu F2 był właśnie ciągle przeze mnie wspominany charakterystyczny hamulec wylotowy. Dziwne, że skoro tak jak uważasz kilkaset pierwszych wersji G miało go takiego samego, to nie nazwali tego czołgu jako "early (wczesny) ausf G" tylko po prostu "F2".

F2
(http://img189.imageshack.us/img189/2737/redorchestrapivausff2.th.jpg) (http://img189.imageshack.us/i/redorchestrapivausff2.jpg/)

G
(http://img214.imageshack.us/img214/318/redorchestrapivausfg.th.jpg) (http://img214.imageshack.us/i/redorchestrapivausfg.jpg/)

Dziękuje, to tyle z mojej strony.
Title: Apos vs Sapiens
Post by: Apos on 21 January 2011, 17:04:48
Mało precyzyjne te źródła, a umieszczanie screenów z gier jako dowód, ekhm...

"Panzerkampfwagen IV Ausf. G, H and J 1942-45"
 By Hilary L. Doyle, Tom Jentz

(http://img148.imageshack.us/img148/5936/kniga.jpg)

Quote
(..)Docelowo zamontowano, o pojedyńczej komorze, w kształcie kuli hamulec wylotowy z dwoma otworami (jeden na stronę), które przyniosły poprawę o około 49% systemu odrzutu.

Oficjalne oznaczenia
(...) Od Marca do Maja 1942 roku model ten (długolufowy) był znany jako Ausfuhrung F2 (...) 5 Czerwca  1942 roku, Waffenamt rozkazał zmienić nazwę wszystkich modeli Panzer IV z Kw.K40 na 8./BW (Ausf. G), który od 1 Lipca 1942 roku klasyfikował wszystkie czołgi Panzer IV z działem 7.5 cm Kw.K.40 na  Aufs G zamiast Ausf F2. 3 miesiące później Ausf F2 został oficjalnie przemianowany na Ausf G. Pomiędzy modelem Pz.Kpfw.IV Ausf F2 a  Pz.Kpfw.IV Ausf G nie było żadnej różnicy - one miały po prostu inne nazwy dla tego samego modelu Panzer IV. Nazwa modelu "Ausf F2" przetrwała tylko dlatego, że pozostały się dwa podręczniki, które zostały wyprodukowane w czasie kiedy ta nazwa była w użyciu (pomiędzy 1 kwietnia 1942 roku a Czercem 1942).


Na zdjęciu boczny profil czołgu Pz.Kpfw.IV Ausf F2 (G)

źródło: http://books.google.pl/books?id=q7rrMe15jhwC&lpg=PT9&ots=4ubVFQfSiu&dq=Was%20there%20any%20difference%20between%20Pz.Kpfw.IV%20Ausf.%20F2%20and%20Ausf.%20G&hl=en&pg=PT9#v=onepage&q=difference&f=false

Quote
[1]Was there any difference between Pz.Kpfw.IV Ausf. F2 and Ausf. G

The F2 and the G were basically the same - the designation for the 7. Serie Pzkpfw IV with 7.5cm L/43 changed from F2 to G on 5th June 1942. From 1st July 1942, Wa Pruef 6 decreed that the old F1 was to be called the F and the old F2 was to be called the G.

The muzzle brake was just one of many non-diagnostic changes in production, like hull side doors in Pzkpfw III.

 

The F2 is basically an early G, so to speak. The F2 only existed from March 1942 until July 1942 when all F2's were renamed G's, from then on it was known as a G model. There really is no difference between an F2 and a G, since they are the same tank. The thing is, that there were modifications made during the production run.

The muzzle brakes are NOT how you tell the difference, since the G models had the single chamber muzzle brake until September 1942, when it was replaced by the double chamber muzzle brake. Likewise, the L/43 and L/48 guns are NOT how you tell the difference either, since the G model did not get the L/48 gun until April 1943.

Best way to look at it, is that the F2 and early G's are the same (since the F2 was renamed G anyway), then you have a line of G's with several modifications added, then in May of 1943, the H model comes out.


Jaka była różnica pomiędzy modelami F2 oraz G?

Modele F2 oraz G były własciwie takie same - oznaczenie dla siódmej serii czołgi Panzer IV z działem 7.5cm L/43 zmianiło się z F2 na G w dniu 5 Czerwca 1942 roku. Od pierwszego Lipca 1942 roku Wa Pruef 6 postanowiło, że stare wersje F1 były nazywane od tej pory modelem F, a modele F2 nazywane G.

Rodzaj hamulca wylotowego był jednym z wielu niedniagnostycznych zmian w produkcji, tak jak boczne drzwi w modelu Panzer III.

Mówią prosto F2 to właściwie wczesny model G. Modele F2 istniały tylko od Marca 1942 roku do Lipca 1942, dopóki wszystkie zostały przemianowane na wersję G i od tej pory były znane jako model G. Nie ma różnicy pomiędzy modelami F2 oraz G ponieważ to ten sam czołg. Różnice polegały na modyfikacjach dokonywanych podczas procesu produkcyjnego.

Rodzaj hamulca wylotowago NIE JEST tym co stwierdza róznicę, ponieważ modele G były produkowane z pojedyńczym hamulcem wylotowy do Września 1942 roku. Tak samo jak L/43 oraz L/48 nie stwierdza różnicy również ponieważ model G nie był produkowany z tym działem dopiero od Kwietnia 1942 roku.

Najprościej spojrzeć na to z tej strony: F2 i wczesny model G to ten sam czołg (ponieważ F2 został oznaczony jako G), potem masz późniejszą linię G z wieloma modyfikacjami dodany miw trakcie. Od Maja 1942 pojawił się model H.

źródło: http://panzerivtheworkhorse.devhub.com/blog/562021-panzer-iv-in-afrika/

Quote
The Ausf. F tanks that received the new, longer, KwK 40 L/43 gun were named Ausf. F2 (with the designation Sd.Kfz. 161/1). The tank increased in weight to 23.6 tonnes (26.0 short tons). One hundred and seventy-five Ausf. F2s were produced from March 1942 to July 1942. Three months after beginning production, the Panzer IV. Ausf. F2 was renamed Ausf. G. There was little to no difference between the F2 and early G models.


Modele Ausf F otrzymały nowe działo KwK 40 L/43 o długiej lufie i zostały nazwane F2. Waga czołgu wzrosła do 23.6 tony. 175 modeli F2 zostało wyprodukowanych od Marca 1942 do Czerwca 1942. Trzy miesiące później czołg Panzer IV Ausf F2 został przemianowany na Ausf. G. Nie było prawie żadnej róznicy pomiędzy modelem F2 oraz wczesnym G.

http://en.wikipedia.org/wiki/Panzer_IV#cite_ref-25

Książka o modelu, który w/g Ciebie nie występował czyli F2/G
link: http://www.perthmilitarymodelling.com/reviews/books/modelart/ma_asdp005.html

Zdjęcie działa z czołgu F2 (który został później oznaczony przez naczelne dowódctwo niemieckie jako model G)
(http://www.dragon-models.com/catalog/dml/new/6360/1.jpg)

Więcej zdjęc modelu F2/G

(http://i12.photobucket.com/albums/a210/me109krisz/PzIVF2/Paint1.jpg)

(http://i12.photobucket.com/albums/a210/me109krisz/PzIVF2/Paint2.jpg)

(http://i12.photobucket.com/albums/a210/me109krisz/PzIVF2/Paint3.jpg)

Quote
(...) This is an early model G identified by the single baffle muzzle brake at the end of the L43 barrel.  The spare tracks attached to the front hull plate were a regular addition and added protection.


Dot. zdjęcia poniżej. (...) To jest wczesny model G, który identyfikujemy przez widoczny pojedyńczy hamulec wylotowy lufy L43.

(http://www.scalemodelguide.com/media/images/2009/06/28/PZ4G_DAK_Knocked_out.jpg)

Na chłopski rozum.

Panzer IV z działem krótkim to model F lub F1
Panzer IV z działem KwK 40 L43 to model G (F2 przed lipcem 1942 roku) z pojedyńczym oraz podwójnym hamulcem wylotowym
Model F2 oraz G to ten sam czołg

Jako, że gra Red Orchestra 2 przedstawia bitwę o Stalingrad, która toczyła się od czerwiec 1942 do luty 1943 poprawnym oznaczeniem dla tego czołgu jest G. Gdyby bitwa ta toczyła się od Kwietnia 1942 do Czerwca 1942 roku, poprawnym oznaczeniem czołgu byłoby F2.
Title: Apos vs Sapiens
Post by: Biały Orzeł on 21 January 2011, 18:32:29
O masakra Panowie.... Normalnie jestem pod wrażeniem uporu i maniactwa jednej jak i drugiej strony :D
Title: Apos vs Sapiens
Post by: Odi^PrOfAnUm on 21 January 2011, 21:34:24
Quote
Jako, że gra Red Orchestra 2 przedstawia bitwę o Stalingrad, która toczyła się od czerwiec 1942 do luty 1943 poprawnym oznaczeniem dla tego czołgu jest G. Gdyby bitwa ta toczyła się od Kwietnia 1942 do Czerwca 1942 roku, poprawnym oznaczeniem czołgu byłoby F2.

Zapominasz, że czołgi się nie pojawiają świeże i nowe  na respie i wojna  to nie gra. Cała operacja Fal Blau - i związane z tym przygotowania logistyczne musiały się zacząć zdecydowanie wcześniej; praktycznie już od marca ( po jako takim ogarnięciu frontu bo zimowej kontrofensywie ruskich praktycznie na wszystkich kierunkach ). Więc uzupełnienia stanu faktycznego odnoszą się jak i do G, w które zostały wyposażane jednostki; chociażby 24 dywizja pancerna  - praktycznie całkowicie nowa dywizja, która weszła w skład 1 armii pancernej i została przerzucona na front w maju - a fal blau to był jej chrzest bojowy. Poza tym, nalezy doliczyć uzupełnienia bitewne w czołgach  - np F2, które jechały sobie pociągami na główny teatr działań, czy w ogóle prototypy tych pojazdów jakie już wcześniej zostały wysłane na front - więc F2 nie jest w cale taką rewelacją na froncie. Fakt, że ich nie było dużo, powszechniejsze były w tym okresie krótkolufowe IV na składzie panzerwaffe; dla Niemców liczył się każdy pojazd a nie cyz miał długą lufę lub jak się nazywał. I tak w początkowych latach wojny, w okresie największych zwycięstw Niemiec na wschodzie za konia roboczego niemieckiej armii pancernej bezsprzecznie trzeba przyjąć III i to na nią twórcy powinni połóżyć nacisk, by fajnie wyglądała i by był balans - oddać jej realną siłę a nie robić z niej lekkiego czołgu, który wybucha przy każdorazowym zetknięciu z ruskimi jak w ro1. Reasumując za względny realizm gry proponowałbym przyjęcie w miare optymalnych statystyk jednostek, liczby itd. Pseudorealizm sprowadzałby tą grę do tego, że twórcy robiąc mapę musieliby sprawdzać tabelki w poszukiwaniu liczby np III i ich rodzajów IV i STUgów biąrących udział w bitwie - tak samo jak u ruskich, i dopiero wtedy dobierać  liczbę pojazów, dostosowaną do ówczensych realiów. 99% procent osób - które w to zagrają zupełnie to nie interesuje, ile jakich pojazdów gdzie walczyło; od tego są książki - i nei jakaś chujo*a belerystyka ale konkretne pozycje z dokładną rozpiską co, gdzie i w jakiej ilośći występowało. To tylko gra; gra ma dawać satysfakcję, a satysfakcję pojeżdżenia różnorakimi pojazdami może być spora - byleby w okres sierpień styczeń nie wsadzili pzkpfVI :dozingoff  no i samych długolufowych IVi będzie git.
Title: Apos vs Sapiens
Post by: Heniu on 22 January 2011, 17:11:08
Tia, z pewnoscia modelarze z TWI beda tracic tygodnie roboczogodzin(czyli kasy) na wymodelowanie kolejnych/100% historycznie poprawnych modeli PZ IV czy czegokolwiek innego, zeby zadowolic jakas garstke malkontentow z polskiego bantustanu, od ktorych wplyw do kasy bedzie mniej wiecej taki ile musza zaplacic 1 pracownikowi za przerwe na kawe.

99,9999999...% potencjalnych klientow TWI nie ma zupelnie pojecia/zlewa wszystko o czym napisano powyzej tego posta, wiec o czym wogole ta dyskusja ?

Ktos nie chce kupowac gry bo mu nie pasuje realizm- po prostu jej nie kupi. I tak nikt tego nie zauwazy.
Title: Apos vs Sapiens
Post by: Apos on 22 January 2011, 19:42:29
Ponieważ Heniu niektórzy na tym forum uważają, że wszędzie już byli, wszystko widzieli i wiedzą lepiej oraz mogą rzucać wyzwyskami na lewo i prawo z tego tytułu. Takim trzeba uświadomić gdzie ich miejsce i co im wolno. Z Twoją wypowiedzią w zupełności się zgadzam, nikt nie zrobi idealnej gry dla każdego.
Title: Apos vs Sapiens
Post by: Radzisław on 23 January 2011, 04:09:11
A ja nie trawię i nigdy nie strawię , takich arkadowców jak wy . Co uważają ,że wszystko i wszystkich przeskoczą jakimiś pierdzinami na forum.Uwierzcie, ludzi co przywiązują uwagę do szczegółów jest b.Dużo.Tylko wy jesteście, Arkadowcami ......Dla was was to bez różnicy, bo jak w tym dowcipie dedykowanym wam : jedzą dwie świnie przy korycie, jedna nagle rzyga , a ta  co jeszcze jadła ,mówi nie dolewaj bo nie zjemy .Ze specjalną dedykacją od Radka :D
Title: Apos vs Sapiens
Post by: Haratacz on 23 January 2011, 10:14:47
Quote from: Radzisław
A ja nie trawię i nigdy nie strawię , takich arkadowców jak wy . Co uważają ,że wszystko i wszystkich przeskoczą jakimiś pierdzinami na forum.Uwierzcie, ludzi co przywiązują uwagę do szczegółów jest b.Dużo.Tylko wy jesteście, Arkadowcami ......Dla was was to bez różnicy, bo jak w tym dowcipie dedykowanym wam : jedzą dwie świnie przy korycie, jedna nagle rzyga , a ta co jeszcze jadła ,mówi nie dolewaj bo nie zjemy .Ze specjalną dedykacją od Radka



Może za wolno rozumuję, ale o choooyyy tu chodzi? Nie znam się na tyle, żeby zwracać uwagę na najmniejsze szczegóły, ale taki hamulec wylotowy potrafi drażnić, jeśli jest niezgodny z historią. To ja, ale ile grających ludzi nie zwraca uwagi na takie rzeczy? Masa, co tam masa, rzesza! RO nie ma nic wspólnego z trybem arcade no może poza "osiągnięciami", ale to tez nic takiego strasznego, bo gra nie powstała dla nich.
Title: Apos vs Sapiens
Post by: Dziki_Koziol on 23 January 2011, 12:37:53
Ja tam chętnie czytam tą dyskusję, bo zawsze czegoś ciekawego można się dowiedzieć. Co prawda czołgi to nie mój konik, ale miło poczytać. A szczegóły są ważne :P
Title: Apos vs Sapiens
Post by: Radzisław on 23 January 2011, 15:07:46
Quote
Haratacz :
Quote from: Radzisław
A ja nie trawię i nigdy nie strawię , takich arkadowców jak wy . Co uważają ,że wszystko i wszystkich przeskoczą jakimiś pierdzinami na forum.Uwierzcie, ludzi co przywiązują uwagę do szczegółów jest b.Dużo.Tylko wy jesteście, Arkadowcami ......Dla was was to bez różnicy, bo jak w tym dowcipie dedykowanym wam : jedzą dwie świnie przy korycie, jedna nagle rzyga , a ta co jeszcze jadła ,mówi nie dolewaj bo nie zjemy .Ze specjalną dedykacją od Radka



Może za wolno rozumuję, ale o choooyyy tu chodzi? Nie znam się na tyle, żeby zwracać uwagę na najmniejsze szczegóły, ale taki hamulec wylotowy potrafi drażnić, jeśli jest niezgodny z historią. To ja, ale ile grających ludzi nie zwraca uwagi na takie rzeczy? Masa, co tam masa, rzesza! RO nie ma nic wspólnego z trybem arcade no może poza "osiągnięciami", ale to tez nic takiego strasznego, bo gra nie powstała dla nich.
 
   
  Kolejny twój post w którym coś chciałeś powiedzieć,znowu komuś wejść bez wazeliny i znowu ci nie wyszło.Zresztą  sam napisałeś, że za wolno rozumujesz, no ale post nabity.
Title: Apos vs Sapiens
Post by: Haratacz on 23 January 2011, 15:42:11
łojezu, nie bij...a po kropce/przecinku powinna być spacja
Title: Apos vs Sapiens
Post by: Radzisław on 23 January 2011, 15:52:23
Quote
Haratacz :
łojezu, nie bij...a po kropce/przecinku powinna być spacja
 


  Nudne sie to robi, no ale, jak nie ma co napisać ,zawsze można czepić się pisowni.Po raz kolejny zresztą ...Tak na off topie, ile ty masz lat ??? 14,13,12,11.Bo na forum jestem długo,ty jakoś od niedawna a mam wrażenie,że chcesz pewne rzeczy za szybko przeskoczyć.To moja subiektywna ocena.Postaram się, aby to był mój ostatni off top w tym temacie:blush
Title: Apos vs Sapiens
Post by: Haratacz on 23 January 2011, 16:44:04
Dobra koniec tych pierdół. Chce coś przeskoczyć? Nie wiem, nie rozumiem, zbyt trudne środki stylistyczne. Mój wiek? Jest napisane. Długo na forum? Ja od ponad roku(od chyba grudnia 2009). Zadowolony? Odpowiedziałem na pytania. Nudne? Zagrywka taktyczna żeby skończyć off-top(to czepianie pisowni, myślałem, że Cie zniechęcę, no ale się nie udało). Pozdrawiam.
Title: Apos vs Sapiens
Post by: kazmirzk on 23 January 2011, 16:57:07
Nie chce się wdawać w spór na temat F2 vs G, ale Apos z każdym postem nt gier TWI przypomina mi Pana po prawej stronie poniższego zdjęcia.

(http://webart.omikron.com.pl/paint/authors/mate_ja/mateja4a.jpg)

Czasami mam wrażenie, że dałbyś sie pociąc, broniąc ich stanowiska, nawet gdy popełniają radykalne błędy, lub ich pomysły są kretynskie ( aka- MKb 42, debilne arcadowe pomoce dla fanow cod'a., ktore przyciagna tych ***** na wszelkiego rodzaju serwery, te realistyczne tez.). Czy Ciebie naprawde boli, gdy ktos ich krytykuje? Bo na prawde wydaje mi sie, ze czujesz sie tym urazony. Nie chodzi mi tu konkretnie o ten temat, mowie ogolnie czytajac Twoje posty zaciekle broniace  TWI. Nie bierz tego do siebie, to tylko moja odczucia po lekturze paru komentarzy do newsow i kilku tematow.

Heniu, w takim razie niech dodadzą celowniki laserowe, system naprowadzania rakiet, helikoptery. Moga w ten sposob przyciagnac tez "modernistyczna" grupe fanow, bo "99,9999999...% potencjalnych klientow TWI nie ma zupelnie pojecia/zlewa" na realizm i i tak kupia ten chłam.

Dla mnie TWI umarlo ( w sensie idealistow, tworzacych gry w miare realistyczne) po tym jak wydalo gniota jakim jest KF.
Title: Apos vs Sapiens
Post by: Odi^PrOfAnUm on 23 January 2011, 17:48:32
Quote from: Apos
Ponieważ Heniu niektórzy na tym forum uważają, że wszędzie już byli, wszystko widzieli i wiedzą lepiej oraz mogą rzucać wyzwyskami na lewo i prawo z tego tytułu. Takim trzeba uświadomić gdzie ich miejsce i co im wolno.
Hmmm. Do kogo się tak spinasz?
Nikt nie ma zamiaru umierać za pseudorealizm; to jaką czołg ma lufę - z punktu widzenia wpływu na rozgrywkę, będzie miało podobny rezultat jak czubek własnego nosa, podczas grania w piłkę. Niektórzy będą się skupiać na nosie a 99,9% na piłce.
Realizm i owszem w ramach rozsądku; równie zasadne mogą być roszczenia co do  brudu na mundurach, broni  i jej różnych wariantach, numerach bloków, układzie cegieł na rumowiskach kończąc  na drzewach  i kolorze  ich liści. Różnorodność jest fajna no ale wpychanie wszystkiego na siłe - bo teoretycznie było na froncie jest jak dla mnie bezzasadne.
Chociaż więcej mundurów; gra bardziej kolorowa to jest całkiem fajny pomysł.
Title: Apos vs Sapiens
Post by: Haratacz on 23 January 2011, 18:01:51
Poczekamy. Zobaczymy. Ocenimy. Każdy na swój sposób, zależnie od punktu widzenia. Mi najbardziej chodzi o to, żeby nie było ludzi grających jak rambo, ale to i tak nadejdzie prędzej czy później:con. Oczywiście fajnie, jeśli gra jest jak najbardziej realistyczna, bo przyciąga konkretnych, wymagającyhc graczy. Jeśli w grze pojawi się dużo tego typu błędów(np nie ten hamulec wylotowy, czy inne śrubki na kolach) to zaraz jakaś garstka zapaleńców zrobi odpowiednie patche itp. żeby ten realizm poprawić i powstaną serwery "100% realizm" czy jakoś tak. Oczywiście na możliwości świata wirtualnego.
Title: Apos vs Sapiens
Post by: Odi^PrOfAnUm on 23 January 2011, 18:11:26
Też tak myślę.
Title: Apos vs Sapiens
Post by: Nikitycz on 23 January 2011, 20:15:40
I tego się trzymajmy,żadna gra na początku nie jest "full ideal"
Title: Apos vs Sapiens
Post by: Wawer on 23 January 2011, 20:58:48
Quote
kazmirzk :
Dla mnie TWI umarlo ( w sensie idealistow, tworzacych gry w miare realistyczne) po tym jak wydalo gniota jakim jest KF.

Prawdopodobnie po tych słowach cały zespół popełni rytualne samobójstwo.


Szczerze mówiąc, czytając ten topic nie wiem czy śmiać się czy płakać.
No może bardziej śmiać bo ta reprodukcja z Aposem w roli głównej jest całkiem niezła:D

Fakty są jednak bezlitosne - na to forum zagląda niewiele osób a jeszcze mniej tu pisuje.
Zostały jakieś niedobitki jarające się "realizmem" oraz osoby których kompletnie nie kojarzę z grania w RO natomiast ze spamowania na forum jak najbardziej.

Zapominacie panowie o jednej zasadniczej sprawie - Red Orchestra to gra, a te jak wiadomo maja zasady umowne - nikt nie może oczekiwać od TWI symulatora walki bo Ostfront również nim nie był. Ot zwykła, niestrawna dla plebsu gra, z mnóstwem bugów, glitchów a mimo to znalazła sobie grono wiernych fanów.
Przy drugiej odsłonie twórcy chcą jeszcze więcej zarobić więc mimo pozostawienia pewnych niedogodności dla tzw. casuali, chcą wydać grę nieco bardziej przystępną.
Dziwicie się? Bo ja niespecjalnie. Tak już jest ten świat wymyślony.

A kwestie precyzyjności w odtwarzaniu broni, czołgów, realiów i tak są godne chwały, biorąc pod uwagę, że twórcy poświęcają na to czas, mogąc olać temat, wydać zaoszczędzoną kasę na promocję i wydać grę tak jak to robią mainstreamowe studia ( niegrywalną, patchowaną 10 razy). Jednak nie. Starają się coś zrobić, mimo to i tak znajdą się malkontenci co to im się nic nie podoba.
Prawda jest taka, że za darmo to można dostać po pysku a Ci ludzie inwestują swój czas i pieniądze więc muszą stworzyć grę która ktoś kupi ( nie jest tajemnicą, ze fundusze na produkcję gry pozyskali także dzięki dobrej sprzedaży KF)

Zatem jeśli wam się nie podoba, nie zamierzacie kupić gry to po co zaglądacie na forum?
Jeśli zaś po prostu lubicie pochwalić się wiedzą to załóżcie sobie temat "Broń w RO a realizm" albo coś w tym guście ale nie płaczcie na forum, że macie w czołgu krzywą lufę.
Title: Apos vs Sapiens
Post by: Odi^PrOfAnUm on 23 January 2011, 22:04:51
Quote from: Wawer
Zapominacie panowie o jednej zasadniczej sprawie - Red Orchestra to gra, a te jak wiadomo maja zasady umowne - nikt nie może oczekiwać od TWI symulatora walki bo Ostfront również nim nie był. Ot zwykła, niestrawna dla plebsu gra, z mnóstwem bugów, glitchów a mimo to znalazła sobie grono wiernych fanów.
Przy drugiej odsłonie twórcy chcą jeszcze więcej zarobić więc mimo pozostawienia pewnych niedogodności dla tzw. casuali, chcą wydać grę nieco bardziej przystępną.
Toż ja o tym pisałem! Realizm nowego Ro powinien nie odbiegać zbytnio od pierwowzoru, który jakby nie patrzeć - też realistyczny nie jest; ale jak na gry, zwłaszcza fps'y o 2 wojnie to pozycja aż za bardzo realistyczna.

Też wydaje mi się, że lepszym pomysłem jest skupienie się twórców na DOPRACOWANIU GRY: BY WYDAĆ COŚ PORZĄDNEGO, nie wymagającego zbytnich poprawek,zgodnie z rzymską zasadą; quod ab initio vitiosum est non potest tractu temporis convalescere. Bo co z dopracowanej graficznie gry, gdzie lufa czołgu będzie się mieniła wszystkimi kolorami tęczy, w gąsienicach niemieckiej pz IV będziemy mogli znaleźć czarnoziemy z ukraińskich stepów zmieszane z kolorowymi ostrowami burzynaów wplecionymi między koła, zaś w pancerz będzie świecić słońce, które w zależności od pory dnia będzie zmieniało kąt nachylenia, dając graczowi spectrum barw generowanych przez najnowsze karty graficzne, czy wreszcie - nieśmiertelne "got mit uns" na paskach niemieckich żołnierzy - zgodnie z historią - jeśli się grać nie będzie dało, bo gra będzie niezoptymalizowana, niezbalansowana, będzie się krzaczyła. Twórcy przede wszystkim powinni się skupić na dopracowaniu fizyki, balistyki, systemu obrażeń i przede wszystkim  zasad samej rozgrywki - czyli mocnych stronach starego ro, za którei chyba wszyscy je cenimy. Nie chodzi by robić coś na zasadzie "stare nowe ro",  ale nowe ro, o przyjemnej  grafice, sporym realiźmie i zmodyfikowanych cechach pierwowzoru.
I tak jak Wawer napisał, kwestia krzywej lufy to jeśli chodzi o samą rozgrywkę będzie miała nikły wpływ - tyle co przy uruchomieniu 1szy raz gry...
Ja od wszelkich komentarzy co do zalet albo wad gry się powstrzymuje, bowiem jaki jest sens dyskutowania o rzekomych ułomnościach produktu, który de facto jeszcze nawet nie został wydany?  Zagram to powiem co mi się nie podoba, a to co się znajduje w tym topicu, nie jest niczym innym niż pobożnym życzeniem, grupki 10 w miarę regularnie udzielających się osób na tym forum pozostałości - ongiś całkiem sporej - jak na moda polskiej sceny RO.
PS. Przynajmniej nie jest sztywno; fanboj się zamknął ( mama kabel zabrała po wynikach półrocznych ) więc wesoło i raźno sobie spamuję w tym temacie :love
Title: Apos vs Sapiens
Post by: Radzisław on 23 January 2011, 22:31:21
Powtarzam, arkadowcy ,arkadowcy i tyle.Co by się stało ,jak by raz w całej historii gier, ktoś zrobił coś, co ma ręce i nogi na swoim miejscu???Wiem dla arkadowców to i tak wszystko jedno.Ale od czego są ,modelujący gry zapaleńcy ,co zrobią cos za darmo.Żenada....
Edit: I nie ma gier realistycznych, są tylko symulacje komputerowe,Odi twórcy powinni się skupić, na wszystkim co istotne.Na wszystkim,to jest ich praca i mają od tego sztaby ludzi.Jak już chcą czymś zabłysnąć.....
Title: Apos vs Sapiens
Post by: Odi^PrOfAnUm on 23 January 2011, 22:45:13
Quote from: R
Wiem dla arkadowców to i tak wszystko jedno.Ale od czego są ,modelujący gry zapaleńcy ,co zrobią cos za darmo.Żenada....
OD TEGO ONI SĄ! OD TEGO SĄ ONI, OD TEGO SĄ! "K.Kononowicz
Quote from: R
Edit: I nie ma gier realistycznych, są tylko symulacje komputerowe,Odi twórcy powinni się skupić, na wszystkim co istotne.Na wszystkim,to jest ich praca i mają od tego sztaby ludzi.Jak już chcą czymś zabłysnąć
Czyli w sumie nie dużo; zrobienie za pierwszym strzałem gry zoptymalizowanej, o fajnej grafice i konkretnym rysie historycznym to nie jest aż tak wiele - choć dla niektórych produkcji o wiele za wiele.
Title: Apos vs Sapiens
Post by: Wawer on 23 January 2011, 23:16:22
Quote
Radzisław :
Co by się stało ,jak by raz w całej historii gier, ktoś zrobił coś, co ma ręce i nogi na swoim miejscu???Wiem dla arkadowców to i tak wszystko jedno.Ale od czego są ,modelujący gry zapaleńcy ,co zrobią cos za darmo.Żenada....

Dostaniesz narzędzia modderskie od producentów RO HoS, zbierz wtedy tych Twoich zapaleńców i stwórzcie coś nowego. Przez te trzy lata waszej ciężkiej pracy reszta "arkadowców", nie przejmujących się do końca tym, że lufa jest krzywa,  będzie sobie grała w grę. Później wydaj moda i zapłacz, bo Twoje lata ciężkiej pracy przerodzą się w jeden serwer zapełniany raz w tygodniu dwudziestką podobnych Tobie kolegów.
Title: Apos vs Sapiens
Post by: Radzisław on 23 January 2011, 23:26:44
Na Coda albo inne dziadostwo ....Won, albo psami poszczuje :yes
Title: Apos vs Sapiens
Post by: Apos on 24 January 2011, 00:23:32
@Kazmirzk ja już raz napisałem, że jeżeli coś się nie podoba w produkcji Red Orchestry, jesteś wolnym człowiek i możesz swoje wątpliwości zgłosić na forum Tripwire. To samo tyczy się Sapiensa. Dziwi mnie natomiast upór maniaków realizmu, który jest zgubny i prowadzi nigdzie (jak większość debat w Polsce). Dostaniecie narzędzia oraz zaawansowany system do zarządzania serwerem na którym będziecie mogli ustawić grę tak jak Wam się podoba. Dalsza dyskusja na ten więc temat nie ma sensu ponieważ odpowiedź na swój problem macie.

Wawer tu ma rację, że tylko ułamek, znikoma cząstka przejmuje się czy realism zastosowany w RO2 będzie zgodny w 99% czy 97,5% z prawdą. To co jest pewnym, że reszta klientów kupi grę dlatego jak jest ona zrobiona, ile oferuje innowacyjnych rozwiązań dla FPS'ów itp.

Wybrzydzacie jakby na rynku było 100 takich gier jak RO i było w czym wybierać. Rozejrzyjcie się ile jest produkcji takiej klasy jak RO2 i odpowiedźcie sobie sami na to pytanie czy warto się o to kłucić.
Title: Apos vs Sapiens
Post by: Biały Orzeł on 24 January 2011, 09:49:59
Weźmy także pod uwagę fakt, że dodanie precyzyjnie odwzorowanych detali i każdego "ważnego" szczegółu wymagało by od graczy sprzętu na miarę Crisis'a 2 ... Więc co? RO2 wyłącznie dla bogatych ludzi z zacięciem historycznym? Ilu by ją kupiło? Wydać grę i zbankrutować... Genialny pomysł.
Title: Apos vs Sapiens
Post by: Odi^PrOfAnUm on 24 January 2011, 13:46:15
Racja
Title: Apos vs Sapiens
Post by: Radzisław on 24 January 2011, 16:09:54
Może nie o szczegóły tu "precyzyjne chodzi".Wszystko ma swoje ograniczenia, tylko zgodność z ówczesnymi realiami(jednak i tak, już sporo poprawili w umundurowaniu).W sumie nie będę się powtarzał,bo co do poniektórych, to jak "do słupa ,a słup dupa":wink
Title: Apos vs Sapiens
Post by: Apos on 24 January 2011, 16:32:55
(http://asset.soup.io/asset/1476/8185_4cdb_500.png)

temat do zamknięcia