RedOrchestra.pl
Ogólnie o grze Red Orchestra 2: Heroes Of Stalingrad - Bohaterowie Stalingradu => Między nami żołnierzami => Topic started by: Pobor on 19 September 2011, 18:15:44
-
Dziś na tej stronie pojawił się dość obszerny artykuł na temat RO2.
Dość tylko powiedzieć,jaki odnośnik do tego artykułu kierował: Fani II wojny światowej czekali na ta gre jak na zimie obiecana .
W tym artykule jest tylko jeden rażący błąd- jest screen z Rising Storm,a podpisany Ro2.
http://gry.onet.pl/recenzje/red-orchestra-2-bohaterowie-stalingradu,1,4854897,artykul.html (http://gry.onet.pl/recenzje/red-orchestra-2-bohaterowie-stalingradu,1,4854897,artykul.html)
Ponadto ocena Onet.pl to: 8/10
+ historyczny autentyzm
+ pogłębiona, unikalna rozgrywka
+ doskonały tryb sieciowy
+ klimat budowany przez grafikę i dźwięk
- kiepskie kampanie singlowe
- niedoróbki techniczne, poprawiane jednak w ekspresowym tempie
- wymaga długiej nauki grania
-
+ historyczny autentyzm
???
Tym jestem właśnie rozczarowany. O ile wygląd broni i ich umiejscowienie w czasie i przestrzeni jest OK, to już drużyny na mapkach są bezimienne. Po prostu lądujemy na mapie, wybór klasy i gra się rozpoczyna.
I walczymy bezimienni przeciwko bezimiennym, nie wiadomo zresztą też: o co. Brakuje tutaj porządnych briefingów z Ostfronta, gdzie każde starcie było wyjęte prosto z archiwów, gdzie walczyli konkretni ludzie z konkretnych jednostek o konkretne miejsce, z konkretnymi celami i opisanymi ich przyczynami: co, gdzie jak i dlaczego.
W RO2 tego nie ma, i jest to trochę, taki, jakby to nazwać tumiwisizm.
Rozgrywka z jednej strony jest swoiście "pogłębiona" - świetny aiming, czy dobry cover-system (jeśli nie wystawi nas do odstrzału jak kaczkę, co czasem mi się zdarza - przykleja mnie do przeciwległej ściany niż do zamierzonej i bliższej, na której też cover działa).
Z drugiej strony absurdalna stamina (100 metrów w pełnym obrządku kaemisty, 10 sekund odpoczynku i sruu jeszcze raz sprint). Która czasem po prostu mi nie działa, gdyż po prostu potrafi nie "zlatywać" przez dobre 5 sekund biegu, by dopiero po takim właśnie pewnym czasie zacząć schodzić w dół.
Czy też wreszcie zwiad lotniczy połączony z tactical view, nawet na "realism mode".
Co jeszcze mi nie pasowało i rozwiązane zostało gorzej niż w ostfroncie...Nie mam na myśli fatalnego voice actingu, którego "dokładność" została znacznie obniżona, ale to na marginesie.
Gadający jak najęci żołnierze. Po prostu, czy jestem sam, czy w grupie, moja postać prawie non-stop wydaje z siebie albo narzekania, albo głośno myśli "jeden zły ruch i wszystko szlag trafi". To chyba nie powinno tak wyglądać - takie pogadanki powinny być pod naszą kontrolą, gdyż to wygląda po prostu... No nieciekawie, tym bardziej, że najwyraźniej moje monologii/przekomarzanie się ze stojącym kolegą, jest słyszalne przez przeciwnika w pobliżu. Gdyż często słyszę rosyjskie gaworzenie w terenie, w identycznym natężeniu, jakby dysputę polityczną przy wódce prowadzili, co znacznie ułatwia lokalizację wroga (jak i im lokalizację mnie, gdyż i ja mielę ozorem mimowolnie), nawet bez absurdalnego tactical view.
-
w RO2 nieco mi brakuje epickosci takiej jak w RO1
-
Mi brakuje otwartego terenu i walk na stepie, w tej chwili mamy tylko teren zurbanizowany.
-
Do tego się nie przyczepiaj kolego.Bo gra ma skupiać się w Stalingradzie,dużym mieście.
-
Otwarte tereny? Jeśli porównamy mapki piechotne z ro1 i ro2 to okaże się że w ro2 mapki są większe i bardziej otwarte. W ro1 mapki nie miały tylu możliwości przechodzenia z jednych celów do drugich - zazwyczaj wystarczyło skutecznie kontrolować 3-4 przejścia, aby powstrzymać wroga. W ro2 przez to chyba trudniej się bronić.
-
To prawda, z drugiej strony dla wielu z graczy najlepszą mapką jest Spartanovka, mapka która chyba najbardziej oddaje klimat RO OF
-
Do tego się nie przyczepiaj kolego.Bo gra ma skupiać się w Stalingradzie,dużym mieście.
Bitwa pod Stalingradem to nie tylko atak na miasto ale też okrążenie 6 armii niemieckiej. Bitwa stała się taka znana głównie z powodu okrążenia i zniszczenia niepokonanego przeciwnika a nie obronie samego miasta. Po drugie mapy Spartanovka i Gumrak nie rozgrywają się w mieście Stalina.
Otwarte tereny? Jeśli porównamy mapki piechotne z ro1 i ro2 to okaże się że w ro2 mapki są większe i bardziej otwarte. W ro1 mapki nie miały tylu możliwości przechodzenia z jednych celów do drugich - zazwyczaj wystarczyło skutecznie kontrolować 3-4 przejścia, aby powstrzymać wroga. W ro2 przez to chyba trudniej się bronić.
Mówiąc otwarty teren mam na myśli łąki, lasy, pola zryte lejami po bombach gdzie zasięg broni jest tylko ograniczony przez zasięg mojego wzroku. Gdzie bardziej liczy się dobra celność niż szybkość celowania. W RO2 walczy się na mniejsze odległości bo za dużo jest przeszkód. W pierwszej części właśnie mi się podobało to że w miastach było mało przejść i przez to było mniej chaosu. Najbardziej nie lubiłem mapy Danzing bo czułem się jak bym grał w Team Deadmatch z punktami terenowymi jako dodatek.
-
Спартановка
http://maps.google.pl/maps/place?ftid=0x411ab46e780f96e7:0xcaefcc9b2d6bdd10&q=Rosja,+Obw%C3%B3d+wo%C5%82gogradzki,+Wo%C5%82gograd,+Spartanovka&hl=pl&ved=0CA4Q-gswAA&sa=X&ei=zeh9TsWHBMnGOZiLsYcK (http://maps.google.pl/maps/place?ftid=0x411ab46e780f96e7:0xcaefcc9b2d6bdd10&q=Rosja,+Obw%C3%B3d+wo%C5%82gogradzki,+Wo%C5%82gograd,+Spartanovka&hl=pl&ved=0CA4Q-gswAA&sa=X&ei=zeh9TsWHBMnGOZiLsYcK)
-
Wołgograd sporo się zwiększył po wojnie.
-
Właściwie to można modem dorobić ruchome szczerbinki i krzyż w lunecie i póki nie odbugują RO2 trenować w 1. A dzieki temu nasze fajtnajty znowu odżyją!
-
Jaka piekna recenzja. Koleś jest tak samo zafascynowany jak ja na początku. Trzeba zaznaczyć że fascynacja wzrasta, też nie mogłem się doczekać na BF3, a teraz jakoś mało mnie obchodzi.
[ Invalid YouTube link ]
-
koleś jest aż za bardzo podniecony, dużo chaosu i slangu "growego" (owni?), ale oby więcej takich zapaleńców:)...
dzisiaj pobawiłem się dowódcą i zarazem artylerią - piękna sprawa, łatwo o fragi, ale nie obyło się bez własnych ofiar - więc albo źle mierze albo jakieś zabłąkane owieczki się trafiają...dużo bardziej wolę ostrzał arty niż moździeżowy i co równie mocno cieszy to spadki po patchach przy takich ostrzałach nie są tak drastycznie widoczne jak wcześniej
-
Ja chlałbym aby dodali morale* . Polegało by to na tym im bliżej żołnierz znajduje się swojego dowódcy, oddziału tym ma większą zdolność bojową.
*morale duch (bojowy), duch zespołu, wola walki, gotowość wypełniania rozkazów, znoszenia trudów i niebezpieczeństw, odporność psychiczna (wojska); niekiedy błędnie zamiast: moralność, etyka itp.
-
Do tego się nie przyczepiaj kolego.Bo gra ma skupiać się w Stalingradzie,dużym mieście.
Błędne pojęcie o tej bitwie wykreowane przez filmy. Wystarczy spojrzeć na mapę taktyczną z tamego okresu i widać, że autorzy skupili się na lini frontu z dnia (lub do dnia) 18 listopada.
Tymczasem od czerwca do 12 września (spoglądając na mapy) bitwy o elewator czy Dom Pawłowa nie mogły mieć miejsca, a obszar walk obejmował czyste pokryte śniegiem pole zachaczając o szpital pod Stalingradem, Grodiszcze czy okolice Orlówka. Był to pas obrony statycznej z umocnieniami.
Przypominam, że głowny szturm na miasto rozpoczął się 13 września po lini Szpital - Grodziszcze - Orłowka.
14 września rosjanie oddają stację. Dopiero 21 września elewator staje się głównym punktem oporu. Od 27 września rozpoczynają się ataki na fabryki.
Ale pomijając kwestie map i miejsc w których toczyły się walki mam nadzieję, że dojdą kolejne.
Nie ma co się spierać bo bitwa była olbrzymia i map na start musiałoby być conajmniej 20.
Ale jeśli mamy się czepiać to dlaczego nie ma Kurhanu Mamaja gdzie toczły się bardzo ciężkie walki, na zachód od elewatora są przedmieścia górnicze gdzie atakował XIV pancerna czy na północ w okolicach Rynoka ?
Miejsc jest od groma...
-
Odnoszę takie wrażenie Shock, że od jakiegoś czasu czepiasz się moich postów jak rzep psiego ogona ::). Naprawdę nie musisz mi tłumaczyć przebiegu walk o Stalingrad.Chcąc czy nie, terenem walki był też obszar zurbanizowany.
Moja wcześniejsza wypowiedź, była znacznie spłycona..
Twórcy skupili się na obiektach miejskich... Ok. Ale to nie znaczy że linia frontu zahaczała tylko o sam Stalingrad i że czerpię swoją wiedzę na ten temat z filmów :o!! Razem z anonimem tłumaczycie mi coś, co zawarte jest w masach książek i podręczników, z nich wolałem się edukować aniżeli z postów na forum(oczywiście są też dobre witryny w których też jest dużo wiedzy o samej bitwie) : ???.
Przecież od dawna wiem że sama bitwa w której centrum był Stalingrad. Wiązała fronty, Stalingradzki, Doński,południowo-zachodni i front Woroneski.To kupa terenu. Cóż, nie od dziś wiemy że Ro2 ma raczej mało wspólnego z historią.
Wiec jeśli kogoś kole moja wcześniejsza wypowiedź, to z góry przepraszam za moją mało sprecyzowaną opinię. Chodziło mi raczej o to że walki o miasto też miały miejsce, i to w jego okolicach jak i samym mieście, została odcięta 6 Armia i 4 Armia pancerna. Twórcy zaś sami zdecydowali że wypuszczą mapy miejskie. Czy się komuś to podoba czy nie. Mi się wiele rzeczy w nowym Ro nie podoba, ale kogo to obchodzi...Prawda!
-
Reasumujac wasze wypowiedzi i fakty historyczne mozna wywnioskowac ze gra zostala zrobiona na odwal sie a juz napewno nie ma nic wspolnego z historia.A uboga liczba map nudzi bo ludzie juz na pamiec wiedza gdzie sie ukryc i co robic.
-
To są zbyt daleko idące wnioski. Z naszych wypowiedzi wynika że oprócz miasta mogli dodać też tereny mniej zurbanizowane poza miastem i tyle. W COD czy w Battlefield wcale nie ma większej ilości map. To moderzy powiększają bibliotekę nowych terenów i trzeba po prostu na nich poczekać. RO1 w Polsce miał później premierę więc już sporo nowych map było gotowych.
-
Ciekaw jestem, kiedy powstaną mapki będące remake'ami ze starego RO... Fajnie by się pograło na odświeżonym Zhitomirze, Basovce czy Baksanie. Wiem, wiem, niehistoryczne pewnie ale za to pełne "mięsa"...
-
hmm walka w okopach,walki czolgow? Obejrzalem po raz kolejny stalingrad,
http://vod.onet.pl/stalingrad,stalingrad,16301,0,16302,odcinek.html
Walka o kurchan Mamaja to bylby ciekawy pomysl,choc masakra byla by niewąska:)
Podtrzymuje swoja wypowiedz-brak historycznego klimatu i pogon za fragami +tylko 2 pojazdy czyni te gre przecietna strzelanka i w mojej ocenie z RO1 laczy ja tylko tytuł..
-
Ciekaw jestem, kiedy powstaną mapki będące remake'ami ze starego RO... Fajnie by się pograło na odświeżonym Zhitomirze, Basovce czy Baksanie. Wiem, wiem, niehistoryczne pewnie ale za to pełne "mięsa"...
Wawer w obecnej formie RO2 sama w sobie jest niehistoryczna(nawet nie podaje jak w RO1 danych odnośnie jednostek), poza dodaniem obiektów które występowały naprawdę, nic w tym temacie nie zbliża się choćby do szkolnego podręcznika ;). Wiec dodanie takich mapek jak wymieniłeś, jest jak najbardziej moim zdaniem na miejscu. Z przyjemnością pograłbym sobie choćby w jedną z nich :-* na nowym silniku!
Śmie twierdzić nawet że twórcy liczą w dużej mierze na ludzi od modyfikacji, aby zrobili z gry w pełni grywalny i realistyczny produkt praktycznie za nich.Brzmi to trochę smutno...Prawda?
Śmię
-
Może nie pamiętacie, ale pierwsze RO nie miało w ogóle pojazdów, a gameplay był bardzo zbliżony do RO2. Wraz z rozwojem gry oraz grupy tworzącej zaczeły pojawiać się czołgi, pojazdy opancerzone oraz mapy, które mogły je wykorzystać.
Taka sama sytuacja jest w RO2: podstawowy release oferuje dużo nowości, ale tylko dwa bardzo szczegółowo oddane czołgi. Nowe pojazdy (zapowiedziane już w pierwszym content update 2 czołgi i APC), mapy oraz bronie zostaną dodane jako w darmowe DLC.
Poza tym lada tydzień, dwa wyjdzie w pełni sprawny SDK, który pozwoli stworzyć każdego typu mapy, bronie, pojazdy czy zmiany w gameplay'u jakie tylko chcecie. Nie zapominajcie, że większość map o których wspominacie z RO:O zostało zrobione przez właśnie modderów. W dniu wydania mod toolsa polecam zakasać rękawy i "upsrawnić" RO2 na swój sposób - każdy będzie miał do tego prawo!
Dla wszystkich marud twierdzących, że brakuje tego czy tego - musicie sobie uzmysłowić, że RO2 wyszło w dniu kiedy nastąpił deadline, nie wcześniej nie później. TWI nie mogło dłużej trzymać gry w fazie close beta i patchować jej. Sorry, ale tak to wygląda w RL. Również musicie sobie zdawać sprawę, że TWI jest ciągle b. małym, 25 osobowym i samodzielnym studiem, które podjęło się wydania gry AAA. Jest to ich pierwszy tak dużo projekt, więc musicie zrozumieć ich sytuacje. Nie da się czegoś zrobić w terminie gdy projekt wymaga średnio 100 osób, a ma się 1/4 tego i bardzo ograniczony fundusz. Gra wyszła ze skopaną optymalizacją, mineły 2-3 tygodnie i problemów już nie ma. Kolejnym krokiem są zmiany gameplaya. Cierpliwości!
-
Ciekaw jestem, kiedy powstaną mapki będące remake'ami ze starego RO... Fajnie by się pograło na odświeżonym Zhitomirze, Basovce czy Baksanie. Wiem, wiem, niehistoryczne pewnie ale za to pełne "mięsa"...
Noo Socom pewnie już przemeblowuje swój "house" pod nowy silnik ;) ;D
-
Grey Ghost Of War i Fullmj to byłoby coś...
-
Nie marudzimy poprostu nie czujemy ducha RO 1 i tego reklamowanej histori.
Szczegolowosc czolgow/wnetrza jest zbednym bajerem bo w grze jest zbyteczne [brak czasu na pierdolki]
Zrobmy se wszystko sami ale glorie/chwałe beda zbierac tworcy....zal
Zrobimy se pojazdy/mapy/bronie ale jak ma sie to do reklamowanego rozwoju postaci.???
Sorry ale czytajac newsy jak tylko wyszLy o RO2 mialem nadzieje ze wszystko to co bylo w RO1 a przynajmniej wiekszosc bedzie w RO2........[ CZY TO DUZO ROBOTY DODAC Z 2-3 POJAZDY WIECEJ?]
Coz widze ze znow zamiast grac przy logowaniu bedzą mi sie sciagaly mapy bo na jakis serwer nie wejde bo brak mi bedzie 1 mapki itp....Tego chcielismy? Tlumaczenie ich budzetem nie ma sensu bo bzdety w rodzaju wnetrza czolgu czy cegly/napisy/szafy w budynkach sa przerostem formy nad trescia.
ps: dodanie rusznicy u niemcow zamiast pancerfausta to kpina...a balistyka to jakies jaja [przebijajace mur pociski na spartanowce] stale ckmy o malej skutecznosci itp...
-
to nie graj...no sorry, ale jak Cię będzie denerwowało JEDNORAZOWE i DARMOWE ściągnięcie jakiejś ciekawej fanowskiej mapy to faktycznie masz problem...lepiej zapłacić 7E za mappack jak w CODach?
z drugiej strony tu akurat pretensji większych mieć nie powinieneś - przed kupnem wiedziałeś ile będzie map i pojazdów - jak wiemy inne rzeczy były przekłamane;
mnie jako przeciętnemu Kowalskiemu bardzo odpowiada gra, uważam że twórcy znaleźli złoty środek między realizmem a arcade
-
Koller przeczytaj moje 1 zdanie w poscie powyzej z 10 razy ze zrozumieniem a pozniej pisz....oki.?
Gra mi odpowiada co nie oznacza ze jestem zadowolony ze wydalem 99zl na cos co jest wydane na szybko i na odpiernicz sie:)
Co do mapek to tak wolal bym miec to w "packu" Nie grales w RO1 to nie wiesz jakie czasami upierdliwe bylo wchodzenie na serwer a tu sie okazuje ze brakuje cos ci bo znow cos nowego sie pokazalo.Nie oznacza ze to zle ze cos sie pojawia [czytaj nowa mapka] ale jak dla mnie bylo to upierdliwe.
http://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=61332
Przeczytaj se powyzszy link o dodatkach ktore wyjda a sie zdziwisz...
-
Sorry ale czytajac newsy jak tylko wyszLy o RO2 mialem nadzieje ze wszystko to co bylo w RO1 a przynajmniej wiekszosc bedzie w RO2........[ CZY TO DUZO ROBOTY DODAC Z 2-3 POJAZDY WIECEJ?]
będzie sprzętu dużo więcej, z czasem będą dodawane kolejne update-y. nie wiem czy wiesz ale oryginalna ro1 w chwili pokazania się też miała niewielki fragment tego co zawiera obecnie. Grałem w nią od 2006 i widziałem jak przez ten czas się rozwijała, że wspomnę tylko o 4-rech modach. Zresztą pisał już o tym Ci wcześniej Apos...
Coz widze ze znow zamiast grac przy logowaniu bedzą mi sie sciagaly mapy bo na jakis serwer nie wejde bo brak mi bedzie 1 mapki itp
nie przesadzaj, raz na jakiś czas jak coś ściągniesz to się nic nie stanie :) poza tym pobierasz jednorazowo, potem się już tylko gra
bzdety w rodzaju wnetrza czolgu czy cegly/napisy/szafy w budynkach sa przerostem formy nad trescia.
czemu bzdety ? właśnie to powoduje, że gra jest inna, lepsza od konkurencji i bardzo klimatyczna. powiedziałbym nawet "modelarska". twi zadało sobie dużo trudu aby gra była jak najbardziej zgodna z rzeczywistością np wyjazdy dokumentujące do Stalingradu (jako pierwsi ludzie z "zachodu" weszli do Grain Elevator :)
ps: dodanie rusznicy u niemcow zamiast pancerfausta to kpina...a balistyka to jakies jaja [przebijajace mur pociski na spartanowce]
tak się składa, że pancerfaustów to jeszcze wtedy nie było ... jedyne co mieli do walki indywidualnej z czołgami to to co pokazano w grze, plus parę innych rzadkich pierdół w postaci rusznic przeciwpancernych własnej konstrukcji itp...
reasumując - relax. Też byłem na początku zawiedziony grą, ale im więcej gram tym bardziej widzę jej ogromny potencjał i ilość pracy w nią włożoną. Wg mnie jest to świetna kontynuacja rozwojowa RO1.
-
Pod-czepie się pod rozmowę..
RO2 jest moim zdaniem nie oszlifowanym diamentem.... fakty są takie że gdyby była inna gra z takim realizmem i podejściem do historii można było by marudzić że tu czegoś brakuje itp
Ale prawda jest taka ta gra nie ma konkurencji stworzyło ją grono kilkunastu osób i miejmy nadzieje nie siądą na laurach tylko zainwestują jeszcze trochę czasu i doszlifują swoje dzieło
Każdy jakieś minusy wskazał..to też się dołącze
-Irytują mnie granaty jakoś dziwnie latają....wiem bo sam kiedyś trochę sobie rzucałem replikami
-Brakuje zacinania się broni ....
-Mało krwi
-Chyba nie ma rykoszetów...od jakiś metalowych konstrukcji nie wiem czy dobrze mi się kojarzy ale w RO1 było coś takiego
-Mam cały czas problem z serwerami i pingiem trochę mnie to zniechęca do grania
-I muzyka...kilka utworów więcej nie zaszkodziło by chyba
Nie licząc tego według mnie gra ma duży potencjał żadna inna gra nie daje takiej frajdy kiedy kogoś w pacynę się trafi :)
PS co do reali II WŚ Panowie ....to informatycy piszą grę a nie panowie po Historii więc wybaczcie im ....myślę że i tak odwalili kawał dobrej roboty
Pozdrawiam
-
W RO1 były rykoszety i można było od nich nawet zginąć, problem w tym, że tylko w modzie i to w dodatku chińskim. Mało odważnych żeby zabrać się za niego, tzn brakowało go na serwerach, w modzie tym pociski mogły przebijać cienkie przeszkody.
-
Zauważyłem że wielu z nas narzeka na produkt , w który i tak każdy tutaj gra . Oczywiście wszyscy mają prawo narzekac. Ja sam w niektórych wątkach na tym forum też to robiłem. Ale myślę sobie tak . RO2 jest niezła, bo po pierwsze, stara się dorównać legendzie swojej poprzedniczki , chociaz siła pierwszej części leżala w modach. Wszyscy czekamy na przeróbki do RO2 i po cichu wierzymy że dzieki nim, będzie to gra na wiele miesięcy, jak nie lat. Po drugie wielu fanów innych strzelanek, zakochało się w tym często paczowanym niedorobionym dziele. Przykładem jestem ja, Battlefield był powtarzam BYŁ moim idolem. Po trzecie nie wiem jak popularność RED Orchestry 2 będzie się miała do premiery BF3 i Modern coś tam, ale ja na pewno zostanę i grać będę. A po czwarte na moim własym przykładzie, widzę że przedwczesne wydanie gry, w obawie przed premierami konkurencji, było dobrym posunięciem marketingowym. Gdyby BF i RO 2 wyszło w tym samym czasie , to na pewno grałbym w to pierwsze. A tak z braku laku kupiłem znaczy ODKRYŁEM RO 2 i mogę walić wam headshoty , jest naprawdę bomba.
pozdrawiam lecę grać
-
-Chyba nie ma rykoszetów...od jakiś metalowych konstrukcji nie wiem czy dobrze mi się kojarzy ale w RO1 było coś takiego\
przypomniały mi się czasy kiedy to parę razy zginąłem jako piechota rozwalony przez AP który zrykoszetował od czołgu obok :) parę razy też zdarzyło mi się, że p4 z którym pstrykałem się burta w burtę sam się zniszczył swoim pociskiem odbitym od pancerza mojego t34... w 2 jeszcze czegoś takiego nie widziałem
-
Moim zdaniem RO2 nie tylko dorównuje jedynce ale jest po prostu lepsza. Dwie rzeczy diametralnie zmieniają rozgrywkę - możliwość włażenia przez okna i system ran. W jedynce to było raczej jak pojedynek rewolwerowców - kto dostał pierwszy odpadał, tutaj nawet śmiertelnie zraniony może zrewanżować się tym samym, co powoduje, że trzeba grać trochę ostrożniej. Ale najbardziej co mi się podoba to tryb countdown - coś czego brakowało mi w jedynce (choć były jakieś próby stworzenia trybu realizm poprzez ustawienia serwera, ale to nie to).
-
Jak dodadza rykoszety,nowe pojazdy [czolgi/transportery],mapki,bronie [np:dzialo ppanc] i zminimalizuja cziterstwo to bedzie super hiper gierka.Narazie do RO1 wiele jej brakuje.
-
Bohun, dodaj jeszcze inne fajne rzeczy których nie było w 1, chociażby to że w końcu 10 cm murki nie blokują piechoty, drzewa i inne pierdoły czołgów, no i penetracja - pamiętasz że w jedynce można było się schować nawet przed ostrzałem z czołgu za np wiszącym na sznurku praniem :)
-
Moim zdaniem RO2 nie tylko dorównuje jedynce ale jest po prostu lepsza. Dwie rzeczy diametralnie zmieniają rozgrywkę - możliwość włażenia przez okna i system ran. W jedynce to było raczej jak pojedynek rewolwerowców - kto dostał pierwszy odpadał, tutaj nawet śmiertelnie zraniony może zrewanżować się tym samym, co powoduje, że trzeba grać trochę ostrożniej. Ale najbardziej co mi się podoba to tryb countdown - coś czego brakowało mi w jedynce (choć były jakieś próby stworzenia trybu realizm poprzez ustawienia serwera, ale to nie to).
Lepsza to będzie po kilku dużych łatach.W których dodadzą więcej pojazdów, wyje.... Angielsko- rusko-Niemieckie akcenty rodem z Coda.Utrudnią system celowania,który jest łatwy w obsłudze(nie ma wymiany ognia z Ro1,po prostu łatwiej jest trafić i naprawdę trzeba być likiem kompletnym żeby spudłować choćby ze 100 m takim karabinem).
Sam system obrażeń zrobiony jest naprawdę spoko ,jednak leczenie 3 sekundowe przyprawia o uśmiech politowania(czym się tu jarać?).
Więc napiszę tak. Wyobraź sobie że wychodzi Ro 1 na nowym silniku(UT 3 ), zaraz potem Ro2 w tej formie jaką ma obecnie... Która by ci bardziej pasowała??
Porównywanie obu części jest nie na miejscu, inne silniki graficzne(choć przeskakiwanie murków i okien, jest wykonalne na starym Ro przykład DH,tylko nikt tak naprawdę nie przerabiał Ro pod tym kontem). Według mnie to czego Ro2 brakuje to klimatu z jedynki.Mimo że jestem fanem całej serii>
-
Pojazdy dodadzą.
Nie wywalą angielsko-niemieckich akcentów rodem z coda.
Nie utrudnią systemu celowania.
-
Nie wywalą angielsko-niemieckich akcentów rodem z coda.
wywalać nie muszą, kto chce nie słucha tego bełkotu. wystarczyłoby żeby dodali przełączanie języków z poziomu opcji gry. w tej chwili ten skrypcik do przełączania języków ratuje temat. nie zmienia tylko odpowiedzi z radia ale to da się przeżyć...
-
Pojazdy dodadzą.
Nie wywalą angielsko-niemieckich akcentów rodem z coda.
Nie utrudnią systemu celowania.
- Pojazdy muszą dodać, inaczej ....Chyba nie muszę kończyć?
- Jeśli masz takie w 100% przekonanie że zostawią ten bełkot(bez możliwości wyłączenia go w opcjach), to naprawdę redukuje klimat!!!
- System celowania jest łatwy,za łatwy.Za szybko się ginie, praktycznie wymiana ognia z Ro1 nie istnieje.Tylko przykładasz broń do oka, zoom i nieboszczyk, bądź ciężko ranny. Takie rozwiązanie kompletnie zniszczyło ducha Ro 1. Jakieś te walki szybkie a to niszczy kompletnie miodność gry(które wyróżniały Ro pośród kolejnych klonów o II wś) i wiele innych rozwiązań jak np. System drużynowy, który w obecnej formie jest bezsensu!
No ale co ja tam mogę wiedzieć w obliczu pro-graczy :o .Tylko pamiętajcie że jeszcze w stare poczciwe Ro, ludzie grają i grać będą ,mimo starego silnika, giera nadal cieszy i co najważniejsze ma ten surowy klimacik.Którego nowa odsłona obecnie na tym etapie (moim zdaniem) nie posiada! :-\
-
No ale dla czego sobie sam nie zmienisz języków, przecież wałkowaliśmy już ten temat .
Masz tu po raz kolejny link do skryptu który zmienia języki na narodowe :
https://rapidshare.com/#!download|153l34|3524603824|RO2_Language_Fixer.exe|294|R~63CB55FD133E3D01E388319489F7DE19|0|0
pzdr
-
Jak to podmienić,jeżeli moge wiedzieć?
-
Klikasz na ikonke, szukasz folderu steam w program files klikasz na niego i dajesz dalej czy coś takiego i powinno wyskoczyc okienko w którym bedzie pisać change german i roll back dajesz pierwsze i masz.Gra nabiera po tym dużo dużo wiekszego klimatu napisy komend zostają po polsku.
-
Samego folderu steam,czy stemapps/common etc?
-
Samego folderu.
-
Vuko ogarnął pod moją nieobecność.
I jak dałeś radę Pobor? szprechają ci już kamraden ?
-
A podziekowac,podziękowac działa,jak nalezy ;)
-
Ponieważ widać popyt na ten programik i jest dowód w postaci zadowolonych użytkowników że to działa i nie jest żadnym "trojanem" to przynajmniej do czasu uruchomienia nowego Mapowiska na tej stronie przyklejam w "Pomocy technicznej" wątek który posiada w/w program w załączniku do ściągnięcia, dla zainteresowanych szukajcie na górze w Pomocy technicznej :)
-
Też zainstalowałem i jest gut :)
-
Działa bez najmniejszych problemów do tej pory...
-
Ok z powodu niedopatrzenia w ustawieniach nie mogliście widzieć tego załącznika ale juz naprawione więc sprawdżcie jeszcze raz bo do tej pory wyświetlono ten mój "pusty" post ponad 50 razy ;D
-
HEHE no rzeczywiście klimacik się polepszył ;D
-
Już śpieszę z wytłumaczeniem ,czemu twierdzę , że ta gra to kiepski żart.
Od tygodnia gram codziennie w BF3 i z całą odpowiedzialnością twierdzę ,że
RO 2 wygląda przy BF3 jak kocia kupka przy torcie czekoladowym.
Wygląda jakby ją robiły dzieci z gimnazjum.
Przenikanie przez przedmioty, widok wnętrza ciała i cała masa niedoróbek
spowodowały ,że gra znika z mojego komputera na zawsze.
Szkoda nerwów.
Jutro wychodzi MW3 - to będzie coś !
Pozdrawiam
-
To wypadaj z tego forum. A BF3 to nawet kijem bym nie tknął.
Dziadek rozwinął swoją myśl tak jak prosiłeś. Więc przymij ją do wiadomości i odpisz stosownie albo wcale - S.
Jego wypowiedź uważasz za odpowiedź? To wygląda jak jakaś prowokacja. Przenikanie postaci wiadomo dlaczego tak zrobiono, przenikanie przedmiotów, w jedynce też to było może ktoś już to zapomniał strzelców z głową w dnie okopu. Jeżeli dla kogoś sie liczy w grze głownie grafika to jest żałosny. A BF3 nie jest wiele lepsza od jakiejś arkadówki - ale dla mnie ta gra jest jeszcze bardziej żałosna niż wypowiedz do której się odniosłem. Takie gry mają swoich amatorów, ale niech oni nie obrażają graczy RO.
-
Widzę, że onet tutaj to nie tylko nazwa tematu, na obrzucenie błotem zawsze się czas znajdzie. Wyluzujcie... bohaterzy wirtualnej ojczyzny.
-
To wypadaj z tego forum. A BF3 to nawet kijem bym nie tknął.
[...]Takie gry mają swoich amatorów, ale niech oni nie obrażają graczy RO.
Ta wypowiedź chyba nie obraża GRACZY RO2 tylko jest ustosunkowaniem do samego produktu. Póki ktoś nie złamie zasad Regulaminu używa Forum jak długo chce (oczywistością jest że raczej bez sensu wypowiadać się na Forum tytułu z którym się nie chce mieć nic wspólnego, ale wedle woli). Tym różnimy się (a przynajmniej Administracja i Moderatorzy do tego dążą) od np. BF-owskich "sajtów" że u nas poziom wypowiedzi powinien być zachowany w stopniu wysokim, jak jest coś "niehalo" to patrz Regulamin.
Tyle, podkreślę jeszcze raz patrz Regulamin a w tym punkt o osobistych "wycieczkach".
Kropka .
-
Oba produkty są dla graczy, trochę szacunku do siebie nie zaszkodzi.
Każdy mam prawo krytykowac swój ulubiony produkt czy inny ale niech robi to merytorycznie.
-
Dawno mnie nie było więc witam po dłuższej przerwie. Uprawiajac wolny artystyczny zawód czasami odcinam się od świata. Na stronie www która jest pod moim avatarem możecie zobaczyś co robię.( nie wiem czy admini mnie nie zbanują za autoreklame) Widzę ze temat ten przerodził się w dyskusje o wyższości jednej gry nad drugą. Po pewnym czasie grając w RO2 i BF3, moje spostrzeżenia są takie.
Grafika
BF3- duży plus, jest ładnie i kolorowo ,optymalizacja spoko, troche plastik ale naprawde jest fajnie.
RO2 - trochę siermiężnie ale ujdzie, optymalizacja skopana bardzo, jak na efekty , które mamy na ekranie.
Dźwięk
RO 2 moim zdaniem wygrywa ( te dudnienie butów po betonie i odgłosy broni), w BF3 jest takie pyk pyk pyk , ale może współczesna broń tak brzmi, nie wiem bo nie byłem ostatnio na żadnej wojnie.
Mapy
BF 3- fajne mapki ale niektóre nie nadają się do gry na 64 graczy, jak ktoś gra to wie które.
RO2- mapy spoko na każdą ilość graczy
I teraz najwazniejsze KLIMAT
BF- czasami jest tak piekna rozpierducha że az w fotel wgniata. Multum pojazdów i gadżetów przyprawia o zawrót głowy. Niestety często wkrada się wielki chaos, bo mało kto gra druzynowo. Kolesie czołgają się przez pół mapy, żeby zabić cie przy własnej bazie startowej. Tak więc wpadasz do gry giniesz , innym razem wpadasz i rządzisz, różnie bywa. Akcje jeden na jeden, akurat mnie nie przyprawiaja o zawał serca, kto pierwszy strzeli w czachę ten wygrywa, za pare sekund znowu jesteś na polu walki więc konsekwencje prawie żadne. Bierzesz mechaniora wsiadasz do czołgu i nabijasz punkty. Skoki z wysokich skał, pływanie, jeżdzenie pojazdami , lot odrzutowcem , szał ciał i jak na BF-a przystało trzyma to wszystko wysoki poziom.
RO2- klimat surowy , ale nie ma co sie dziwić w końcu inny konflikt. Intensywność mniejsza, za to okraszona niezwykłym szczesciem, kiedy z jatki wychodzimy jednak żywi. Akcje jeden vs jeden genialne (te samotne przemierzanie korytarzy na terenie gdzie może byc wróg , aż ciary przechodzą po plecach). Nagle ktoś wypada i ..... albo ty albo on. Nie raz mi się zdarzyło że czekajac na odrodzenie te kilkanaście sekund, czułem, że wszystko stracone i już nie wygramy. A minusy to, za mało pojazdów, i powinno być trochę więcej map ,które mogłyby być bardziej otwarte, masakra murowana. No i dla klimatu dobrze że jest ten fix z nativem bo słabo to wygląda w oryginale.
PS: RO 2 zaczęła mnie nużyć po 88 h grania , a BF3 po 13h. Może dlatego że wcześniej byłem wielkim fanem BF-a i nie wiedziałem o istnieniu RO.
-
PS: RO 2 zaczęła mnie nużyć po 88 h grania , a BF3 po 13h.
bo Królowa jest tylko jedna ! i nie chodzi mi o Queen Freddiego ani - tfuuuu - Dode :)