RedOrchestra.pl

Żołnierze => Unitarka => Topic started by: Tiber on 13 February 2009, 12:08:18

Title: Parę pytań
Post by: Tiber on 13 February 2009, 12:08:18
Niedawno kupiłem sobie tą grę. Po 2 godzinach ściągania uaktualnień i patchy jakoś się włączyło

Mam 3 pytania:
1. Jak zmniejszyć ping..?
2. Dlaczego przy próbie dołączenie do jakiegoś serwera ściągają mi się jakieś pliki...jakieś tekstury, czy coś :D w każdym bądź razie trwa to dobre 20 min. i tak za każdym połączeniem.
3. Przy hostowaniu - czym się różni serwer nasłuchujący od dedykowanego ?
Jak na przykład chciałbym założyć własny serwer na hasło na którym grałyby tylko 2 osoby - będzie widoczny na ogólnej liście serwerów ?

Proszę o wyrozumienie. Nie jestem specem od tych spraw :P

Z góry dzięki :)
Title: Parę pytań
Post by: Sojuz_PL on 13 February 2009, 14:30:26
1. Nie sciagaj niczego w czasie gry.

2. To normalne kiedy wchodzisz na serwery z mapami nie standardowymi. Oprócz mapy customowej sciągają Ci sie także nowe tekstury.  Pamietaj ze od wydania gry minelo juz ponad dwa lata i w tej chwili jest mnóstwo nowych rzeczy na serwerach.
Ponadto w celu skrócenia czasu ładowania map możesz wykonać następujące zmiany:

znajdz redorchestra.ini w
steam/steamapps/common/red orchestra/system

otworz plik i w zmien wielkosc chace w zaleznosci od ilosc pamieci w twoim komputerze
znajdz wpisy z CacheSizeMegs pod [Engine.GameEngine].
Ustaw:
- jesli masz 256 MB RAM lub mniej
CacheSizeMegs=32

- jesli masz 512 MB RAM
CacheSizeMegs=64

- jesli masz 768 MB RAM
CacheSizeMegs=128

- jesli masz 1 GB lunb wiecej
CacheSizeMegs=256

i drugi fix, wylacz precaching:

tez w pliku redorchestra.ini

pod [ALAudio.ALAudioSubsystem]
zmien UsePrecache=True na UsePrecache=False

pod [Engine.LevelInfo]
zmien bNeverPrecache=false na bNeverPrecache=true

pod [Engine.NullRenderDevice]
zmien UsePrecaching=True na UsePrecaching=False

pod [D3DDrv.D3DRenderDevice]
zmien UsePrecaching=True na UsePrecaching=False

pod [D3D9Drv.D3D9RenderDevice]
zmien UsePrecaching=True na UsePrecaching=False

pod [OpenGLDrv.OpenGLRenderDevice]
zmien UsePrecaching=True na UsePrecaching=False

pod [PixoDrv.PixoRenderDevice]
zmien UsePrecaching=True na UsePrecaching=False

3. Dokladnie nie wiem. Kilka razy stawialem juz serv i z moich obserwacji wynika:
*dedykowany - po postawieniu serva, nie zrzuci Cie na niego bezposrednio. Nie sprawdzalem czy mozna wtedy serv odszukac na liscie serwerów i na niego wejsc.
*nasłuchuj - po postawieniu serwera od razu zrzuci Cie na serwer na mape jaka wybrałes podaczas konfiguracji...  
Osobiscie polecam brac 'nasluchuj'.

Quote
będzie widoczny na ogólnej liście serwerów ?

Tak serwer będzie widoczny na liscie serwerów i kazdy kto bedzie znał haslo bedzie mogl na niego wejsc.
Title: Parę pytań
Post by: Tiber on 13 February 2009, 15:37:20
Dzięki za odpowiedź.
Title: Parę pytań
Post by: BIA Radzio on 13 February 2009, 15:39:11
PO co mu Sojuz kazesz grzebac w plikach ini!!!!!.Napisz jaki posiadasz komputer ziomek ,jesli masz słaby mozesz sie w to pobawic.Jesli dobry omijaj tej funkcji jak ognia.Dlaczego... mapy moze przyspiesza ,ale gra na serwie to horror.Dlaczego...a to ze cały czas bedzie ci sie doczytywac mapka,wyskoczy ci np.przeciwnik zaa rogu i cyk kilka klatek stop...bec przegrałes.Warto poczekac kilka sekund wiecej na wczytanie mapy(bez zmian w ini.)i grac płynnie ,czasami wolno ale bez ciec(zawsze jest opcja opuszczenia detali).Wazne tez jaki posiadasz dysk i ram.Bo jak wiadomo im lepszy dysk i ram to proces ładowania map szybszy.Pozdrawiam
Title: Parę pytań
Post by: Tiber on 13 February 2009, 15:44:34
Dysk 80 GB
a ramu mam 1792 MB
Title: Parę pytań
Post by: Sojuz_PL on 13 February 2009, 16:25:15
Quote from: Radzio
PO co mu Sojuz kazesz grzebac w plikach ini


To standard w celu przyspieszenia ładowania map.:dozingoff
Title: Parę pytań
Post by: BIA Radzio on 13 February 2009, 17:08:16
Ładowanie(szybkie) map ma swoje minusy juz pisałem!!!Na mapce bedzie ci sie sporo rzeczy doładowywac,co za tym idzie gra bedzie ciac!!!.Przerabiałem to juz setki razy.Tiber jaki masz procesor,karte grafiki(bo mozliwe ze masz poprostu słaba i to tez wpływa na jakosc,ladowania).Bo ram w miare ok ale zalecane jest, 2 g na słabszym sprzecie (AGP).Procesor 2 ghz i jesli masz wiecej tez na PLUS.Sa mapy mniejsze gdzie,wchodzi load gładko.Problem juz jest z wiekszymi.Ale wole zeby mi mapa sie wiecej ładowała,niz szybko i cieła.TO gra multi nie singiel wiedz ma to znaczenie.
Title: Parę pytań
Post by: Hiacenty on 13 February 2009, 17:48:14
Quote
BIA Radzio :
Ładowanie(szybkie) map ma swoje minusy juz pisałem!!!Na mapce bedzie ci sie sporo rzeczy doładowywac,co za tym idzie gra bedzie ciac!!!.Przerabiałem to juz setki razy.

radzio co ty walisz :dozingoff chyba u ciebie na kompie tak jest ale u mnie nie xDDDDD i wszystko chodzi okey8)
Title: Parę pytań
Post by: BIA Radzio on 13 February 2009, 18:40:27
Wczesniej posiadałem katre radona 9550 SE proca 1.8 amd i 1g ramu.Normalnie musiałem,tak robic bo czekanie na mape trwało dłuugo.Teraz torszeczke zmodernizowałem sprzecik na radka X1650 256 ram i semptrona 2800(2ghz),ram ten sam.Jesli bawisz sie w plikach ini. to zawsze bedzie ci sie doczytywała mapa.I bedziesz miał skoki.Cos za cos.Problem jest tz. w samej karcie grafiki,jesli masz np.gf 6600 mostkowanego zawsze wybuch granatu czy zbyt,szybkie przemieszczenie sie za róg mapy,przytnie (doładuje) gre.W kartach słabszych moze taki bajer nie wystepuje(to jest dziwne),a jesli tak to jest prawie nie widoczny.Mapa na jakiej grasz tez ma znaczenie,im mniejsza np.zimowa tym lepiej.Czasami wydaje ci sie ze nie wystepuje u ciebie taki problem ,bo sie przyzwyczaiłes.Ja tez tak myslełem do czasu,gdy zmieniłem karte i proca teraz widze róznice.Pozdrawiam
Title: Parę pytań
Post by: Tiber on 13 February 2009, 19:57:52
Procka mam AMD athlon 2GH
Kartę Graficzną GeForce'a 6600 GT 128MB

Ale wszystkie opcje w ustawieniach mam na full włącznie z cieniami, filtrowanie anizotropowym (czy jakoś tak) i nic sie nie tnie...przynajmniej na singlu ;)
Title: Parę pytań
Post by: BIA Radzio on 14 February 2009, 01:40:10
NO to stary mam podobny sprzet,o wiele lepsza karte grafiki,takie detale na grze multi sa za wyskowie!!!!(nawet dla gf 7600 czy ati x1650).Jesli grasz na singlu to nie widzisz róznicy.Multi ciagnie na maxsa ze sprzetu(kazda postac jest generowana),dlatego radze opuscic ci detale ,wyłaczyc cienie i filtrowanie nieco zmniejszyc najlepiej do 2x.Wiem ze ,jak wielu graczy ,chciałbys pograc na max grafice,ale ten sprzet juz odpada w Ro.Zobaczysz jak wejdziesz na jakis 32,44,50 slotowy ,wypchany po brzegi serwer.Czy zaczniesz grac na wiekszej mapce spadek fps do 4,5 klatek.CO zwolni gre do bólu ,a wszystcy beda do ciebie strzelali jak do kaczki.Grzebanie w pliku ini. zrobi ci nastepny problem.Proponuje ci ,grafike ustawic na normal,wyłaczyc cienie!!!(twój proc sie zasapie) i połowe opcji takich jak dynamiczne oswietlenie czy HDR bloom koniecznie!!!!A mapy beda ładowac sie o wiele szybciej,a gra utrzyma jakis tam poziom fps.Pamietaj grafika az tak bardzo sie nie liczy na sieci ,wazna jest płynnosc gry i szybkosc reakcji(wsumie to na normalach tez gra niezle wyglada).Mam nadzieje ze wezmiesz do siebie moje uwagi,a wiem o czym pisze(bez zadzierania nosa).Pozdrawiam
Title: Parę pytań
Post by: Wawer on 14 February 2009, 14:11:41
Tyle wiesz ile zjesz:p

Trick z plikiem ini jest bardzo przydatny nawet jak masz dobrego kompa - po prostu szybciej ładujesz sie na serwer, co oznacza że masz większą szanse na dorwanie się do ulubionej broni:p
Mimo dobrego sprzętu stosuję to. doczytywanie tekstur podczas gry trwa chwilę i wcale w grze nie przeszkadza.

Jeśli zaś chodzi o ustawienia - tutaj Radzio ma rację. Staraj się jednak nie wyłączać cieni - to akurat pomaga w grze.
Title: Parę pytań
Post by: BIA Radzio on 14 February 2009, 15:31:16
Z całym szacunkiem, z cieniami musi odpuscic,za słabe bebechy(mam o wiele lepsza karte grafiki i cienie odpadaja).Wiesz jesli masz lepszy sprzet to po co grzebiesz w ini.???Mój kumpel ma mocnego kompa, nic nie grzebał a mapy ma migiem załadowane(zawsze bierze snajpe a mnie sciska).Jesli pogrzebie w ini to gwarantuje mu,ze na gf 6600 kazda eksplozja, bedzie dawac efekt klatki stop.Juz to testowałem u innego znajomego(bo miałem zakupic 6600) ktory ma to samo co ów kolega.Nie wiem co ma ten gf 6600 gt na ati 9550(o wiele słabszy badziew) nie ma takich problemów,ale za to kazde szybkie przemieszczenie sie np. do pomieszczenia czy za róg klatka stop (doładowanie).Wole juz  ciut wolniej i płynniej niz szybciej z klatkami stop(a czesto to momenty decydujace,czesto tez klatkuje jak przeciwnik nagle  wyskoczy).Pozdrawiam.
Title: Parę pytań
Post by: Yab_PL on 14 February 2009, 18:18:14
Quote
Wawer :
Tyle wiesz ile zjesz:p

Trick z plikiem ini jest bardzo przydatny nawet jak masz dobrego kompa - po prostu szybciej ładujesz sie na serwer, co oznacza że masz większą szanse na dorwanie się do ulubionej broni:p
Mimo dobrego sprzętu stosuję to. doczytywanie tekstur podczas gry trwa chwilę i wcale w grze nie przeszkadza.

Jeśli zaś chodzi o ustawienia - tutaj Radzio ma rację. Staraj się jednak nie wyłączać cieni - to akurat pomaga w grze.

taaa, zejumac heniowi snajpe sprzed nosa i pozniej slyszec wasz whining na tsie - bezcenne:D
Title: Parę pytań
Post by: Daazzz on 14 February 2009, 22:22:47
z czalym szacunkiem Radzio ale pierdzielisz troche z tym zwalnianiem. Nie mam zajebistego nowego kompa a 1,5 roczny sprzet i narawde nie zauwazam jakis zwalniajjacych klatek itp.
niewiem moze moje oczy sa juz tak zniszczone ale naprawde niewidze tych dziwnych przypadlosci jakie opisujesz. gram na prawie najwyzszych ustawieniach ( bez zbednych szmerow bajerow typu hdr itp) na 1,5 rocznym sprzecie na necie 1 mb i jest cacy. fakt czasami wysoki ping ale jak powylanczal pare programow typu p2p i inne takie obciazajce system  to spada automatycznie:)
Title: Parę pytań
Post by: BIA Radzio on 15 February 2009, 02:15:12
1,5 roczny sprzet to wcele nie słaby sprzet na Ro,zapewne posiadasz juz płyte głowna PCI-E i conajmniej gf 8600 taak.Chyba ludzie nie rozumiecie oczym pisze.Jesli masz conajmniej 2,4 ghz  proca  1,5 g ram(mowie tu o PCI-E) lub wiecej,takie skoki sa mało zauwarzalne (zreszta ustawianie w ini jest juz zbedne ,inna technologia ,szybsze ramy ,płyta itp).Ale jesli zmieniasz ini zawsze mapa ci sie bedzie doładowywac o to w tej funkcji chodzi.Kolega z problemem posiada o wiele słabszy komputer, i takie skoki beda widoczne(jesli bedzie grał na takich wysokich ustawieniach tym bardziej).Co z tego ze mapa mu szybciej wejdzie,jak pisałem wczesniej wole by to trwało, troszke wolniej  a chodziło płynniej.Wiedz radze mu poprostu zmniejszyc detale  i cieszyc sie z płynnego grania(mapa tez szybciej zaskoczy).Wczesniej pisałem ze grzebałem w ini jak miałem radeona 9550SE i 1.8 procesor,opuszczałem jeszcze z teksturki  i dało sie grac.Skoki oczywiscie wystepowały ale juz nie tak bardzo widocznie.Mam nadzieje ze wiesz o co mi chodzi,jesli dalej ktos wyskoczy mam mocnego kompa(albo od roku) i co ty Pierdzielisz..to stukne sie czyms w głowe, bo nie  wiem jak to mam tłumaczyc.Zreszta niech sam zainteresowany pogrzebie w ini(niech potem nie steka ze cos nie tak,na gf 6600,bo ostrzegałem!) a potem sam napisze jak to fajnie sie gra na max detalach???Dodam ze fps prawie nie ulegaja zmianie.Kurcze ludzie grałem ze zmiana w ini ok 1,5 roku i wiem chyba o czym pisze.
Title: Parę pytań
Post by: ShariK PL on 15 February 2009, 07:51:41
Niech kolega sprawdzi, bo to nie zaszkodzi, czy grzebiąc w plikach ini, będzie miał dociąganie map tak jak mawia Radzio. Przecież można zrobić kopię ini z wcześniejszymi ustawieniami gdy nie szło mu po dobrych myśli.
Title: Parę pytań
Post by: Hiacenty on 15 February 2009, 08:19:03
Quote
Daazzz :
jak powyłączam parę programów

Dobrze  że nazywasz rzeczy po imieniu daazzz :wink
Title: Parę pytań
Post by: Daazzz on 15 February 2009, 10:22:09
Quote
Daazzz :
powylanczal pare programow typu p2p i inne takie obciazajce system  to spada automatycznie:)


Hiacenty nie o te programy chodzi o ktorych ty myslisz:)
zreszta nie zachowuj sie jak radio rydzyk i nie wycinaj ze zdania pare slow ktore zmieniaja jego znaczenie:D bo chodzilo o p2p gg i pare innych dzialjacych w tle.
Walhacki aimboty mnie nie interesuja:dozingoff
Title: Parę pytań
Post by: Yab_PL on 15 February 2009, 15:56:43
czyzby Hiacek wlasna miarka ocenial?:D
A prawda jest taka ze zeby grac trzeba miec na czym. I sie nie zgodze ze pprzy salbych konfigach lpiej nie grzebac w ini. Sam przerabialem RO na roznych konfigach - zaczynajac od sempa 2500 @2GHz + 6600 (nie GT) + 1gb, poprzez athlona 3000+ @2,5ghz + 7600GT + 1gb, c2d 3ghz + 8600GTS + 2gb a konczac na c2d @3,6ghz + 4850 + 4gb. Powiem tyle ze im mniej ramu to szybkosc doczytywania po grczebaniu w ini byla bardziej widoczna. Fakt, przy slabszych konfigach widac bylo sciecia na poczatku mapy, ale to i tak nic w porownaniu do np. tego co bylo w BF2. Wkazdym badz razie wystepowalo to nie dluzej niz 30s-1min i zazwyczaj pomagalo pojezdzic troche jako spect po mapie. Aha, radzie jakiego tego masz X1650? Bo te pierwsze (czyli wszystkie przed X1650 XT) byly cieniutkie, zwlaszcza z DDR2. Miejscami to bylo na poziomie 6600 zwyklego
Title: Parę pytań
Post by: BIA Radzio on 15 February 2009, 18:29:49
To jest x1650 series(tak pisze w konfiguracji sprzetowej) 128 bitu z ramem 256 3.0 pixela Direx 9.0c.Z tego co mi wiadomo to troszke słabszy od gf 7600(a czasmi testy ma lepsze na niektórych grach).Co do 6600 to mozna go porównac do x800 x850,moze jakas wersja x1650 z odcieta szyna dawała jakis marny efekt ale 6600 raczej wysiadał do x1650 ,moze chodzi ci o 7300 to sie z tym zgodze .Wczesniejsze wersje,własnie dawały efekt gf 7300(a miały go przegonic).Trzeba pamietac ze karta daje max mozliwosci jesli ma dobry ram i proca,płyta głowna tez duzo daje.Wiedz jesli ktos ma wporzadku karte a reszte bebechów słaba,raczej nie poczuje pełnej mozliwsci grafiki.Wszystko musi isc w parze niestety.Ro nawet gf 4 wyswietli.Pozdro.
Title: Parę pytań
Post by: Yab_PL on 15 February 2009, 23:12:05
standardowo x1650 mial 4 potoki wiec w starszych grach, zwlaszcza tych nie kozystajacych z efektow dx 9.0 zachowywala sie tak jak 4 potokowa karta na sterydach wiec wydajnosc w okolicach radeona 9800/gf 6600 (wprawdzie one maja 8 potokow ale nizsze zegary. Radeon 9600 ma np. 4 potoki; aha nie mylic potokow z jednostakim cieniujacymi pixeshader - tych to x1650 mial 12). Poza tym wiem ze byly wersje z ddr2 wiec wolnymi pamieciami. Dopiero x1650 XT mial wszystko podwojone (oprocz szyny) i mogl dawac rade z 7600 gt. Czyli w skrocie - nie kupowalo sie x1650 chyba ze wersje xt, albo inne jesli byly tanie i/lub mialy wysokie zegary zwlaszcza dla pamieci
Title: Parę pytań
Post by: BIA Radzio on 16 February 2009, 01:28:29
Konkretnie to w menadzeze urzadzen pisze mi Radeon x1600/1650 Series Secondary(na karcie pisze x1650).Konkretne dane to Bit 128 ,ram 256,ddr2, Direx 9.0c .
 Zawsze sciagam stery do niej z tej srtronki http://ati.amd.com/support/driver.HTML .Zobacz na której pozycji jest 9800 ,a x1650 raczej zdeka bardzo wysoko.Wiedz porównywanie go do o wiele starszej 6600 jest troszke przesada.Mój kumpel przetestował x1650 i te starsze wersje były raczej jak gf 7300.Tak mi mówił...a za karte dalem 130 na allegro z kosztami przesyłki (nowa ,gwarancja na rok).Wiedz sie opłacało .Cena taka bo kart sprzedajacy wystawił ok 100 sztuk(szybko poszły,wszystkie).Wiedz co bys wybral starszego 6600 cenowo 150 zł(wiekszosci używane,w skelepach nowy za 155)czy radka x1650 .Dlamnie odpowiedz prosta radka zdecydownie.
Title: Parę pytań
Post by: maddogPL on 16 February 2009, 15:11:48
A macie może pomysł co zrobic żeby karta a własciwie dwie(SLi)8800GT wyświetlały obraz w rozdzielczości 1360x768 -natywnej rozdzielczości dla 32"TV LCD(niedługo wrócę do normalnego monitora)...kiedyś tak miałem ale po zmianie płyty głównej mam dostępne tylko trzy rozdzielczości 640×480,800×600,1024×768 wcześniej miałem dostęp jeszcze do trybu 1600×1200 oraz FullHD-te dwie ostatnie to po upskalowniu...nie dało się na to patrzec.Może jest jakiś plik konfiguracyjny w którym da się to zmienic.Reszta sprzętu to Q6600@3,2 i 2GB DDR2.
Title: Parę pytań
Post by: LiiPa on 17 February 2009, 09:45:25
Quote
maddogPL :
A macie może pomysł co zrobic żeby karta a własciwie dwie(SLi)8800GT wyświetlały obraz w rozdzielczości 1360x768 -natywnej rozdzielczości dla 32"TV LCD(niedługo wrócę do normalnego monitora)...kiedyś tak miałem ale po zmianie płyty głównej mam dostępne tylko trzy rozdzielczości 640×480,800×600,1024×768 wcześniej miałem dostęp jeszcze do trybu 1600×1200 oraz FullHD-te dwie ostatnie to po upskalowniu...nie dało się na to patrzec.Może jest jakiś plik konfiguracyjny w którym da się to zmienic.Reszta sprzętu to Q6600@3,2 i 2GB DDR2.


Wszystko jest w Redorchestra.ini ,  tam ustawisz sobie grafike na 1360x768 , testowalem na TV i działa.
Title: Parę pytań
Post by: maddogPL on 18 February 2009, 11:54:09
Dzięki podziałało :)