RedOrchestra.pl
Ogólnie o grze Red Orchestra: Ostfront 41-45 => Pojazdy => Topic started by: Wrona on 09 August 2006, 07:56:06
-
To znaczy, czy widać wyraźnie przewagę niemieckiej broni pancernej? Grałem chwilkę podczas darmówki i mam niejasne wrażenie, że Panther góruje w starciu z T-34, a może miałem kilka fuksów...
-
Hmmm malo gralem.. Ale powiem tak :) Wszystko zalezy od Ciebie i przeciwnika :) Postrzelalem sobie troszke do IS-2 do T-34 i prawie nigdy nie sciaglem na duzym dystansie za pierwszym razem. Tymczasem bywalo (nie raz !) ze moj Tygrysek plonal malowniczo po pierwszym strzale. Wiec wydaje mi sie ze to bardziej kwestja skilla niz przewagi ruskich badz niemcow w sprzecie pancernym.
-
Mam male pytanie do znawców broni pancernej w RO czy jest mozliwe w grze oczywiscie
ubicie IS`a-2, niemieckim Stugiem III ??
(a tak poza wątkiem to zdarzyło mi sie raz zaobserwowac jak załoga bodajze T-34 na mapie Baraszka
(taka zimowa z mostem) tłukła zacięcie we wrak Ferdinanda :D (Ferdinand-Elephant?juz nie pamietam dokladnie
jaki model stoi na tej mapie)
-
Takiego pojedynku jeszcze nie odbylem :D Ale raz zniszczylem pierwszym strzalem T-34, a strzelalem PzIII. Dostal poprostu bezposrednio w gorna czesc wierzyczki (w "dach") gdzie pancerz najcienszy. Akurat jakos tak pod dziwnym kontem do mnie podjechal :D
-
pastor44 :
(a tak poza wątkiem to zdarzyło mi sie raz zaobserwowac jak załoga bodajze T-34 na mapie Baraszka
(taka zimowa z mostem) tłukła zacięcie we wrak Ferdinanda :D (Ferdinand-Elephant?juz nie pamietam dokladnie
jaki model stoi na tej mapie)
Dla ułatwienia identyfikacji Ferdinand-Elephant to cała poprawna nazwa.
Samobieżne działo przeciwpancerne 8,8 cm Pak43/2 "Ferdinand-Elephant.
Zdjecie (datas/users/70/samobieznedzialappanc.jpg)
-
No nie dokonca :) Pierwotna nazwa to Ferdinand. Ale po modernizacji jaka te wozy przeszly na poczatku 44 roku zmieniono nazwe na Elephant :) Ale to szczegolik tak naprawde :)
-
Zyklon :
No nie dokonca :) Pierwotna nazwa to Ferdinand. Ale po modernizacji jaka te wozy przeszly na poczatku 44 roku zmieniono nazwe na Elephant :) Ale to szczegolik tak naprawde :)
Masz racje, nie chciałem sie rozpisywać.
-
W walkach pomiędzy czolgami liczy sie w większosci skill : )
-
Jeśli chodzi o pojazdy to zauważyłem dość niepokojące zjawisko dużej ilości rykoszetów pocisków wystrzeliwanych z Tygrysa (nie wiem jak z Pantery bo raz może tylko nią grałem) i to nie tylko od IS'a-2 ale także T-34 na średnich lub bliskich dystansach (do 700m). Zaliczyłem rykoszet strzelając z Tygrysa w boczny pancerz T-34/85 z odległości ... 400m. :con
Po przejrzeniu (tylko ogólnym) oficjalnego forum gry doszedłem do wniosku, że twórcy brali pod uwagę jedynie parametr penetracji pancerza (kaliber - grubość pancerza) jednak nie uwzględnili bardzo ważnej rzeczy: jakości wykoniania pancerza (skład stali, obróbka cieplno-chemiczna) oraz jakości używanej amunicji. Chyba nie muszę nikomu mówić, że kultura techniczna niemiec była o wiele wyższa niż radziecka myśl techniczna :D
-
Nurtuje mnie kwestia załogi która jest na pozycji zewnętrznej/obserwacja. Nie mylić z wyskoczeniem z pojazdu.
Zdarzyło mi sie kilkadziesiąt razy strzelić celnie w jakaś cześć pojazdu/czołgu kiedy wspomniany kierowca/działowy/dowódca wystawał i ani razu albo tego faktu nie zauważyłem żeby taki oglądający poniósł konsekwencji w postaci ran czy śmierci.
Trochę to dziwne bo w przypadku trafienia takiego jednak mogło razić odłamkami, pomijam sprawe postrzału z karabinu bo jest to możliwe.
-
Balans sił mozemy zauwazyc na praktycznie kazdej mapie
np. Arad i fakt wystepowania tam czołgów ciezkich Is-2
prawda jest bowiem taka ze zaden z wyzej wymienionych czolgów
nie bral udzialu w tej bitwie (bo jest to miejsce prawdziwej bitwy ktora miala miejsce)
Mi osobiscie zawsze sie wydawalo ze takich czolgow Rosjanie po pierwsze
mieli znacznie mniej a po drugie to chyba uzyto ich pod sam koniec wojny...
-
NIE
-
To proszę o odpowiedz kiedy ten typ czolgu wszedl w uzycie(pierwsza akcja bojowa)
Aha i moglbys bardziej Cziken rozwinąc swoją wypowiedz bo nie wiem czemu chcesz zaprzeczyc...
Od grudnia 1943 roku do grudnia 1945 , wyprodukowano 4392 czołgi ciężkie IS-2 (z działem kal. 122 mm).
Ale muszę przyznac ze nieustannie modernizowany okazal sie naprawde dlugowieczny
poniewaz sluzyl az do lat 60.A czolgi Is-2M az do lat 80...
-
Nie wiem kiedy pierwszy raz zostały użyte isy-2, ale czytałem kiedyś o bitwie pod studiznkami i tam one występowały, czyli jest to lato 44. Podejrzewam. że na froncie isy-2 pojawiły się znacznie wcześniej.
-
Macias, na temat wystajacych ludzikow z czolgu juz byl temat - bug w grze i czasem sie nie chowaja (czyli np siejesz seria w kolesia ktory w rzeczywistosci tam nie ma (duchy)
-
Nie zbalansowano, bo czołgi ruskie są beznadziejne i nie mają szans z takim np. tigerem, panterą
-
l()rd Chick3n.pL :
Nie zbalansowano, bo czołgi ruskie są beznadziejne i nie mają szans z takim np. tigerem, panterą
No to ciekawe, bo jak dla mnie ruskie czolgi sa znacznie lepsze od niemieckich.
-
l()rd Chick3n.pL :
Nie zbalansowano, bo czołgi ruskie są beznadziejne i nie mają szans z takim np. tigerem, panterą
BUHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA :D
No sorra, ale nie mogłem się powstrzymać :D
-
l()rd Chick3n.pL :
Nie zbalansowano, bo czołgi ruskie są beznadziejne i nie mają szans z takim np. tigerem, panterą
bauhahahahahhahahahahahahhahahah ten ziom jest bossskiiii.... jego poziom na forum jest adekwatny do poziomu z serwerków :D
jedną ze zmian Ferdinand a Ferdinanda elefanta :P było zamonotanie mg42 do obrony przed piechotą.
moim zdaniem maszyny są dobrze zbalansowane :) nektóre słabsze niektóre lepsze.. ale każy twierdzi że inny czoł był silniejszy i jak nie rozwala swojego przeciwnika za 1-2 strzałem to odrazu że źle zbalansowano rozgrywke.
jak dla mnie to tylko KV2 brakuje
-
a ty nie bądź taki mądry bo nie raz byłem 1 na serwie i na scoorsy sie nie skarże, a w cod2 to waliłem z pistolów pm i rozwlałem przeciwników
-
l()rd Chick3n.pL :
scoorsy
...
A co ma do tego cod2? Idź sobie to pisz na forum cod'a, to jest forum o RO...
-
dobra mniejsza o cod pisząc scoorsy miałem na myśli wynik w RO
-
Wiem co miałeś na myśli, tylko "scoorsy" score się pisze przez jedno "o", więc wiesz...
-
l()rd Chick3n.pL :
dobra mniejsza o cod pisząc scoorsy miałem na myśli wynik w RO
Jak chcesz pogadać o "scoorsach" to zagraj se w PACMANA, a jak już dorośniesz to pogadamy o Red Orchestra.
Sorra za off-topic, ale jednocześnie apeluję do admina żeby uciął te wywody pana chick3n'a bo ewidentnie nie są na temat i tylko prowokują do bezsensownych dyskusji.
-
oon jest pierwszy na serweach oddamy mu pokłon?? ;D pochwalił się nam czekaj ja zrobie screeny i porównamy sobie..
buahahahahhahahahaha normalnie 10 lat ma kolo... rozwala.. mnie juz nie moge z niego...
-
Ktoś tu napisał, że brakuje mu KW-2. Nie wiem czy to byłby dobry pomysł, bo czołg ten był zaprojektowany w celu przełamywania umocnień, a nie do walk pancernych, niemniej byc może byłoby to ciekawe. Na pewno jednak przydałoby się więcej dział samobieżnych - Jagdpanthera, Ferdinand, a przede wszystkim Su-152 (wtedy taki orel albo black day byłby ciekawy)
-
no, to straszne, o takie detale sie czepiacie jak przejęzyczenie(właściwie o pomyłki w naciskaniu na klawiature), a jakbym dostał z walthera to bym nie pisał że gość ma 10 lat, w takim razie to ty byś musiał mieć jakieś 7?
-
Może po prostu za mało do szkółki chodziłeś ,ze sadzisz takie teksty hm ?
-
Dokladnie działa samobiezne rulez!!!
Mogli by dodac serię Marder'ów mało zmian a podstawowe trzy
warianty byly niemalze przez całą wojenną zawieruche...
No i te nieszczesne Isu-152 (opcjonalnie Su-152)
<I jeszcze male prośba do Admina zeby troche zaglądał
na forum i takie bezsensowne sprzeczki jak powyrzej jak najszybciej ukrócał>
-
Można by pisać cała listę życzeń.... Hetzer (http://pl.wikipedia.org/wiki/Hetzer) genialny: mały, odporny, szybki.. itp.
Jak dla mnie ustawienia są dosyć rzeczywiste, dużo zależy od gracza.
-
Dla mnie, jako piechocinca, pojazdy pęłnią rolę 'dużych i ciężkich, mobilnych stanowisk ogniowych'... =P ale jak sobie trochę pojeździłem, takim T34 i przywykłem do kierowania i strzelania to powiem, że nawet miło się gra, a co do zbalansowania to raz się zdarza, że celny strzał w zadek panterki posyła ją od razu na łono Valhalli, a czasem tak, że przyjęcie przez mojego 'Ryżego' jednego, faszystowskiego pocisku od frontu posyła mnie, aż za Ural... więc wszytko zależy od skilla, trochę od szczęścia, a czasami to nawet od nieszczęścia (rykoszety)...
-
Jak dla mnie kwestia czołgów w grze RO została kiepsko zrobiona. Po pierwsze
- Balans gry. czegoś takiego nie powinno być. ktoś sie o to pytał czy jest czy nie ma. Według mnie nie powinno być. Pantera była panterą, tygrys był tygrysem i te czołgi budziły postrach, a T34 był teciakiem. Jest to gra osadzona w czasach IIWŚ, producenci chwalili się ze jest realistyczna i ma taka być, czyli zero balansu.
2. Odporności ruskich czołgów zwłaszcza T34 jest przesadzona. Rykoszety z Tygrysa i z panter sa tak częste ze gra staje sie aż żałosna. Tygrys ze swoim działem był niesamowicie skuteczne przeciw tym czołgom nie wspominając o panterze. A najbardziej rozbawiające są rykoszety na SU76 od Tygrysa.
Dostałem od kumpla teks w którym pokazuje jak jego kumpel wgryzł sie w kod gry i jaki kod gry jest uproszczony pod względem balistyki i opancerzenia pojazdów. Kumpel się troszkę zdziwił bo producenci mówili coś o zaawansowanym kodzie. Przykład: nie ma podziału na pancerze wieżyczki i kadłuba, jest tylko jeden ten sam parametr, lub balistyka pocisków nie trzyma sie kupy. aktualnie nie mam tych tabel ale jak zdobędę to je wam pokarze.
3. Brak podstawowych czołgów. Pod tym względem jednostki niemieckie są pokrzywdzone. Wstawienie Pz IVF2 zamiast np H lub G które były masowo produkowane w porównaniu do F2. Brak takich jednostek jak BT-5/7, Pz III G/H, Hetzer itp.
4. Kwestia krytycznych miejsc w pojazdach w tej grze jest bezsensu. Np celujesz w układ jezdny i nie zrywasz gąsienicy a jak walniesz w wierze możesz zerwać gąsienice.
Własnie ta gra mnie wkó.... rekoszet z pantery na Su 76 z odległosći 200-300 metrów w przedni pancerz a on pierwszy pocisk i ja wylatuje w powietrze. TO JEST CHORE !!!!!!!!!!!!
-
NiKuTa :
... TO JEST CHORE !!!!!!!!!!!!
Hehe :-) NiKuTa w sposób dość bezpośredni i wyraźny wyraziił stanowisko większej (jak mniemam) części graczy nieco niezadowolonych ze "zbalansowania" rozgrywki sprzętem pancernym. Jak słusznie zauważył, gra aspiruje do miana gry realistycznej tak więc po stronie niemieckiej powinna stać jakoś a po stronie radzieckiej ilość. Natomiast autorzy grzy poszli nieco na skróty wyrównując charakterystyki pojazdów.
Ze swej strony powiem, że również miałem doczynienia z rykoszetami od "super"opancerzonego SU76 :-) i to nie tylko w pancerz przedni ale również w bok.
Te i różne inne "wpadki" zniechęciły mnie nieco do Red Orchestra.