Author Topic: Tworzenie map  (Read 7467 times)

AdikPL

  • Guest
Tworzenie map
« on: 13 April 2007, 14:45:48 »
moze wyda to sie smieszna, ale nigdzie nie moge znalezć pomocy do edytora map, nie robiłem tego jeszcze a chciał bym sie pobawic , moze  ktos ma jakies doswiadczenia i by sie podzielił!!!

wujek|T3N54MC024W523

  • Guest
Tworzenie map
« Reply #1 on: 13 April 2007, 18:03:14 »
po pierwsze, jesli nie masz doswiadczenia z programami typu 3d studio max, lightwave, soft image czy brice3d lub chocby podstaw do mniemania o orientacji przestrzennej, musisz zrozumiec, co to sa poligony (troj - lub wielo - kąty w przestrzeni), szesciany, sfery, cylindry, w ukladzie wspolrzednych X Y Z, jezeli trafiasz do domu po pijaku to pewnie podswiadomie czujesz blues'a bo pewnie potrafisz sobie wyobrazic jak swiat wyglada, zauwaz ze obserwowana sciana to prostokat (kwadrat, cokolwiek, kwadrat tez jest prostokatem) dwa trojkaty przylegajace, dwa trojkatne poligony lub jeden prostokatny, jezeli masz na tyle wyobrazni ze potrafisz sobie to wyobrazic, to przejdz do szczescianu, jezeli rozumiesz ze sklada sie przynajmniej z 12 poligonow trojkatnych lub 6 kwadratowych i na kazdy z nich beda nakladane tekstury ktore rzec mozna sa obrazkami 2d, jezeli potrafisz to sobie wyobrazic, to potrafisz stworzyc cegłe w pierwszym lepszym edytorze map, zwykle masz tam kilka widokow, to projekcje przestrzeni 3d na 2d w konfiguracjach typu XY (np szerokosc dlugosc, jezeli przyjac ze 'z' do glebokosc), XZ czy tez YZ, przewaznie masz tez w kolejnym okienku podglad 3d. ogolnie wychodzisz od podstawowych figur geometrycznych, a dalej to juz rzezbisz manipując wierzcholkami(punktami w przestrzeni - tymi ktore tworza poligony) lub odejmujac/scalajac obiekty ze soba i nakladajac teksturki dbajac by cholerstwo bylo odpowiednio dopasowane geometrycznie i proporcjonalnie, jak bedizesz chcial robic efekty imitujace np wypuklosc cegiel (czyli np. efekt odbicia swiatla od powierzchni), musisz zrozumiec, ze zeby wytapetowac swoja sciane w pokoju i zeby wygladala pod oswietleniem jak zrobiona z cegiel mimo iz faktycznie jest plaskim prostokatem, wykorzystasz prawdopodobnie przynajmniej dwie tekstury ktorych kazda z nich reprezentowac bedzie odmienne barwy czy tez znieksztalcenia - matematyczne sztuczki - obrazu (typu odpowiednie cieniowanie czy cokolwiek chocby polysk krwi lub metaliczny blask), ogolnie, kazdy material to przewaznie pare tektur (te podstawowe to ambient, diffuse, specular czy transparency/opacity) ktore odpowiednio przetworzone z przestrzeni 3d, po projekcji na obrazek 2d - tapetuja poligony, przeksztalcone nastepnie wzgledem perspektywy ludzkiego wzroku i z uwzglednieniem masy pierdół typu pozycja swiatla, naraz daja realistyczne zludzenie ktore ludzkie mozgi latwo odbieraja jako iluzja realizmu, dlatego prosze zdobadz podstawy grafiki 3d i optyki lub dobieraj rzeczy na czuja, miarkuj odpowiednio ilosc poligonow na ekranie pamietajac ze kazdy z nich bedzie osobno mielony przez karte graficzna, jeno zaprawde przestrzegam Cie, nie produkuj chlamu chyba ze do uzytku lokalnego, bo inaczej woda bedzie mlekiem a czlowiek pic bedzie melise by pograc lub zazywal gorsze rzeczy by na sile na niedorobionych mapach customowych udzielac sie podczas gdy polska scena RO umiera

jest masa sztuczek i pisac by dlugo (np o optymalizacjach), ale jak widzisz nikomu sie nie chce, jeno poszukaj kolego poradnikow w necie a zaprawde iluzjonistą bedziesz, jak sie mapka nie obsra to nawet ludzie uwierzą ze są w Stalingradzie czy tez na siana stogu w stodole

to nie takie proste ale przeciez cierpliwosc jest jedna z cnot, ktora ludzie niestety traca przedwczesnie =))

pzdr

use the force, Luke

AdikPL

  • Guest
Tworzenie map
« Reply #2 on: 17 April 2007, 15:36:21 »
Dzieki za posta ale no moze nie zupełnie mi o to chodziło, bo bardziej mnie interesuje ( jestem w tym temacie zielony) jak posługiwac sie tym edytorem map , kilka porad , wskazówek , wiec jesli ktos zna jakis link do poradnika ewentualnie cos w tym rodzaju to poprosze! chce załapać  podstawy reszte przyjdzie z czasem i treningiem

wujek|T3N54MC024W523

  • Guest
Tworzenie map
« Reply #3 on: 17 April 2007, 16:46:28 »
zajzyj do helpa edytora, nie wierze ze tam nie ma podstawowego opisu calości, nie znam programu ktory nie mialby swojej dokumentacji(helpa) czy chocby stronki www z tutorialami albo i same tutoriale winny byc wlaczone do instalacji

a co do wskazowek, porad - to juz napisalem, musisz kolego zrozumiec jak  funkcjonuje grafika 3D
coz to za malarz co nie wie co to odpowiednia perspektywa czy glebia, gra cieni i zasady na jakich swiatlo istnieje

pobaw sie, zrob szescian, oteksturuj, proste pomieszczenie zrobisz odejmujac jeden szescian od drugiego wiekszego, dziure na drzwi wyrzezbisz odejmujac kolejny prostopadloscian od uzyskanej w ten sposob bryly, itepe itede owo odejmowanie w 3dsmax zwie sie BOOLEAN, nie wiem jak edytory to nazywaja

just feel it, ziom

skoro jestes zielony to naprawde zachecam do nauki, moze sicagnij sobie 3d studio max i zacznij od podstaw, wyszkolisz sie to przejdz do edytorów map, zwykle sa bardziej toporne od prawdziwych kombajnow typu 3dsmax, lightwave, softimage, ale te pozwalaja sie obyc z takimi sprawami

w pewnych sprawach nie da sie tak od razu hop siup, sciagnac edytor i robic mapki, zauwaz ze w liscie plac kazdej gry wiekszosc ludzi to wlasnie graficy i designerzy map, za to sie ludziom placi, nie licz wiec ze to proste bo inaczej nie byloby dobrze platne:)

pzdr

viatrova

  • Guest
Tworzenie map
« Reply #4 on: 17 April 2007, 21:56:47 »
google+unrealed tutorial = http://unrealed.vel.pl/cued/?d=13&m=&sp=komentarze&a=wyswietl&kom_id=2&typ=lekcja

;)

jak chcesz mam gdzies oryginalny poradnik do ro ed ale po angielsku.

AdikPL

  • Guest
Tworzenie map
« Reply #5 on: 18 April 2007, 13:24:18 »
dzieki wielkie o takie cos własnie mi chodziło :), a teraz pytanie nr 2 (nooba)  gdzie znalezc jakies fajne texturki do map w formacie UTX !!!

driver134

  • Guest
Tworzenie map
« Reply #6 on: 10 August 2007, 23:12:06 »
Witam mam pytanie jaki program do robienia map do ro jest potrzebny? (szukałem i nie znalazłem odp.)

Raiden

  • Guest
Tworzenie map
« Reply #7 on: 10 August 2007, 23:56:29 »
Red Orchestra SDK - masz go w "Moje Narzędzia".

Tweety4Bunny

  • Guest
Tworzenie map
« Reply #8 on: 28 October 2008, 21:26:25 »
Przesiedziałem cały tydzień przy RO SDK I mogę powiedzieć że potrafię zrobić mapę! ze sferycznym niebem :yes
Tyle że jest strasznie kwadratowa i kolory terenu nie przechodzą gładko jeden w drugi :P
Chyba wezmę sam teren z jakiejś oryginalnej mapy z gry i poddam go gruntownej modyfikacji :D

Trójgraniec

  • Guest
Tworzenie map
« Reply #9 on: 29 October 2008, 01:19:32 »
To ładnie

Tweety4Bunny

  • Guest
Tworzenie map
« Reply #10 on: 29 October 2008, 20:48:52 »
Może ktoś dysponuje tą tajemną, nigdzie nie zdradzaną wiedzą na temat tworzenia gleby w RO :D
Proszę o pomoc :blush

Trójgraniec

  • Guest
Tworzenie map
« Reply #11 on: 30 October 2008, 21:02:17 »
wielka tajemnica - google nie gryzie

Hiacenty

  • Guest
Tworzenie map
« Reply #12 on: 31 October 2008, 13:31:50 »
Quote
Trójgraniec :
wielka tajemnica - google nie gryzie

Po to jest forum ;)