Author Topic: Makhnovo i buffer overflow????????????? ;D  (Read 4064 times)

Chupacabras84

  • Guest
Makhnovo i buffer overflow????????????? ;D
« on: 04 June 2008, 11:09:11 »
ciekawa sytuacja występuje na mapie makhnovo mianowicie kiedy gram z botami od początku mapy boty respawnuja sie jak oszalałe, po 40 secundach gra muli jak zaporozec pod górkę a boty liczone są w ilościach niezliczonych, następnie włazi jakiś bot z dopiskiem owns you  i gra sie wykrzacza. I tu sie zastanawiam oczywiście mogę sie nie znać na takich sprawach bo w kwestii komputerów jestem lama ale cala sytuacja bardzo pasuje mi do opisu ataku Buffer overflow a w takim przypadku zazwyczaj następuje nadpisanie danych wiec sie zastanawiam czy to może mi uszkodzić instalacje RO albo coś w tym stylu.
P.S. Nie tylko mi sie to zdarzyło.

Hiacenty

  • Guest
Makhnovo i buffer overflow????????????? ;D
« Reply #1 on: 04 June 2008, 17:46:34 »
:|:O_ohmm niewiem jak ci pomóc:dozingoff

Chupacabras84

  • Guest
Makhnovo i buffer overflow????????????? ;D
« Reply #2 on: 04 June 2008, 19:28:56 »
Wiesz to nie chodzi o pomoc jako taką, bo nic na to się nie poradzi tak jest zrobiona mapa ktoś kto ją zrobił zrobił to umyślnie to widać tylko że z racji dennej wiedzy o komputerach nie umiem powiedzieć czy może to mieć jakiś wpływ na grę,  podobieństwo do ataku zostało wyłapane zupełnie przypadkowo więc nawet nie mam pewności czy tak jest więc dobrze byłoby żeby ktoś kto trochę sie na tym zna odpalił tą mapkę z botami i zobaczył czy coś jest na rzeczy.
note:grac należy z botami  na max czyli 32.
dziesiątki żołnierzy później liczba sie zwiększyła.
po wejściu tego pana gra sie tnie i wiesza niczym zapłakany emo w kącie.

Herr_Batke

  • Guest
Makhnovo i buffer overflow????????????? ;D
« Reply #3 on: 04 June 2008, 22:13:40 »
Tak z ciekawości - które to Makhnovo: zwykłe czy Village?
Poza tym wygląda, że mnożą się przeciwnicy (w Twoim wypadku Axis) - może to jakaś wunderwaffe :D?
Próbowałeś zmienić stronę konfliktu? Jeśli tak, to czy działo się to samo?
A ten sobowtór wykrzaczający grę pojawia się w Twojej drużynie?
Spróbuję coś obczaić...
BTW: sam jestem komputerowy lama, ale pogadam z informatykiem w firmie. On też bawi/bawił się w RO :wink

Chupacabras84

  • Guest
Makhnovo i buffer overflow????????????? ;D
« Reply #4 on: 05 June 2008, 07:51:28 »
mapa to Maknovo _village,  co prawda mało prawdopodobne żeby sytuacja była forma jakiegoś ataku co najwyżej żart albo błąd tego kto zrobił mapę jedyne co mnie interesuje to to że po każdym takim wykrzaczeniu się gry co też może być przypadkiem, ale jak sie sprawdzi integralność cache gry to gra aktualizuje się czyli coś sie nie zgadza w plikach. stąd pytanie czy może coś uszkadzać.

Herr_Batke

  • Guest
Makhnovo i buffer overflow????????????? ;D
« Reply #5 on: 06 June 2008, 22:43:49 »
Rozmawiałem z informatykiem i dowiedziałem się, co następuje:
1) Przyczyn takiego "zachowania" może być wiele i trudno "na odległość" ocenić co i jak :con
2) Błąd zapewne tkwi w samej mapie, choć nie musi być całkiem świadomie zamierzony przez mapera
3) Doraźna recepta: usuń mapę - zdefragmentuj dysk na którym jest RO - potem zainstaluj ją na nowo (to na wypadek gdyby mapa zapisywana była na uszkodzonym kawałku dysku - stąd podejrzenie o "buffer overflow")
4) Nie wiem, czy to pomoże, ale nie zaszkodzi spróbować
Aha, ja tylko przekazuję informacje. Nie biorę odpowiedzialności za efekty ich stosowania :D

Offline BartBear_[PL]

  • Sztab Generalny
  • Towarzysz broni
  • Posts: 3122
  • Honor: +34/-0
    • View Profile
Makhnovo i buffer overflow????????????? ;D
« Reply #6 on: 06 June 2008, 22:51:07 »
A nie ma to czasem związku z ilością tych botów i możliwością Twojej maszynki?
A w ogóle to wie ktoś ile maksymalnie może być botów podczas gry? Sądzę że po prostu wyczerpał się limit nazw własnych albo coś takiego, no ale ja wolę w multi i w sumie nie wiem :D

Herr_Batke

  • Guest
Makhnovo i buffer overflow????????????? ;D
« Reply #7 on: 07 June 2008, 10:56:33 »
Maksymalna liczba botów ustalana jest przez mapera i zazwyczaj wynosi 32. I tego po prostu nie da się zmienić. Sam chciałem pograć z tłuuumem botów na dużych, otwarych mapach (żeby było co kosić z MG :D) i jajo:|
Natomiast ze screenu Chupacabras84 wynika, że po mapie tłucze mu się ponad 60 bootów. Nawet jak dla mnie, lamy, to błąd wydaje się tkwić w samej mapie, choć może ujawniać się tylko w określonych warunkach (konfiguracja, sprzęt itp.)
Pozostaje pytanie, czy może uszkodzić całe RO. Na to niestety nie znam odpowiedzi...:con